Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3977
Julen nærmer seg med stormskritt og jeg har lyst til å se noen julefilmer. Er det noen som har gode forslag på julefilmer som jeg kan kose meg med?
Du kan gjerne være litt mer spesifikk. For meg er det aldri en jul uten disney's juleklassikere. Passer uansett alder spør du meg.
Sitat av Leif Motorvei
Du kan gjerne være litt mer spesifikk. For meg er det aldri en jul uten disney's juleklassikere. Passer uansett alder spør du meg.
Vis hele sitatet...
Spesielt Donald og Snøballkrigen, eller hva den nå heter.. Den er fantastisk morsom synes jeg.
3 nøtter til askepott!
Se filmen Scrooge.
Eller Muppets' versjon av den, The Muppet Christmas Carol.

Home Alone-filmene er jo også veldig bra (film 1 og 2 that is).
jaG
Produktutvikler
Her ligger det en fin liste.
Ingen jul uten flåklypa iallefall
Sitat av Turbolego
3 nøtter til askepott!
Vis hele sitatet...
Nei, fy smertehelvette! Ikke den! Den forferdelige filmen har jeg fortsatt traumer om, og må gråte meg i søvn hver romjulsnatt etter å ha hørt den mannen som dubber hele filmen. Alle snakker om at den er så koselig osv, men jeg kunne ikke vært mer uenig.
Faktisk ingenting som setter meg i julesteming som filmen Joyeux Noël. Fantastisk film! http://www.imdb.com/title/tt0424205/
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
gremlins (husker ikke hvilket nummer) die hard 1&2, for ikke å glemme hjemme alene 1&2, ingen juleferie uten disse filmene for meg!
Love Actually. KONGEfilm!
Ingen jul uten Flåklypa på lille-julaften. I år som i fjor, og som mange år før der igen.
Ingen jul uten:
Hjelp det er juleferie!
Home alone 1 & 2
Nightmare Before Christmas
Bad Santa
Reisen til julestjernen og 3 nøtter askepott som nevnt over her. Ingen jul uten!
Og "Hjelp, det er juleferie" på lille-julaften

edit: litt sen
Sist endret av lolatmeg; 18. november 2007 kl. 18:38.
Sitat av Skrekkugle
Ingen jul uten:
Hjelp det er juleferie!
Home alone 1 & 2
Nightmare Before Christmas
Bad Santa
Vis hele sitatet...
Helt klart! Kan filmen i hue,men det er skikkelig stas film. Må se den hvert år! Det er en plikt!
AAAAAh den der julefilmen med chevy chase, HILARIOUS.
It's A Wonderful Life er en herlig film. Strålende god, ikke bare når det gjelder julefilmer, men film generelt.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Aslevik
Love Actually. KONGEfilm!
Vis hele sitatet...
Ditto, denne må sees. For meg er det nok den beste julefilmen.
Hjelp det er juleferie! er jo helt hysterisk morsom
Die Hard 2.

Når "Let it snow" klikker inn på tampen, da, akkurat DA er det jul all over the place.
Dickens han en fin historie som har blitt foreviget på film av bl.a. disney. A christmas carol? Jaja uansett,. den finnes i flere versjoner, men hvis vi ser bort ifra bokmediet er den beste tegneserieversjonen absolutt disney sin! (har ikke sett spillefilmversjoner afaik ..?)
Før noen foreslår det - Grevinnen og Hovmesteren er ikke tillatt å se andre dager enn lille julaften.

Ellers er A Christmas Carol en bra film, og Home Alone 1 og 2 er klassikere.

Donald og snøballkrigen, tre nøtter til Askepott, jakten på julestjernen etc er strengt forbudt å se andre dager enn julaften.

PetterPan: Originalfilmen A Christmas Carol, og veldig mange andre, har vært spillefilmer. Absolutt verdt å få med seg minst èn spillefilmversjon av denne pr jul.
Sist endret av Snillorg; 20. november 2007 kl. 17:01.
Sitat av srs
It's A Wonderful Life er en herlig film. Strålende god, ikke bare når det gjelder julefilmer, men film generelt.
Vis hele sitatet...
It's a wonderful life er flott

Anbefaler også:
Miracle on 34th street,
Nightmare before christmas,
og den korte tegnefilmen The snowman
The Muppets!
Så må vi jo ikke glemme Reisen til julestjernen da. En god gammel norsk klassiker.
Sist endret av Meeger; 20. november 2007 kl. 22:17.
Nightmare before christmas
Bad santa
Narnia
Polarekspressen
Flåklypa
Home Alone
Die hard 1 og 2
Donald og snøballkrigen
Edward Saksehånd!
Kan du vissla, Johanna med Per Oscarsson, den går julaften på sverige 1 eller 2, veldig fin film.
Sist endret av madikken; 25. november 2007 kl. 18:24.
Blir ikke den samme stemmningen rundt jule frokosten/lunsjen vist ikke tven er på og Reisen til julestjernen eller 3 nøtter askepott går i bakgrunnen. joa han fortellerne er jo så dårlig at det er morrsomt, men det er jo litt av skjarmen til filmen. Husker jeg lo godt av den tlf reklamen så gikk i fjor når han dubba den på samme måte, fantastisk morrsomt
Det er foresten o han som spiller kongen i Reisen til julestjernen som dubber filmen, så han har tydligvis flere talenter enn de mange forskjellige stemmene

Ellers så er Elf er en julefilm me Will Ferrell, ikke no klassiker (enda) men alike vel ganske morrsom.
Jeg er enig med de fleste her for å si det slik, godstemmningen strømmer fram og nostalgien kveler meg nesten
jeg får forsovet også julestemning av Grichen(spillefilmen med Jim Carry) og diverse Andeby tegnefilmer

Men ser at mange skriver Die Hard 1 og 2..
Er det julefilmer?!
Regner med at de går på tv siden alle nevner dem.. Hvilken kanal i såfall?

Har faktisk aldri sett dem, og jeg har hørt veldig mye bra om dem, så vil gjerne mekke meg en ny tradisjon

Takker på forhånd, mvh Joachim
Die Hard 1 & 2
Hjemme Alene 1 & 2
Batman Returns (toern med Christopher Walken og Michael Keaton)
Dødelig Våpen