Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1948
hei!!!
noen som har noe tips for hva en kan gjøre i sommer? prøver å holde meg rusfri og vet ikke helt hva jeg skal finne på nå som jeg har kuttet ut alt av dårlige venner og dårlige vaner.
Friluftsliv å fiske.
Roadtrip Norge på langs, rallarvegen, via Ferrata, gå Besseggen, ta en uke i fjellet med sekk og sovepose, sykle rundt Dønna, stikk innom Ekstremsportveko eller Trollrock, dra til en by i Norge du aldri har vært og bare heng der en uke, lær en teit skill som rubiks kube eller enhjulssykkel, finn en elv eller et stille vann og fisk en middag, stikk til Hafjell og kjør downhill-sykkel
Sist endret av moret; 9. juni 2023 kl. 21:46.
Bygg en blomsterkasse.
Hvis du er den typen som sliter med å finne roen, så anbefaler jeg natur. Ta med bok og telt. Hvis du ikke er vant til å sove ute så kan du gjøre det veldig enkelt i starten, trenger ikke gå mange meter fra veien. Hvis du trenger noe sosialt, så har turistforeningen diverse fellesturer man kan melde seg på.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
en teit skill som rubiks kube
Vis hele sitatet...
Øyh!
Sist endret av robhol; 10. juni 2023 kl. 13:20.
Sitat av robhol Vis innlegg
Øyh!
Vis hele sitatet...
Jeg kaster ikke skygge på det altså. Jeg kan selv sjonglere, lærte det under corona, og holder på å løse rubiks om dagen også. Men, det er litt teit
Da gjelder det å finne noe som interesserer deg.
Feks lære seg er instrument.

Trening er rus i seg selv. Hvis du ikke driver med det fra før av så er dette noe som virkelig kan erstatte rus og gjøre hverdagen veldig fin.

Hvis du er arbeidsledig så er en jobb veldig fint å prøve å skaffe seg. Mye sosialt på arbeidsplassen og du får mestringsfølelse.

Lykke til!!!
Lese bøker på stranda, svømme i havet, gå turer i fjellet, sykle, lære å lage noen nye matretter, trene :-)
Såpekoker av rang
"Urban Exploring" eller Urbex er en ålreit greie mange ser ut til å fort bli engasjert i. Jeg vet det er andre i din situasjon som har glede av dette. Det trenger ikke koste så mye penger eller planlegges så voldsomt. Helt grunnleggende stikker man bare ut og tar en nærmere kikk på byen eller området man bor i; hvor leder egentlig den døra i fjellet jeg har gått forbi hver dag? Noen bruker mobilen eller skaffer seg et kamera og tar litt bilder av det man finner.

Det er ikke veldig aktivt, men vi har jo et eget underforum her dedikert til dette. Om du blar litt der, kanskje du finner inspirasjon.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Fisking
klippe plen, luke ugress, vanne plen, og bed, male, lese, grille, padle, sykle, ligge på plenen i parken og se på det du foretrekker å se på, softis og kaffe, bade, stupe, puste rolig, slappe helt av, rusle i byen i sakte tempo og se på alle som skrur seg opp og skal rekke altmulig. Det meste er gratis bortsett fra et par ting du også kan tjene noen kroner på, og noen få du evt kan droppe om du ikke har spenn.
Veit om et beitelag som søker gjeter på vidda
Nå kommer det sikkert noen som driver med urbex å sier at tægging ikke er innafor, men det er ikke så viktig.

Graffiti om sommeren er helt fantastisk, og kan kombineres med lengre gåturer og urban exploring for å finne frem til gode spots.

Det er en vakker symbiose.
Sist endret av DrDeath; 10. juni 2023 kl. 18:44.
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Nå kommer det sikkert noen som driver med urbex å sier at tægging ikke er innafor, men det er ikke så viktig.

Graffiti om sommeren er helt fantastisk, og kan kombineres med lengre gåturer og urban exploring for å finne frem til gode spots.

Det er en vakker symbiose.
Vis hele sitatet...
drev mye med det i min ungdom så kjøpte meg maling for et par tusen nå er som du sier; man kan gå seg lange turer og utforske litt. er fett det.
Norge har nydelig natur, særlig om sommeren og mye å by utenom byen...
Sist endret av Syverkiosken; 12. juni 2023 kl. 22:53.
Hunderfossen og tur i Engerdals vakre natur, bare styr vekk fra Drevsjø camping
Du kan begynne med klatring! Veldig gøy og god trening samtidig. Det er også stor variasjon fra buldring til fjellklatring utendørs og veldig bra miljø.
Begynn med fluefiske. Du kommer til å bli helt hekta.
Dra på loppemarked, bruktmarked og i bruktbutikker for å finne noen skatter. Dra på piknik/tur. Dra på telttur og roadtrip. Skate. Prøv å tegne og male. Keramikk. Game. Lese. Se på filmer og serier. Dra på kino. Dra på konsert. Megazone og paintball. Dra på museum. Lag tie dye tskjorter. Spill et instrument. Lær deg å kaste kniver
Om du bor i Oslo kan jeg anbefale deg å skaffe deg ett longboard. Før du vet ordet av det suser du ned Sinsen på vei til Grunerløkka. For å ta trikken opp igjen for å gjøre alt en gang til.

Skal selv gå til innkjøp av utstyr til fridykking. Skal ned å skyte fisk og leke superbadass