Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 730
Jeg har prøvd Windows Vista Ultimate en gang før, men da var det ekstremt mye feil, jeg vurderer å gi det en ny sjanse, men er ikke heøt sikker. Er det noen som vet om det er kommet noen store oppdateringer som har fiksa mange av de store feilene? Eller burde jeg velge en annen verson enn Ultimate? Eller burde jeg kanskje holde meg til xp?

På forhånd mange takk!
SP1 er jo på vei snart. men jeg holder meg til XP ihvertfall en stund til
Har egentlig vanta på SP1 ja, noen som vet når den kommer?
Jeg kjører vista ultimate.. bare en crakca trial. Funker fett som faen. Eneste er at jeg ikke finner driver til lego cammet mitt
Jeg har prøvd det før, men opplevde flere ganger bluescreen...
Hehe, når jeg hadde vista ble jeg egentlig vandt med at pc'en skrudde seg av i tide og utide.

Er stort sett fornøyd med Vista, men venter til "barnesykdommene" er over og det blir mer stabilt.

Jeg vil ihvertfall vente en stund til før jeg går over til Vista igjen.
Jeg har vista på to PC'er og har bare opplevd mindre problemer. Jeg fikk etter en stund problemer med usb portene på den bærbare PCen, og installerte vista på nytt. Nå virker alt helt fint. På den stasjonære har jeg aldri hatt noen problemer med vista.

Kanskje det er systemet ditt som er problemet, og ikke selve operativsystemet?
Har kjørt det et halvt års tid, og det funker helt fin for min del. Hadde litt trøbbel med et d-link trådløst nettverkskort i starten, men det ser ut til å ha ordna seg nå. Har ikke videre lyst til å gå tilbake til xp, liker den nye søkefunksjonen og designet for godt til det.
sålenge du finner drivere til hva en du har så funker det fint.
kom med asus g1s laptopen min.
brukt det i 2 mndr. ikke noe problemer til nå som jeg ikke har funnet ut var "brukerfeil" eller feil konfigurert.
husk at ikke alle programner er like kompatible med vista. selv om en del kan kjøres i win xp modus
Sist endret av Psych|Com; 30. august 2007 kl. 00:51.
Jeg har brukt det siden det kom ut, har ikke hatt noen problemer med det. ingen bluescreens, eller noe. Bare at det har blitt litt tregt etterhvert.
Sitat av Dionysos
Har kjørt det et halvt års tid, og det funker helt fin for min del. Hadde litt trøbbel med et d-link trådløst nettverkskort i starten, men det ser ut til å ha ordna seg nå.
Vis hele sitatet...
Jeg har også hatt problemer med et trådløst D-Link kort og Vista. Faktisk var problemet så hemmende at jeg rett og slett byttet til kabel. Problemet jeg hadde med kortet var stadige tilkoblings-dropp og ikke minst at Vista ikke er kompatibel med deres egne launcher. Hvordan fikset du det?
Hehe, jeg har et 3com trådløst usb kort som lager litt kvalm iblant også. Plutselig har jeg "limited or no....", men ved å koble kortet ut og sette det tilbake løser jeg problemet... (så om noen har en mer langsiktig løsning må de bare skrike ut!)
Kjørt Vista business i ca 2 2 1/2 måneder og ingen problemer, annet en litt småpirk man kan regne med på et nytt OS. Jeg byge gi og for seg riggen slik at jeg ikke skulle få noen HW problemer at all.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har selv kjørt vista i ca 4-5 mnd, 64bits versjonen varte i ca 20 minutter hos meg da verken nettverkskortet eller webcam var støttet.
Ytelsen i spill var heller ikke noe å skryte av.

Kjørte 32bits resten av tiden og var strålende fornøyd i ca 2 mnd, etter det gikk det bare nedover med hangups, blåskjermer, nettverkskort som timet ut, random kræsj :-)

Back on XP intill videre.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av microcefalus
Har egentlig vanta på SP1 ja, noen som vet når den kommer?
Vis hele sitatet...
"Full" lansering i første kvartal 2008 av SP1. Mulig å prøve beta sp1, man må egentlig være medlem av msdn for å få laste den ned men mange har lagt den ut på diverse torrentsider.

Synes det var egentlig ganske greit med vista sist jeg hadde det, brukte det vel i 4mnd helt til det ble blåskjerm med en gang jeg startet. Virker som programmer er litt mere tilpasset vista nå en det var med engang vista kom.

Helt enig med AtXbYeA. Akkurat samme utfallet
Sist endret av Alphanio; 30. august 2007 kl. 12:17.
Jeg har brukt Windows Vista Premium siden dagen det slapp ut i Norge.. (17 Januar tror jeg) Og alt jeg synes var trøbbel i oppstarten er nå rettet på.. Jeg finner heller ikke drivere til lego cammet mitt dog.. Men ellers er det helt topp
Sitat av Alphanio
"Full" lansering i første kvartal 2008 av SP1. Mulig å prøve beta sp1, man må egentlig være medlem av msdn for å få laste den ned men mange har lagt den ut på diverse torrentsider.

Synes det var egentlig ganske greit med vista sist jeg hadde det, brukte det vel i 4mnd helt til det ble blåskjerm med en gang jeg startet. Virker som programmer er litt mere tilpasset vista nå en det var med engang vista kom.

Helt enig med AtXbYeA. Akkurat samme utfallet
Vis hele sitatet...
Er det ikke sånn at men får SP1 oppdateringene automatisk i Vista sånn som det er i xp?