Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3938
Jeg er 14 år og lurer på hvordan jeg kan tjene penger.
Er lei av de klassiske jobbene som: klippe plenen til naboen, måke snø, gå med avisen osv. Er åpen for det meste bare inntekten er grei.
Når du er 14 år, kaller deg selv "Babyface_kis" og sier att du "Er åpen for det meste bare inntekten er grei." så kan du fort ende opp med å bli kjent med feil folk. Just saying
Om du bor litt utpå bygda kan du vel høre med en bonde om du kan få noe fjøs-stell og diverse andre oppgaver.
Antimatter08: godt poeng, når man er på min alder og har lyst på jobb er kanskje ikke freak den riktige plassen å spørre.

Sarv_2:det hadde vært perfrekt, men nå har det seg sånn at jeg bor innenfor sone 1...
Om du har kreativ anlegg og klarer å lære deg videoredigering så er ikke YouTube alt for dumt. Gitt at du står på for luselønn en god stund.

Tips: Hold deg unna gamingnisjen om ikke du er enten: Jævla flink. Jævlig god til å redigere. Eller har en underholdene personlighet.
Sist endret av Vekst; 6. februar 2018 kl. 23:22.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobber foreldrene dine en plass det kan være aktuelt for deg å jobbe?

Du kan jo søke jobber som ryddehjelp i butikker (sette varer inn i hyllene for det meste, tømme pantemaskinene), men mange av de ønsker litt eldre folk, fra 16 og oppover sånn at du kan betjene kassa (matbutikk) når du har jobbet der i to år og blitt 18 år.

Er du kyndig med data? Da kan du jo sette inn annonser i lokalavisa og si at du hjelper eldre med å bli kjent med internett? "PC-rens", fjerning av virus etc? Husker jeg har sett flere sånne annonser i løpet av livet mitt.

Men desverre, så er det vanskelig å skaffe seg en jobb hos bedrift når man er så ung. Det lettest blir nok å jobbe privat for andre, og gjøre de tinga du har listet opp. Kombinerer du husvask med barnepass, og plenklipping med bilvask så kan du bli heldig å få noen tusenlapper ekstra i måneden.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les litt om dropshipping og å annonsere på sosiale medier.
Du sier du er lei de klassiske jobbene, men desverre er det nok det du må holde deg til hvertfall til 16-17-18 års alderen. Bare ikke fall for fristelsen og begynn å deale stoff!
Fyller du 15 i løpet av 2018? Isåfall kan du starte å jobbe i butikk da!

Dersom du enda ikke har hatt arbeidsuken:
Jobb i en butikk, gi et ekstra godt inntrykk (hold ut 10 min ekstra etter du egt er ferdig f.eks.)
, og kanskje du sitter igjen med et jobbtilbud da du fyller 15
Tror jeg skal prøve meg på dropshipping. Har dere noen tips til ting jeg kan «selge»/målgruppe?
begynn med å tippe på fotballkamper eller andre pengespill. anbefaler blackjack
Start en Instagram eller Facebook. Grind, grind, grind.

Når du når 20K+ følgere så er det bare å selge shoutouts og promotere.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Start en Instagram eller Facebook. Grind, grind, grind.

Når du når 20K+ følgere så er det bare å selge shoutouts og promotere.
Vis hele sitatet...
Liker ideen, hvordan får man de første 100 og første 1000 følgerne?
Sitat av Shredded Vis innlegg
Liker ideen, hvordan får man de første 100 og første 1000 følgerne?
Vis hele sitatet...
Vil påstå at Instagram er den letteste platformen. Du trenger så klart en nisje. Sikt på 3 poster hver dag; poenget er ikke å spamme følgerne, men å tilby noe de setter pris på. Høy kvalitet!

Grind delen går på å finne lignende brukere og relevante tags. Sleng ut likes og kommentarer, det er her den faktiske grinden foregår. Jo flere følgere og jo mer aktivitet du får på profilen din, jo lettere er det å vokse videre.

Lykke til!
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Tror jeg skal prøve meg på dropshipping. Har dere noen tips til ting jeg kan «selge»/målgruppe?
Vis hele sitatet...
LED lys, led duppedignser, generelt billige ting som er kult. Annonser det på facebook, men anbefale du bestiller inn et parti først. Dropshipping er noe jeg frastår på det sterkeste! Du selger kjøttet før elgen er skutt, ikke bra.

I mine tidligere ynge dager bestilte jeg inn et ledstripe parti til 5000,- tjente litt penger på dette. Var stadig støtt innom våres lokale søppelfylling, telefon butikker, el butikker osv å hentet retur varer (før reglene ble streng).

Hadde en liten sjappe på gutterommet med elektronikk som jeg solgte gjennom qxl.no.
Totalt sett med min avisbud, parti kjøp og skrot henting tjente jeg godt.

Måtte finanser snus bruken min som 14 åring vettu
Kain: takk for utfyllende svar. Jeg må påstå at jeg er en av de kule gutta som tok det tøffe valget om og ikke snuse
"Er lei av de klassiske jobbene som: klippe plenen til naboen, måke snø, gå med avisen osv."

Du er tross alt bare 14 år og bør ta til takke med det meste du får. Vet det er kjipt, men inntekt er inntekt og utrolige få arbeidsgivere som vil ansette 14-åringer.

Vet ikke om du har det, men da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi utplassering på forskjellige arbeidsplasser. Da jobbet jeg på den nærmeste dagligvarebutikken og fikk deretter tilbud om å jobbe der i en alder av 15
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
14 år, da er du vel for ung til å bruke motor-gressklipper vel?

(Sarer anonymt, da jeg regner med at dette blir slettet).
Han sier han ikke er hypp på den type jobb. Om han skulle ombestemme seg står det noe om regler for gressklippere her:
https://www.ung.no/oss/aldersgrenser/116315.html
Takk!
Noen ganger kan jeg være enig i at norges lover ødelegger for alle som vi ha det gøy...
Det er vel helt slutt på avisbud nå for tiden ?
Husker det var den vanligste jobben for 14 åringer da jeg vokste opp.
Nesten, de jeg kjenner som har prøvd avisbud tjente ca 20kr en søndags morgen