Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1700
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er kanskje et dumt spørsmål, men lov å prøve seg.
Jeg røyker weed så og si hver dag, gjort en del år nå, god rus hver gang. Har nylig prøvd ut flere saker, men dog uten å fått noe effekt av det. Molly, cola og sopp. Kjenner jo ingenting, absolutt nada. Første tanken som slo meg var "shit, jeg må jo være immun!" Men lite sannsynlig for det. Jeg går på antidepressiva, Efexor/Venlazid, kan det være en årsak?
Jeg aner virkelig ikke. Vil gjerne finne ut av det, men får ikke noe særlig svar av google, så satser på ekspertene her inne kan hjelpe meg ut!
Å blande Efexor med MDMA kan være direkte farlig. Ellers demper den effekten av både sopp og mindre mengder MDMA (går du over en viss dose med sistnevnte, så kan du få serotonin syndrome og i verste fall dø av blandingen). Vær snill og les deg opp på interaksjoner med medisiner du går på før du begir deg ut på rusmidler, det er alvorlige saker.
Ja, antidepressiva vil fort være synderen her, spesielt da med MDMA og sopp. Visse typer medisiner kombinert med visse typer rusmidler vil resultere i forskjellige resultater, noen ganger fatale - da spesielt når vi snakker om antidepressiva og MDMA. Du burde alltid lese deg opp på slikt før du tar rusmidler og være glad for at den eneste uønskede effekten var manglende rus.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oi! Ser ut som det jeg skrev kunne bli tatt litt feil! Jeg har IKKE blandet dette, dette har ikke vært på en kveld, derimot et par måneder mellomrom
Ja det har nok noe med ssri/snri og gjøre. Vet ikke så mye om det men det påvirker serotonin eller noradrenaline som også hverrfall coke og Emma påvirker. Trodde psilocybin kun ligner og dermed hermer etter serotonin uten at det har noe å si med de faktiske verdiene i hjernen men har hørt flere som ikke tripper når de bruker slike medIsiner

Har hvertfall blandet alt det andre og blitt rusa men har du tatt antidepressiva samtidig som en av delene er det nok grunnen at Ikke det funker
Sist endret av Bluesky_; 4. april 2020 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oi! Ser ut som det jeg skrev kunne bli tatt litt feil! Jeg har IKKE blandet dette, dette har ikke vært på en kveld, derimot et par måneder mellomrom
Vis hele sitatet...
Du kan risikere serotonin syndrom med blanding av Efexor og kokain også. Hvis dosen er høy nok.

Det var ingen som trodde at du tok alle disse rusmidlene på en kveld. Du sier at du går på Efexor.

Blanding av Efexor og MDMA eller kokain kan være dødelig avhengig av dosen. Du tok antakeligvis en ikke så altfor stor dose MDMA sammen med Efexor og dermed slapp unna med fraværende effekt (noe Efexor gjør sammen med lave til moderate doser MDMA).

Efexor og sopp er ikke nødvendigvis farlig, men bortkastet pga fraværende effekt. Medisinen og soppen fungerer på samme reseptorene. Efexor har større affinitet til reseptorene og hinder psilocin (virkestoffet i sopp) fra å komme til.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar folkens!
Jeg ser nå at jeg burde være mer forsiktig og heller holde meg på den trygge siden hvis jeg så er usikker. Dette var en tabbe som kunne endt svært dårlig! Jeg lært og jeg skal prøve å spre denne informasjonen videre til andre. Igjen, tusen takk for svar!
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Å blande Efexor med MDMA kan være direkte farlig. Ellers demper den effekten av både sopp og mindre mengder MDMA (går du over en viss dose med sistnevnte, så kan du få serotonin syndrome og i verste fall dø av blandingen). Vær snill og les deg opp på interaksjoner med medisiner du går på før du begir deg ut på rusmidler, det er alvorlige saker.
Vis hele sitatet...
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Du kan risikere serotonin syndrom med blanding av Efexor og kokain også. Hvis dosen er høy nok.

Det var ingen som trodde at du tok alle disse rusmidlene på en kveld. Du sier at du går på Efexor.

Blanding av Efexor og MDMA eller kokain kan være dødelig avhengig av dosen. Du tok antakeligvis en ikke så altfor stor dose MDMA sammen med Efexor og dermed slapp unna med fraværende effekt (noe Efexor gjør sammen med lave til moderate doser MDMA).

Efexor og sopp er ikke nødvendigvis farlig, men bortkastet pga fraværende effekt. Medisinen og soppen fungerer på samme reseptorene. Efexor har større affinitet til reseptorene og hinder psilocin (virkestoffet i sopp) fra å komme til.
Vis hele sitatet...

Hehe, ja, jeg leste feil og misforstod ene kommentaren, gikk litt raskt i svingene. Første gang jeg har kommentert og opprettet en tråd
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er pga du går på antidepressiva. Du må ha seponert og sluttet på medisinen i minst tre mnd for at hjernen skal være mottakelig for å få effekt av mdma/sopp/lsd/psykedelika. Som andre informerer deg om er det også direkte farlig. Du bør som et minimum lese deg opp på sånt hvis du skal drive å ta rusmidler.
MDMA kveles som regel når man bruker SSRI ol. Det samme gjelder LSD, mye av den euforiske delen av stimulanter samt enkelte kan oppleve økt toleranse for sopp og uforutsigbar effekt av DMT og DMT-baserte stoffer.

Personlig blir kvalm av 100mg+ molly og LSD må oppi 3-400ug for å gi en mild effekt. Sterkere farger, litt endring i perspektiver og svak eufori. 1,5g god flein sparker fortsatt hardt. 2,5g potent flein og jeg bør skjermes fra det fungerenden samfunn.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Det mister ikke effekt, du kan heller ikke bli immun, men du får en ekstremt høy serotenin blabla pga antidep du bruker, skal være forsiktig så du ikke får serotenergt syndrom, kan være dødlig. Av erfaring er jeg selv blitt immun mot serotonert syndrom fordi jeg trenger høye doser for å tulling ruse seg, mens generelt er det bare å lære seg at man må kjenne litt etter rusen, måtte lære meg å "kjenne" kola på nytt, etter oppstart på cipralex, da funka ikke kola i det hele tatt, men er mer enn vane sak pga signalstoffer i kroppen er annerledes kontra at man er immun.

Det er vell spesielt MDMA og tramadol man skal være forsiktig med på SSRI.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg virker også å være immun mot visse ting, kjenner ikke nikotinet fra snusen. Kjenner ingenting på f.eks tramadol etc. Men så har jeg andre problemer som at jeg ikke kjenner sult og sånt også da.. Noen som vet hva dette kan være?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette gjelder forsåvidt alkohol også, og ja jeg kom nettopp ut av et familieforhold der jeg ble mishandlet. Så vet at det kan være psykisk. Men skjønner ikke helt..