Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 606
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Heisann folkens.

Jeg har en pc som var veldig bra i sin tid, men det begynner jo å bli en liten stund siden.
Ønsker nå å oppgradere den litt og få den litt up to date, men er svært usikker på hva jeg burde kjøpe og hva som passer om hverandre. Så da håper jeg dere kan hjelpe meg litt.
Fint hvis dere kommer med produkter fra komplett da jeg bor veldig nærme og kan hente isstedenfor å få det levert.

Budsjettet ligger på rundt 5k. (Blir det billigere er jeg fornøyd=)

Pcen blir for det meste brukt til gaming, litt videoredigering og til å se på en hel masse filmer/serier

Specs er som følger:

-Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk
140mm Fan, 8xSATA, SLI

-Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,
ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16

-Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket
LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan

-NorthQ 3580 Water Cooling Kit,
Socket 775/754/939/940/AM2

-EVGA GeForce GTX 280 1GB Superclocked,
PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit

-Western Digital VelociRaptor 150GB,
10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

-Western Digital Caviar GP 1TB SATA2
16MB 7200RPM

-Creative SB X-Fi XtremeGamer
PCI, Retail


::
Og når jeg har dere her, gpu'en ligger på rundt 80-85 grader under spilling. Kjøpte kjølepasta og var klar for å få lagt på det, men jeg har absolutt null peiling på hvordan jeg får det kortet ut av hovedkortet. Jeg skjønner faen ikke hvordan den er festet, noen som klarer å hjelpe meg her?

Takk påforhånd til alle som har lyst til å komme med bidrag.
Sist endret av r0bin; 20. august 2011 kl. 21:53.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hk
RAM
CPU
GPU

sum: 5408

og du har en pc som er uptodate

EDIT: så bruker du 280 gpu'en din til physics
Sist endret av Frufsa; 20. august 2011 kl. 22:34.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Trådstarter
Takker så meget Even.
Dette så intressant ut.. Litt ustø på assembly av alle delene, men skal nok få googla meg frem til noe lurt..

Edit:Glemte å legge til kabinettet i første post, det er et Zalman GS1000 Big Tower Sort.. bare tenkte sånn at det er nok plass
Sist endret av r0bin; 20. august 2011 kl. 22:39.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
det passer vet du

EDIT: hjelp til og sette sammen
Sist endret av Frufsa; 20. august 2011 kl. 23:02.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Ikke for å ødelegge gleden, men gå heller for disse brikkene som er identiske bortsett fra de gyselige kjøleribbene ordinære Vengeancebrikker har. De kan komme i veien for store luftkjølere og er i det hele tatt meningsløse.

Hovedkortet kan du også evt bytte ut til dette som er nyere og ikke minst billigere. Hvis du er 100% sikker på at du ikke vil overklokke CPU og heller aldri kjøre SLI kan du få billigere hovedkort, men det vil isåfall bli snakk om ca. 300kr.

Når det er sagt så er det ingenting galt med oppsettet Even foreslår, men alt kan alltids bli bedre
Sist endret av 83leo; 21. august 2011 kl. 03:18.