Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1348
Hei alle sammen, ny her på forumet!

Jeg trenger litt hjelp vedrørende programmering og utvikling av en webside/tjeneste jeg har ruget på en stund. Jeg kommer til å benytte meg av eksterne programmerere for å gjennomføre prosjektet da jeg ikke er programmerer selv.

For å formulere en utlysning så trenger jeg og vite hvilke programmeringsspråk som kreves av en utvikler for å utvikle en side som er ganske lik følgende:

www.upwork.com
www.elance.com
www.freelancer.com

Dette dreier seg altså om en freelancerside og det kommer til å bli lastet opp mye innhold fra brukerne samt betalinger til siden og dem imellom.

Et spørsmål til: Hva vil dere råde når det kommer til server og hosting?

Takk på forhånd for all hjelp og info!

Mvh

Martinius
Du trenger html, css, javascript til frontend, samt et eller annet språk til backend (kan være javascript, python, php eller hundrevis av andre valg).

Om du ikke har noe bevisst forhold til de enkelte språks styrker og svakheter vil det være mye bedre å utforme et generelt tilbud og be de spesifisere hvordan de har tenkt å implementere det.

Hva du trenger av serverkapasitet og ressurser fra hosting-leverandør avhenger av så mange faktorer at det er umulig å gi noe svar på
Det høres ut som en oppskrift for fiasko.

Du er nesten nødt til å ha gode kunnskaper innenfor fagfeltet du leier inn eksterne konsulenter til, spesielt når det kommer til lavkostland som India. Det er ganske store kulturelle forskjeller når det kommer til utvikling og design som man må ta høyde for. Du lærer fort at kvantitet kommer lenge før kvalitet.

De sidene du har listet opp er massive og har enormt mye mer funksjonalitet enn det du ser i forgrunnen. Spesielt når det kommer til håndtering av betaling, rapportering, osv.
Hei og takk for kjapt svar.
Planen er å utlyse et ganske generelt tilbud ja og de mest attraktive skal gjennomgås grundig av en nær venn av meg som jobber i faget. Han har bare dessverre ikke tid til å hive seg på prosjektet : (
India er utelukket når det kommer til slikt da jeg ikke har så veldig bra erfaring med dem fra tidligere. Satser på Amerika og Norge eventuelt, som tidligere.

Når det kommer til selve siden så vil den ikke være så omfattende som sidene jeg listet ovenfor. De websidene tilbyr freelance innenfor mange felt. Planen her er å kapre en liten nisje og fokusere fullstendig på det. Konseptet blir dog det samme når det kommer til freelancing.
En vanlig misoppfatning blant de som ikke kan programmere (og mange nybegynnere innen programmering) er at valg av programmeringsspråk har noe å si. Det har det som regel ikke. Om jeg skal ha noen til å bygge meg et hus, er det uinteressant om snekkeren bruker hammer eller spikerpistol eller hvilken produsent verktøyene kommer fra.
Let etter en klone. Eks her, elance clone: https://www.agriya.com/products/freelancer-clone

Eller her: http://codecanyon.net/item/freelance-manager/1225423

Men selv med en slik klone, er det mye (i kroner og øre) som gjenstår.

En slik side du ser for deg koster fort prisen av en ny bil.