Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2071
Kan noen av dere anbefale meg en SSD til min stasjonære pc? harddisken min bråker for mye om natten i forhold til mine ønsker, så jeg velger å først oppgradere den og blir det ikke stille nok da så går jeg også for nye viter senere.

Jeg ser for meg rundt 80 Gb Harddisk skal jo stort sett inneholde enkle programmer og skjermsparer. Alt annet legger jeg heller på en ekstern harddisk har kabinett hvor den interne passer.
Samsung 830 Series 128 GB Siden du må betale nesten det samme for en god 64 eller 90 GB disk, og disse er ultrastabile.
Sist endret av Astaroth; 5. september 2012 kl. 23:50.
kult så jeg kan bruke 2.5 disk på min stasjonære pc? interessant. Da vet jeg i såfall hva jeg skal gå for ja. Har hatt lyst på samsung men har ikke forstått at jeg kan bruke 2.5 disk.
jeg kjøpte Intel 330 120gb og der fikk jeg med slik opphengs kit med i pakka, ikke spess avskrekkende pris på den heller(netshop) knall bra disc, stabil som en av disse hodene på påskeøya.
Du kan bruke en 1" disk og om det hadde vært ønskelig Du får ofte med ett lite stativ du kan montere i ett vanlig HDD kabinett. Dersom maskinen ligger mye stille kan du i verste fall bare legge den på gulvet eller noe annet.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Min ene SSD henger praktisk talt i kablene den er tilkoblet med. Det er det geniale med en SSD. De kan plasseres hvor og hvordan som helst.
Kult jeg tenkte mest på tilkoblingene men selvfølgelig som dere sier det vil jo da bli forskjell på monteringen i og med at størrelsen er forskjellig. Så takker nå blir det snart kjøpt ssd disk her så jeg får en stille maskin. Hva er de mest drifts sikre merkene? Større hastighet enn jeg har idag på min sata disk er ikke ett viktig argument men jeg har ligsom ikke tenkt å bytte disk på mange år. Liker ideen på å få lurt samsung inn enda ett sted i mitt liv så samsung disker frister jo. Men er det andre som er enda mer drifts sikre?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Samsung 830 er en av de bedre. I tillegg så har du Crucial M4, Intel 330, 520, Corsair Performance og Plextor M3 og M3P.

Det du bør holde deg unna er enheter som baseres på SandForce 2281. Selv om firmwareoppdateringer har fikset en hel del av problemene med disse, så er de etter min mening fremdeles ikke et spesielt lurt valg når det finnes så mange gode alternativer.
Sitat av creavator Vis innlegg
kult så jeg kan bruke 2.5 disk på min stasjonære pc? interessant. Da vet jeg i såfall hva jeg skal gå for ja. Har hatt lyst på samsung men har ikke forstått at jeg kan bruke 2.5 disk.
Vis hele sitatet...
Dobbelside-teip fungerer også veldig bra =D
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Dobbelside-teip fungerer også veldig bra =D
Vis hele sitatet...
Min henger og slenger..

Men ja, teip og strips fungerer elegant!
Hvorfor velge noe annet enn Samsung? Jeg 'oppgraderte' min pc for noen måneder siden med en SSD 830 serie 256Gb.
Vær obs på at det følger med festebrakett for 3,5" brønn og strømkabel samt software for å klone i pakka!
Topp både for bærbare og stasjonære pc'er!

Desktop kit includes:
3,5" transformation Bracket with Screws
SATA Data cable / SATA Power cable
CD1 : Symantec Norton Ghost 15.0 (SRD, Multi-language set-up file), Full Retail version (Serial No. Included)
CD2 : Manual (Quick User, FW update, Magician), Install Guide, Magician SW
Quick User Manual (English only)

Så alt du trenger å gjøre er å bestille og skru den på plass!


http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11126&mfr=SAMSUNG
Sist endret av woff; 6. september 2012 kl. 21:04.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657310
jeg har e slik i min laptop, har enda ikke vert borti en blåsjerm på 3-4mnder.
Scorer 7.9 i windows 7 i windows 8 scorer den 8.3

løp og kjøp
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Min henger og slenger..

Men ja, teip og strips fungerer elegant!
Vis hele sitatet...
Jeg brukte Clas Ohlson sin plastikk borrelås, den holder ting fast!
Vet om en som har brukt borrelås

To små striper med borrelås som man kunne lime fast, festet det hele i toppen av kabinettet over DVD-brenneren.
Sist endret av Mantuz; 7. september 2012 kl. 18:11.