Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1749
En ting jeg har lurt på lenge er hvordan de gjør det når folk fyrer i filmer. La oss si en tar ett heftig bongtrekk. For det første ville han sansynligvis hostet seg ihjel hvis det kun var tobakk i bongen, og dessuten så er ikke røyken lik cannabis røyk. Så det jeg lurer på er om de faktisk røyker cannabis for att det skal se realistisk ut, eller om de har noe annet de røyker som ser likt ut og lager lik røyk?
De røker selvsakt ikke cannabis i filmer, ettersom at det er ulovelig.
En eller annen tobakk, eller tørket Brennesle for eksempel? Det kan jo være hva som helst, bare det gir fra seg hvit røyk :P
jeg anbefaler å se cheech&chong filmer, der ser det ihvertfall reelt ut.. Men tviler vel sterkt på om det er real deal.. Men det ser ut som de har tørr trent litt Ellers finnes det en haug med forskjellige planter man kan røyke som ikke nødvendigvis er sterkt som tobakk, og vil gi hvit røyk
Som Diablo understreker så er det naturligvis ikke cannabis de røyker. Kan sikkert være hva som helst, i og med at "vanlig mennesker" ikke ser forskjell på cannabisrøyk og annen røyk.
Tja. Jeg tror også at det i de aller fleste slike scener brukes en lovlig substans (tobakk/te/urter), men å påstå at det definitivt ikke er pot/hasj som røykes i alle filmer, spesielt nyere filmer, er vel litt bombastisk. I senere tider har vi jo hatt skjønnlitterære filmer med eksplisitte sexscener bl.a. At noen skulle finne på å bruke skikkelige saker i en filminnspilling nå til dags ville ikke forundre meg.
de bruker vanlig te...
Kan jo være fra industri hamp de røyker. Er så lite thc i den at de aldri ville merket noe.
På et filmsett hvor sannsynligvis halvparten av staben bruker kokain regelmessig, tror jeg ikke det ville bli så veldig stor skandale om en skuespiller valgte å fyre seg skikkelig en, og virkelig tre inn i rollen sin..

Det er vistnok ikke helt uvanlig at modeller blir tilbydt en linje coca før de skal på catwalken har jeg hørt, og jeg tviler ikke et sekund.. og hvorfor skulle det være noe bedre på et filmsett?
Fordi det er mye som står på spill hvis det kommer ut at det inntas narkotium på settet.

Syns dere snakker veldig generelt. Hvis det er et faktum at det brukes narkotika på filmsett, er det kanskje et par filmer opp gjennom tidene, ikke mange!
Jeg sier bare Pink Flamingos - verdens morsomste film?? http://imdb.com/title/tt0069089/
I scenen der de røyker og prater om romvesener i Easy Rider røyka de "ekte" pot iallefall, men hvor vanlig det ellers er veit jeg ikke. Kan nok godt være at det de røyker i mindre, mer uavhengige filmer ofte er ekte vare.
Sitat av pecado
Jeg sier bare Pink Flamingos - verdens morsomste film?? http://imdb.com/title/tt0069089/
Vis hele sitatet...
Hehe morsom ja, men ikke værdens morsomste. Fy søren for en syk film det er.