Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1048
Nå som Radioheads nye album er sluppet på bandets hjemmeside har jeg lyst til å høre om noen har hørt gjennom albumet enda, og hva de i så fall synes. Får ikke lastet ned albumet før i kveld, så hvis noen kan hjelpe meg med å korte ned ventetiden ved å fortelle litt om hvordan albumet høres ut hadde jeg satt stor pris på det.
Hørt noe om hvilket filformat/bitrate det blir sluppet i?

Ooh, ooh, post MD5-sum av filene her, vi kan sammenligne og se om de har watermarks!
Versjonen man kan laste ned på hjemmesiden er (dessverre) i 160 kps mp3.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitter og hører på albumet nå. Anbefales!
Første gjennomlytting: Skrekkelig kjedelig plate. Stort fokus på stemmen til Thom Yorke, som høres mer sytete ut enn vanlig. Elektropreget fra Kid A og Amnesiac er borte, og er erstattet med slappe gitarer. Plata kan sikkert klassifiseres som "tilgjengelig", men det synes ikke jeg er positivt. "All I Need" og "15 step" er bra. Tekstmessig har jeg ikke peiling da det er umulig å høre hva han synger.
Sist endret av DonTomaso; 10. oktober 2007 kl. 15:45.
Urg... Ettersom Dagbladet skrev så positivt om det ble forventningene mine skrudd enda mer opp en de allerede var, så er kjipt å høre at det skuffer. Vel vel, Radiohead sine album tar jo ofte litt tid før de begynner å sitte, vi får satse på at det er tilfellet med det albumet her også.
Sist endret av Dionysos; 10. oktober 2007 kl. 15:53.
Sitat av Dionysos
Urg... Ettersom Dagbladet skrev så positivt om det ble forventningene mine skrudd enda mer opp en de allerede var, så er kjipt å høre at det skuffer. Vel vel, Radiohead sine album tar jo ofte litt tid før de begynner å sitte, vi får satse på at det er tilfellet med det albumet her også.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at de skriver at den er "leken, slentrende, sår og vakker melankoli", og det er det forsåvidt. Hvis det er det man er ute etter er sikekrt plata glimrende, selv om jeg er brennsikker på at DB tar feil når de kaller det "en øyeblikkelig Radiohead-klassiker", for det er det absolutt ikke. Jeg liker Radiohead når de er ekstremt innadvendte eller veldig bråkete, slik som Kid A og Ok Computer, og da virker det som om In Rainbows feiler.
Har hørt på den i hele dag og liker den meget godt! Ingen Kid A selvsagt, men absolutt av årets beste i mine ører. Spørs hva pitchfork gir plata, kunne vært et morsomt veddemål

Hvis de selger den i butikker kommer de til å håve inn med penger siden de eier alt sjøl
Sist endret av klarhimmel1234; 11. oktober 2007 kl. 00:00.
For et ufattelig slitsomt album, bare mas, kaos og drit.
Vokalen er horribelt grøtete.

Kvaliteten dette ble sluppet i gjorde det nok ekstra ille.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Goophy
For et ufattelig slitsomt album, bare mas, kaos og drit.
Vokalen er horribelt grøtete.

Kvaliteten dette ble sluppet i gjorde det nok ekstra ille.
Vis hele sitatet...

Det er stikk motsatt i mine ører. Så det beviser bare at folk er forskjellige...
Sitat av Waffel
Spørs hva pitchfork gir plata, kunne vært et morsomt veddemål.
Vis hele sitatet...
Jeg vedder 50.- på at den ikke får over 6.5.
Jeg liker Kid A-albumet best av alle, så jeg er skeptisk til det nye albumet etter å ha hørt fra dere. Men jeg skal laste ned nå for å se om albumet er verdt å kjøpe. Forresten, det er vanlig at jeg ikke liker et nytt album, men etter å bli kjent med albumet kan jeg komme til å like det. Jeg er iallfall spent på det nye albumet.
Nå har jeg ikke hørt In Rainbows, men etter OK Computer må det være sykt vanskelig å lage noe like kompetent,
da spesielt siden at det nemlig er et av mine favoritt album uavhengig av artist.
Enig med DonTomaso, liker Radiohead når de lager støy..
Så vist tillfellet er at dette er en sutreplate, tror jeg knapt at jeg gidder å kjøpe den..
Sitat av DonTomaso
Jeg vedder 50.- på at den ikke får over 6.5.
Vis hele sitatet...
Vedder i mot.
Vedder i mot. Syns det er en knallplate. Dritbra rytmer gjennom hele veien. 15 steps er en strukturert kid a
▼ ... over en uke senere ... ▼
Konge album. Dette albumet skal jeg kjøpe snart som mulig.