Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3773
Jeg har sett på en del tråder om Gaming headsett, så jeg lager en tråd her hvor dere kan skrive inn deres meninger om hvilket headset dere mener er best med tanke på.

- Mic kvalitet.
- Lyd.
- Hvor mye det tåler.
- Pris.
- Garanti.
- Komfort.
- Nokk med Motherboard eller må man kjøpe nytt lydkort?



Fra Logitech.

Logitech G35 Gaming headset
Pris - 899,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893

Logitech Wireless Gaming Headset G930
Pris - 1245,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603221

Fra Corsair.

Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1
Pris - 895,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750936

Corsair Vengeance 1500 Dolby 7.1
Pris - 585,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649032

Fra SteelSeries.

SteelSeries Siberia v2
Pris - 549,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751338

Fra Razer.

Razer Tiamat 7.1 Elite 7.1 Surround
Pris - 1595,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746956

Razer Megalodon Gaming Headset 7.1
Pris - 1395,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495771

Razer Carcharias Gaming headset
Pris - 669,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427657

Fra Mad Catz.

Mad Catz F.R.E.Q.5 Headset
Pris - 1.499,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771161

Cyborg F.R.E.Q.5 Stereo Headset - Black
Pris - 1.449,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759297

Tritton AX 180 Gaming Headset
Pris - 599,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760396

Fra Cooler Master

CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset
Pris - 799,-
Link - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761196

Her er de produktene som jeg har hørt mest snakk om.
Om dere har noen andre deltakere som dere mener er bedre en disse, legg gjerne med en link.
Hvilken synes du er best med tanke på kriteriane? Skriv navnet på produktet og hvorfor du synes akkurat det produktet er best.
Skal nominere Steelseries Spectrum 5xb. Kostet meg 349 (!) kroner på gamestop, og det kicker ass. Like bra som mange andre headsett, komfortabelt bygget og passer for alt jeg gjør. Minuset er mikrofonen, men den blir du fort vant til.
G35. Synes det er komfortabelt, god lyd, og faktisk balansert lydbilde under musikk. Utrolig god mikron med fin software.
Sist endret av Starz; 11. januar 2013 kl. 16:21.
er veldig glad i siberia v2. er behagelig og god lyd i.
Nå har ikke jeg prøvd de andre headsettene, men er ihvertfall utrolig fornøyd med mitt G35 headsett. God lyd og komfort! Er også surround lyd i headsettet, men den er "falsk" såvidt jeg vet (tror ikke man merker store forskjellen fra ekte og falsk).

Følger forøvrig med 3 forskjellige puter som du kan velge mellom for komfortens skyld.
Norskehesten
Alden's Avatar
i dag ble micen på min SteelSeries Siberia v2 defekt så nå sitter jeg og skal kjøpe nytt..
sitter nå på valget mellom
Logitech G35 og Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 (pga tråløst)
kommer jeg til å bli skuffa i forhold til Siberia v2?
Logitech G35 er fortreffelig. Fantastisk pris, micen er god. Komfortable å ha på (du kan bytte ut "puten" som hviler på hodet etter din preferanse). Software som følger med funker kjempebra, tre programmerbare macro keys + at de tåler en støyt. Min erfaring er a tde funker like bra selv etter ganske mange turer fra pulten og ned i gulvet.
Vil legge til at G35 er ekstremt lydtette! Du kan ha på det høyeste av lyd og bass uten at de rundt deg hører annet enn veldig lav lyd. Lot ca. 15 folk prøve det og alle syntes det hadde super lyd og utkonkurrerte Beats uten å tenke seg om
Sist endret av Constant; 12. januar 2013 kl. 18:33.
CM Sirus. Bedre byggekvalitet en G35, fint design. Awesome med mulighet for å enten bruke jacks eller medfølgende USB lydpodd.

Kommer med to sett med øregreier. Ett av kunstig lær som er lydtett (Ikke testet) og ett av stoff som ikke er lydtett.

Ekstremt god mic!
Ser at du ikke nevnte ASTRO.

Det desidert beste headsettet er Astro A50. PUNKTUM!

Dette headsettet er veldig lydtett, og er det mest komfortable headsettet du kan få. etter 10 min så har du glømt ut at u har de på Det er også trådløst!
Lyden er som en drøm. veldig dyp bass hvis du ønsker det. Du har 3 forskjellig moduser innebygd i klokkene. (music/movie, Casual gaming og proffesional gaming)

Velger du dette kortet må du ha et lydkort i tilegg, hvis ikke hovedkortet ditt støtter optisk kabel og signaler.

Det fåes ikke kjøpt i norge, og kan kun kjøpes på www.astrogaming.co.uk

Jeg har fått flere andre til og kjøpe dette og alle har gitt 11/10 stjerner. (Men vær obs på at du kansje må sende det i retur da Astro lanserte dette headsettet for tidlig og det hadde flere bugs. men dette skal være fikset nå)

håper jeg var til hjelp, og lykke til i jakten på superb lyd

Sitat av Fekillix Vis innlegg
CM Sirus. Bedre byggekvalitet en G35, fint design. Awesome med mulighet for å enten bruke jacks eller medfølgende USB lydpodd.

Kommer med to sett med øregreier. Ett av kunstig lær som er lydtett (Ikke testet) og ett av stoff som ikke er lydtett.

Ekstremt god mic!
Vis hele sitatet...

Men driverne er ikke skikkelig kompatible med Windows 7! du opplever og få hakkete lyde til tider. (har hatt dette selv og var ikke veldig fornøyd)
Logitech g35
Jeg har Razer Megaladon, og jeg er veldig fornøyd!

God lyd, headsettet er justerbart og passer bra og jeg synes byggekvaliteten er god.

Det eneste jeg har å klage på er at ledningen fra det eksterne lydkortet er veldig kort.
Burde nevne at jeg har hatt G35. Kjip ledning som ikke tåler særlig, veldig plastic følelse men grei lyd.
Hvor er Sennheiser på lista? PC 350 og 360 er har jo fantastisk lydkvalitet. Er ikke surround, men det trengs heller ikke. Headsettet funker for gaming og musikk. Har ikke prøvd med film, men funker sikkert der og. Her satset det på lydkvalitet og ikke lydkvantitet. Det er stereohøyttalere med god lyd det satses på, ikke å ha 5.1 eller 7.1 små høyttalere stappet inn i headsettet.

Øreklokkene er store og komfortable. Gode å ha på i flere timer. Mikrofonen er også veldig god. Har ikke fått klager fra kompiser jeg snakker med på skype.

PC350 er lukket mens 360 er åpent.
Sist endret av fotonewbie; 14. januar 2013 kl. 12:58.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Siberia V2 og Corsair 1500 er de eneste gaming-headsettene jeg kan anbefale.
Forøvrig er dette bildet veldig relevant.

http://i.imgur.com/HjxZX.png
Logitech G930! Funker utmerket! veldig fornøyd! kan gå rundt i leiligheten med headsetet på og batterileve tiden er god lyd er også bra! og du slipper ledning tullet på headsetet. Da jeg kjøpte alle ledning headset til flere hundre kr så ble dem fort ødilagt men nå med G930 så er alt bra
Trådstarter
88 3
Skal trolig kjøpe meg G35 i dag etter det jeg har lest her. Skal teste det ut iløpet av i dag eller i morgen, så kan jeg skrive en liten anmeldelse av den etter jeg har testet den. Håper den lever opp til forventningene!
Mad Catz og Razer har jeg stemplet som evig søppel.
Kjøpte meg en G930 for lenge siden, og skjønner nå at jeg kan selge den på QXL om tyve år.
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Ser at du ikke nevnte ASTRO.

Det desidert beste headsettet er Astro A50. PUNKTUM!

Dette headsettet er veldig lydtett, og er det mest komfortable headsettet du kan få. etter 10 min så har du glømt ut at u har de på Det er også trådløst!
Lyden er som en drøm. veldig dyp bass hvis du ønsker det. Du har 3 forskjellig moduser innebygd i klokkene. (music/movie, Casual gaming og proffesional gaming)

Velger du dette kortet må du ha et lydkort i tilegg, hvis ikke hovedkortet ditt støtter optisk kabel og signaler.

Det fåes ikke kjøpt i norge, og kan kun kjøpes på www.astrogaming.co.uk

Jeg har fått flere andre til og kjøpe dette og alle har gitt 11/10 stjerner. (Men vær obs på at du kansje må sende det i retur da Astro lanserte dette headsettet for tidlig og det hadde flere bugs. men dette skal være fikset nå)

håper jeg var til hjelp, og lykke til i jakten på superb lyd
Vis hele sitatet...
Pleier å nevne i slike threads at jeg har hatt Siberia V2 i ~3 år (har det vært ute så lenge?) og at det har fungert fint til gaming - ikke audiofil megalyd, men mye valuta for pengene, samt robust. Nå jinxet jeg det selvsagt og det gikk i stykker dagen etter jeg skrev dette i en annen thread, så bestilte meg et Astro A40 på anbefaling fra deg (og en haug reviews). For den prisen håper jeg at jeg merker en oppgradering fra Siberia V2, skal gi en tilbakemelding når det kommer i posten!
Jeg hadde et G35 i et par dager før jeg gikk lei kabelen og kjøpte meg en G930, angrer ikke et sekund. Men noe HiFi er det ikke akkurat. Har også hørt mye bra om Astro sine headset.
Trådstarter
88 3
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Mad Catz og Razer har jeg stemplet som evig søppel.
Kjøpte meg en G930 for lenge siden, og skjønner nå at jeg kan selge den på QXL om tyve år.
Vis hele sitatet...
Velger G35 fremfor G930 fordi prisforskjellen er på 500 kr. Er vell ikke mye som skiller disse to utenom at G35 har kabel og G930 er trådløs? Har også hørt at det er bedre lyd på G35? Vet ikke om dette stemmer, men prisforskjellen gjør valget lett.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Bestilte meg Astro A50 i dag så jeg skal skrive en liten "review" her i tråden når jeg fått testet det en uke eller to.
Fikk min Astro A40 dagen etter jeg bestilte den.
Førsteinntrykk; å gud bedre. Det er en forskjell fra Siberiaen her. Jeg bestilte bundle med Mixampen, som først og fremst gir meg 4 equalizermoduser, der jeg bruker 2 av de - en for gaming(bedre på å lokalisere skudd/fottrinn), og en som er "core" - altså ingen equalizer, lyden slik den skal være. Jeg har eksperimentert med å skru Dolby Surround av og på, og mener det fungerer bedre med denne på.

Gullfunksjonen her er å kunne justere hvor høy spill-lyden skal være vs voice-lyden. Dette kan man selvsagt gjøre i lydpanelet på PCen, men gud bedre så fint å ha en egen bryter på dette.

Lyden generelt er bedre enn Siberia V2. Tusen kroner bedre skal jeg ikke påstå at den er, men det er klart en oppgradering. Merk at du trenger optisk S/PDIF ut fra lydkort for å få best lyd her, å kun bruke USB var lavere kvalitet.

Har ikke fått testet mikrofonen enda, så sånn sett er det ikke så mye hold i innlegget mitt, men jo - totalt godt fornøyd.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Fikk min Astro A40 dagen etter jeg bestilte den.
Førsteinntrykk; å gud bedre. Det er en forskjell fra Siberiaen her. Jeg bestilte bundle med Mixampen, som først og fremst gir meg 4 equalizermoduser, der jeg bruker 2 av de - en for gaming(bedre på å lokalisere skudd/fottrinn), og en som er "core" - altså ingen equalizer, lyden slik den skal være. Jeg har eksperimentert med å skru Dolby Surround av og på, og mener det fungerer bedre med denne på.

Gullfunksjonen her er å kunne justere hvor høy spill-lyden skal være vs voice-lyden. Dette kan man selvsagt gjøre i lydpanelet på PCen, men gud bedre så fint å ha en egen bryter på dette.

Lyden generelt er bedre enn Siberia V2. Tusen kroner bedre skal jeg ikke påstå at den er, men det er klart en oppgradering. Merk at du trenger optisk S/PDIF ut fra lydkort for å få best lyd her, å kun bruke USB var lavere kvalitet.

Har ikke fått testet mikrofonen enda, så sånn sett er det ikke så mye hold i innlegget mitt, men jo - totalt godt fornøyd.
Vis hele sitatet...
Bra du er fornøyd.

Litt mer spesifik info som du ikke tok med:

*Du må ha et lydkort med S/PDIF (altså optisk kabel) utgang.
og det må kunne decode DDL (Dolby Digital Live)
for og kjøre 7.1 surround.

Anbefaling: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650784

* Micen er veldig god, også en innebygd noisgate som gjør at den blir
mutet når du ikke snakker, for og unngå bakgrunnstøy

* Utrolig komfortable

* Dette Gjelder Astro A50 og A40 (www.astrogaming.co.uk)

forbehold om evt. skiveleifer
Ah, ja. HK-et mitt har S/PDIF utgang, så tenkte aldri over den.
Skal sies at jeg har litt problemer med mikrofonen på min, da det virker til at pluggen på selve mikrofonen er et problem med. Har sendt inn supportticket og antar at mikrofonen blir skiftet.

Vedr DDL - hm. Hovedkortet mitt støtter DTS (Realtek® ALC889 8-Channel High Definition Audio CODEC).
Går jeg glipp av surroundlyd her, eller er jeg good to go?
Sist endret av nightLook; 21. januar 2013 kl. 08:22.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Ah, ja. HK-et mitt har S/PDIF utgang, så tenkte aldri over den.
Skal sies at jeg har litt problemer med mikrofonen på min, da det virker til at pluggen på selve mikrofonen er et problem med. Har sendt inn supportticket og antar at mikrofonen blir skiftet.

Vedr DDL - hm. Hovedkortet mitt støtter DTS (Realtek® ALC889 8-Channel High Definition Audio CODEC).
Går jeg glipp av surroundlyd her, eller er jeg good to go?
Vis hele sitatet...
Du får ikke surround hvis ikke du har DDL.
Uansett råder jeg deg til å kjøpe lydkort, da lydkvaliteten er helt suveren i forhold til lyden på HKet.
Sist endret av RagebunnY; 27. januar 2013 kl. 13:11.
Ble til at jeg sendte tilbake A40en min da det var en million problemer med den, blandt annet en firmware feil på MixAmpen som Astro ikke har fikset enda. Har bestilt et Beyerdynamics DT770 Pro 80ohm + Creative X-Fi Titanium HD.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Ble til at jeg sendte tilbake A40en min da det var en million problemer med den, blandt annet en firmware feil på MixAmpen som Astro ikke har fikset enda. Har bestilt et Beyerdynamics DT770 Pro 80ohm + Creative X-Fi Titanium HD.
Vis hele sitatet...
Synd at de ikke har fikset alle bugsa i firmwaren enda. måtte sende inn A50ene mine 2 ganger før jeg fikk et par som fungerte 100%.

Jeg tror de rusher ut produktene sine, uten å gjøre flere og grundige nok tester.
Men får du et produkt som virker, er det uten tvil de beste gaming headsettene man får, til dags dato.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har nettopp kjøpt Logitech G35 og jeg sa at jeg skulle skrive litt om det.

Lyd: Lyden er SUPER, med surround er det perfekt til for eksempel BF3. Hører fiender rundt deg godt. Fungerer også kjempe til Filmer/serier. Når du har på headsettet så hører du ikke stort annet, noen synes dette er positivt og noen negativt. Når du skal høre musikk skrur du bare headsettet over til Stereo modus. Bassen er en av de beste jeg har hørt innen headsett. Slår faktisk kompisen min sitt Beats headsett som koster en hel del mer. Det er med et equalizer program, der du kan stille inn lyden slik du vil ha den. Du kan lage forskjellige innstillinger til Skype, BF3 og når du ser film for eksempel.

Komfort: Headsettet er en drøm å ha på seg, mjukt og godt å ha på hodet. Sitter godt fast, siden du kan stille det inn til din fasong. Er med et par ekstra puter til headsettet slik at du kan bytte de ut om de blir slitt.

Mikrofon: Kvaliteten på Mikrofonen er kjempe bra. God støyreduksjon. Enenste minus er at når jeg spiser hørers det veldig godt. Er også med stemmeredigering (Ikke den viktigste faktoren men tar det med allikevel).

Så alt i alt synes jeg så absolutt at det er verd prisen. Kjempe god lyd, god komfort og micen er suveren. Kjempe godt headsett. Anbefaler dette sterkt!
Sist endret av Luffern; 7. februar 2013 kl. 10:56.
Alltid vært fan av Steelseries. Startet med 5HV2 og har nå Siberia v2. Anbefaler 7H og Siberia v2.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har testet Qpad QH90 og har noen formening om det ?
Er meget fornøgd med mitt Razer tiamat og xonar d2x kombo! Har ikkje fått 100% perfekt lyd endåg, men det nærmer seg! Det er litt svak bass med alle høgtalarane, og mikken fungerer ikkje på det eg har fått, dette er dog ikkje noko stort problem for meg, då eg var klar over dårlig kvalitet på mikken, og har plassert eit Xbox 360 headsett på sida.

Fargekombinasjonen på kablene er ikkje 100% rett i følge lydkortet mitt, og det er litt vanskelig å tyde fargen, lyden slik den er no er veldig bra! Sliter litt med footsteps, men jobber med saken, headsett krever litt omsorg når det gjelder slikt. Det er veldig komfortabelt, men blir litt varmt på høra etter 1-2 timer, dette kan unngås ved å ha god ventilasjon i rommet har ikkje prøvd med interigert lyskort endåg, men det har eg tenkt å gjere no i helga