Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1779
Tar saken fra Tromsø hvor en lavvo måtte taes ned fordi det IKKE var lov. Så jeg spør mine medfreaks, hva er lov og ikke? Kan jeg for eksempel leie ut min campingvogn gjennom Airdnb på et offentlig område? For eksempel: Ved en fiskeelv hvor almenheten kan ferdes og fri campe?

Dette er såvidt lavvo saken: https://www.nrk.no/troms/_-dette-er-...bnb-1.13939223
Du kan ikke leie ut et offentlig friluftsområde, men det er ingenting som hindrer deg i å leie ut kun campingvognen. Om Airbnb godtar en slik annonse får du spørre dem om. Tror ikke det skulle være noe problem. Da jeg var i Nepal for litt siden fant jeg annonser for rom på fly (i lufta) og mye annet rart.
Sist endret av mentalmelt; 11. juni 2018 kl. 20:08.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du kan ikke leie ut et offentlig friluftsområde, men det er ingenting som hindrer deg i å leie ut kun campingvognen. Om Airbnb godtar en slik annonse får du spørre dem om.
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg, hva om jeg "leie den ut på min eiendom" Men gjestene kan få feks 8 valg hvor de ønsker vognen skal stå i friluft, så ordne jeg den klar til de.

Vil noe sånt unngå offentlig friluft reglene?
Hadde en sak her i området der det var gratis komunal parkering rett ved ett knallgodt fiskevann og etter en 4-5 campingvogner satte deg opp der kom det opp No camping skilt. Er vist ikke lov og sove på en parkeringsplass. Det var vært fall kommunens grunnlag.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Det forstår jeg, hva om jeg "leie den ut på min eiendom" Men gjestene kan få feks 8 valg hvor de ønsker vognen skal stå i friluft, så ordne jeg den klar til de.

Vil noe sånt unngå offentlig friluft reglene?
Vis hele sitatet...
Kan godt hende du slipper unna med det en stund, men jeg tviler på at det er innafor. Så lenge du annonserer forskjellige steder og setter ut vogna for dem, så har det ingenting å si hvor den står i forkant.

Er det ikke bedre å bare leie ut vogna, og så komme med noen gode tips til hvor man kan kjøre med den?
Sist endret av mentalmelt; 11. juni 2018 kl. 20:19.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kan godt hende du slipper unna med det en stund, men jeg tviler på at det er innafor. Så lenge du annonserer forskjellige steder og setter ut vogna for dem, så har det ingenting å si hvor den står i forkant.

Er det ikke bedre å bare leie ut vogna, og så komme med noen gode tips til hvor man kan kjøre med den?
Vis hele sitatet...
Absolutt, har finn annonse ute på leie. Men ønsker å skaffe mer penger utav vognen når den står i ro. Hva skjer om jeg blir tatt, kan jeg få bot?
Ja, du kan få bot. Kan også bare bli bedt om å fjerne annonsen, slik som de i Tromsø.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ja, du kan få bot. Kan også bare bli bedt om å fjerne annonsen, slik som de i Tromsø.
Vis hele sitatet...
Den lavo saken var jo at den stod over tid og det er imot friluftsloven som sier 48 timer. og ikke permanent skade på natur-
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Den lavo saken var jo at den stod over tid og det er imot friluftsloven som sier 48 timer. og ikke permanent skade på natur-
Vis hele sitatet...
Det er også brudd på friluftsloven ja, men argumentet til Tromsø kommune var at det ikke er lov å drive næringsvirksomhet på området.