Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 980
Hei.

Tenkt til å kjøpe meg nytt headset, men er usikker på hva jeg skal velge.

Har sett litt på AKG K701 og DT770-80.

Noen som har erfaringer med disse to? Har hørt at det er ganske bra bass i DT770-80, noe som jeg egentlig er ute etter. Men etter jeg så den tråden som ligger her om AKG K701 blir jeg frista til å kjøpe den, men DT770 har bedre bass?

Ser også at DT770 er en del billigere, men er ikke så tøffe som K701'en..

Noen som veit hvordan bassen er på K701 i forhold til DT770?
Jeg gikk til innkjøp av et par DT 770 tidligere i høst, gikk over fra å bruke studiomonitorer - med gromlyd. Kan si så mye som at jeg ikke har savnet monitorene ett sekund! DT 770 har feit bass, og ren og fin diskant. Jeg synes personlig disse gir bedre referanselyd enn mange monitorer til femdobbelt pris gir.
I tillegg er de utrolige behagelige å ha på hodet, man merker nesten ikke at de sitter på.
Når de også er helt lukkede, hører du hverken forstyrrende lyder fra omgivelsene, og omgivelsene (evt. personer) hører ikke din lyd. Kan lett sitte ved siden av dama mi og lage ond house mens hun leser bok, uten at hun forstyrres.
Du burde selvfølgelig stikke i en forretning å prøve begge modellene før du bestemmer deg - mye er smak og behag når det gjelder headset - men jeg kan iallefall anbefale DT 770 på det sterkeste.
Sist endret av Romulus; 17. oktober 2008 kl. 15:47. Grunn: skriveleif
Trådstarter
37 0
Hei.

Høres ut som DT 770 er et godt valg da, hehe

Jeg søkte litt rundt her, og så at Beyerdynamic har utgitt ett nytt headsett, nemlig DT 990.

DT 770 begynner jo å dra på åra nå.. Men jeg leste også at bassen til DT 990 er faktisk dårligere enn DT 770.
Sist endret av LogiQ; 17. oktober 2008 kl. 15:54.
K701 er en helt annen verden enn DT770.
At bassen i DT990 er "dårligere" enn 770 er pur BS, de to kan knapt sammenliknes.

DT770 har voldsomt overdøvense bass og håpløs tekstur.
Har k701 og har brukt dt770 en del. Hvilken du bør velge kommer helt an på hva slags musikk du hører på. For musikk hvor bass er viktig, som hip-hop, er nok dt770 et bedre valg. For musikk med mye akustiske instrumenter og vokal er nok k701 en god del bedre.
Trådstarter
37 0
Ser ut som jeg lander p DT770 da.

Men har ett spørsmål til, hva er forskjellen på T-770-250 Pro, DT770-32 Pro og DT-770-80 Pro?
Forskjellen ligger i hvilken "ohm" de opererer med. T-770-250 Pro: 250 ohm, DT770-32 Pro: 32 ohm osv. Jo lavere ohm, jo høyere utgangssignal vil du få i headsetet. Mao. bruker du 30ohms-utgaven, trenger du ikke forsterker (headsetforsterker) mellom lydsignalet og headsetet - mens det anbefales å bruke forsterker til headset som går på høy ohm, f.eks 250.
Selv bruker jeg DT770-30 Pro - uten headsetforsterker, dette fungerer glimrende
Sist endret av Romulus; 21. oktober 2008 kl. 11:49.