Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  164 21975
Hei.
Jeg er en jente i 20-åra som til nå aldri har rørt noen form for narkotika før og har egentlig hatt en veldig sterk holdning mot det. Det kommer nok mye av at jeg har vokst opp i et miljø uten annen form for rus enn alkohol. Men har begynnt å bli nysgerrig på hasj (har lest mye om det bl. a. her inne og innsett at det muligens ikke er så mye verre enn alkohol)
Jeg drikker i gjennomsnitt en gang i mnd, kanskje skjeldnere. Liker å få meg en rus innimellom. Men jeg misliker egentlig å drikke alkohol. Jeg synes alt smaker vondt og rusen er altfor kort. Altså den lille stunden med latter og glede etter inntak av vond drikke og før jeg blir uggen er ikke verdt det omtrent. Derfor har jeg begynnt å fundere på å prøve hasj.
Men... Siden jeg ikke kjenner en sjel som driver med dette har jeg jo null peiling på hva sånt koster, hvor jeg får tak i det osv.. Og siden jeg ikke tør prate med noen jeg kjenner om dette så får jeg ta spørsmålene her.

1. Hvordan vet jeg at hasjen jeg får tak i er bra? Må jeg bare stole på selger?

2. Hva anbefaller dere? Røyke eller spise for best opplevelse? Om det har noe å si så røyker jeg sigaretter fra før.

3. Hvor lenge har man disse stoffene i kroppen sånn med tanke på om jeg må ta blod/urin prøve hos lege. Og er det forskjell her på hvordan man inntar det? F eks vil det sitte lenger i kroppen om jeg spiser det?

Og til slutt, har dere noen andre tips? Evt gi meg en link til en side med god fakta?
Kan godt hende jeg har stilt tidenes dummeste spørsmål eller spurt om noe dere har svart på før. I så tilfelle beklager jeg.

På forhånd takk for svar
Sjekk hvor myk den er, og hvordan hasjen klumper seg når du mekker den altså brenner den inn i tobakken.
Er konsistensen saftig og klumpete litt vanskelig å gni ut er det som regel godgreier.
Men du finner kanskje ikke det ut før du har røyket et par ganger.

Som nybegynner trenger man ofte å røyke en gang eller to for å bli skikkelig "fjern" da hjernen ofte ikke oppfatter rusen den første gangen.


Det kan påvises i urinen alt ifra noen dager til to måneder etter inntak.
Hasj er det stoffet som kan spores i urinen lengst.

Hvis du spiser det blir du fjern mye lenger å rusen kommer mer sigende.
Kan gå rundt stein i en dag hvis du spiser nok.

Røyker du er du normal igjen på rundt tre timer.
Sist endret av steinarr; 18. februar 2012 kl. 03:20.
1. Jeg anbefaler deg grønt fremfor hasj. Å få tak i god hasj uten gode kontakter er ikke alltid like lett. Med grønt mener jeg altså plantens blomster, dette er mye sunnere å røyke enn hasj, ettersom hasj som oftest består av mye annen dritt også. Grønt burde lukte kraftig og fruktig/plantelukt, dårlig grønt har en tendens til å lukte som vått høy. En test du kan gjøre på hasjen er å holde lighteren inntil den en stund, om den begynner å boble er det et akseptabelt nivå med thc-olje i den, noe som er et godt tegn.

2. Ved å spise kommer rusen etter en times tid, og den varer mye lengre enn om du røyker. Første gang jeg gjorde dette var jeg stein i nærmere 12 timer, og det ble litt intenst for meg når jeg var nybegynner. Jeg anbefaler deg å røyke, merker du at du har fått nok så legger du bare fra deg jointen. Er litt verre om man spiser for mye, da er det ingen vei tilbake.

3. Marihuanaen kan spores i blodet ditt i 12-36 timer ca, avhengeig av bruk og mengde. Den kan derimot spores i urinet ditt fra 3-30 dager ca. Hvis du ikke er feit og røyker kun et par jointer på en kveld kan jeg nesten garantere deg at du er clean etter 7 dager.

Andre tips:
Sørg for at omgivelsene er riktig, folk du stoler på, musikk du liker, ingen foreldre som kan komme hjem, skru av mobilen så du ikke plutselig får en samtale fra mor. Kjøp noe godt og spise og drikke. Alt blir bedre når man bruker marihuana. Musikk du liker til vanlig vil også oppleves som mye bedre. Legger til at ikke alle merker noe første gangen de prøver, men det finner du fort ut av. For min del ble jeg ikke totalt påvirket før den tredje gangen, men har hørt om mange som har fått effekt første gangen også.

Føler jeg har fått forklart det viktigste, men skrik ut om du lurer på noe mer eller om du ønsker at jeg skal utdype noe.
Sist endret av Walter White; 18. februar 2012 kl. 03:24.
Veldig god info her for en førstegangs bruker


1. Når du ikke er rutinert nok til å se å kjenne forskjell, blir det desverre slik at du bare må stole på selger.

2. Jeg ville røyka det i joint første gangen. Ta to trekk, vent 15-20 min på effekt. Hvis ingen steinhet viser seg ville jeg ha tatt et par trekk til. Det kan bli fort ubehagelig hvis du tar i for mye førstegangene. Skal også nevnes at det er ikke sikkert du får effekt første gangene.

3. Siden den allerede har blitt besvart relativt bra lar jeg de over ta den.
Walter White: Du nevner noe jeg glemte å spørre om. Du skriver "folk jeg stoler på".
Jeg har jo absolutt ingen jeg kan stole på med dette og er nødt til å ruse meg alene om jeg skal det. Er dette et stort problem? Er det veldig dumt å røyke/spise alene som nybegynner?
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Walter White: Du nevner noe jeg glemte å spørre om. Du skriver "folk jeg stoler på".
Jeg har jo absolutt ingen jeg kan stole på med dette og er nødt til å ruse meg alene om jeg skal det. Er dette et stort problem? Er det veldig dumt å røyke/spise alene som nybegynner?
Vis hele sitatet...
Det kommer veldig an på din egen psyke.
For mange er ikke dette noe problem i det hele tatt.
Men greia er at hvis man skulle begynne å få negative tanker er det veldig kjekt å ha noen erfarne på stedet som lett kan snu opplevelsen tilbake til noe positivt.

Men jeg siktet mer til at det ikke lønner seg å gjøre dette med personer man ikke vet helt hvor man har, fordi da vil man føle seg usikker, noe som nesten garantert ville sendt en førstegangsbruker i en negativ retning.
Okay. Jeg tenkte som så at jeg hadde en god sjangs til å klare meg bra om jeg var godt forberedt på hva som kan komme til å skje.
Jeg stoler forsåvidt 100% på min samboer, men han er veldig anti-narkotika så å røyke med han er uaktuelt.
Det er et stort problem egentlig, hvordan jeg skal få gjort dette uten at han finner ut av det.
Med riktig innstilling kunne man kommet seg gjennom den kjipeste situasjonen.
En ting jeg pleier å fortelle folk som ikke liker hvor rusen tar dem er at uansett hva som skjer,
så vil man om max et par timer være seg selv igjen. Det er virkelig ikke så mye som kan gå riktig galt.
Og er man inneforstått med det, så er man ikke redd for at noe skal gå galt, og igjen vil man ikke få en negativ opplevelse. Hvis man derimot sitter og nærmest venter på at noe negativt skal skje, som kommer det trolig til å gjøre det også. Len deg tilbake, og bli med hvor enn rusen ønsker å ta deg. Før du vet ordet av det er du deg selv igjen.

Jeg vil umiddelbart fraråde deg å gjøre dette der du bor med din samboer, da vil du frykte at han kommer til å finne ut hva du gjør, og dette kan være med på å gi deg en negativ opplevelse.
Toll meldt. Er dere så steine???
Toll meldt? Hæ?
Tror han mener Troll.
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Okay. Jeg tenkte som så at jeg hadde en god sjangs til å klare meg bra om jeg var godt forberedt på hva som kan komme til å skje.
Jeg stoler forsåvidt 100% på min samboer, men han er veldig anti-narkotika så å røyke med han er uaktuelt.
Det er et stort problem egentlig, hvordan jeg skal få gjort dette uten at han finner ut av det.
Vis hele sitatet...
uten å være noen moralens vokter vill jeg ambefale deg å snakke med han om det er jo bare forsåvidt å røyke når han ikke er hjemme eller når du ikke er hjemme men for forholdet skyld er det vell ingen god ide å drive å ruse seg bak ryggen til samboer da dette sikkert kan opplveves veldig narkomant for en som i utgangspungtet er veldig imot dette men det er heller ikke min sak

angående hvor lenge det sitter i blodet å urin er veldig inviduelt kommer ann på hva du spiser å hvordan kropen din fungerer osv men hadde ikke vert bekymmret for dette leger å syke hus sjekker heller ikke dette om ikke de blir bet spesefik om det
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Tror han mener Troll.
Vis hele sitatet...
Åh.. Skjønner ikke helt hva jeg har skrevet som får meg til å virke som et forumtroll.
Ikke jeg heller :O Bare å ignorere han.
Ja jeg ble sittende å tenke en del over det og har kommet fram til at jeg forteller han dette. Vi har et veldig godt forhold og snakker bra sammen. Jeg tror egentlig han vil ta det pent. Og setter han seg på bakbeina så får jeg heller bare respektere han og legge dette på hylla. Forholdet vårt er tross alt verdt mer for meg enn all verdens rus. Oppdaterer tråden i morgen etter jeg har tatt praten.
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Ja jeg ble sittende å tenke en del over det og har kommet fram til at jeg forteller han dette. Vi har et veldig godt forhold og snakker bra sammen. Jeg tror egentlig han vil ta det pent. Og setter han seg på bakbeina så får jeg heller bare respektere han og legge dette på hylla. Forholdet vårt er tross alt verdt mer for meg enn all verdens rus. Oppdaterer tråden i morgen etter jeg har tatt praten.
Vis hele sitatet...
bra konklusjon
Vel da har jeg snakket med han og han tok det overraskende bra. Men han krevde at jeg skulle vente noen måneder med å prøve sånn at jeg er sikker og det syns jeg var rimelig. Innen den tid så har jeg kanskje fått overbevist han om å prøve sammen med meg til og med.
Frem til da skal jeg fortsette å lese og stille spørsmål her om jeg lurer på noe.
Takker uansett for alle svar jeg har fått hittils.
Om du vil lære mer om denne planten anbefaller jeg deg å se filmen The Union. Den er tatt opp utallige ganger her på forumet og gir et større innblikk enn det naturfagsboka gjorde på ungdomskolen. Det kan være greit å merke seg at den filmen er veldig "pro-cannabis" og ikke tar for seg noe særlig av de negative effektene, ikke at det er så fryktelig mange, men likevel en god film.

Ønsker deg masse lykke til! Du kan jo oppdatere tråden når dere eventuellt har bestemt dere selv om tråden blir gammel. Mange opplever at sex blir mye mer intenst, du kan jo friste han litt med det
Takk for tipset, skal se den. Tok forresten motet til meg og snakket med min søster ang dette. Viser seg altså at hun har røyka før og kan få tak i for meg og røyke sammen med meg første gang. Ville jeg aldri trodd.
Bra du har alt på plass og sånt, men ikke ha for høye forhåpninger.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Bra du har alt på plass og sånt, men ikke ha for høye forhåpninger.
Vis hele sitatet...
Hvordan da mener du? Til første gangen eller hasj generelt?
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Hvordan da mener du? Til første gangen eller hasj generelt?
Vis hele sitatet...
Spesielt til første gangen, men egentlig hasj generelt. Regner med at du har lest en del om det at du kort sagt vet du ikke blir helt fuckedupbortevekk i verdensrommet, du får bare en liten high/god følelse i kroppen, du har kroppskontroll og husker alt etter rusen.

Kos dere.

Add: anbefaler virkelig weed (grønt, plantebudsene) og ikke hasj.
Sist endret av Spirituell; 18. februar 2012 kl. 22:15. Grunn: add
Okay. Er forberedt på det ja. Har ikke lyst til å bli helt borte vekk, så.
Ja har skjønt at det er best og er det jeg kommer til å prøve ettersom jeg skjønte søstern min riktig.
Et par tips til:
Når du røyker kan du oppleve brått blodsukkerfall, det fører som regel til tømming av kjøleskap, eller matkikk om du vil. Men det kan også være veldig ubehagelig og føre til at du besvimer, så ha en brus eller juice for hånden, det vil redde deg.
For all del ikke drikk, canabis forsterker andre rusmidler og sammen med alkohol kan det bli en forferdelig opplevelse.
Canabis forsterker også følelsesmessige inntrykk så hvis du skulle bli redd eller lignende bør du sette på tv eller musikk og endre stemningen, da distraherer du vekk dette ubehaget.

Avhengighetsproblematikken kommer av at det er behagelig og at rusen, når du blir vant til den faktisk er veldig mild og ufarlig, dette gjør at det kan bli enkelt og fyre seg en. Dette bestemmer du egentlig selv, og hvis du skulle ha en periode med daglig røyking slutter du lett selv uten hjelp hvis du har litt viljestyrke.

Canabis er egentlig et rusmiddel og ikke narkotika som det feilaktig kalles i Norge.

Paul mc Cartney melder i dag at han slutter etter 60 års røyking, han passer dårlig inn i propagandabildet som presenteres.
Tusen takk for gode tips.
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Takk for tipset, skal se den. Tok forresten motet til meg og snakket med min søster ang dette. Viser seg altså at hun har røyka før og kan få tak i for meg og røyke sammen med meg første gang. Ville jeg aldri trodd.
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat til å si at du garantert kjenner noen som røyker.. Akkurat som deg så holder de fleste som bruker ulovlige rusmidler dette tett til brystet, og røper seg sjeldent annet enn til likesinnede
Ja har mange ganger blitt overrasket over å høre at folk jeg vet hvem er har røyka. Virker som det å røyke hasj egentlig er veldig vanlig.
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Ja har mange ganger blitt overrasket over å høre at folk jeg vet hvem er har røyka. Virker som det å røyke hasj egentlig er veldig vanlig.
Vis hele sitatet...
Har fått den samme oppfatningen(?), at man faktisk kjenner overaskende mange skap stonere
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Hei.
1. Hvordan vet jeg at hasjen jeg får tak i er bra? Må jeg bare stole på selger?

2. Hva anbefaller dere? Røyke eller spise for best opplevelse? Om det har noe å si så røyker jeg sigaretter fra før.

3. Hvor lenge har man disse stoffene i kroppen sånn med tanke på om jeg må ta blod/urin prøve hos lege. Og er det forskjell her på hvordan man inntar det? F eks vil det sitte lenger i kroppen om jeg spiser det?

Og til slutt, har dere noen andre tips? Evt gi meg en link til en side med god fakta?

På forhånd takk for svar
Vis hele sitatet...
1: Det er mange ting som kjennetegner en god beis, men dette er ting som egentlig krever litt erfaring og se. Man kan ofte si at vist du får svarting(svart myk hasj) så er den god. Men jeg opplever her i byen at når man får slik røyk er det bare søppel. Men ikke kjøp på plata/akerselva. Men den skal gjerne være mørk i fargen, mjuk å bite i selv om den ikke er bøyelig(dette tyder på ferskhet, gammel røyk er ofte en tannknekker), Vist du varmer litt på den med lighter å den begynner å boble så er det et godt tegn. Vist du varmer den å det lukter sponplate: Gå!

Så oppsummert:
-brenn (bobling bra, kjenn på lukten, lukten blir ofte beskrevet som grantre)
-hardhet (mjuk er ofte bedre enn hard)

2: Anbefaler å røyke, spise funker bedre men tar lengre tid før det virker, og virker lengre. Ikke noe jeg personlig ville anbefalt til en førstegangs røyker.
Pass på å ha nok røyk, vil tro 2g vil holde lenge første gang. Men mange får ikke rus første gangen, å da kan det hjelpe å røyke litt mer. Jeg mener, røyker man nok første gang så får man funk.

3: I urinprøve er det sporbart i opptil 10 uker etter inntak, i blod er det rundt 12-20timer(litt usikker der). Men vist du leverer en blodprøve hos legen din så blir ikke den sjekket for narkotika vist ikke du eller påtalemyndighetene krever det. De sjekker bare det de skal. Men vist du har sertifikat, så ikke fortell lege/psykolog om at du røyker, går sikkert bra vist du sier du har prøvd. Men vist de mistenker misbruk er de pliktig til å melde ifra om dette til vegvesnet e.l. Synes denne praksisen er helt fucked men det er en annen diskusjon.

PS: Jeg vil anbefale deg at første gangen du røyker gjør du det ilag med noen som har gjort det før, det kan være greit mtp. både skaffing av varer, tilbereding av varer, og som guide vist du skulle få noia e.l

Happy toking!

PPS: Så noen her sa ikke forvent deg for mye, men er ikke helt enig, hasj er ikke i nærheten av LSD, men det er fortsatt psykoaktivt, så man kan bli veldig overrasket. Det er utrolig hvor stein man egentlig kan bli...
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Ja har mange ganger blitt overrasket over å høre at folk jeg vet hvem er har røyka. Virker som det å røyke hasj egentlig er veldig vanlig.
Vis hele sitatet...
Det er veldig vanlig.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
1. Ja. Du må stole på selgeren om du skal være sikker på kvalitet. Om du har planer om å røyke moderat, altså ikke hele tiden (som er bra! ) anbefaler jeg å røyke marihuana isteden for hasj. Altså selve planten. Hasj er ofte av lav kvalitet her i landet pga. strenge grensekontroller og kriminelle som setter profit fremfor produktkvalitet (som de fleste i bransjen gjør). 99% av hasjen i Norge er importert fra andre land. Ofte fra steder som Marokko, Afghanistan og Asia/Afrika generelt. En liten del kommer også fra mer tolerante deler av Europa, som f. eks Nederland.
Om du først kommer over ekte "grønt" altså marihuana er det som regel tolerant kvalitet. Du er nok sikrere for "urenheter" med marihuana. Ulempen med gress er at du kan få noe av lav kvalitet i retningen av blader, stilker, frø og slikt, men for en nybegynner har ikke det så mye å si.
Angående hasj så er det noen kvalitetstegn man kan følge. Myk hasj er ofte bra. Hasj som bobler når den varmes er ofte bra. Etter du får mer erfaring har lukt også en del å si. Man kan etterhvert lukte seg til f. eks urenheter, og skille god fra dårlig.

2. Siden du allerede røyker tobakk anbefaler jeg sterkt å røyke det i form av en joint. Det er fordi du da allerede er kjent med teknikken og du kan mye lettere "justere" hvor påvirket du vil bli. Når man inntar cannabis oralt er effekten delvis annerledes. Først og fremst varer den mye lengre (opptil 7-8 timer) og effekten kan oppleves som mye mer intens en ved røyking. Effekten kjennes først 1-2 timer etter spising så det er veldig vanskelig å vite riktig dosering for seg selv, SPESIELT for en som er ny.

3. I blodet sitter det ikke spesielt lenge, en dag eller to om du er moderat bruker, opptil en uke eller to om du er hyppig bruker. I urinen sitter det lengre, en til flere dager ved lite bruk og opptil flere måneder med hyppig bruk/misbruk.


Det er viktig at du er klar for det. Ha ett fredelig sinn. Set/setting er også viktig. Vent til en dag det passer perfekt. Vent til du føler deg selv helt klar. Anbefaler at du har en positiv holdning, altså ingen store problemer du har liggende osv.

Cannabis er ikke spesielt farlig men det skal absolutt ikke undervurderes på noen måte. Man kan sammenligne cannabis og alkohol med tanke på hvor kraftig påvirket man blir, men selve rusen er ganske annerledes.
På en måte kan man si at Alkohol "lukker" hjernen, altså lukker ute f. eks sosiale sperrer eller frykt for ting. Cannabis "åpner" hjenen og forsterker sansene slik at du inntar mer informasjon.
For nybegynnere kan det ofte oppleves ubehagelig den første gangen fordi man ikke er vant til å ta inn så mye informasjon på en gang. Det er derfor viktig med riktig set/setting. Riktig musikk, riktige omstendigheter, riktig sinnstilstand etc.
Sist endret av lex123; 19. februar 2012 kl. 01:05.
Jeg har aldri prøvd hasj, men jeg har mange venner som driver med det (ikke jevnlig, men når de skal ha det ekstra hyggelig osv). Men jeg har foreldre og egentlig alle andre voksne personer som er veldig imot det. Selv har jeg vokst opp med en negativ innstilling til narkotika generelt, men har i det siste endret synet mitt på det. Før var det ikke engang et alternativ å prøve hasj. (dette var mest pga venner/miljø på ungdomsskolen, nå som jeg har begynt på vgs har jeg kommet inn i et litt annet miljø) Jeg stiller meg nå mye mer positiv til det, selvom så mange "voksne" og "ansvarlige" personer ser negativt på det.

Jeg har sett dokumentarer, lest innlegg og artikler og alt annet som kan leses om hasj osv. og synes dette virker som noe helt greit å prøve. Men så er det disse voksne som kommer med sine formaninger og sin kunnskap rundt dette. Har blant annet snakket med en politibetjent angående dette (var innkalt til avhør pga mistanke om bruk av hasj, selvom jeg aldri har prøvd det.. men det er en annen historie). Hun snakket masse om at hasjen i dag er mye farligere enn før, at de som selger gjør mye dritt med den for å folk til å bli fortere avhengige (jeg vet at det ikke er direkte avhengighetsskapende, men det var dette hun sa), blant annet satte de hasjen inn med heroin. Dette har fått meg til å tvile litt på om jeg vil prøve eller ikke, for jeg vet ikke egentlig om denne politibetjenten overdrev veldig for å få meg til å holde meg unna hasj osv.
Lurte på om noen kan svare på dette?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Om du vil lære mer om denne planten anbefaller jeg deg å se filmen The Union. Den er tatt opp utallige ganger her på forumet og gir et større innblikk enn det naturfagsboka gjorde på ungdomskolen. Det kan være greit å merke seg at den filmen er veldig "pro-cannabis" og ikke tar for seg noe særlig av de negative effektene, ikke at det er så fryktelig mange, men likevel en god film.
Vis hele sitatet...
Driver å ser på denne filmen nå og har et spørsmål.
Kan noen her bekrefte at alt det de sier er fakta? Har hittils bare sett 10 min, men er allerede ganske overveldet og finner det vanskelig å tro på.
Greit nok at jeg er overforet på "hasj/marihuana er narkotika og er FARLIG" mentaliteten og ikke er vandt med å se på det som noe positivt, men syns alikevel dette virka veldig i overkant.
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Driver å ser på denne filmen nå og har et spørsmål.
Kan noen her bekrefte at alt det de sier er fakta? Har hittils bare sett 10 min, men er allerede ganske overveldet og finner det vanskelig å tro på.
Greit nok at jeg er overforet på "hasj/marihuana er narkotika og er FARLIG" mentaliteten og ikke er vandt med å se på det som noe positivt, men syns alikevel dette virka veldig i overkant.
Vis hele sitatet...
Det svir litt, ikkesant? Å innse at man har blitt lurt av propaganda og falske fakta i mange år.
Jeg kan banne på at min familie lærte meg til å hate hasj, jeg ble innstilt på at jeg hater å ikke liker det, helt til jeg traff på hallo freak.no, etter noen mnd fyrte jeg opp min første joint.

Jeg får forsyninger fra Amsterdam haze strain weed, fungere knall.
Anbefaler weed på det sterkeste om du får, har røkt mere hasj en weed å savner cannabis i hasj rusen er ikke det samme "musikken, lydene, rusen, mat osv.." jeg hadde 1 helgs røyking med en kompis også dro jeg i barnedåp etterpå, spiste som faen, hadde kicken i noen dager etterpå.
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Driver å ser på denne filmen nå og har et spørsmål.
Kan noen her bekrefte at alt det de sier er fakta? Har hittils bare sett 10 min, men er allerede ganske overveldet og finner det vanskelig å tro på.
Greit nok at jeg er overforet på "hasj/marihuana er narkotika og er FARLIG" mentaliteten og ikke er vandt med å se på det som noe positivt, men syns alikevel dette virka veldig i overkant.
Vis hele sitatet...
Hvis du er i Amsterdam så kan du se at du har blitt lurt frem til nå.
På cofeeshopene der er det deilig å være selv om du ikke røyker, ingen sjangler, snøvler eller er høylytte og kranglete. Stemningen preges av lavmælt prat mellom avslappede mennesker.

Jeg drikker ikke og gidder sjelden og gå på pub, men en cofeeshop ville vært perfekt selv i helt nykter tilstand. På cofeeshopene må du faktisk se veldig godt etter for å se om de i det hele tatt er påvirket av noe som helst.

Jeg har ikke sett filmen du ser men jeg regner med at den er god siden den blir nevnt her, men jeg har sett en del som har en religiøs holdning til cannabis så vær litt kritisk, med tråden her har vært veldig fin.

Du kan få en film til, den er vel kanskje mest kritisk til forbudet men den er allikevel ganske kul: Penn og Teller bullshit on war on drugs: http://www.youtube.com/watch?v=m_aEcA71yg8
Sitat av Skateward Vis innlegg
Det svir litt, ikkesant? Å innse at man har blitt lurt av propaganda og falske fakta i mange år.
Vis hele sitatet...
Ja hvis alt er sant, så har jeg virkelig fått en øyeåpner.
Jeg ser visse ting er vinkla på en positiv måte, så tar spesiellt personlige utsagn med en klype salt.
Men en del av det som sies blir jo presentert som fakta og det er dette jeg lurer på om stemmer.
Ta deg turen til Amsterdam ja, så får du kjøpt det lovlig og folkene på coffeshopen kan hjelpe deg bare du opplyser om at det er din første gang. Du er da garantert god weed, og du velger weed-typen etter behov.
Det er veldig mange som ikke merker noe særlig første gang, meg selv inkludert, men nå røyket jeg heller ikke noe "amster-shit" første gang. Du kan velge mellom sativa eller indica plante. I Sativa går fjernheten mer på hodet, mens indica gjør kroppen veldig slapp også. Ikke røyk for mye første gang heller, kapp jointen og røyker heller mer siden.

Det koster somregel 199kr til Amsterdam én vei.

EDIT:
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Ja hvis alt er sant, så har jeg virkelig fått en øyeåpner.
Jeg ser visse ting er vinkla på en positiv måte, så tar spesiellt personlige utsagn med en klype salt.
Men en del av det som sies blir jo presentert som fakta og det er dette jeg lurer på om stemmer.
Vis hele sitatet...
Hva konkret er det du lurer på om stemmer?
Sist endret av weed911; 19. februar 2012 kl. 01:53.
For å gi et eksempel på hva jeg mener:
Han ene politimannen sa at han aldri hadde kommet over en kriminalitet som var begått pga hasj-rus. (Tror i alle fall det var det han påsto, husker ikke ordrett) Det er jo bare hans opplevelse og blir ikke presentert som det faktum at ingen begår kriminaliteter pga hasj-rus.

Mens et annet sted i filmen er det en som sier at det ikke finns et eneste dokumentert dødsfall forårsaket av hasj. Det ble presentert som fakta.

Er ikke noe konkret jeg lurer på er sant, men lurer generelt på om alt som blir presentert som fakta faktisk er riktig. Er vel en del her inne som har mye peiling på dette og som kan påpeke det om filmen påstår noe som ikke er sant.

Er forresten en veldig interessant film!
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
For å gi et eksempel på hva jeg mener:
Han ene politimannen sa at han aldri hadde kommet over en kriminalitet som var begått pga hasj-rus. (Tror i alle fall det var det han påsto, husker ikke ordrett) Det er jo bare hans opplevelse og blir ikke presentert som det faktum at ingen begår kriminaliteter pga hasj-rus.

Mens et annet sted i filmen er det en som sier at det ikke finns et eneste dokumentert dødsfall forårsaket av hasj. Det ble presentert som fakta.

Er ikke noe konkret jeg lurer på er sant, men lurer generelt på om alt som blir presentert som fakta faktisk er riktig. Er vel en del her inne som har mye peiling på dette og som kan påpeke det om filmen påstår noe som ikke er sant.

Er forresten en veldig interessant film!
Vis hele sitatet...
at det ikke bli begåt krimenalitet pga has er tull siden man kan bli avhengi av hasj som allt annet menn at det ikke er like utbredt er sant

at det ikke finnes et eneste døsfall pga has er både sant å ikke sant det går ikke ann å ta OD på hasj men er jo alltid noen som har død av kreft og diverse pga hasj
Sist endret av dildo-jonny; 19. februar 2012 kl. 02:32.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
at det ikke bli begåt krimenalitet pga has er tull siden man kan bli avhengi av hasj som allt annet menn at det ikke er like utbredt er sant

at det ikke finnes et eneste døsfall pga has er både sant å ikke sant det går ikke ann å ta OD på hasj men er jo alltid noen som har død av kreft og diverse pga hasj
Vis hele sitatet...
Dette er jo noe de påstår ikke er sant i filmen. De sier at det ikke finnes tilfeller av dødsfall som kommer av kreft fått av kun hasjbruk.
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
Dette er jo noe de påstår ikke er sant i filmen. De sier at det ikke finnes tilfeller av dødsfall som kommer av kreft fått av kun hasjbruk.
Vis hele sitatet...
dette er vell nokså vanskelig å si hvorfer noen får kreft men man trenger jo ikke vere ainstain for å skjønne at nå du røyker hasj så får du i deg endel oljer å dritt som ikke er direkte sunt for kropen men om noen har død kun pga hasj har jeg heller aldri hørt om men kjenner mange som har fått ødelagte lunger og diverse pga dårlige røykevaner

er veldigmange som glorifiserer hasj å det er vell så mye propaganda til fordel for hasj som mot hasj er et rusmidel som skal respekteres å har mange gode å viktige verdier men allt med måte seff så tror nok jeg kan si deg med sikkerhet at om du røyker hasj en gang i mnd så kommer du nok til å dø av andre ting en hasj å du intar mye mere usune ting dagelig en hasj men igjen allt med måte
Sist endret av dildo-jonny; 19. februar 2012 kl. 02:56.
Tobakken er mye mer kreftfremkallende en cannabis, og jeg har fortsatt tilgode å lese om at noen har dødd av kreft grunnet hasj alene.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Tobakken er mye mer kreftfremkallende en cannabis, og jeg har fortsatt tilgode å lese om at noen har dødd av kreft grunnet hasj alene.
Vis hele sitatet...
helt enig der tobbaken er farligere

men at noen har fått kreft av canabis alene er vell noe vanskelig alle intar andre kreftfremkalende stofer dagelig

men at det går har jeg ingenproblemer med å tro så lenge du røyker det i joint
prøv å ta et trekk med reint grønt for så å hold et hvit lommetørklede foran munnen å blås røyken gjennom det så skal du se hvor mye svart dritt som sitter igjen
Når man får hasj for hundre kroner grammet.
Et kvart gram med hasj kan holde til en rus som varer i tre timer.
Det vil si at man blir stein for 25 kroner.

Da er det rimelig utrolig at noen kan mene at man må ty til ulovligheter som å stjele for å opprettholde et misbruk.

Isåfall er man enten 14 år eller tilbakestående, selv med sosial stønad kan man fint opprettholde et greit daglig forbruk.

Hadde det blitt lovlig kunne man satt prisen på cannabis opp å sett en minsking av misbruk på lang sikt.

Er bare å se på statistikk for land, pris på alkohol, og misbruk verden over så ser man at norge som har blandt de høyeste avgiftene på alkohol, også er blandt de landene med minst alkoholmisbruk.

Ergo vil legalisering føre til store inntekter til staten i form av skatt, i tillegg vil staten kunne regulere cannabismisbruket å hindre økt rekruttering til tyngre miljøer.
Sitat av steinarr Vis innlegg
Når man får hasj for hundre kroner grammet.
Et kvart gram med hasj kan holde til en rus som varer i tre timer.
Det vil si at man blir stein for 25 kroner.

Da er det rimelig utrolig at noen kan mene at man må ty til ulovligheter som å stjele for å opprettholde et misbruk.
.
Vis hele sitatet...
at dette ikke er noe som er spesielt vanelig er jo sant

men la meg forklare deg litt om hasj aner ikke hva du har set eller opplved av det men for meg virker det som du er riktig belest om det men mangler erfaring?

1 gram hasj av god kvalitet kan man ikke regne med å få for 100 kr grammet lengre enkelte deler i landet betaler folk 200-350kr for 1 gram akseptabel hasj røyker du dagelig så holder heller ikke 0,25 g til å ruse seg på jeg har selv sett å kjent folk som har røykt 5-7 g om dagen med dagens priser har jeg tatt en gjenomsnitts pris på 150kr g så koster 5 g 750kr plus andre utgifter som strøm matt og diverse så kan mann faktisk ikke klare å oppretholde dette på sosial stønad at dette ikke er noe som er veldig vanelig er sant men det er heller ikke et sjeldent fenomen
På grunn av at det sorte markedet for hasj allerede er gigantisk kan nok ikke staten sette prisene som de vil.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
På grunn av at det sorte markedet for hasj allerede er gigantisk kan nok ikke staten sette prisene som de vil.
Vis hele sitatet...
jo staten setter prisen så må det svarte markedet legge seg en godel lavere for å overleve

blir det legalisert vill nok prisene ligge på rundt det samme som i amster
allt fra 80-300 allt etterhvalitet men dette er jo bare spekulasjoner
Tysk dvergpornograf
Appelsinhud's Avatar
Sitat av dragoon88 Vis innlegg
For å gi et eksempel på hva jeg mener:
Han ene politimannen sa at han aldri hadde kommet over en kriminalitet som var begått pga hasj-rus. (Tror i alle fall det var det han påsto, husker ikke ordrett) Det er jo bare hans opplevelse og blir ikke presentert som det faktum at ingen begår kriminaliteter pga hasj-rus.

Mens et annet sted i filmen er det en som sier at det ikke finns et eneste dokumentert dødsfall forårsaket av hasj. Det ble presentert som fakta.

Er ikke noe konkret jeg lurer på er sant, men lurer generelt på om alt som blir presentert som fakta faktisk er riktig. Er vel en del her inne som har mye peiling på dette og som kan påpeke det om filmen påstår noe som ikke er sant.

Er forresten en veldig interessant film!
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig blir det begått kriminelle handlinger i cannabis-rus, men voldelige og utagerende handlinger er så godt som ikke-eksisterende. Cannabis fungerer på mange måter motsatt av alkohol, i stedet for å bli hissig og gi faen så blir man rolig og harmonisk. Det er ingen som begynner å sloss i cannabis-rus, jeg har i hvert fall aldri hørt om det.

Det er aldri registrert et dødsfall av cannabisbruk alene. Indirekte så kan man dø ved å f.eks ruse seg og så kjøre seg i hjel, men da er det ikke cannabisen som har skylden, men brukerens dumhet.

Selv om The Union er veldig positivt vinklet for cannabis så er det fakta som kommer fram. Du får også høre en del uttalelser fra høytstående personer (professorer på Harvard osv), og dette er reflekterte og smarte mennesker.
Men for å spore tilbake til hasj røyking 101:
Har du fått røyket nå? Vist ikke så si ifra når du har.
keen på å høre hva du synes om denne mystiske kvae fra østen.