Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 947
Ettersom jeg kjøpte en H60 til 598 kroner og den gikk duken grunnet feil, ønsker jeg å kjøpe samme type kjølesystem. Den trenger ikke være samme type merke, men prisen "må" være rundt 598 kroner eller mindre. Den må gjerne være stille og kjøle godt, siden den skal kjøle en ivy bridge 3570k. Alle tips mottas med takk
Sitat av DrChillPill Vis innlegg
Ettersom jeg kjøpte en H60 til 598 kroner og den gikk duken grunnet feil, ønsker jeg å kjøpe samme type kjølesystem. Den trenger ikke være samme type merke, men prisen "må" være rundt 598 kroner eller mindre. Den må gjerne være stille og kjøle godt, siden den skal kjøle en ivy bridge 3570k. Alle tips mottas med takk
Vis hele sitatet...
Noctua D-14!
Vet budsjettet er stramt, men om du plutselig skulle finne noen ekstra kroner kan jeg anbefale denne hvertfall; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638850

Kjører en overklokket (4.4 ghz) 3770k på den selv, og temperaturen bikker sjeldent 58 grader.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803 - Noctua D-14 , litt over budskjett, men verdt det

btw, pass på at minnet ditt ikke har kjøleribber da vil ikke noctuaen passe.

Andre som er å anbefale er vel Noctua nh-l12 eller Cooler Master Evo 212
Kan også nevne at jeg gikk til investering i et Cooler master CM 690 II Basic sort kabinett, etter mitt skjønn med god lufting. Det som jeg vil legge til, er at jeg ikke har tenkt til å overclocke uansett, så 3.8ghz boosten holder i massevis for meg. Vil dette endre på behovs bildet noe? :P burde vært med når jeg laget tråden.
Slik jeg forsto det stoppa h60'en å funke? Hvis det har du vel stock kjøleren, og greit å bytte den ut, mtp. støy og temp.

Hvis du fortsatt har h60'en kan du kjøpe noen corsair sp 120mm vifter til en push pull config, da blir h60'en stillere og en bedre kjøler også
Sist endret av Brekker; 8. oktober 2012 kl. 21:11.
Jepp, H60'en stoppet. Så den har jeg fått godkjent å sende tilbake til komplett. Trenger ikke være lukket kjøling. Det kan godt være en vifte, som ikke støyer noe særlig, men som også er god på temperaturer. Er ikke spes. interessert i overclocking. Vil bare spille de nyeste spillene uten at dama irriterer seg over støynivået
^
|
forrige post, nevnte Noctua D-14, Noctua NH-L-12, eller Cooler Master Evo 212/Corsair A50 hvis du vil bruke mindre penger.
Hvis du med "samme kjølesystem" mener lukket vannkjøling har Antec også masse!

Antec 620>H60 - 920<H80
Hvis du ikke skal overklokke holder det egentlig med stock kjøleren, men hvis du ikke liker støy ville jeg gått for Denne
Ok, følger det med pasta på den der? og får jeg plass i kabinettet? Forøvrig kjører jeg 120 mm intake front, 120 mm intake side, 2x120 exhaust i topp. Det var de viftene som fulgte med kabinettet, i tillegg til en stillegående til. Så har ikke exhaust bak atm. Kanskje verdt å kjøpe med ei vifte til?

En på komplett anbefalte meg denne:

Intel® High Performance Liquid Cooling

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656310

Men er ikke sikker på om jeg likte review av den.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må bare benytte muligheten til å takke Asiphyxia som fikk meg til å kjøpe D-14. idler nå på 26 grader på min ivy bridge 3570k cpu
Claryn anbefalte også D-14 før meg
Der kan du se. Sånn er det å bli gammel! Uansett, takk til begge too helt sjefs!