Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5286
Hei, jeg har vært på jobbleting i over 1 mnd nå og lett overalt etter alle typer jobber.
Det jeg står igjen med nå er og jobbe som kundekonsulent innenfor salg og markedsføring aka telefonselger.
Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve siste muligheten jeg har til å høre her med dere felles freakere om noen her utlyser en webutvikler stilling.
Har jobbet og bygget egne CMS samt utviklet dynamiske nettsider ved bruk av
PHP
CSS
HTML
samt basic Javascript

Bruker PHP MySQL database.

Jeg stiller til rådighet for lav lønn gjerne ned mot 15k i månden for full jobb da jeg er desperat etter å ha en annen jobb telefonselger.
Flytter også gjerne fra Grimstad hvor jeg bor for tiden (3mnd oppsigelse, jobber gjerne hjemmefra i mellomtiden).

Er det nooooen ildsjeler av noen freakere ute der som har en anelse om det er mulighet for meg å score en jobb?
Sist endret av ingis95; 4. september 2014 kl. 17:49.
Bruk tiden til å sette opp en ordentlig portefølje med arbeid du har gjort slik at du lett kan vise frem hva du har laget før - slik at folk får et inntrykk av deg. Du kan også kanskje prøve å sette deg inn i noen enterprise-teknologier, samt ha litt flere buzzwords du kan vifte med til dama i HR som ser gjennom søknaden din.

Tenker da på ting som:
.NET MVC (altså ASP.NET og lignende).
Javasertfisiering?
AngularJS
BackboneJS
NodeJS

Om lærer deg litt bredere programmering og heller går for utviklerjobber er markedet litt større.
Sitat av etse Vis innlegg
Bruk tiden til å sette opp en ordentlig portefølje med arbeid du har gjort slik at du lett kan vise frem hva du har laget før - slik at folk får et inntrykk av deg. Du kan også kanskje prøve å sette deg inn i noen enterprise-teknologier, samt ha litt flere buzzwords du kan vifte med til dama i HR som ser gjennom søknaden din.

Tenker da på ting som:
.NET MVC (altså ASP.NET og lignende).
Javasertfisiering?
AngularJS
BackboneJS
NodeJS

Om lærer deg litt bredere programmering og heller går for utviklerjobber er markedet litt større.
Vis hele sitatet...
Jeg er villig til å gjøre dette, men jeg trenger en jobb som økonomisk støtte for å klare meg først og fremst. Jeg har søkt alt og er villig til å ta på meg drittjobber, men ville høre om det var noen muligheter her.
Du kan jo ringe til småbedrifter å spørre om de trenger oppusing av websidene for en billig penge. Er mange private som bare lar websidene deres råtne opp fordi det koster for mye selv å gjøre de minste forandringer. Skaff deg en liste over kontaktinfo til bedrifter og begynn å ring rundt, eller send mange mailer :P

Har du en nettside?
Sist endret av ali88; 4. september 2014 kl. 19:00.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Du kan jo ringe til småbedrifter å spørre om de trenger oppusing av websidene for en billig penge. Er mange private som bare lar websidene deres råtne opp fordi det koster for mye selv å gjøre de minste forandringer. Skaff deg en liste over kontaktinfo til bedrifter og begynn å ring rundt, eller send mange mailer :P

Har du en nettside?
Vis hele sitatet...
Jobber med en nettside og har et lite enkeltpersonforetak oppe og går.
Har vurdert dette selv, men det genererer vell ikke nok inntekt i måneden?
Må ut med 3700 for leie + regne med ca. 2000 for mat og ekstra utgifter :S
Er det mulig å få det ut av enkel småbedrift virksomhet?
Det finnes sikkert tusenvis av bedrifter som har slike behov. Se for deg noen som driver en privat frisørsalong/akupunkturbehandling/pizzarestaurant/whatever business. De som jobber der har ikke peiling på web. De klarer ikke forandre menyen/prisene/bilder eller noe som helst, og det koster de en formue å leie inn profesjonell hjelp.

Da ringer plutselig du og sier at du gjør det for en billig pris. Selvfølgelig finnes det mange utfordringer ved dette, men at behovet er der er det ingen tvil om.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Det finnes sikkert tusenvis av bedrifter som har slike behov. Se for deg noen som driver en privat frisørsalong/akupunkturbehandling/pizzarestaurant/whatever business. De som jobber der har ikke peiling på web. De klarer ikke forandre menyen/prisene/bilder eller noe som helst, og det koster de en formue å leie inn profesjonell hjelp.

Da ringer plutselig du og sier at du gjør det for en billig pris. Selvfølgelig finnes det mange utfordringer ved dette, men at behovet er der er det ingen tvil om.
Vis hele sitatet...
Hvordan skaffer jeg meg en oversikt over fungerende priser for sånne tilbud?
Enkelte ting tar jo bare 2 sekunder å fikse for noen som vet hva de leter etter, men kan ta år for andre... Hvordan vet jeg hvor mye jeg skal ta betalt?
Til og med jeg fikk en forespørsel med å sette opp en nettside for en lokal pizza sjappe, betalingen var så dårlig at jeg tok det og dro.. Fikk 2 kebab.
Det du kanskje skal tenke på først er å ikke tjene stort, lag en nettside for din lokal frisør/kebabsjappe til en 200 / 500 lapp, eller gratis mot en god reklame?

Dra innom bedriften og snakk med ledelsen og vis fram ideer. Dra først innom nettsiden til bedriften også finn masse forbedringer og lag forenklet funksjoner i en plan. Også legg du fram planen din til sjefen? På den måten kommer du inn forberedt og klar til alle situasjoner. (Gjør det før du tar en besøk)
Sist endret av justastonedhuman; 4. september 2014 kl. 20:34.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Til og med jeg fikk en forespørsel med å sette opp en nettside for en lokal pizza sjappe, betalingen var så dårlig at jeg tok det og dro.. Fikk 2 kebab.
Det du kanskje skal tenke på først er å ikke tjene stort, lag en nettside for din lokal frisør/kebabsjappe til en 200 / 500 lapp, eller gratis mot en god reklame?

Dra innom bedriften og snakk med ledelsen og vis fram ideer. Dra først innom nettsiden til bedriften også finn masse forbedringer og lag forenklet funksjoner i en plan. Også legg du fram planen din til sjefen? På den måten kommer du inn forberedt og klar til alle situasjoner. (Gjør det før du tar en besøk)
Vis hele sitatet...
Så da er ikke dette noe jeg kan leve av med det første? Hvilke andre jobber anbefaler du som ikke innebærer å mentalt drepe deg i løpet av arbeidsdagen men som veldig ofte trengs.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Så da er ikke dette noe jeg kan leve av med det første? Hvilke andre jobber anbefaler du som ikke innebærer å mentalt drepe deg i løpet av arbeidsdagen men som veldig ofte trengs.
Vis hele sitatet...
Butikkjobb. 20 000 i måneden. "Kassa på Rimi" (eller Prix i mitt tilfelle) er langt fra så ille som det høres ut som.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Butikkjobb. 20 000 i måneden. "Kassa på Rimi" (eller Prix i mitt tilfelle) er langt fra så ille som det høres ut som.
Vis hele sitatet...
Har prøvd, men de jobbene er som regel de som går først av alle i studentbyer.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Bare søk på alle stedene du kommer på selv om de ikke har utlyst stillinger. Vil tro Vinmonopolet og klesbutikker har det ganske likt, men krever litt ekstra vin- eller kleskunnskap.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Bare søk på alle stedene du kommer på selv om de ikke har utlyst stillinger. Vil tro Vinmonopolet og klesbutikker har det ganske likt, men krever litt ekstra vin- eller kleskunnskap.
Vis hele sitatet...
Klesbutikker av det mindre eksotiske slaget (les H&M, Carlings, Urban, Session, whatever) er ikke akkurat sjapper hvor det er nødvendig med motekunnskap. Litt hipsterstyle og interesse i å glane på Instagram og følge kjendiser gir deg nok mer enn nok innsikt.
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Har prøvd, men de jobbene er som regel de som går først av alle i studentbyer.
Vis hele sitatet...
Bare å fortsette å søke det. Alltid en og annen butikk i nærheten som søker nye ansatte.

Hvilken by holder du til i foresten?
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Hei, jeg har vært på jobbleting i over 1 mnd nå og lett overalt etter alle typer jobber.
Vis hele sitatet...
1 måned er ikke så veldig lenge når man søker jobb, det gikk 4 måneder med aktiv jobbsøking før jeg fant noe.

Men hva med lagerjobber, personlig likte jeg det mye bedre enn kassajobber mens jeg studerte. I tillegg ville jeg kontaktet bemanningsbyråer og bedt om en samtale med de. Om du har greit med IT-kunnskaper vil jeg tro det er mulig å få en jobb innen support.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Bare å fortsette å søke det. Alltid en og annen butikk i nærheten som søker nye ansatte.

Hvilken by holder du til i foresten?
Vis hele sitatet...
Holder til i Grimstad

Sitat av Yochi Vis innlegg
1 måned er ikke så veldig lenge når man søker jobb, det gikk 4 måneder med aktiv jobbsøking før jeg fant noe.

Men hva med lagerjobber, personlig likte jeg det mye bedre enn kassajobber mens jeg studerte. I tillegg ville jeg kontaktet bemanningsbyråer og bedt om en samtale med de. Om du har greit med IT-kunnskaper vil jeg tro det er mulig å få en jobb innen support.
Vis hele sitatet...
Har vært i kontakt med Adecco, men de utlyser svært lite i Aust-Agder regionen. Tar kanskje kontakt der igjen.
Sist endret av ingis95; 5. september 2014 kl. 09:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har iallefall et godt inntrykk av Manpower og deres IT-underavdeling Experis. Men aner ikke om de er i nærheten av deg da.
Hva slags utdannelse har du?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hva slags utdannelse har du?
Vis hele sitatet...
Studiespesialisering med realfag (fysikk 2 og R2), planlegger å utdanne meg som sivilingeniør innen datateknologi.
Som sagt, jeg er en hobby webutvikler som har lært alt på egenhånd.
Holdt på i godt over 3 år, mye av ferdighetene mine er lært via stackoverflow og jeg vil si at jeg har lært mye av det oppdaterte
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Studiespesialisering med realfag (fysikk 2 og R2), planlegger å utdanne meg som sivilingeniør innen datateknologi.
Som sagt, jeg er en hobby webutvikler som har lært alt på egenhånd.
Holdt på i godt over 3 år, mye av ferdighetene mine er lært via stackoverflow og jeg vil si at jeg har lært mye av det oppdaterte
Vis hele sitatet...
Hvis hva du kan/hva du har gjort både her og til potensielle kunder og hør om de kan være interessert i det du leverer. Pris deg med en grei timespris eller pakkepris om du leverer en nettside.
Gå innom lokale bedrifter som har dårlige nettsider og gi de et tilbud.

Bra du leter etter jobb, sørg også for å legg vise arbeid til mindre bedrifter som driver med webutvikling, mulig de har prosjekter der du kan være behjelpelig om du er flink
Men en portefølje trenger du uansett. Hvis man sier man kan PHP, HTML og CSS men samtidig ikke har noen fullførte prosjekter å vise til er det ingen som vil tro deg. Det er alt for mange som skryter på seg ting, og når jeg er med i ansettelseprosesser er Googling mitt viktigste verktøy.

Forøvrig anbefaler jeg LinkedIn, lokale dataklubber/foreninger (all nettverksbygging hjelper), Facebook-grupper for bransjen/teknologier/lokale klubber osv, andre lokale treff (Den Norske Dataforening arrangerer en del lokale treff) + +. Men dette er ting som tar tid og neppe gir avkastning etter bare et par dager. Min første utviklerjobb fikk jeg via en epostliste for Linux-brukere i Tromsø av alle ting.
Folk snakker om portefølje, og for å være mer konkret anbefaler jeg deg å legge ut ting du lager på Github feks, så legge til github url'n din i CV.
Du trenger portefølje.
Nå har du sjansen til å lage noe for en bedrift. Ta kontakt med TS og foreslå at du lager siden de trenger gratis mot at du får linke til den etc og at de linker deg. Dette er en enkel side å lage, kan egentlig være plain html.
Men da får du jo vist deg fram.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=272616
Holder på med en webside for enkeltmannsforetaket mitt.
Ligger under URL'en:
www.codecompound.no

og så har jeg et eksempel på webside jeg har laget under:
http://charity1.0.codecompound.no/

Kildekoden til siden kan du finne på:
https://github.com/ggjersund
tja ikke for å være frekk eller disse deg, men du trenger jo mer i porteføljen din en det du har nå.....
Ta enkle oppdrag som du løser kjapt og greit ved å bruke en CMS du er fortrolig med. Sett opp noen sider gratis.
Om du liker koding og design så setter du opp en side som han i den tråden jeg linket til tidligere trenger på en liten kveld.

Etter at den er opp, så gjør du det samme ennå flere ganger. Da har du en portefølje du kan vise frem og selv om du har laget sidene gratis så trenger du jo ikke informere om "prisen du fikk". Det viktige er jo at du får vist frem at du duger og at du lager sider næringslivet etterspør.

Tro meg å starte slik er gjerne både den enkleste og raskeste måten å vise deg frem på. Du får linker tilbake til din side, du kan vi se hva du har gjort og andre ser at det du lager er bra.

Ikke tenk at du jobber gratis med å lage noen nettsider, se på det som markedsføring. Reklame koster som du vet....
▼ ... over et år senere ... ▼
Liten oppdatering:
Tenkte det kunne være gøy med en liten oppdatering
Fikk jobb som ufaglært IT-utvikler i et eventbyrå. Utvikler i dag timeliste systemet med alt ifra meldingssystem, HMS system, klient funksjoner osv.
Fikk jobben April 2015 og utvikler hovedsaklig i PHP, ved bruk av MySQL.
Bruker også en del jQuery og Javascript.
Sist endret av ingis95; 24. september 2015 kl. 15:14.