Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5551
Hei Freaks!
Etter en lengre pause ifra cannabis har jeg nå startet og røyke igjen.
I den sammenheng lurer jeg på hvordan du eventuelt ''begrenser'' din egen bruk.
Røyker du feks ikke før klokken 20.00, røyker du bare i helgene, eller røyker du kanskje bare i fest sammenheng?
Kall meg gjerne svak, men personlig syntes ihvertfall jeg det kan være greit og sette enkelte grenser slik at man ikke glemmer seg ut og røyker mer enn man egentlig kanskje selv også ser på som foretrukket.

Så, hvordan begrenser du ditt bruk og hvilke regler/retningslinjer setter du til deg selv? Og virker det etter planen?

Ps. Ser att jeg gjerne ordlegger meg litt dårlig her, så bare spør om noe er uklart
Sist endret av random12345677; 20. august 2014 kl. 21:15.
Jeg røyker bare etter at jeg er ferdig med skole/jobb og evt andre ærender jeg har den dagen
E pipe på morran, e pipe etter middag, e pipe før senga
Når det er skole/studier så blir det kun røyking fredagskveld hvis ikke annet kommer i veien, og på fylla. Synes det er viktig å holde det til et minimum for å holde hode 100% klart og vedlikeholde motivasjonen. I ferier er nesten hver dag, når alt i jobbsammenheng og sosialt er unnagjort for dagen, somregel et sted mellom 11 og 2 på kvelden.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Holder meg til helgene. Føler jeg har truffet en fin balanse!
Ganske enkelt, kjøper aldri mye og sparer det jeg har lenge? Sitter å ruller en siste j fra en ener jeg kjøpte på søndag. Røyker heller aldri når jeg skal gjøre noe eller før jeg har fått gjort unna skolearbeid. Har klart å trappe ned bruken ganske drastisk og har gått fra minimum en g om dagen til rundt 2/uka. For meg hjelper det å finne gode unnskyldninger mot å røyke når jeg føler at jeg trenger en j. Har også sluttet å være med de verste stoner venene mine til en viss grad da hele dagen deres går ut på å "hooke" og skaffe penger.
Parkettetterligning
Det blir lett vanskelig Uten klare grenser ja. Før så var det lett siden tilgangen var såpass begrenset. Da var det vanlig med ei lita flis i uka. Etter jeg fikk bedre kontakter ble det fort 5-7 dager i uka før jeg visste ordet av det. Nå har jeg hatt en lang nesten sammenhengende pause men merker at det er lett å skli tilbake hvis jeg ikke er forsiktig. Nå som jeg går skole har jeg bestemt meg for maks 3 ganger dagen i helgene og 1 gang i døgnet ellers i uka. For øyeblikket har det ikke blitt det engang med tanke på penger og kontakter thoug.
Handler bare små kvanta, gjerne sammen med andre på deling, og røyker dette i èn setting/over en helg.
Siden jeg er en lat jævel så gidder jeg aldri møte kompis i ukedagene da jeg har andre ting på timeplanen. Det blir for mye stress å jobbe, trene, møte kompis og så sette seg ned for å røyke på en og samme dag. Fyll opp tiden din med noe annet enn ganja så skal du se at inntaket begrenser seg selv.
Så lenge det ikke går ut over det dagligdagse. Røyker stort sett hver kveld for å slappe ordentlig godt av og få en fin avslutning på dagen. Det hender jo også at det røykes på dagtid men da skal det ikke kunne gå ut over noe. Er heller ikke så glad i være ruset hele dagen siden det blir utrolig kjedelig allerede den første dagen.
Røyker fast hver tredje helg (stein fra fredag kl. 16.15 til søndag kl. 23.30).

Kjøper gjerne inn en 100g-plate om gangen, som fort kan vare i et par år.
Min erfaring med dette tilsier at effekttapet over så lang tid er tilnærmet null.
Røyker aldri før jeg skal ut av døra hjemme/gjøre noe vesentlig i hjemmet.
Trenger ikke begrense det, lommeboka gjør det for meg.
Sitat av moret Vis innlegg
Fyll opp tiden din med noe annet enn ganja så skal du se at inntaket begrenser seg selv.
Vis hele sitatet...
Dette. Men jeg er ikke flink på å begrense meg. Blir perioder med mye røyking og perioder med ikke noe røyking i det hele tatt. Ellers har jeg hatt varierende suksess med å bare ta i helgene osv. Men mer det at man fyller dagene med rusfrie kompiser og aktiviteter, og da går det av seg selv. Og at man må planlegge sitt rusbruk og ikke ta på impuls. Avtale med seg selv at man kan ta da og da, og følge det.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Trenger ikke begrense det, lommeboka gjør det for meg.
Vis hele sitatet...
Hvis økonomien er det eneste som holder deg igjen fra å røyke mer, betyr ikke det at du ikke har begresninger overhodet?
Gjør som de over her sier. Handler i små kvanta. Dealeren min er en sløv faen, han sier jeg får varene på mandag, får de som regel ikke før fredag 2 uker etter. Da blir det ikke så ofte. Dette er egentlig helt greit, for når jeg handler 3-5g blir de fort borte på en uke. Hvis ikke mindre.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvis økonomien er det eneste som holder deg igjen fra å røyke mer, betyr ikke det at du ikke har begresninger overhodet?
Vis hele sitatet...
Joda, altså.. Jeg røyker ikke så ofte.. Hvis jeg plutselig skulle begynne ofte så kan jeg gjøre meg regler som jeg skal følge. ATM er det 2-3 ganger i mnd.
Etter jobb/skole.

Helst bare i helgene, men det kan bli vanskelig når en bor alene.
Husker jeg bare røyket i helgene men det tok ikke lang tid før det var enhver tilfeldig dag. For øyeblikket har jeg kuttet det helt, det er jo også en begrensning som funker veldig bra for meg.
Sist endret av TwoTwo; 23. august 2014 kl. 16:56.
Mekk brownies. Tar opp til en time før det gir noe effekt, så da krever det at man har god tid til å nyte sakene.. Frys den også ned slik at den holder lengre Da krever det også litt tid for å få tint den. Med andre ord gidder man ikke å tine kaka, spise og vente en time i ukedagene. Ødelegge lungene slipper du også
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Når jeg bodde "hjemme" sammen med kompiser i en leilighet i Oslo, så greide jeg ikke å begrense røykinga. Ikke så lett når det fyres opp all day every day uansett. Løsningen ble å flytte til en annen by
Takker for gode innspill folkens! Problemet jeg sliter med er vell gjerne at jeg har nett flyttet til Stavanger, kjenner ingen og har generelt lite og gjøre om dagene foruten om skole ifra 8-15. Men uansett så tror jeg det er lurt å ha begrensninger, og gjerne spesielt i min situasjon da jeg også har tendenser til å være litt svak for denne busken