Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2345
Hei!

Hadde selvsagt ikke trodd at jeg selv skulle lage en slik tråd, men sånn ble det nå... Grunnen til at jeg lager tråden er fordi opplevelsen min ikke samsvarer med dosen jeg tok, derfor lurer jeg på hvorfor det ble så jævlig.

Til å begynne med kan jeg si at jeg hadde røyka sikkert 1-2g med god weed over ca. 3 dager på forhånd, så toleransen min var ikke akkurat på bunn. Den 4. dagen bestemte jeg meg for å lage noen milde edibles. Jeg tok da ca. 0.1g med hasj og fordelte over to doser. Den kvelden svelgte jeg ned den ene dosen på ca. 0.05g. Jeg kjente en mild effekt, men merka ikke så mye til det. Vanligvis pleier jeg å kjenne effekten godt etter 1/2-1 time. Etter 3-4 timer bestemte jeg meg for å røyke 2-3 trekk fra en bitteliten onehitter. Jeg vet ikke akkurat hvor mye som var i hvert trekk, men det er ikke plass til mye om gangen i onehitteren så jeg tviler på at det kan ha vært mer enn 0.1g totalt, mest sansynlig en god del mindre. Klokka må ha vært rundt 02.00 når jeg tok det siste trekket.

I 3-tida begynte alt å gå feil vei. Jeg kjente at det begynte å bli litt mye. Jeg ville helst bare sove, men all ribba og diverse andre fete matretter over juledagene begynte da å slå ut i form av relativt kraftig reflux, dvs. magesyre som går ut av magesekken. Jeg er vant til både reflux og litt for mye edibles før, men da har det gått over etter kanskje en halvtime og så har alt vært greit igjen. Denne gangen ble det bare værre og værre. Jeg ble bare mer og mer kvalm, trodde jeg skulle spy, trodde jeg holdt på å bli gal og begynte til slutt å skjelve ukontrollerbart. Jeg ble bare sittende i senga mens bein og armer rista intenst. Timene gikk og jeg satt bare å jobba med pusten for å holde meg så rolig som mulig. Til slutt føltes det hele litt som en trip på noe annet enn cannabis. Jeg har aldri tatt noe annet før, men heller aldri opplevd en så intens effekt på cannabis. Jeg skjønte at jeg stritta i mot, og at det eneste jeg kunne gjøre var å slippe taket. Så snart jeg skjønte det klarte jeg å få lagt meg ned, og det føltes som om jeg forsvant inn i en annen verden. Etter dette husker jeg ikke så veldig mye mer, og det er ikke umulig at det som egentlig skjedde var at jeg endelig klarte å sove.

Jeg våkna i 10-tiden dagen etter og var selvsagt fjern enda. I begynnelsen var det bare behagelig, men etter en liten stund kom angsten og kvalmen tilbake og jeg begynte å skjelve igjen. Jeg skjønte at kvalmen var på grunn av reflux, og fikk tak i noen som kunne skaffe medisin for å bli kvitt syra. Så snart jeg fikk tatt noe mot refluxen klarte jeg å roe meg ned igjen, og endte opp med å sove resten av dagen. Jeg våkna igjen på kvelden og følte meg fortsatt ganske fjern, men angsten var endelig vekke.

Er det virkelig mulig å bli så fjern på så små mengder, når en har røyka mye større mengder flere dager på forhånd? Jeg har opplevd å være fjern i oppimot et døgn på edibles før, men da var dosen på rundt 0.3-0.4g. Kan effekten av å røyke bli forsterka om man allerede har inntatt cannabis oralt?

Jeg får også lett angst fra kvalme, da jeg er redd for magevirus og matforgiftelse. Det kan vel kanskje kalles en fobi mot oppkast. Derfor tenker jeg at reflux-symptomene trigga hele episoden, men det forklarer ikke at jeg ble så i overkant rusa på det som skulle være en mild dose, og at det varte så lenge.

Det ble en liten lefse med tekst her, men etter noen dager med reflektering over denne natten så følte jeg at jeg måtte få tankene skrevet ned og forhåpentligvis få noen synspunkter fra andre med erfaring. Jeg har heldigvis ikke hatt noe trøbbel etter denne natten. Jeg kjente meg litt derealisert et par dager etter, men den følelsen kan jeg få bare ved å plutselig sove en hel dag. Jeg ble jo naturligvis utslitt av en litt tung natt også.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Cannabis er ikke mitt favoritt rusmiddel overhode men det er likevell det jeg har konsumert mest av i mitt liv av rusmidler, mer enn noe annet.

Og har derav hatt mange rare opplevelser. Har noen ganger tatt så lite som ett eneste trekk av en joint noen andre har del en hel jay av blitt så jævelig på trynet at hele verden har bare smeltet forran meg, og det som er med THC er at det fremprovoserer angst så det er jo en dårlig kombo når verden smelter eller andre rare og ukontrollerbare ting skjer. MEN det kan skje og det skjer.

Du kan selfølgelig ha fått syntetisk, har fått det selv før og det er ikke noe annet enn helt jævelig, men det kan også være at du bare hadde en dårlig opplevelse, sånt skjer, ikke noe farlig men selfølgelig veldig ubehagelig. Hadde cannabis som for meg er en livsviktig medisin vært lovelig og regulert slik at man kunne kjøpe det trygt så man vet hva man får i seg hadde det vært lettere.

Mitt beste tips når en sånn opplevelse inntreffer derimot er bare å legge seg til å sove, blir du helt fucked gå å legg deg da sovner du med engang og så er det forhåpentligvis nogenlunde normalt igjen når du våkner
Høres ut som dette kun er en dårlig opplevelse med cannabis. Har hatt mange selv, der de fleste er etter jeg har konsumert hasj. Ville ikke tenkt så mye på dette, det kan skje den beste. Er bare uflaks, og det at vi mennesker er utrolig flinke til å grave vår egen grav så snart noe har gått feil vei. Er bare å prøve å holde seg rolig, selv om det er utrolig vanskelig. Sett på favoritt filmen/serien din, eventuelt bare noe som føles trygt. Lykke til hvis det blir en neste gang, sånt er utrolig kjipt. Dosering har en del og si, men når det kommer til slike ting så er det fort vekk bare dagen for det..
Jeg tenker det samme selv. Håper bare jeg ikke har ødelagt røykinga for meg selv. Jeg røyka litt et par ganger etter den opplevelsen, og kjente jeg ble litt nervøs begge gangene. Tar en liten pause nå, så får jeg håpe jeg finner roen neste gang jeg skal nyte et par trekk.

Edibles tror jeg jeg legger på hylla etter denne. Ser jo nå at det kan bli litt for mye hvis det går feil vei og det er snakk om kanskje 6-12 timer før det er over.
Anonym bruker
"Pensjonert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjer noe lignende med meg når jeg røyker samtidig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjer noe lignende med meg når jeg røyker samtidig
Vis hele sitatet...
Godt å høre at det ikke bare er meg, hehe... Søkte litt rundt og ser at andre også har hatt lignende opplevelser med kobminasjonen, så jeg ble vel bare tatt litt på senga. Tror jeg går tilbake til å røyke litt og litt.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forrige gang jeg røykte sammen med edibles fikk jeg lignende effekter. Begynte å skjelve (risting i hele kroppen), måtte fokusere på pusten for å ikke svime av, og jeg følte meg ganske rar i hodet.
Til info så røykte jeg, tok edibles, og røykte enda mer før det kicket inn. Muligens dosering ble så høy at kroppen begynte å stresse, en slags "hva er det som skjer?" reaksjon. Aner ikke.
Det er ikke uvanlig å oppleve ganske sterke virkninger som kan være skremmende ved overdosering. Blodtrykksfall er en av dem. Er det cannabis så er det heller ikke farlig. Lær å doser riktig, gå forsiktig fram.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det er ikke uvanlig å oppleve ganske sterke virkninger som kan være skremmende ved overdosering. Blodtrykksfall er en av dem. Er det cannabis så er det heller ikke farlig. Lær å doser riktig, gå forsiktig fram.
Vis hele sitatet...
Ja, er klar over det. Hadde jeg putta en grammer oppi greiene uten å tenke meg om så hadde jeg tatt det som en lærepenge sånn sett, men når jeg bevisst var nede på under 0.1g for å passe på at det ikke skulle bli for mye så er jeg litt nysgjerrig på hvorfor det fortsatt ble for mye.