Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7241
Har gått på Lyrica 300mg om dagen fast veldig lenge, og sist jeg var til legen, så skrev han ut 4 pakker med 56stk, og det er jo medisiner for et halvt år, så lurer på om han gjorde en feil.

Uansett, så har masse Lyrica, og største dosen jeg har tatt før er 1500mg. Er det noen som har hatt erfaringer med større doser? F.eks 3000mg
Gikk på Lyrica i flere år,og endte opp med å misbruke medisinen.Pleide å få 4 pakker med 100 75 mg's.Brukte å hive i meg et brett om dagen den første tiden etter at jeg hadde hentet ut medisinen.Var helt på trynet.Det blir som å ta seg et glass champis midt på blanke formiddagen.Brukte den tiden også 8 pf'er pluss sobril.Det går helt fint å ta 1500 mg på en dag,men ut i fra det jeg leser her,er det delte meninger om medikamentet.Jeg storkoste meg med det og følte meg som en superman.Men vil advare om at det er et helvete å kutte ut lyrica etter lang tids bruk.Jeg fikk heldigvis Ketorax i den perioden jeg sluttet med lyrica.Men prøv deg frem.600 mg er nok til å få godfeelingen hvis du liker medikamentet.
Ketorax i nedtrappingen!? Fikk du lyrica for nervesmerter eller angst?
Jeg har Rivotril, Xanor, Sobril, Lyrica og Subutex. Tenkte å ta en av hver samt 3000mg Lyrica og ei tjukk stripe subutex
Jeg fikk Lyrica for nervesmerter og generalisert angstlidelse.Fikk Ketorax mot akutte ryggsmerter.Nevnte ikke til legen at jeg hadde kuttet ut Lyrica.Var redd for han da skulle oppdage mitt overforbruk.
uff gomle inn på med 300mg blir svimmelt... hørt om folk som har fått''out of body experience'' på lave doser lyrica.
lykke til!
Skal aldri starte med Lyrica igjen.I de periodene jeg var tom for preparatet hadde jeg det skikkelig tøft.Går riktignok på Neurontin nå som er ganske likt,men har et kontrollert forbruk.Grunnen til at jeg ble satt på Lyrica den gangen var fordi at Somadrilen gikk ut av markedet.Etter mye om og men fikk jeg Lyrica'en på blå resept.Legen ble faktisk overasket over at medisinen for meg var svært vanedannende.Er glad jeg er ferdig med den for godt.
Hvordan får dere lyrica på blå resept hvis dere ikke har epilepsi?
Han skrev jo ut 4 pakker 56stk 300mg til meg som skal vare i over 200 dager, og er det ikke sånn hvis man går på en medisin fast, så har man rett på å få den på blå hvis det er en del av behandlingen? (GAD)
Sist endret av Deftones; 20. august 2014 kl. 17:00.
Det begynner å bli noen år siden jeg fikk Lyrica innvilget på blå resept.Husker at jeg fikk avslag først,legen klaget,og det ordnet seg.Hadde nok som trygdet aldri hatt råd til medisinen uten godkjenningen fra helfo.Men det var mot smerter,har aldri hatt eplepsi.Mulig reglene er endret siden den gangen.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Har gått på Lyrica 300mg om dagen fast veldig lenge, og sist jeg var til legen, så skrev han ut 4 pakker med 56stk, og det er jo medisiner for et halvt år, så lurer på om han gjorde en feil.

Uansett, så har masse Lyrica, og største dosen jeg har tatt før er 1500mg. Er det noen som har hatt erfaringer med større doser? F.eks 3000mg
Vis hele sitatet...
Største dosen jeg har tatt er 2400 mg. 2700mg på et døgn, delt i flere doser.

Det er en helvetes toleranseøkning om du går på lyrica daglig. Merker selvsagt 2.4g, men blir bare sånn passe avslappa. Ingen eufori, akkurat. Men det er etter å ha gått en 8-9 måneder på 600 mg om dagen. Pass på kramperisken ved så store doser. Jeg føler meg helt fin, men tviler på at noen uten toleranse hadde takla den dosen. Alkohol blir selvsagt jævlig mye mer potent.

Det å slutte suger hardt. Fikk alvorlig depresjon, selvmordstanker, panikkanfall, kaldsvetting, skjelving, panikkanfall, hele føkkings pakka.

Noen som har tips om preparater som kan hjelpe til med nedtrapping av Lyrica? Tiviler på at jeg klarer det uten farmasøytisk hjelp.
Har dessverre ikke noen tips om hvilke medikamenter som kan hjelpe ved seponering av Lyrica,men da jeg kuttet ut hadde jeg paralgin og sobril som jeg brukte fast.De hjalp overhode ikke mot abstiensene.Vurderte overdose bare for å få hjelp,men fikk heldigvis akutttime,og som nevnt tidligere,der det ble utskrevet litt Ketorax.Da hadde jeg holdt senga i ukevis.Etter en måned med Ketorax kom jeg inn hos smerteteamet på sykehuset og ble satt på Neurontin og norspan.Da var lyricahelvetet over og har siden den gangen fått en bedre livskvalitet.Skal du slutte med Lyrica bør legen være med på laget med en nedtrappingsplan og noe som kan hjelpe under den prosessen.Husker at til og med farmasøyten advarte meg mot å kutte ut Lyrica.
Lyrica er skummelt. Går du på det lenge nok er det et rent helvete og slutte med. Kjenner flere som har sluttet med lyrica og det har vært en lang prosess. Du mister livslysten og ingenting gir noe form for glede i flere uker. MEN husk at det går over.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har gått på Lyrica før. Tok det først sporadisk og fikk en fin high på 900-1200mg.
Ble til slutt så jeg gikk daglig på 1200mg og 4mg Subutex fra Oktober til Januar.
I Januar bråsepponerte jeg Subutexen og gikk jeg ned fra 1200mg til 900mg på 2 uker, og det gikk helt fint. Så 900mg til 600mg etter 2 uker til.

Å komme ned fra 600mg til 300mg var klin umulig uten å bli skikkelig fysisk og psykisk dårlig, så jeg slo til å droppa fra 600mg til 0mg og lå ganske skakkjørt i senga i flere uker. Tok masse for å lindre plagene, hverken sobril, PF eller Subutex hjalp, spydde hver dag.
Ble ikke helt fin før i Mai i år, men gikk rundt og var ganske deprimert, og fant egentlig ganske fort ut at livet på Lyrica var bedre, så jeg starta opp igjen i sommer nå, men da på 300mg om dagen, og sjeldne ganger tar jeg 600mg hvis jeg er ekstra dårlig på morran, eller 300+300mg på morgen og kveld hvis jeg er våken lenge mellom dosene.
Har jo veldig lyst å gå opp i dosene, men er livredd at abstinensene blir værre, og den dagen jeg skal slutte.

Generelt sagt, Lyrica hjelper mot det det skal, men skal du slutte på det, så vær forberedt på et helvete uten like.
Sist endret av Deftones; 4. september 2014 kl. 21:46.