Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4428
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har alltid vært plaget med veldig svette føtter. Tar på meg sko og er våt etter 5 minutter, dette gjelder også om det er luftige joggesko eller tresko. Har prøvd det meste av kjerringråd igjennom tidene. Men én kjenning hadde samme problem for 30 år siden. Han brukte da formalin, en bomulls dott med litt 5% utblandet formalin og smurte utover føttene sine dette hjalp etter en ukes tid, har lest litt om formalin, "hvis i kontakt med hud må vaskes grundig med såpe" "ved mistanke om eksponering kontakt lege snarest" "formalin er mistenkt som kreftfremkallende"


Har dere noe erfaring med formalin?
Og er noen som vet hva en stakars kar med svette tær kan gjøre, er vell noen som har vært i samme båt før.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er relativt giftig, og det er kreftframkallande. Grunnen til at det funker mot lukt er antakeleg at det drep bakterier. Eg ville heilt ærleg prøvd alle andre remedier i boka, før eg tydde til ting som er kjente carcinogen.
Du kan prøve botox dersom det er svettingen. Lukt er jo en av symptomene. De bruker faktisk botox til mer enn bimbo lepper... Heller botox enn metanal.
Har erfaring og suksess med aluminiumsklorid, fåes reseptfritt på apotek.
Er ganske sterkt, pass på å ikke bruke utover anbefaling.
Eks. https://www.apotek1.no/produkter/alu...t-45ml-836610p
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan anbefale Yerka deoderant (en liten flaske som du får kjøpt på apoteket). Funker knall både under armer og på stinkeføtter
For 10-15 år siden så husker jeg at man fikk kjøpt en spray som het X-it, denne var helt magisk, fjernet all lukt. Aner ikke hvorfor den ble tatt av markedet, noen som vet?
Jeg vet dette høres rart ut, men prøv ullsokker.
Sitat av simchris Vis innlegg
For 10-15 år siden så husker jeg at man fikk kjøpt en spray som het X-it, denne var helt magisk, fjernet all lukt. Aner ikke hvorfor den ble tatt av markedet, noen som vet?
Vis hele sitatet...
Den var kreftfremkallende, derfor ble den tatt av markedet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har alltid vært plaget med veldig svette føtter. Tar på meg sko og er våt etter 5 minutter, dette gjelder også om det er luftige joggesko eller tresko. Har prøvd det meste av kjerringråd igjennom tidene. Men én kjenning hadde samme problem for 30 år siden. Han brukte da formalin, en bomulls dott med litt 5% utblandet formalin og smurte utover føttene sine dette hjalp etter en ukes tid, har lest litt om formalin, "hvis i kontakt med hud må vaskes grundig med såpe" "ved mistanke om eksponering kontakt lege snarest" "formalin er mistenkt som kreftfremkallende"


Har dere noe erfaring med formalin?
Og er noen som vet hva en stakars kar med svette tær kan gjøre, er vell noen som har vært i samme båt før.
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker tynne dress-sokker så får du mye fortere svette føtter enn om du bruker tykke tennissokker, nettopp fordi jo tykkere sokken er desto mer sugeevne har den mot svetten.

Har du skitne gulv så vil jo støv og møkk feste seg til sokken, dette som igjen inneholder bakterier og vil utvikle en vond lukt når du blir svett på føttene.

Mine råd er:
Bruk sokker (gjerne tykke) som er laget av naturlige materialer. F.eks Bomull og Ull. Unngå sokker laget av nylon og polyester.

Hold gulvene, sokkene og føttene rene. Dette for å forhindre at du får skitne sko/sokker/føtter.

Bytt sokker hver dag.

PS:
Hvor gammel er du?
Jeg husker at jeg hadde veldig svette føtter i ungdomstiden, men at dette avtok etter hvert.

Trener du ofte?

Spiser du mye grønnsaker? F.eks Brokkoli, Spinat, Salat, Selleri, Agurk og Squash.

Hva jobber du som?
Sist endret av U.S.Marshall; 26. februar 2017 kl. 07:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her kjenner jeg meg godt igjen. Stinkende sko som alle kjenner lukten av��
Først og fremst er det jo viktig med gode sko som byttes mellom regelmessig, men det regner jeg med du vet. Prøv aluminiumsklorid som allerede er nevnt her, det funker virkelig!
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bruker kun bambus sokker, vis jeg ikke tar helt feil er dette noe av det beste man kan bruke mot svette. Jeg er 25 år, jobber som servitør og på bookingen for et hotell.
Får prøve aluminiumsklorid, da dette virker som et bedre alternativ.
Har også 8 par sko som byttes på hver dag, og hvor sålene vaskes etter bruk.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med forrige innlegg. Prøv bambussokker. De er ikke billige, men de funker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig med forrige innlegg. Prøv bambussokker. De er ikke billige, men de funker.
Vis hele sitatet...
Sørg uansett for å ha mange titalls par av disse bambussokkene, for det går meget fort hull på de.
Overflatedesinfeksjon. Sliter med fotlukt selv, men hvis jeg sprayer skoene med dette så kan jeg gå hele dagen uten at det utvikler seg lukt. En fordel å ha en sprayflaske for dette, men kan også bare helle middelet oppi skoene direkte.

Får flasken på alle apoteker.
kjøp noe som heter stopp 24 på apoteket
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Den var kreftfremkallende, derfor ble den tatt av markedet.
Vis hele sitatet...
Kilder er du snill?

I følge Denne artikkelen ble x-it oppkjøpt og nedprioritert av den nye eieren.

Kan kjøpes på nett, bla her
Sist endret av Dodecha; 27. februar 2017 kl. 18:23.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kilder er du snill?

I følge Denne artikkelen ble x-it oppkjøpt og nedprioritert av den nye eieren.

Kan kjøpes på nett, bla her
Vis hele sitatet...
Beklager! Det var Formalin jeg mente.
Jeg sliter også med svette føtter. Men etter å ha brukt boots fra Red Wing en hel dag lukter foten bare skinn. Hva slags sko bruker du? Jeg skal aldri bruke noe annet enn skinn!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Beklager! Det var Formalin jeg mente.
Vis hele sitatet...
Hehe, det blir mer logisk ja. Må innrømme jeg trålet nettet litt etter artikler om x-it's kreftfremkallende egenskaper.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En klype borsyre i sokkene eller skoene dine. Er visst veldig efektivt.
Ett anna kjerringråd som kan fungere som har fungert for meg er å putte skoa i en pose og fryse de over natta. Kanskje upraktisk men det fungerer.