Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 10764
Lang historie kort. Solgte koffeintabletter på årets the gathering. Dum som jeg var visste jeg ikke at dette var ulovlig. Pillene jeg solgte var på 250mg, og pga mengden tilkalte security på tg politiet. Det kom en hyggelig dame å snakket med meg, la meg helt flat da jeg allerede var tatt på fersken. Hun sa hun skulle gjøre det beste hun kunne for meg siden jeg la meg flat, men i dag fikk jeg tlf om at de har oprettet sak for salg av legemidler.

Hva burde jeg gjøre nå? Hvis dere trenger mer info er det bare å spørre
Sist endret av Pyromanic; 6. april 2012 kl. 16:48.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Lang historie kort. Solgte koffeintabletter på årets the gathering. Dum som jeg var visste jeg ikke at dette var ulovlig. Pillene jeg solgte var på 250mg, og pga mengden tilkalte security på tg politiet. Det kom en hyggelig dame å snakket med meg, la meg helt flat da jeg allerede var tatt på fersken. Hun sa hun skulle gjøre det beste hun kunne for meg siden jeg la meg flat, men i dag fikk jeg tlf om at de har oprettet sak for salg av legemidler.

Hva burde jeg gjøre nå? Hvis dere trenger mer info er det bare å spørre
Vis hele sitatet...
Bare å forklare ting som dem er det, at du ikke viste noe om forbudet. Ikke så mye annet å gjøre egentlig. Spill feks. på at du syntes det var logisk at koffeinpiller var ok på en sånn event. Gode argumenter er gull verdt.
Sist endret av tgod; 6. april 2012 kl. 17:00.
Sitat av tgod Vis innlegg
Bare å forklare ting som dem er det, at du ikke viste noe om forbudet. Ikke så mye annet å gjøre egentlig. Spill feks. på at du syntes det var logisk at koffeinpiller var ok på en sånn event.
Vis hele sitatet...
eller si at du trodde det var lov med koffein siden det var i energidrikker osv.
Siden du fortsatt sitter på TG så vil jeg tro du ikke får all verden til straff her, en bot kanskje?
Sitat av Poppee Vis innlegg
Siden du fortsatt sitter på TG så vil jeg tro du ikke får all verden til straff her, en bot kanskje?
Vis hele sitatet...
Er ikke i TG sine hender lengere. Er politiet nå
Jojo, men politiet hadde jo fjernet deg fra TG om det hadde vært betydelige mengder, vil jeg tro :-)
Jeg var jeg ikke klar over at det var ulovlig i det heletatt. Hun politidama snakka om at jeg kanskje kunne slippe unna med oppfølging i en stund fremover. Kan jo egentlig bare se morsomt på hele saken.
Dette er ingen stor sak og kommer til å bli behandlet deretter. Om du sier det du har sagt i denne tråden blir det i verste fall en smekk på håndleddet med et forenklet forelegg som ikke kommer på rullebladet. Sannsynligvis blir saken henlagt. Ikke tenk på det og ta det som det kommer.
Kan du ikke bare si at du trodde det var lovlig, at du handlet i god tro, og at du nå har lært at det ikke er lovlig og vil rette deg etter det i fremtiden? Du har allerede lagt deg flat, så er de nok vennligstilt overfor deg.
Sist endret av hemmeligegreier; 6. april 2012 kl. 18:30.
Du får nok ingen stor reaksjon. Ihvertfall ikke fengselsstraff. Jeg tipper en bot på 3-5000, max.

Bare vær tålmodig og slapp av. Forhåpentligvis tjente du nok til å dekke boten. Bah, hva har det å si om du selger noen koffeinpiller når halve ungdoms-norge bælmer syre\sukkerdrikker hver dag..
kommer du tilbake til tg da? begynner og savne deg nå
Sitat av paddus Vis innlegg
kommer du tilbake til tg da? begynner og savne deg nå
Vis hele sitatet...
Han ble da aldri kastet ut?
Snodig, vant meg selv en slik pakke på TG ifjor: http://proteinfabrikken.no/Proteinfa...000005745.aspx

Eneste som skjedde var at en vakt tok de for å sjekke litt rundt om de, så fikk jeg de tilbake.
For og selge koffeinpiller? haha, morsomt. men dette var vell svenske kanskje?
For Norske koffein piller er vell litt mindre om jeg husker riktig. + det er vell kanskje ikke lov og selge sånt vidre uansett(?)

Hørte det var endel som ble tatt der med annet stuff på seg, kan vell påpeke at det er idiotisk og ta meg seg noe på TG
når det står i aviser osv.. i hele Norge at det er NarkoRazzia der under hele tg, selvom jeg sikkert hadde gjort det selv....
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Er ikke i TG sine hender lengere. Er politiet nå
Vis hele sitatet...
han skrev jo dette
Sitat av paddus Vis innlegg
han skrev jo dette
Vis hele sitatet...
Saken er i politiets hender, ikke Pyromanic.
Selges jo kraftigere koffeintabeletter enn det på norske nettsider. Si at du trodde det var lov siden det selges i norge. Tviler du får noe spesiell straff for det lille der
Unlicensed Surgeon
I quote Gathering.org

Salg av koffeinprodukter
Salg eller markedsføring av koffeinprodukter (koffeintabletter, koffeinholdige drikker og andre energidrikker hvor koffeinnivået er høyere enn den legale grensen) som ikke er godkjent for salg i Norge er ikke tillatt, dette også selv om det er fra person til person.
Hva du tar med til personlig bruk er ditt eget ansvar
Vis hele sitatet...
Lønner seg å lese reglene før man setter igang med noe slikt noe? The Gathering har NULL tolleranse for alle former for rusmiddler, noe som egentlig er greit.

Derimot slik jeg ser det er det mulig du ender med et forelegg, men det er også mulig du slipper helt unna. Får bare vente å se hva Politiet velger å gjøre. Det kommer helt ann på hvor mye arbeid de ønsker å legge i det.
Sitat av dafog Vis innlegg
I quote Gathering.org



Lønner seg å lese reglene før man setter igang med noe slikt noe? The Gathering har NULL tolleranse for alle former for rusmiddler, noe som egentlig er greit.

Derimot slik jeg ser det er det mulig du ender med et forelegg, men det er også mulig du slipper helt unna. Får bare vente å se hva Politiet velger å gjøre. Det kommer helt ann på hvor mye arbeid de ønsker å legge i det.
Vis hele sitatet...
Hvor mange tror du vet at koffein er et rusmiddel? eller tenker over det?

Jeg tror de fleste sammenligner rusmidler med narkotika, og tenker da ikke på koffein eller nikotin som narkotika. Såklart er jo koffein og nikotin rusmidler men det er da ikke alle som tenker over.
Sitat av iSkurk Vis innlegg
For og selge koffeinpiller? haha, morsomt. men dette var vell svenske kanskje?
For Norske koffein piller er vell litt mindre om jeg husker riktig. + det er vell kanskje ikke lov og selge sånt vidre uansett(?)

Hørte det var endel som ble tatt der med annet stuff på seg, kan vell påpeke at det er idiotisk og ta meg seg noe på TG
når det står i aviser osv.. i hele Norge at det er NarkoRazzia der under hele tg, selvom jeg sikkert hadde gjort det selv....
Vis hele sitatet...


Ebay
[COLOR="LightBlue"]Tror jeg
[/COLOR]

De ble ikke tatt på razzia'n, de ble tatt kvelden før.

Underlig nok var nesten alle på freak rekken på Nerdswim unnder razzian
Sist endret av KjemikalieX; 6. april 2012 kl. 22:11.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
[/b]
Ebay
[COLOR="LightBlue"]Tror jeg
[/COLOR]

De ble ikke tatt på razzia'n, de ble tatt kvelden før.

Underlig nok var nesten alle på freak rekken på Nerdswim unnder razzian
Vis hele sitatet...
dårlig timing og ha nerdswim på egentlig (eller ''razzia'') jeg ville se om jeg ble markert pga spor av dilldall i jakkelomma
For ordens skyld er ikke uvitenhet en juridisk godkjent grunn for å slippe en straff, det er opp til en hver norsk statsborger å kjenne de til en hver tid gjeldene regler.

Men når det er sagt. Det er ikke en stor sak og når selv de 14 som på TG ble tatt for å ha vært i besittelse av stoff (en eller annen gang, ikke under TG) fikk ikke annet enn et forelegg der og da.
Sitat av dafog Vis innlegg

Lønner seg å lese reglene før man setter igang med noe slikt noe? The Gathering har NULL tolleranse for alle former for rusmiddler, noe som egentlig er greit.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? Ville jo vært rart om folk ble tatt for å drikke kaffe.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Er du sikker på dette? Ville jo vært rart om folk ble tatt for å drikke kaffe.
Vis hele sitatet...
Når ble det ulovelig med kaffe?
Koffeintsbletter er ulovlig når de blir for store..
Sist endret av Vod0; 6. april 2012 kl. 23:44.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Er du sikker på dette? Ville jo vært rart om folk ble tatt for å drikke kaffe.
Vis hele sitatet...
Vesentlig forskjell på koffein-innhold på en kaffekopp og koffeinpille-power-omega fra Sverige også.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Er du sikker på dette? Ville jo vært rart om folk ble tatt for å drikke kaffe.
Vis hele sitatet...
Flisespikker ass. Nikotin og koffein er lov.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Flisespikker ass. Nikotin og koffein er lov.
Vis hele sitatet...
for og spikke litt mere så er det lov med koffeinpiller, men salg er da ikke lov. The gathering sier at de ikke bryr seg om det du har med til eget bruk, men siden TS solgte så ble det en annen sak

og 250mg er ikke så alt for mye det vell? en boks(0,5 liter) monster inneholder 150mg, så det tilsvarer ca 1 liter energidrikke.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
for og spikke litt mere så er det lov med koffeinpiller, men salg er da ikke lov. The gathering sier at de ikke bryr seg om det du har med til eget bruk, men siden TS solgte så ble det en annen sak

og 250mg er ikke så alt for mye det vell? en boks(0,5 liter) monster inneholder 150mg, så det tilsvarer ca 1 liter energidrikke.
Vis hele sitatet...
Dette blir vel bare spekulasjon siden jeg ikke har direkte fakta om hva som skjedde, men tror problemet var noe med innholdsfortegnelsen på boksen og var derfor ikke lovlig i norge -> brudd på legemiddelloven.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Hvordan ble du tatt av sec? Overvåker de irc'en?
Siden du allerede har tilstått og pillene er beslaglagt så får du ikke gjort så mye, men du kan trøste deg med at straffen kun blir ei moderat bot.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hvordan ble du tatt av sec? Overvåker de irc'en?
Vis hele sitatet...
Tydligvis, virket som sjefen fra sec var admin på hele chatten, dog ikke helt 100% sikker på dette
▼ ... flere år senere ... ▼
Bladde i gamle tråder og kan opplyse om at denne saken ble henlagt..
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Bladde i gamle tråder og kan opplyse om at denne saken ble henlagt..
Vis hele sitatet...
Det var i det minste bra å høre.

Ser det er mange som skriver at TS bare kunne vente seg en liten bot, muligens forenklet forelegg osv, siden det bare er snakk om koffeinpiller. Men hva er den juridiske forskjellen mellom koffeinpiller og feks Xanor? Dersom politiet faktisk hadde straffefulgt TS, ville ikke dette kommet på rullebladet på lik linje som salg av hvilke som helst andre legemidler?
Sitat av Lurvur Vis innlegg
Det var i det minste bra å høre.

Ser det er mange som skriver at TS bare kunne vente seg en liten bot, muligens forenklet forelegg osv, siden det bare er snakk om koffeinpiller. Men hva er den juridiske forskjellen mellom koffeinpiller og feks Xanor? Dersom politiet faktisk hadde straffefulgt TS, ville ikke dette kommet på rullebladet på lik linje som salg av hvilke som helst andre legemidler?
Vis hele sitatet...
Den juridiske forskjellen mellom koffeinpiller og Xanor er vel at koffein er regnet som ett legemiddel mens Xanor er regnet som ett reseptpliktig legemiddel. Vil tro sistnevnte straffes hardere da det kan ha ett større potensielt skadeomfang.

Er mulig Xanor også er oppført på narkotikalisten, noe koffein ikke er. Ser ut som narkotikalisten er fjernet fra den vanlige lovdata versjonen (duh!).

Som eksempel hadde vel det å bli tatt for å selge Xanor blir cirka like hardt straffet som at en ADHD pasient selger Ritaling til en kompis. Koffein blir noe helt annet.
Sist endret av Lacertosus; 11. mars 2015 kl. 10:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.