Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1517
Anonym bruker
"Irritert Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Vet det står flere tråder der ute men jeg prøver selv.
Jeg har røyka cirka 1år og prøvd edibles ett par ganger, men ikke alltid det har funket så jeg lurer derfor på om noen av dere har en oppskrift som funker 100% å som går fort...

Takk for svar
En lett oppskrift som går fort:

Ta en klump hasj, varm den opp med olje/smør i en skje og fortsett til den er helt oppløst.
Bland det i en yoghurt, kopp kakao eller andre ting og du skal være good to go.
Hei!
Har brukt denne et utall ganger: https://trinesmatblogg.no/2007/09/brownies/ - nøttene kan du skippe om du vil. Ta gjerne 1-2 teskjeer pulverkaffe, spe med litt vann og sleng i mot slutten.

Til oppskriften over pleide jeg å bruke 10g brunt. Du smuldrer den først godt opp, så tilsetter du den bare til det smeltede smøret og lar det trekke på lav varme til alt er oppløst, gjerne 10-15 minutter, rør om jevnlig. Smøret skal hverken boble eller frese, da kan du brenne opp det morsomme. Dette er prosessen som decarboxylerer THCa til THC.

Følg ellers oppskriften som på linken. Vanligvis delte jeg den opp slik at det ble ca 30 stykker dvs 0.33g i hvert stykke, men om du vil ha litt svakere kan du dele den i 40 stykker f eks, det gir 0.25 per kakestykke. Smaken kan bli litt kvalmende pga det brune, derfor er små stykker å anbefale.

God tur =)

Tillegg: Disse holder seg dessuten veldig godt i fryseren.
Sist endret av InnoPerp; 23. juli 2019 kl. 16:55. Grunn: Tillegg av info
Anonym bruker
"Irritert Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
En lett oppskrift som går fort:

Ta en klump hasj, varm den opp med olje/smør i en skje og fortsett til den er helt oppløst.
Bland det i en yoghurt, kopp kakao eller andre ting og du skal være good to go.
Vis hele sitatet...
Hei har prøvd begge 2 før og brownies, viss det ikke funker hva kan være problemet? Siden når jeg varmer i skje så skal det ikke koke ... ikke ta i mikrobølgeovn .. sørg for att det skal ha noe fett i seg? Men likevel så har det hendt noen ganger att det ikke har funket. Må ha noe som er 100% sikkert
Anonym bruker
"Irritert Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
En lett oppskrift som går fort:

Ta en klump hasj, varm den opp med olje/smør i en skje og fortsett til den er helt oppløst.
Bland det i en yoghurt, kopp kakao eller andre ting og du skal være good to go.
Vis hele sitatet...
Men med skje, må jeg stå lenge da? Siden den hasjen i skjen trekker jo bare innover viss du skjønner
Denne fungerer 100% sikkert.

Sett en kjel med vann på kok. Når det har begynt å koke, så skrur du ned tempen så vannet putrer.

Neste du gjør er å ha smøret i ei skål som er mindre enn kjelen, å har smøret oppi. Når smøret har smelta, har du i oppsmuldra hasj i smøret. La smøret og hasjen ligge å putre i 30-60min.
Gjort dette flere ganger, å fungerer perfekt.

Har du pot gjør du akkurat det samme, men har poten i stekeovnen i 40minish på 120c. Før du grinder det å har i smøret. Sil av potrestene i smøret etterpå.

Mente 100-110grader til poten
Sist endret av sukkersyke; 23. juli 2019 kl. 17:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei har prøvd begge 2 før og brownies, viss det ikke funker hva kan være problemet? Siden når jeg varmer i skje så skal det ikke koke ... ikke ta i mikrobølgeovn .. sørg for att det skal ha noe fett i seg? Men likevel så har det hendt noen ganger att det ikke har funket. Må ha noe som er 100% sikkert
Vis hele sitatet...

Skal ikke trenge å sitte så lenge for å varme det, men hasjen skal jo løses opp i fettet så det må koke litt, bruk gjerne en tannpirker eller lignende for å røre litt oppi skjea så alt får blandet seg godt før du har det oppi noe.


Hvis det ikke funker så kan jo problemet være at du har varmet det opp for mye eller for lite, det kan være dårlig hasj, for små mengder, toleransen din er for høy, osv.
Det finnes også en del folk i verden som ikke får funk av edibles eller thc generelt fordi kroppene deres produserer for mye av hormonet "pregnenolone", samme me de som har mangel på endocannabinoider pga andre sykdommer.
Anonym bruker
"Irritert Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Skal ikke trenge å sitte så lenge for å varme det, men hasjen skal jo løses opp i fettet så det må koke litt, bruk gjerne en tannpirker eller lignende for å røre litt oppi skjea så alt får blandet seg godt før du har det oppi noe.


Hvis det ikke funker så kan jo problemet være at du har varmet det opp for mye eller for lite, det kan være dårlig hasj, for små mengder, toleransen din er for høy, osv.
Det finnes også en del folk i verden som ikke får funk av edibles eller thc generelt fordi kroppene deres produserer for mye av hormonet "pregnenolone", samme me de som har mangel på endocannabinoider pga andre sykdommer.
Vis hele sitatet...
Men det skal vel ikke koke? Bare små putre litt ? Men tenker å prøve igjen nå på yoghurt metoden
så hvor lenge burde det stå å putre/varme seg
La det småputre til det ikke lenger er noen små klumper i det du bruker, slik at alt er oppløst.
Så venter du 30 min til 2 timer, så burde du få noe funk.