Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1750
Er det lurt å luske unna den kleine kaffepraten ved lunsjtid? Eller vil jeg få alvorlige tilbakeslag når kolleger får snurten på at jeg bevisst prøver å unngå dem?
Weird, men du bestemmer vel helt selv om du vil spise eller være alene? Jeg er typisk introvert ekstrovert. Kan være sosial men batteriet går tomt etterhvert. Så «fredagskaffe» klokka 15, det funker ikke for meg. Da går jeg heller hjem.
Det vil merkes på sikt. Been there done that. Angrer på at jeg ditcha å lunsje sammen med kollgene mine i min tidligere jobb.
Ting blir ikke bedre av å ekskludere deg selv...
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Det vil merkes på sikt. Been there done that. Angrer på at jeg ditcha å lunsje sammen med kollgene mine i min tidligere jobb.
Vis hele sitatet...
Hva var konsekvensen(e)?
Du blir han alle tror er seriemorder eller autist
Det er sjeldent lurt å "luske" seg vekk fra noe som helst for det ser ut som du har gjort noe galt som du må luske deg unna. Gå vekk som en vanlig person derimot, ser jeg ingen problemer med.
Prøv å være sosial med kollegene dine, du har alt å vinne på det.
Syns ikke det er noe rart i det hele tatt. Jobbet i et firma der vi under COVID var 1-3 stk i hele kantina, etter COVID så var det 200 stk der til en hver tid under lunsj, det orket ikke jeg, så jeg sa det bare pent at jeg noen ganger spiser for meg selv ved pulten min, andre ganger spiser jeg med dem og går når jeg er ferdig, og en sjelden gang tar jeg hele lunsjen med "alle" sammen.
Det kommer an på bransje, arbeidsplassen og kompetansen din etter det jeg har erfart. Hadde bytta jobb om jeg ikke fikk en halvtime for meg selv om dagen.
Har du betalt lunsj? Hvis nei, ta deg en tur ut da vel. Finn en benk eller lignende.

Hva forholdet med dine kolleger angår så kan det ha negative sider. Men de sidene hørtes det egentlig ikke ut som du er så gira på uansett. For eks fredags/lønningspils etc

Hvis du ikke har betalt lunsj som veldig mange andre ikke har, er de 3 minuttene dine. (Med visse forbehold)

Stikk ut, spis lunsjen din i fred. Kom tilbake etter en halvtime

Min sjef prøvde seg et par ganger på at det ikke var greit. Jeg bare smilte hånlig tilbake og tok frem fellesoverenskomsten og knurra på’n så ga’n seg rimelig kjapt! Dette var dog kun for å reise på butikken, men har flere ganger laget vi jobbet med tok seg en tur på spisested, tok lunsjen der med en eller 2 øl før vi drod tilbake
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Hvis du har ulønnet spisepause, snakker vi om din egen fritid, og den bestemmer du jo over selv.
Sist endret av Barte-Sam; 18. september 2023 kl. 16:12. Grunn: Formulering