Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4517
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
God eftermiddag,

Det har seg slik at jeg skal feire min bursdag i morgen, og i den anledning ønsker jeg å spille musikk. Selv er jeg pønker og hører nesten utelukkende på Ramones, The Clash, Dead Kennedys, Sex Pistols, White Stripes og lignende artister, men dette faller dessverre ikke i smak hos mine venner og jeg blir som regel nedkjørt med tekno og annet moderne vissvass, hvilket jeg synes er så klinisk uinteressant og slitsomt at jeg nesten heller ønsker å feire dagen uten musikk.

Dermed lurer jeg på om noen kan anbefale meg noen form for rock eller annet nærliggende som er litt "reinere" og som jeg kan spille uten en evig klagesang i bakgrunnen.

Mvh

Ffojt
Sist endret av Ffojt; 15. mars 2012 kl. 19:22.
Helt ærlig, hvis de ikke unner deg en dag med din musikk på bursdagen din kan de bare holde seg hjemme spør du meg.

Men hva med noe litt mer klassisk?

Pink Floyd
Led Zeppelin
Guns and Roses
osv osv ...

Det må da være musikk de aller fleste klarer fint selv om de ikke er så glad i rock. Jeg er heller ikke kjempeglad i punk da jeg synes det blir litt for enkelt mange ganger. Særlig i retningen sex pistols(ikke skyt meg for min mening). Men jeg klarer da fint å høre litt på det.
Sist endret av murloc; 15. mars 2012 kl. 19:28.
Kan vel bare spille av "Top list" på Spotify?

Edit: Glemte at det var snakk om rock, tenkte automatisk på disco dasko når jeg leste posten din.
Sist endret av Knask; 15. mars 2012 kl. 19:29.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Kan vel bare spille av "Top list" på Spotify?

Edit: Glemte at det var snakk om rock, tenkte automatisk på disco dasko når jeg leste posten din.
Vis hele sitatet...
En høyst fantastisk kommentar, men utifra den håper jeg også at du faktisk har noen anbefalinger?
Det meste av Foo Fighters burde passe fint.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Rise Against er noe tekno-fans pleier å synes er greit. Moderne rock.
Van Halen.
Whitesnake.
Iron Maiden.
Deep Pruple.
AEROSMITH!!
Dire Straits.
Queensryche.
Judas Priest.
Skid Row.
Blue Öyster Cult.
ZZ Top.
The Police.
Status Quo.
Twisted Sister.

Vil du ha fler? Veldig mye typisk 80talls band her.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
30 Seconds to Mars, Maroon 5, Kings of leon og John Mayer er noen av de jeg ville vurdert.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
En høyst fantastisk kommentar, men utifra den håper jeg også at du faktisk har noen anbefalinger?
Vis hele sitatet...
Kan jo prøve meg, som bot for å ha vært såpass respektløs:

- Disturbed
- AC/DC
- Airbourne
- Judas Priest
- Backyard Babies
- Black Label Society
- The Carbuertors
- Deathstars
- Dio
- Accept
- Edguy
- Gluecifer
- Ingenting
- Jokke
- Korn <3
- Kvelertak
- Honningbarna
- Megadeth

Sånn, nå orker jeg ikke å scrolle mer i listene mine.
Sist endret av Knask; 15. mars 2012 kl. 19:52.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Glemte å si THE ANSWER.
Fy faen, de er bra.
Her er deres nyeste album:
Revival.

Rise er også verdt å sjekke ut.
Albumet til Green Day fra 1994 er ganske kult. Det heter Dookie, og alle sangene er catchy poppy punkrock om sex, ensomhet og onani.
Alkaline Trio er bra
Arctic Monkeys, litt indie, men likevel.
Rise Against og Paramore er catchy!
Om du finner ett band med catchy musikk du liker så er related artists funksjonen på spotify gull verdt!
Hva med et av norges beste rockeband? Bigbang!
Her er en spilleliste med mye rock for streitinger. Har lagt merke til at spesielt Airbourne, Bloodlights, Clutch og Stingray er musikk som fenger de fleste. Alle chicksa jeg har vært borti har iallefall ingenting imot det, selv om de selv hører på liste-pop n' shit

EDIT: Ellers har du jo MGP-låta til Carburetors, Don't touch the flame, som er veldig allsang-vennlig. Gud forbanne at Carburetors var med på MGP...
Sist endret av McLovin; 15. mars 2012 kl. 20:13.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Som nevnt over John Mayer!!! :P
Hallå

Du digger bra musikk.....
Trodde ikke pønkere av 2012 hadde disse som favoritter.

Synes du skal dra noe av dette når det du som skal feires. men her er en ide:
I spotify er det en "Play queue". la folk legge det dem har lyst til der. da får
alle noe dem sjøl digger og du også litt ditt forhåpentligvis.

Feire dagen uten musikk?????
Spill The Strokes!
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Enkelt, sett på rage against the machine - rage against the machine.
Alle som ikke digger den hiver du ut!

70/80tallet har jo mye bra, og relativt lettfordøyd.
-Creedence Clearwater Revival
-Led Zepplin
-Guns 'N' Roses
-The Doors
Bruce Springsteen - Radio Nowhere
http://www.youtube.com/watch?v=MtrOYsNCPmg&ob=av2e
Gir god stemning i min krets værtfall :P
Eller Black Keys for faen, Black Keys!

The Black Keys - Lonely Boy
http://www.youtube.com/watch?v=IsgHsydoo9Q

Og her får du en av The Strokes og - Someday:
http://www.youtube.com/watch?v=FFnjZY1vRzk
Queen er chill.
Rock for streitinger du liksom. Du er jo streit som faen. Kjør den vanlige spillelista di du, så tenker jeg at alt går som det skal. Streit!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Det som pleier å gi god stemning er jo klassikerne. Top 5 på spotify av Queen f.eks er jo sanger alle kan og synger med på. Alice Cooper, G'n'R, Iron Maiden og flere andre legender slår godt an uansett musikksmak. Untatt hos fjortisser som kun har hørt om DJ Broiler og Skrillex da såklart.
Såpekoker av rang
Journey pleier å slå bra an.
Jeg pleier alltid sette på noe Sublime på fest. Alle kan digge Sublime. Rett og slett fordi det er så kult!

http://youtu.be/xAjypvB4GhA
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Rock for streitinger du liksom. Du er jo streit som faen. Kjør den vanlige spillelista di du, så tenker jeg at alt går som det skal. Streit!
Vis hele sitatet...
Veldig spent nå: I hvilken forstand mener du at jeg er streit? Hva er det med de bandene jeg har lista som er streit?
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Veldig spent nå: I hvilken forstand mener du at jeg er streit? Hva er det med de bandene jeg har lista som er streit?
Vis hele sitatet...
Streit. Du er streit. Når jeg skal invitere streitinger på besøk setter jeg på Ramones, The Clash, Dead Kennedys, Sex Pistols og White Stripes. Kan du ikke heller gjøre deg selv og de andre streitingene dine en tjeneste med å invitere hele gjengen, sette på Jim og Jimi's (vi snakker Morrison og Hendrix) samlede verker så kanskje dere får noe vettugt ut av kvelden.

Hvis du vil ha grunnen på hvorfor bandene dine er streit kan det sies enkelt: De har null å komme med, hverken musikals eller filosofisk. Kun støy for å overdøve streitepraten.
True phreak.
Foo Fighters, Pearl Jam, Alice in Chains, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine o.l. er jo musikk de fleste greier å svelge.
Syntes du har god musikksmak, Ffjot.
I forhold til at du er punker vil jeg si at musikken du hører på er ganske streit. Dette er mye av det samme jeg hører på, og jeg er absolutt ingen punker. Jeg syntes dog at Nirvana og The Distillers burde vært på lista di..

Hvis du vil ha lettlikanes gitar-musikk kan jeg anbefale band som:
Turbonegro
Jimi Hendrix
Jokke
De gode gamle fra Blink 182, sum 41, Rise Aganst, Green Day, The Offspring o.l
The Libertines
Kakkmaddafakka
Arctic Monkeys
Babyshambles
The Kooks

Om du vil ha enda lettere har vi jo band som:
Postgirobygget
Oasis
The Rolling Stones
Dire Straits
Bob Dylan

Er ikke vennene dine fornøyd med noe av dette er det bare å skru på NRJ (om det enda finns?) å rave til Akon, Lil Wayne, Moneyblower$$ and Bitche$$
Feir den heller aleine med musikk du vil høre. Hvorfor tynge seg ned med bekymringsfulle mennesker ...
Nickelback?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Streit. Du er streit. Når jeg skal invitere streitinger på besøk setter jeg på Ramones, The Clash, Dead Kennedys, Sex Pistols og White Stripes. Kan du ikke heller gjøre deg selv og de andre streitingene dine en tjeneste med å invitere hele gjengen, sette på Jim og Jimi's (vi snakker Morrison og Hendrix) samlede verker så kanskje dere får noe vettugt ut av kvelden.

Hvis du vil ha grunnen på hvorfor bandene dine er streit kan det sies enkelt: De har null å komme med, hverken musikals eller filosofisk. Kun støy for å overdøve streitepraten.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke gå i detalj på hvor feil du har, men presentere to viktige poeng.

1. Spesielt The Clash, Sex Pistols og Ramones er noen av de bandene som definerte punk.

2. Jeg vil anta at ditt syn på den musikken jeg hører på er at den er for rolig, da dette er den reaksjonen jeg oftest får. Jeg liker ikke metal, jeg liker fint lite hardcore. Jeg hører på 1st wave punk som faktisk er punk. The Ramones er kanskje ett av verden mest "punkete" band gjennom tidene. En dag vokser du vel opp og innser at det finnes folk med andre synspunkter enn deg, og det finnes ting du ikke har greie på. Når den dagen kommer, send meg en PM, så kan vi diskutere musikk.

Til alle dere andre som har kommet med lange lister, Tusen takk!
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Streit. Du er streit. Når jeg skal invitere streitinger på besøk setter jeg på Ramones, The Clash, Dead Kennedys, Sex Pistols og White Stripes. Kan du ikke heller gjøre deg selv og de andre streitingene dine en tjeneste med å invitere hele gjengen, sette på Jim og Jimi's (vi snakker Morrison og Hendrix) samlede verker så kanskje dere får noe vettugt ut av kvelden.

Hvis du vil ha grunnen på hvorfor bandene dine er streit kan det sies enkelt: De har null å komme med, hverken musikals eller filosofisk. Kun støy for å overdøve streitepraten.
Vis hele sitatet...
Håpløs diskusjon du starter her, og med en dårlig dæsjh musikk-elitisme. Da sier jeg at Jimi Hendrix er støyete og streit, men at Led Zeppelin er vettugt. Hva sier du da?
Når musikkdiskusjon går i denne rettningen er det bare å sette punktum med en gang. Hvilken musikk som er streit eller ikke kommer helt an på øynene som ser. Det er som å si at det bandet er bedre en det bandet, alle har sin egen oppfattning av musikk.
Det at de nevnte punk-bandene definerte sjangeren for massene er det ingen tvil om.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Eiol Vis innlegg
Hva med et av norges beste rockeband? Bigbang!
Vis hele sitatet...
Er du full??
Kaizers!!!
True phreak.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Er du full??
Kaizers!!!
Vis hele sitatet...
Skambankt? El Caco?
Sitat av Orph Vis innlegg
Skambankt? El Caco?
Vis hele sitatet...
Gamle Chrome Division? Gluecifer? Gamle Turbo? Djerv? Animal Alpha?
Norge har utrolig mye fett å by på! Men, må si jeg gleder meg til El Caco i sommer. Det blir liksom ikke skikkelig sommer før man ser El Caco live!
Skambankt tror jeg at jeg har sett alt for mange ganger live.

EDIT: ta også å sjekk ut Blodig Alvor! Jævlig tøft band som jeg tror kommer til å komme en del i rampelyset til sommeren/utover neste år
Sist endret av McLovin; 16. mars 2012 kl. 18:40.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Mange som ser på "Related Artists" på Spotify nå
Men Skambankt er noe av det beste Norge har å by på!
Legger til lista til McLovin:

- Silver (inactive for tiden, men 4 gode skiver)
- Upstrokes (oppløst, men 1 nydelig skive som passer til øl, whiskey og allsang)
- Oslo Ess (mange fra Upstrokes med her. Høy kosefaktor)
- Trashcan Darlings (oppløst, men mye snadder fra gamledager)
- Kvelertak (Ehm. Janei jeg håper ikke jeg må si mer enn det)
- JR Ewing (oppløst, men har 3 skiver, kanskje litt annerledes enn det du liker da)

Siden du har småkjipe venner: Sett på Foo Fighers. Aller liker Foo Fighters. (Hehe, nei, men det er nå ihvertfall det kompromisset jeg inngår når mine venner vil sette på My Boobs Are OK.)
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Men dude, har du tenkt på at det egentlig er litt fjernt å spille ANDRE sin musikkønsker på DIN bursdag?
Kan ikke kompisene dine tåle en kveld med noe annet enn sin personlige preferanse for å hedre deg?

Og, det er ikke alt som kan/skal planlegges. Noen ting bare kommer av seg selv.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
- Trashcan Darlings (oppløst, men mye snadder fra gamledager)
Vis hele sitatet...
Var på et nachspiel med Chris for noen uker siden, og da fikk jeg et sniklytt på det nye bandet hans Suicide Bombers. Om du er glad i Trashcan burde du sjekke ut dette!
Mye likskapstrekk, men et innslag av en slags power-metal. Sleggefett, i alle fall!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Var på et nachspiel med Chris for noen uker siden, og da fikk jeg et sniklytt på det nye bandet hans Suicide Bombers. Om du er glad i Trashcan burde du sjekke ut dette!
Mye likskapstrekk, men et innslag av en slags power-metal. Sleggefett, i alle fall!
Vis hele sitatet...
Hurra! Takk for det! Jeg hadde litt tårer i øynene under nyttårskonserten deres altså.

Bakte en kake i all hast værsågod!
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Hurra! Takk for det! Jeg hadde litt tårer i øynene under nyttårskonserten deres altså.

Bakte en kake i all hast værsågod!
Vis hele sitatet...
Om du er keen kan jeg sende deg en PM med kontaktinfo til Chris, så du får kjøpt EPen og samtidig litt kontakt fremover i henhold til et eventuelt plateslipp og lignende
Sitat av McLovin Vis innlegg
Om du er keen kan jeg sende deg en PM med kontaktinfo til Chris, så du får kjøpt EPen og samtidig litt kontakt fremover i henhold til et eventuelt plateslipp og lignende
Vis hele sitatet...
Jeg er så beskjeden av meg, at jeg synes sånt er MEGAflaut. Tihi. Men du er søt som byr! Takk!

(Dessuten så var jeg litt småforelsket i alle gutta i Trashcan da jeg var ung pønkerebel, så det blir enda flauere)
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Jeg er så beskjeden av meg, at jeg synes sånt er MEGAflaut. Tihi. Men du er søt som byr! Takk!

(Dessuten så var jeg litt småforelsket i alle gutta i Trashcan da jeg var ung pønkerebel, så det blir enda flauere)
Vis hele sitatet...
Chris er en svært jordnær type, og setter sannsynligvis veldig stor pris på at du har hørt om bandet og vil kjøpe EP!
Da blir jo også sjansen større for at du havner på et nachspiel med gjengen en gang i fremtiden!

EDIT: vi var 10 stykker på 7 brett øl. Just sayin'
Sist endret av McLovin; 17. mars 2012 kl. 01:59.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Håpløs diskusjon du starter her, og med en dårlig dæsjh musikk-elitisme. Da sier jeg at Jimi Hendrix er støyete og streit, men at Led Zeppelin er vettugt. Hva sier du da?
Vis hele sitatet...
Da sier jeg at du, etter min mening, har rævva musikksmak.

Å kalle Hendrix streit burde kvalifiseres til minusKP.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Håpløs diskusjon du starter her, og med en dårlig dæsjh musikk-elitisme. Da sier jeg at Jimi Hendrix er støyete og streit, men at Led Zeppelin er vettugt. Hva sier du da?
Vis hele sitatet...
Tja.. Hendrix spiller rett fra hjertet. Musikken hans er "the thing itself". Led Zeppelin derimot er jo en gjeng med shitkids fra England som holder mer skikk på sakene fordi det er det de kan, kostskolestil. De har gått den streite veien. Jimi plukket opp skillsa fra gata. Ikke noe galt med Zep, men de fremstår utvilsomt som en gjeng med skolegutter i forhold til Jimi. Hendrix kan være dyp og dyster, men aldri steit. Han kan være myk som silke, øm som en kosebamse, eller rå som en hakkete sag. Uansett.. Det finnes ingen over, og bare en ved siden av. Og litt elitisme har dere bare godt av.. Skulle dere styrt skuta hadde vi blødd ut av ørene til Kvelertak og gud vite hva. Vi burde tatt oss en pause med den koranbrenningen og heller brent noen dritt-CDer istedet.
True phreak.
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Tja.. Hendrix spiller rett fra hjertet. Musikken hans er "the thing itself". Led Zeppelin derimot er jo en gjeng med shitkids fra England som holder mer skikk på sakene fordi det er det de kan, kostskolestil. De har gått den streite veien. Jimi plukket opp skillsa fra gata. Ikke noe galt med Zep, men de fremstår utvilsomt som en gjeng med skolegutter i forhold til Jimi. Hendrix kan være dyp og dyster, men aldri steit. Han kan være myk som silke, øm som en kosebamse, eller rå som en hakkete sag. Uansett.. Det finnes ingen over, og bare en ved siden av. Og litt elitisme har dere bare godt av.. Skulle dere styrt skuta hadde vi blødd ut av ørene til Kvelertak og gud vite hva. Vi burde tatt oss en pause med den koranbrenningen og heller brent noen dritt-CDer istedet.
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke at punk og Hendrix er diametrale motsetninger? Punk handler om budskapet, ikke om følelsene man greier å formidle gjennom arpeggioer. Ja, Hendrix er en av vår tids største gitarister (mye fordi han øvde 16 timer om dagen), men det er ikke det trådstarter er ute etter. Led Zeppelin er mer datidens svar på nåtidens progrock. De må ikke sammenliknes
Sist endret av Orph; 17. mars 2012 kl. 02:56.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Hva med noe av System Of A Down? ALLE elsker soad.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Da sier jeg at du, etter min mening, har rævva musikksmak.

Å kalle Hendrix streit burde kvalifiseres til minusKP.
Vis hele sitatet...
Kan man forvente en subjektiv diskusjon om Hendrix med en som har hendrix-avatar? Tviler.
Syntes musikken hans er dritkjedelig, men fyren var ve,dig interessant. Så en god dokumentar på nrk for litt siden.

Om man skal vise folk som kun hører på listepop går man ikke til Hendrix, det er så langt fra easy-listening som det går.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Kan man forvente en subjektiv diskusjon om Hendrix med en som har hendrix-avatar?
Vis hele sitatet...
Ja. titegn
True phreak.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Syntes musikken hans er dritkjedelig
Vis hele sitatet...
Word. *titegn*