Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 824
Jeg holdt en relativt seriøs og alvorlig tråd igang med hvordan jeg ønsket å avslutte livet mitt, og tips og veiledning ovenfor dette. Hvorfor terminerte og slettet dere denne tråden?
Fordi vi ikke ønsker å tilrettelegge for den typen samtaler.
Trådstarter
11 4
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Fordi vi ikke ønsker å tilrettelegge for den typen samtaler.
Vis hele sitatet...
Da lurer jeg på hvorfor ikke, hva er problemet her? Ødeleggende på den måten at samtlige medlemmer her kan komme med svært gode tips og råd, men det er kanskje ikke ønskelig fra dere i ledelsen?
Fordi selvmord er et svært vanskelig tema å forholde seg til, og ikke minst moderere. Det er opp til enhver om de vil leve eller dø, men vi kan ikke vite hvem som burde få praktiske råd, og hvem som burde rådes til å oppsøke hjelp. Slike tråder toucher innpå akutt psykisk helse, noe vi ikke er skikket til å håndtere. Det må også tas hensyn til at vi som styrer forumet, og stadig vekk ser slike tråder, blir nødt til å leve med utfallet av disse samtalene. Når alle hensyn veies opp, så har vi landet på at det mest fornuftige er å ikke tillate temaet på forumet, all den tid det åpenbart ikke dreier seg om en hypotetisk diskusjon.
Sist endret av mentalmelt; 28. oktober 2023 kl. 21:12.
Trådstarter
11 4
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Fordi selvmord er et svært vanskelig tema å forholde seg til, og ikke minst moderere. Det er opp til enhver om de vil leve eller dø, men vi kan ikke vite hvem som burde få praktiske råd, og hvem som burde rådes til å oppsøke hjelp. Slike tråder toucher innpå akutt psykisk helse, noe vi ikke er skikket til å håndtere. Det må også tas hensyn til av at vi som styrer forumet, og stadig vekk ser slike tråder, blir nødt til å leve med utfallet av disse samtalene. Når alle hensyn veies opp, så har vi landet på at det mest fornuftige er å ikke tillate temaet på forumet, all den tid det åpenbart ikke dreier seg om en hypotetisk diskusjon.
Vis hele sitatet...
Har du noen som helst teori eller tanke hvorfor jeg faktisk opprettet denne tråden? Jeg ser dette forumet som et sted alt kan drøftes og diskuteres, og min tråd er ikke et unntak. Hvorfor tror du jeg lagde denne tråden? For morro skyld? Eller kanskje i sterk depressiv og desperat tilstand, noe dere slettet og fjernet. Urettferdig og en feil gjort av dere, som nevnt har jeg ikke brutt noen regler her inne, det var feil av deg og dere å slette gitt tråd.
Vi har egne liv, og kan ikke sitte og teoretisere dypt om alles motiver for å opprette tråder når vi modererer forumet. Tråden din ble stående en stund fordi det så ut som den kunne være en rent hypotetisk diskusjon, men når det blir åpenbart at du er suicidal, så må vi sette strek. Jeg skjønner at det oppleves urettferdig for deg, men det er linja vi har lagt oss på. Det burde kanskje føres inn i reglene, men det er jo ikke slik at vi ikke har lov til å slette ting på andre grunnlag enn det som er skrevet der. Det er vi som bestemmer her, og nå har du blitt gjort oppmerksom på en praksis vi kjører som ikke står i reglene.

Vi kan ta en samtale om det i ledelsen, og se om det skal føres inn.

Selvmord er et tema som ikke bare angår hovedpersonen. Det angår alle som blir dratt inn i det, det være seg venner, familie eller fremmede på nett. Vi sitter på andre siden av bordet her, og ser tråden din fra et annet perspektiv enn det du gjør. Det er ikke ment som noe angrep på deg. Prøv å se saken fra vår side, så kanskje det fremstår som noe mindre provoserende.
Sist endret av mentalmelt; 28. oktober 2023 kl. 21:42.