Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1131
Jeg har tidligere spilt WoW, og kom til lvl 30 før jeg gikk lei. Nå, etter et år, spiller jeg Runes of Magic og har kommet til lvl20/lvl20, men begynner og gå lei dette også.

Hvordan klarer dere å ikke gå lei av å drepe tusenvis av mobs og gjøre en haug med mer eller mindre like quests? Er litt fascinerende hvor mange det er som spiller relativt ensformige spill som disse? Har jeg bare ikke kommet til en høy nok level for å synes det er skikkelig gøy?

Kom med motivasjon som kan få meg til å spille mer! Synes det jo egentlig er et ganske artig tidsfordriv i blant
Jeg tror du bare skal være glad for at du går lei av slike spill, istedetfor å bli avhengig..
"Øko-Terrorist"
Eneste spill som har klart å holde meg interresert i mange år er Eve Online. Alt skjer på en server, utviklerene følger nøye med på tilbakemeldinger fra spillere, og har et meget bra "community"(om så ganske "elitist") For min del handler EVE kun om PVP, hvis du blir drept, mister du skipet ditt, og alt du hadde med deg, så du må kjøpe nytt.

Risikoen er det som holder folk i spillet lenge, har spilt nå siden 2003, og kjenner fortsatt et godt adrenalin rush hvis jeg begir meg inn i en kamp som jeg ikke er 100% sikker på å vinne

http://www.eveonline.com/
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Jeg tror du bare skal være glad for at du går lei av slike spill, istedetfor å bli avhengig..
Vis hele sitatet...
Ja, selvsagt er jeg glad for at jeg ikke er avhengig! Er jo ikke ute etter å bli avhengig, er ute etter å få litt motivasjon til å gjøre et potensielt morsomt spill, morsomt!

Sitat av tr80r Vis innlegg
Eneste spill som har klart å holde meg interresert i mange år er Eve Online. Alt skjer på en server, utviklerene følger nøye med på tilbakemeldinger fra spillere, og har et meget bra "community"(om så ganske "elitist") For min del handler EVE kun om PVP, hvis du blir drept, mister du skipet ditt, og alt du hadde med deg, så du må kjøpe nytt.

Risikoen er det som holder folk i spillet lenge, har spilt nå siden 2003, og kjenner fortsatt et godt adrenalin rush hvis jeg begir meg inn i en kamp som jeg ikke er 100% sikker på å vinne

http://www.eveonline.com/
Vis hele sitatet...
Litt feil type for meg. Er mer into sverd, drager, magi, grønne skoger og sånne ting fremfor sci-fi
Er ikke WoW gamer selv, men har hørt fra en del av de som spiller at den virkelige morroa starter i level 70. Trur også at wow handler litt om planlegging og kanskje også om å skaffe seg kontakter. Faren er jo selvfølgelig at om du blir for "sosiale" på wow så blir du lett avhengig.
Sist endret av d-_-b; 16. desember 2009 kl. 21:21.
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Trur også at wow handler litt om planlegging og kanskje også om å skaffe seg kontakter. Faren er jo selvfølgelig at om du blir for "sosiale" på wow så blir du lett avhengig.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er det som er problemet mitt? Klarer liksom ikke bli eller vil bli bestevenn med folk som bare er animerte?
Mye morro med wow når du quester ilamme folk og snakker med de, hvis ikke er det ekstremt kjedlig
Jeg har det på nøyaktig samme måte som deg... Venner av meg sier jeg er nødt til å komme til lvl 80 på wow f.eks. for å synes det er gøy. Jeg hadde aldri giddet å sitte en måned å spille et spill som jeg blir fort lei av for å komme til lvl 80 fordi det kanskje kan være gøyere da... Hvis du ikke synes det er gøy å lvle deg opp, så er det mest sannsynlig ikke spesielt gøy på toppen heller har jeg funnet ut.

Jeg har derfor begynt å spille fps spill istedenfor, hvorfor jeg ikke blir lei av det vet jeg ikke.

Hvorfor jeg tror folk blir avhengige av spill som wow tror jeg er fordi de alltid har håpet om å bli bedre, og å få bedre gear osv. Det er det som får meg til å spille de første 20 lvlene helt til jeg ikke gidder mer ihvertfall. ^^
Har spillt WoW i en veldig lang tidsperiode nå. Ble permbanned for ikke så altfor lenge siden.
Jeg hadde rep , jeg var med i det nest beste PvE guildet på serveren og jeg hadde "bånd" med folk ingame.
Det som knyttet meg til spillet var at folk kjente meg igjen med både hat og kjærlighet , og det ble morsomt i lengden. Raiding og arena er jo selfølgelig hva som knytter deg mest til spillet når du dinger 80 , lvling er noe av det verste jeg vet om. Brukte sikkert et halvt år på å dinge 70.
Jeg kan ikke huske et eneste spill jeg har runnet! (bortsett fra elastomania)
Jeg har det akkurat som deg, går lei når jeg begynner å få det til, hvor er da utfordringen?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Selv om dette er på grensen til en klisje nå, så er det helt riktig at selve morroa i World of Warcraft begynner i end-game. Det er da spillet virkelig begynner.

Hvis du virkelig ønsker å få stor glede ut av å spille WoW, så "må" du spille i end-game, og du "må" spille mye.

Jeg skal ikke komme med noen lang moraliseringspost nå, jeg tenkte bare jeg kunne dele min egen erfaring med MMORPGs. Det er klart at andre helt sikkert har opplevd, opplever og vil oppleve det å spille MMORPGs svært aktiv annerledes enn meg, men likevel.

Jeg spilte WoW før, hver dag, hele dagen. Det gikk utover venner, skolen og ikke minst meg sjøl.
Jeg innbilte meg sjøl at jeg ikke var avhengig, at det ikke var noe problem å spille så mye, og at jeg kunne slutte når jeg ville. Jeg klarte til slutt å innse hvilket problem jeg hadde med dette, og klarte å slutte av meg sjøl.

Jeg er idag 16 år gammel, og merker fortsatt konsekvensene av dette.
Karakterene mine har jeg klart å jobbe oppover igjen, og jeg har fått kontakt med gamle venner og nye venner. Men jeg merker fortsatt at jeg har gått glipp av noe. Jeg føler jeg henger etter alle andre på min alder i sosiale sammenhenger, og det er ikke akkurat noen god følelse.

Mange klarer seg mye bedre som en WoW-spiller enn det jeg gjorde, men noen klarer seg enda dårligere. En nær venn av meg er blant de. De siste årene har all kontakt jeg har hatt med ham enten vært online eller på LANs. I høst droppet han ut av VGS, og bruker såvidt jeg veit enda all sin tid på å spille.

Jeg prøver ikke å si her at dataspill er satans verk, og at alle må holde seg unna. Tvert imot, jeg er fortsatt en stor fan av dataspill sjøl. Og jeg veit at svært mange takler det å spille spill som WoW mye bedre enn det jeg og min kamerat gjorde.

Målet mitt med dette innlegget er egentlig bare å fortelle min historie. Dette er slik jeg har opplevd MMORPGs. Jeg vil ikke med dette innlegget prøve å skremme noen vekk fra dataspill.

Det jeg mener er bare at kanskje det er en fin ting, at du en gang i blant går lei av å spille. Benytt sjangsen, gå ut, treff venner, ha det gøy. Det skulle jeg ønske jeg hadde gjort tidligere.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Spiller WoW.
Har et liv, har det bra, fornøyd med skolen, leser bøker og følger med i samfunnet.
Joda, WoW tar tid, men med planlegging kan alt gå ann!

Jeg anbefaler deg at du spiller med vennene dine, WoW blir da mer enn bare farming, det blir ditt sosiale medium numero uno. Noen henger på msn, jeg henger på vent serveren til guilden. Folk fra stortbrittania kommer ned til oss og vi stikker ut og drikker oss dritings. Vi har guildland og mye morro. Atpåtil kan alle dyrke andre interesser som musikk og jobb osv osv. Vi er fleksible hva skole og raiding har med å gjøre.

Dette samværet gjør slik at WoW blir tatt til nye høyder. Men du trenger jo vennene først da . . .


Beklager et litt søplete innlegg, men bare for ironiens skyld så starter wintersgrasp nå og jeg vil ikke miste et minutt!
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Jeg har tidligere spilt WoW, og kom til lvl 30 før jeg gikk lei. Nå, etter et år, spiller jeg Runes of Magic og har kommet til lvl20/lvl20, men begynner og gå lei dette også.

Hvordan klarer dere å ikke gå lei av å drepe tusenvis av mobs og gjøre en haug med mer eller mindre like quests? Er litt fascinerende hvor mange det er som spiller relativt ensformige spill som disse? Har jeg bare ikke kommet til en høy nok level for å synes det er skikkelig gøy?

Kom med motivasjon som kan få meg til å spille mer! Synes det jo egentlig er et ganske artig tidsfordriv i blant
Vis hele sitatet...
Hallo du! Jeg har selv gått lei WOW, men spiller det med glede når jeg har venner på besøk som spiller selv. Det beste for en ''ny'' spiller, er nok enten at du får boost av en high lvl venn, eller at du har en venn som er like ''ny'' som deg så dere kan oppleve WOW verden sammen. Slik har jeg og kammeraten min det nå. De siste dagene har vi så og si bare dratt på skolen og løpt hjem for så å stå på snowboard, men i helgene blir det brått en helg med en del spilling. Vi pleier også å ha det slik som andre LAN, vi bestiller en Pizza, kjøper et par øl, og bare sitter der og tar det med ro. Wow må ikke gi deg adrenalin for å være gøy, sånn jeg ser det, blir det en liten avkobling fra virkeligheten. Er selv rundt lvl 50-60 og vil ikke si at spillet har blitt så mye bedre i forhold til lvl 30 stadiet, men det er som regel noe nytt å oppleve. Jeg kan brått få for meg at jeg skal løpe rundt i en time, bare for å se hvordan verdenen er. Og det er faktisk en del å legge merke til, selv om spillet kan virke litt kjedelig hvis du bruker for lang tid på det..

Lykke til