Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1973
Jeg driver og utvikler et nytt program for slektsforskning (www.geneasky.com) hvor jeg opererer med lokale slektstrær for hver bruker samt et globalt slektstre.

Når en bruker starter kan han/hun laste opp sitt eget tre, som i mitt tilfelle er 35.000 personer med tilhørende info som bilder og hendelser

Når jeg prøver å kopiere fra lokalt tre til det globale treet, så er det totalt 130.000 linjer med info som skal kopieres. Mens SQL kjøres, får jeg hvit skjerm med ingen feilmeldinger. SQL går i bakgrunnen og gjør seg ferdig.
Virker som man må ha noe som sender melding til browser at den skal holde seg i "live".

Noen som har et forslag for å unngå WSOD?
Høres ut som timeout, sjekka server-log?

Denne karen måtte bruke SSH siden importen var på ca. 200MB noe som tok så lang tid at importen gikk til timeout:

Exporting and Importing Large MySQL Databases

Selv har jeg møtt på denne feilen ved install av plugins i wordpress, på grunn av memory-limits :P
Måtte slette plugins manuelt via FTP for å få vekk den hvite skjermen.

I noen tilfeller kan det lønne seg å dele opp importen hvor endring av max-memory ikke er en mulighet.

Each time it will run for about 10 seconds before I get the blank Import screen and progress is halted.

This suggests that it's some timeout issue with execution on the server. I tried changing the following php.ini values

post_max_size = 64M
upload_max_filesize = 64M
max_execution_time = 600
memory_limit = 64M
Vis hele sitatet...
Check with these options:

* Break the WordPress WXR file into smaller pieces by separating the data between a posts and pasting the header into each file.
* Increase the PHP memory limit in php.ini by changing the memory_limit setting (e.g. memory_limit = 64M
* Increase the PHP memory limit via .htaccess (e.g. php_value memory_limit 64M)..
* Increase the PHP memory limit via wp-config.php (e.g. efine(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘64MB’)
Vis hele sitatet...
Can't import WordPress WXR files
Trådstarter
7 0
Serveren står på one.com inntil videre så det er ikke mye logger å finne der.
Har satt på manuelt å logge alle feil. Men viser ingen feil.

Hele importen skjer når brukeren klikker ikon for "koble til globalt tre". Så det er "on the fly".

Har:

ini_set('memory_limit', '2000M');

ini_set('mysql.connect_timeout',0);
ini_set('max_execution_time', 0);
ini_set('max_input_time', 100);
ini_set('max_execution_time',500);
ini_set('display_errors', '1'); ini_set('log_errors', '1');

..for å se om noe som helst har innvirkning.. Men uten hell.
Prøver også få til "loading.gif" for å dekke skjermen mens Mysql jobber i bakgrunnen, men selv etter å ha prøvd 60-70 ulike metoder med Ajax, så har jeg ikke funnet noe som virker..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sett opp ein webserver lokalt som du har full kontroll over om du utvikler ein webapp. Å utvikle mot ein jallahost som one.com, der du ikkje har peiling på config, og som i tillegg er kjent for å vere kjipe framstår som fullstendig galskap.

Så får du leike med parametrar der inntil du finn ut kva som fører til at det går gale. Men typisk kjøretid, minnebegrensing, størrelse på SQL-base etc. er ting som kan gå dukken på jalla-webhotell.
Trådstarter
7 0
Er fullt klar over restriksjonene på one.com. Det vil bli Amazon cloud når jeg går live. Men alt fullføres i MYSQL, er rett og slett webleseren som ikke holder seg i live tror jeg..

Har tilogmed prøvd å lage en div med width 0 og kjøre output mot den, men ob_flush osv funker visst heller ikke..
Det jeg ville gjort var å fyre av denne kopieringsjobben til en eller annen task-queue i bakgrunnen slik at brukeren ikke merket at operasjonen tok lang tid, og så heller oppdatert brukeren med status på denne jobben (dersom det var noe de i det hele tatt trenger å vite om at foregår).

Hvordan har du strukturert dataene dine i databasen? Nested Sets, Adjacency Lists og andre design patterns har alle fordeler og ulemper man må ta hensyn til når man har store datasett som skal behandles.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mr2i Vis innlegg
Er fullt klar over restriksjonene på one.com. Det vil bli Amazon cloud når jeg går live. Men alt fullføres i MYSQL, er rett og slett webleseren som ikke holder seg i live tror jeg..

Har tilogmed prøvd å lage en div med width 0 og kjøre output mot den, men ob_flush osv funker visst heller ikke..
Vis hele sitatet...
Difor bør du utvikle det med ein webtenar lokalt, slik at du veit nøyaktig korleis den er sett opp, og får fulle loggar for det.
Trådstarter
7 0
Jeg satt nettopp og leste om backround worker.
Nei, brukeren trenger ikke å ha info om dette.

Jeg har brukt et litt modifisert databaseoppsett til phpgedview..

Ellers må jeg si jeg begynte å lære meg php i februar, så alt er lært via Google.. så kan ikke all verdens..

Sitat av moridin Vis innlegg
Det jeg ville gjort var å fyre av denne kopieringsjobben til en eller annen task-queue i bakgrunnen slik at brukeren ikke merket at operasjonen tok lang tid, og så heller oppdatert brukeren med status på denne jobben (dersom det var noe de i det hele tatt trenger å vite om at foregår).

Hvordan har du strukturert dataene dine i databasen? Nested Sets, Adjacency Lists og andre design patterns har alle fordeler og ulemper man må ta hensyn til når man har store datasett som skal behandles.
Vis hele sitatet...
White Screen of Death skjer når man utvikler på et oppsett som er satt opp til å skjule feilmeldinger. Da må du enten a) sjekke errorlog på serveren, eller b) slå på visning av feilmeldinger på serveren under utvikling eller c) utvikle lokalt hvor det er tryggere å vise feilmeldinger.
Trådstarter
7 0
Jeg har:

error_reporting(E_ALL);

ini_set('log_errors',true);
ini_set('error_log','/error.log');

...som viser null feil..

Jeg klarer å "lure" serveren dersom jeg setter

echo "ddddd";

på hver eneste spørring... Altså 160.000 ganger...

Da unngår jeg WSOD..
Sist endret av mr2i; 2. mai 2015 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skulle vel bare mangle, verken din bruker eller evt annen bruker PHP kjører som har skriverettigheter til '/error.log'. Så der vil den ikke klare å skrive noe som helst.
Trådstarter
7 0
Joda.. jeg bare fjernet en del av adressen for å unngå for mye offentlig..

Dette er eneste meldingen som kommer opp:
[03-May-2015 02:49:56 UTC] PHP Notice: Undefined index: userlanguage in /customers/6/6/a//include/session.php on line 126
[03-May-2015 02:51:47 UTC] PHP Notice: Undefined index: userlanguage in /customers/6/6/a/include/session.php on line 126
Sist endret av mr2i; 4. mai 2015 kl. 22:31.
Den feilmeldingen er ikke særlig kritisk. Men hvis det funker når du skriver noe mellom hver spørring høres det ut som en timeout som skjer et sted. Hvor lang tid tar lastinga av den hvite sida før den stopper?
Trådstarter
7 0
Rundt 1 minutt...
Da er det en 60 sekunderes timeout som slår til, sjekk php.ini etter "60" og se hva du finner.