Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4774
Hallais! Ferdig med rehab nå for omtrent en uke siden, om det hjalp eller ei kan jeg egentlig ikke si så mye om.

Holdt meg "greit" rusfri etter 2 år med nåla på amfetamin. Jeg er også usikker på om jeg egentlig vil slutte, så jeg prøver og erstatte amfetaminen med alkohol når jeg får abstinenser. Men jeg begynner å føle at alkohol snart begynner å bli ett problem, drikker hver eneste dag, første jeg gjør når jeg står opp er å ta meg ei pils eller ta meg en shot før jeg gjør andre mål for dagen. Hva er det som egentlig skjer, noen som har peiling?
Sist endret av ezyy; 21. mai 2014 kl. 14:10.
Kroppen din / psyken din craver en form. Er ett veldig vanskelig spørsmål å svare på ettersom alle er forskjellig. Jeg selv pleier og å erstatte noe med noe annet når jeg har/sluttet med noe. På en måte som om i can't resist. Vanskelig å forstå hva som skjer i hjernen og kroppen som må gjøre det, selvom du vet at det bare skader deg mer.
ta deg en trenings-økt hver gang du blir sugen.
Trådstarter
Sitat av greatness Vis innlegg
Kroppen din / psyken din craver en form. Er ett veldig vanskelig spørsmål å svare på ettersom alle er forskjellig. Jeg selv pleier og å erstatte noe med noe annet når jeg har/sluttet med noe. På en måte som om i can't resist. Vanskelig å forstå hva som skjer i hjernen og kroppen som må gjøre det, selvom du vet at det bare skader deg mer.
Vis hele sitatet...
Korrekt. Jeg prøvde idag faktisk, og drikke vann med smak istedenfor. Gikk ikke den veien jeg ville. Utrolig usikker på hva jeg skal gjøre, når man drikker alkohol så er terskelen større for å gjøre andre ting, så det kan fort snu.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
ta deg en trenings-økt hver gang du blir sugen.
Vis hele sitatet...
Har prøvd dette når jeg var på rehab. Ble bare så sinnsykt sur når jeg ikke fikk det til (jeg eier ikke treningstalent) så da ble det nåla gitt.
Sist endret av ezyy; 21. mai 2014 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kjedelig streiting
Når du sier at du er usikker på om du egentlig vil slutte, har du prøvd å tenke over alle mulighetene som ligger der ute dersom du bare klarer å ha et sunt forhold til rusmidler? Nå vet jeg ikke hvor du var/er i livet, men det å ha en bra jobb, familie og økonomisk frihet må jo friste mer enn tanken på et liv hvor du er avhengig av å ta et rusmiddel hver dag.

Mitt tips: Sett deg et langsiktig mål så du har noe å jobbe med og se frem til. Drit i om det virker litt uoppnåelig.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvordan kan man ikke få til å trene? Du tar en vekt, løfter den opp og putter den ned igjen. Etter hvert blir du sterkere og kan løfte tyngre vekter. Klarer du det ikke med vekter? Null problem, de fleste treningsstudioer har maskiner, så da trenger du ikke teknikk engang. Etterpå føler du deg helt konge om du har hatt en god økt.

Jogging og sykling er selvfølgelig også mulig, men jeg finner det svært kjedelig.
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Når du sier at du er usikker på om du egentlig vil slutte, har du prøvd å tenke over alle mulighetene som ligger der ute dersom du bare klarer å ha et sunt forhold til rusmidler? Nå vet jeg ikke hvor du var/er i livet, men det å ha en bra jobb, familie og økonomisk frihet må jo friste mer enn tanken på et liv hvor du er avhengig av å ta et rusmiddel hver dag.

Mitt tips: Sett deg et langsiktig mål så du har noe å jobbe med og se frem til. Drit i om det virker litt uoppnåelig.
Vis hele sitatet...
Familie er utelukket. Står på egne ben. Føler det er vanskelig å ta ett uoppnåelig mål, blir som å ta en ibux og si det er imovane, om du skjønner?

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvordan kan man ikke få til å trene? Du tar en vekt, løfter den opp og putter den ned igjen. Etter hvert blir du sterkere og kan løfte tyngre vekter. Klarer du det ikke med vekter? Null problem, de fleste treningsstudioer har maskiner, så da trenger du ikke teknikk engang. Etterpå føler du deg helt konge om du har hatt en god økt.

Jogging og sykling er selvfølgelig også mulig, men jeg finner det svært kjedelig.
Vis hele sitatet...
Jeg er rett og slett svak, er ikke feilfødt eller noe men etter all den amfen så har det bokstavelig talt slått ned på muskulaturen min. For omtrent et år siden veide jeg 48kg med en høyde på 1.86.
Sist endret av ezyy; 21. mai 2014 kl. 14:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du er veldig svak kan du bruker kroppen din som vekt. Altså armhevinger (gjerne på knærene, og om dette blir for tungt kan du starte med å plassere armene på en høyere kant), situps, knebøy uten vekter (når du etterhvert klarer flere kan du gå over til ettbeinsknebøy), osv. Mange muligheter også for folk med svak muskulatur.
Trådstarter
Sitat av randomize Vis innlegg
Om du er veldig svak kan du bruker kroppen din som vekt. Altså armhevinger (gjerne på knærene, og om dette blir for tungt kan du starte med å plassere armene på en høyere kant), situps, knebøy uten vekter (når du etterhvert klarer flere kan du gå over til ettbeinsknebøy), osv. Mange muligheter også for folk med svak muskulatur.
Vis hele sitatet...
KP til deg! Dette var smart, tenkte jeg faktisk ikke over
Sitat av ezyy Vis innlegg
Jeg er rett og slett svak, er ikke feilfødt eller noe men etter all den amfen så har det bokstavelig talt slått ned på muskulaturen min. For omtrent et år siden veide jeg 48kg med en høyde på 1.86.
Vis hele sitatet...
Da har du vel all grunn til å trene? Du kan spise riktig og trene deg opp, bruke det som en distraksjon fra nåla?

De største og sterkeste kara på gymmen var ikke født med svære muskler, alle må jo starte et sted.
Trådstarter
Sitat av Huztle Vis innlegg
Da har du vel all grunn til å trene? Du kan spise riktig og trene deg opp, bruke det som en distraksjon fra nåla?

De største og sterkeste kara på gymmen var ikke født med svære muskler, alle må jo starte et sted.
Vis hele sitatet...
Får vel bare starte da!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Det som er så greit med trening er at du blir ikke bare sterk, det kommer en hel del andre helsemessige ''gevinster'' i tillegg til psykologiske.
Når du til slutt behersker treningen din, vil du føle du kan beherske det meste Trening gir en enorm motivasjon når man bare har fått komt i gang.

Selv har jeg fått meg dame som har begynt å ta meg med på skogs & fjellturer. Jeg skjønte aldri greia med hva i alle dager folk skulle traske rundt oppi fjellet for. Men fy faen for en følelse og stå f.eks 700 moh og se utsikten. Vite at kroppen og viljen har ført deg opp dit.
Nå går jeg på fjellturer alene også, og motivasjonen for ting er blitt så utrolig mye bedre Har som mål og komme meg høgere og høgere for å beseire nye topper

Begynn med aktiviteter som holder deg i sving Før du vet ordet av det ser du enormt lyst på livet og fremtiden din.

Lykke til mister! Unner deg all fremgang.
Du bytter jo bare et rusmiddel ut med et annet, du begynner jo å få alkoholiker tendenser etter hva jeg leser,
hadde jeg vert deg ville jeg kuttet alt av rusmiddel, det er jo tydelig du har et problem når du må drikke alkohol for å stoppe abstinensene.
kjedelig streiting
Sitat av ezyy Vis innlegg
Familie er utelukket. Står på egne ben. Føler det er vanskelig å ta ett uoppnåelig mål, blir som å ta en ibux og si det er imovane, om du skjønner?
Vis hele sitatet...
Ja, et helt 100% uoppnåelig mål er det selvfølgelig vanskelig å ta. Men så er det svært få ting her i landet som er 100% uoppnåelige. Men du vet selvfølgelig best hva du vil med livet selv. Målet ditt må jo ikke nødvendigvis være å bli rakettforsker

Det jeg prøver å si er at det ihvertfall etter min erfaring er lettere å slutte med et rusmiddel hvis grunnen er noe du virkelig vil. Kanskje du vil ha lappen? Begynne med studier? Begynne å jobbe? Ellers så er jo trening som andre nevner en bra start. Dersom du begynner å drikke etter en hard treningsøkt kan jeg garantere deg at du får dårlig samvittighet
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Du bytter jo bare et rusmiddel ut med et annet, du begynner jo å få alkoholiker tendenser etter hva jeg leser,
hadde jeg vert deg ville jeg kuttet alt av rusmiddel, det er jo tydelig du har et problem når du må drikke alkohol for å stoppe abstinensene.
Vis hele sitatet...
Rart ingen har hørt på deg, du har jo faktisk en universell løsning for alle med eks

Det er jævla skummelt å være nøktern.

Har du jobb eller tilsvarende? For min del er det å gå rusfri sinnsykt vanskelig selv i arbeid, uten arbeid så godt som umulig. Du har vel et eller annet støtteapparat etter rehaben? få de til å sysselsette deg.

Trening er det andre jeg skulle si, men det er vel tilstrekkelig dekket. Kan legge til at jo svakere du er jo fortere svarer kroppen.
Sist endret av Tøffetom; 21. mai 2014 kl. 15:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av ezyy Vis innlegg
Jeg er rett og slett svak, er ikke feilfødt eller noe men etter all den amfen så har det bokstavelig talt slått ned på muskulaturen min. For omtrent et år siden veide jeg 48kg med en høyde på 1.86.
Vis hele sitatet...
Det er ekstremt lav vekt ja, men som andre sier desto bedre grunn å trene. Kroppsvekt er bra det, og det er jo tross alt mulig å trene med enormt lave vekter på studio også. Om du tar bicepcurls med 1 kilos vekter ser det kanskje litt rart ut, men det er bedre enn å ikke trene i det hele tatt.

Så bare peis på med trening, det burde gjøre en stor forskjell i livet ditt om du klarer å komme ordentlig i gang og holde på!
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Rart ingen har hørt på deg, du har jo faktisk en universell løsning for alle med eks

Det er jævla skummelt å være nøktern.

Har du jobb eller tilsvarende? For min del er det å gå rusfri sinnsykt vanskelig selv i arbeid, uten arbeid så godt som umulig. Du har vel et eller annet støtteapparat etter rehaben? få de til å sysselsette deg.

Trening er det andre jeg skulle si, men det er vel tilstrekkelig dekket. Kan legge til at jo svakere du er jo fortere svarer kroppen.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke det er lett, men selv om jeg ikke driver med noe knark selv, så kan jeg si at å bytte ut dopet med så mye alkohol at en til og med må ha det om morgen.. så sier jo dette seg selv at det er ikke veien å gå.
Tror som mange andre sier her at trening kan være et meget godt alternativ. Men begynn meget forsiktig. Det vil hjelpe hele systemet ditt få slappe av. Bare litt trening kan gi utrolige resultater på psyken. Mestringsfølelsen er undervurdert + alle de andre positive tingene som følger med fysisk aktivitet. Lykke til!!
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Rart ingen har hørt på deg, du har jo faktisk en universell løsning for alle med eks

Det er jævla skummelt å være nøktern.

Har du jobb eller tilsvarende? For min del er det å gå rusfri sinnsykt vanskelig selv i arbeid, uten arbeid så godt som umulig. Du har vel et eller annet støtteapparat etter rehaben? få de til å sysselsette deg.

Trening er det andre jeg skulle si, men det er vel tilstrekkelig dekket. Kan legge til at jo svakere du er jo fortere svarer kroppen.
Vis hele sitatet...
Har jobb. Men trives ikke så mye lenger, da det å holde seg clean gjør utdrag jobbmessig.
Å slutte med alkohol kan fort bli verre en å slutte med amfetamin. Prøvd tobakk? Den er relativt grei å slutte med i forhold, og det tar spissen av det meste. Det er også mye mer gunstig med tanke på jobb-relaterte saker.
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Rart ingen har hørt på deg, du har jo faktisk en universell løsning for alle med eks

Det er jævla skummelt å være nøktern.

Har du jobb eller tilsvarende? For min del er det å gå rusfri sinnsykt vanskelig selv i arbeid, uten arbeid så godt som umulig. Du har vel et eller annet støtteapparat etter rehaben? få de til å sysselsette deg.

Trening er det andre jeg skulle si, men det er vel tilstrekkelig dekket. Kan legge til at jo svakere du er jo fortere svarer kroppen.
Vis hele sitatet...
Har jobb. Men trives ikke så mye lenger, da det å holde seg clean gjør utdrag jobbmessig.
Som Tøffetom sa, jo mindre du er jo fortere gjør du fremgang på gymmen. Spiser du ordentlig og trener 3 ganger i uka vil du nok gå opp 5 kilo innen en måned, kanskje før tilogmed. Det bør være mer motiverende for deg å trene enn for de som har normal kroppsvekt! Og hvis du er redd for å se ut som en pussy med 1 kilos vekter, bruk maskiner.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Jeg sier ikke det er lett, men selv om jeg ikke driver med noe knark selv, så kan jeg si at å bytte ut dopet med så mye alkohol at en til og med må ha det om morgen.. så sier jo dette seg selv at det er ikke veien å gå.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle til å svare deg, men droppet det. Var ikke meningen å sitere deg.

Sitat av ezyy Vis innlegg
Har jobb. Men trives ikke så mye lenger, da det å holde seg clean gjør utdrag jobbmessig.
Vis hele sitatet...
Regner med at du mente utslag, men klarte ikke helt å skjønne hva du mente? Slitsomt og tunge dager?

Om du slutter i jobb vil alt bli mye, myr verre. Bli clean før du kaster inn håndkleet. Du kan evnt søke jobb for så å slutte samtidig som di begynner i ny jobb. Men lediggang vil gjøre sluttingen håpløs,
Sist endret av Tøffetom; 21. mai 2014 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.