Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 906
Hva ville dere valgt hvis dere fikk valget mellom disse to?
Er ganske viktig for meg at jeg kan ha på relativt høyt, så, jeg vil kunne sitte i et stille klasserom, og høre på musikk, uten at jeg plager noen.
Såvidt jeg vet er AKG K 414 P det samme som AKG K26P (som ikke er i noen nettbutikker lenger) som jeg likte ganske godt. (så passformen er ikke noe problem)

Creative HQ-1700 derimot har jeg ingen erfaring med, men ser at de har gode anmeldelser her og der. Så hva ville dere valgt?

Dette skal brukes med alt fra min stasjonære PC til min laptop og kommende MP3 spiller.
Av musikk hører jeg på det meste av litt eldre rock, samt gammal punk, og gjerne også litt blues.. Og om jeg føler for det, country. Eller rockabilly. Kort sagt det meste som heller over på rock og er gitarbasert.
Kan også hende, selvom dette er ganske skjeldent, at jeg setter meg ned og hører på forskjellig klassisk pianomusikk foreksempel. Så hadde helt klart vært en fordel om det funket til det også..
Uten å ha hørt noen av dem ville jeg satt en del penger på at akg'ene er mye bedre. Akg er en respektert hodetelefonprodusent, det er ikke creative (men de lager ålreite lydkort ). På en annen side tipper jeg akg'ene også koster litt mer, men de er nok verdt det.

Du kan jo sjekke ut denne tråden på head-fi.org.
Prisen er omtrendt den samme, tror faktisk også at AKGene er billigere..
technics rphd 1200 :P spiller fletta av det meste å du hører ingen ting av det som skjer i verden å ingen i verden hører musikk din. Doug det er litt dyrt siden det er et dj headsett men jeg bruker det selv å er mildt sag jævlig fornøyd! www.djbutikken.no

http://www.djbutikken.no/product_inf...0ffcdddeecb698
Sist endret av tøffel; 26. desember 2007 kl. 12:20.
Altfor dyrt for meg. Maks pris er ca. 500kr, og jeg kom vel fram til at de to jeg har skrevet er de beste valgene innenfor denne prisklassen..
hehe ok. for 500 får du ikke så mye :P