Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6936
Hei, jeg jobber turnus og er en måned på og en måned fri.
Før min forrige arbeidsmåned ble jeg sykemeldt da min kronisk syke kone ble verre og det var kritisk at jeg var tilstede.

Hun får utskrevet ganske sterke medisiner (opiater og benzo)mot denne sykdommen i hun har hatt i ca 5 år. Jeg nå og da har knasket litt på disse og det har fungert greit (med hennes velsignelse).

De siste 3 månedene har jeg spist høyere og høyere doser for å få rus-effekt og er nå på ca 6-8mg xanor, 20-50mg diazepam, 2-10mg rivotril og ca 30-60 mg morfin-ekvivalenter. Dette er medikamenter som jeg har kjøpt, for å ikke spise av medisinen min kone når hun trengte dem som mest.

Problemet er nå at jeg skal på jobb igjen om 14 dager og har opparbeidet meg en fysisk avhengighet, som jeg ikke har fått tidligere. Siden det vanligvis en et par uker med små doser før jeg slutta uken før jeg skulle på jobb igjen.

Noen som som er erfaren som kan hjelpe meg med å hvordan jeg best mulig kan få til dette? Jobben er landbasert, det testes ikke og jeg skal ikke føre tung maskineri, men ønsker ikke være påvirket av medisiner på jobb.

I dag var første dag med nedtrapping og har tatt 6mg xanor, 30mg diazepam, 0 rivotril og 30 mg morfin. Dette har gått fint, bortsett fra at jeg våknet veldig pillesyk etter en siste kveld før nedtrapping i går.

Hvordan bør jeg angripe dette? Stoppe helt og spise om jeg blir for dårlig eller linjær nedtrapping der jeg er på 0 første arbeidsdag?

Hva bør jeg passe på og hvordan kan dette bli så skånsomt som mulig?

Er det noen "kjærringråd" som å drikke alkohol for å dekke pillemangelen, spise små mengder psykadekika, bare drikke vann og være mest mulig i bevegelse?

Er i midten av 30 årene og har vært en velfungerende "narkoman" som har prøvd "alt" i 15 år. Har alltid tatt pauser før det har gått så langt som nå og det er første gang jeg ser på rusbruken min som problematisk.

Alle kommentarer settes pris på.

BB
Sist endret av billigbil; 30. juli 2019 kl. 00:00. Grunn: Formatering
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutt cold turkey. Du har ikke misbrukt piller lenge nok til at det skal være farlig. Ubehagelig ja, men mest psykisk. Du vil være bedre igjen om to uker og klare deg uten fysiske abstinsenser på jobb om to uker om du kutter helt nå. Da mener jeg helt og ikke en liten til nød her og der utover uka
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slutt cold turkey. Du har ikke misbrukt piller lenge nok til at det skal være farlig. Ubehagelig ja, men mest psykisk. Du vil være bedre igjen om to uker og klare deg uten fysiske abstinsenser på jobb om to uker om du kutter helt nå. Da mener jeg helt og ikke en liten til nød her og der utover uka
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, er det noen andre som kan gå god for at dette er god løsning?

Har ingen forpliktelser eller noe som gjør dette problematisk.
Ja det er en god løsning. Og du burde slutte helt med og spise tabletter før det går til helvete. Du har jo allerede latt dette gå for langt, du har begynt med å spise ett par til og ende opp med og kjøpe ulovlige piller selv. Ligger mange tråder her inne om folk som har ødelagt livene sine. Håper du klarer dette mens leken enda er mulig og slutte helt med. Lykke til.
Cold turkey er nok veien å gå, det kan føles helt jævlig ut og du tenker du vil knaske noe hele tiden, men det sitter mest i hodet. om det blir for lenge over lang tid, kunne du evt tatt en halv/kvart pille for å dempe noe trengsel.
Du komme nok klare det! Det viktigste er at du sier til deg selv at du skal slutte og stå for ordet ditt. Evt kan du finne på enn ting å gjøre hver gang du føler suget. armhevninger, sjokolade, you name it.
Trådstarter
Takk for alle tilbakemeldingene, da går jeg over til treningsnarkoman fra og med i dag. Har sluttet med hasj etter mange år som daglig røyker, og kokain etter perioder med veldig høyt forbruk. Skal klare dette også.

Er det naivt av meg å tro at jeg vil kunne komme tilbake til rekreasjonelt bruk i helgene i friperiodene mine, slik jeg har gjort de siste årene?
Anonym bruker
"Fortvilet Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av billigbil Vis innlegg
Er det naivt av meg å tro at jeg vil kunne komme tilbake til rekreasjonelt bruk i helgene i friperiodene mine, slik jeg har gjort de siste årene?
Vis hele sitatet...
Ja, dessverre. Det blir ekstra tydelig hvis du anerkjenner at det er din avhengighet som spør og forhandler her, ikke ditt rasjonelle selv. Du har allerede erfart at det ikke har vært mulig for deg å gjøre det i dine friperioder uten konsekvenser. Det er ingenting å hente i å strekke strikken lenger bare for å oppleve den typen konsekvenser som ruinere liv.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har allerede erfart at det ikke har vært mulig for deg å gjøre det i dine friperioder uten konsekvenser. Det er ingenting å hente i å strekke strikken lenger bare for å oppleve den typen konsekvenser som ruinere liv.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig, men jeg har klart å hatt en normalt, rekreasjonelt bruk av slike type medikamenter i mange år (ikke tidligere hatt fysiske abstinenser).

Og er overbevist om at jeg ikke spiser piller om 14 dager.

Vil ikke være uenig eller undergrave det du sier. Men føler den fysiske avhengigheten kom av veldig spesielle omstendigheter.

Jeg var 3 måneder nesten kun innendørs for å hjelpe mine kone, som slet med depresjon etter forverring av hennes fysiske tilstand, som til en hvis grad smittet over på meg. Situasjonen gjorde bruken mer attraktiv enn det jeg tror den vil gjøre om 6 uker når jeg kommer tilbake til et mer stabilt liv.

Det at jeg spør er jo et argument på hvor mye jeg har lyst på disse stoffene. Men slik er det vel med det meste i livet som gir glede?

Kan man spise disse type pillene vellykket over mange år eller vil alle falle under?


Er det noen andre som tar slike medikamenter uregelmessig som en måte å skaffe seg en god følelse? På samme måte som å ta 3-4 halvlitere et par ganger i uken (jeg drikker vanligvis ikke alkohol)?
Sitat av billigbil Vis innlegg
Jeg er delvis enig, men jeg har klart å hatt en normalt, rekreasjonelt bruk av slike type medikamenter i mange år (ikke tidligere hatt fysiske abstinenser).

Og er overbevist om at jeg ikke spiser piller om 14 dager.

Vil ikke være uenig eller undergrave det du sier. Men føler den fysiske avhengigheten kom av veldig spesielle omstendigheter.

Jeg var 3 måneder nesten kun innendørs for å hjelpe mine kone, som slet med depresjon etter forverring av hennes fysiske tilstand, som til en hvis grad smittet over på meg. Situasjonen gjorde bruken mer attraktiv enn det jeg tror den vil gjøre om 6 uker når jeg kommer tilbake til et mer stabilt liv.

Det at jeg spør er jo et argument på hvor mye jeg har lyst på disse stoffene. Men slik er det vel med det meste i livet som gir glede?

Kan man spise disse type pillene vellykket over mange år eller vil alle falle under?


Er det noen andre som tar slike medikamenter uregelmessig som en måte å skaffe seg en god følelse? På samme måte som å ta 3-4 halvlitere et par ganger i uken (jeg drikker vanligvis ikke alkohol)?
Vis hele sitatet...
Du har hatt et problematisk forhold til flere forskjellige stoffer fra før. Hva er det som har endret seg siden du tror situasjonen blir annerledes denne gangen? Ja, du har hatt en tøff tid bak deg, men det kommer helt sikkert flere av de. Mulig du klarer å slutte cold turkey nå. Hva med neste gang? Har du reflektert over hvor nærme du faktisk er et liv som rusavhengig? Hva om du skulle sprekke, og konsekvensene av den sprekken vil være at du mister jobben? Hvor langt er du unna stupet da?

En narkoman sin historie er ikke en lang direkte nedgående kurve, men en berg-og dalbane av positive og negative hendelser som til slutt ender i et kræsj. De har akkurat som deg prøvd å balansere et liv med rus. Kanskje du klarer å klatre til toppen nå ved å slutte med pillene. Spørsmålet er hvor langt du faller neste gang du mister kontrollen.

Ville råde deg til å stoppe mens leken er god. Om den tanken virker uutholdelig synes jeg også du burde tenke på hvorfor det har seg slik. Lykke til!
Sitat av billigbil Vis innlegg
Jeg er delvis enig, men jeg har klart å hatt en normalt, rekreasjonelt bruk av slike type medikamenter i mange år (ikke tidligere hatt fysiske abstinenser).

Og er overbevist om at jeg ikke spiser piller om 14 dager.

Vil ikke være uenig eller undergrave det du sier. Men føler den fysiske avhengigheten kom av veldig spesielle omstendigheter.
Vis hele sitatet...
Sier alle som er avhengige...

Det ser ut til at du pt er motivert og kanskje i stand til å slutte, men argumentasjonen din kommer fra en avhengig.
Du har allerede beveget deg fra "rekreasjonell" bruk til fysisk avhengighet, og de ytre omstendighetene har minimalt å gjøre med dette. For en avhengig vil det alltid være omstendigheter eller situasjoner som forsvarer bruken, enten det er sykdom, stress, ferie eller noe annet. Likeså er det typisk at bruken eskalerer over tid, det er mange godt voksne som blir alkoholikere etter årevis med kontrollert bruk - da gjerne fordi forhold som tidligere satte grenser har forsvunnet.

Det er mange som bruker rusmidler av alle slag uten noen gang å utvikle enn full avhengighet, men avhengighet er på den annnen side ikke noe som blir borte - har du først vært der er det overhengende fare for å havne der igjen, og det blir stadig verre å komme seg ut.
Anonym bruker
"Ulykkelig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
6-8mg xanor, 20-50mg diazepam og 2-10mg rivotril er jo ekstremt høye doser. Har du tatt alt dette hver dag i 3 mnd? Xanor blir man sabla fort hekta på (personlig erfaring), fikk smått med abstinenser etter bare 3 uker. Vet ikke om jeg faktisk ville BRÅSTOPPET med så høyt benzobruk, selv om 3 mnd er relativt kort tid, så er dosene sabla høye. Føl deg frem du, du kan nok sikkert ta cold turkey, men om du merker skikkelig med tremors etc ville jeg trappa ned (med kun valium) annen hver dag og gått ned 5mg i uka (er dog ingen benzo ekspert så google er også din venn). Ang morfinbruken er det bare kjøre cold turkey på, du blir sikkert syk men du dauer ikke av det og det er over etter 10-14 dager. Benzo abstinenser derimot er ingen spøk, kan være livstruende, men du har nok brukt det for kort tid for at du skal daue av dem.

PS: mener ikke og skremme deg, bare sier det som det er
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med han over, ville satt opp en ganske streng nedtrappingsplan. Ingen vits i å pine seg med mindre man har ekstremt svekket viljestyrke.
Har gått 36 timer nå og føler meg veldig dårlig. Ingen energi og har kun sovet grunnet noen allergitabletter med antihistaminer som har søvninghet som en ekstrem bivirkning. Vurderer 10mg valium og 5 mg morfin for å se om jeg klarer å komme meg ut for å få litt frisk luft.
Ingen grunn til å begynne å spise tabletter igjen. Du er et godt stykke på vei nå. Vær sterk. ❤️
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, har du klart deg i 36 timer er du sannsynligvis over det verste allerede!
Det værste er absolutt ikke over etter 36timer når man snakker om benzo. Etter 36 timer har abstinensene såvidt begynt. Benzoabstinenser er veldig langvarende. Hvertfall 2-3uker.

Jeg driver selv å går av xanor nå, å jeg kjenner abstinensene enda etter 1,5uke.

Null søvn, panikk-angst, føler at man ikke har noe energi. Når du begynner å tro at det er over kommer det enda en sugen dag.
Nja, når jeg sto opp i dag slet jeg med å ikke treffe dørkarmene eller bomme på vannglasset. Tok 1mg xanor, 10 mg valium og 5 mg morfin. Fått gått 4 km, måtte snu etter 2 km for å gå på do for 3 gang i dag. Skal lage meg frokost og prøve å holde meg uten medikamenter før i morgen kveld.

Hadde forresten den sykeste drømmen i natt som gikk i opp i styrke psykadelisk, opp til egodød med bare farger, former og ubeskriveligheter og ned igjen. Tiden var satt 6 år tilbake i tid og jeg klarte ikke å gå på toalettet fordi jeg ikke klarte å organisere meg i leiligheten jeg bodde i da. Når jeg våknet var jeg 100% sikker på at jeg hadde kommet meg til noen andre. Men etter kort tid kom jeg til meg selv at dette var min egen leilighet. Ubeskrivelig og verdifull opplevelse.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel, det er din erfaring. For meg begynner de verste abstinensene etter diazepam ca. 24 timer etter siste inntak (som da er lite, maks 5 mg) og varer i to-tre dager før det roer seg. Fikk bekreftet av lege at dette var ganske vanlig, noe jeg tror på ift. halvveringstid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vel, det er din erfaring. For meg begynner de verste abstinensene etter diazepam ca. 24 timer etter siste inntak (som da er lite, maks 5 mg) og varer i to-tre dager før det roer seg. Fikk bekreftet av lege at dette var ganske vanlig, noe jeg tror på ift. halvveringstid.
Vis hele sitatet...
Kom over en nedtrappingsplan på 6mg xanax, der var det en forskjellige måter, fra den lengste på 6mnd til den korteste på 3 mnd.

6mg xanax regnes som ca 90mg diazepam, så jeg har den siste måneden tatt 150 mg, altså 30 ganger det du sier går over etter 24 timer. Tror nok det blir en brå nedtrapping. Men jeg skal være arbeidsklarom om 12 dager.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svaret mitt var til Sondre for å understreke at det finnes store individuelle forskjeller på hvordan man reagerer ved seponering. Men godt jobba!
Anonym bruker
"Ulykkelig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av billigbil Vis innlegg
Nja, når jeg sto opp i dag slet jeg med å ikke treffe dørkarmene eller bomme på vannglasset. Tok 1mg xanor, 10 mg valium og 5 mg morfin. Fått gått 4 km, måtte snu etter 2 km for å gå på do for 3 gang i dag. Skal lage meg frokost og prøve å holde meg uten medikamenter før i morgen kveld.

Hadde forresten den sykeste drømmen i natt som gikk i opp i styrke psykadelisk, opp til egodød med bare farger, former og ubeskriveligheter og ned igjen. Tiden var satt 6 år tilbake i tid og jeg klarte ikke å gå på toalettet fordi jeg ikke klarte å organisere meg i leiligheten jeg bodde i da. Når jeg våknet var jeg 100% sikker på at jeg hadde kommet meg til noen andre. Men etter kort tid kom jeg til meg selv at dette var min egen leilighet. Ubeskrivelig og verdifull opplevelse.
Vis hele sitatet...
Ikke ta xanor, hold deg til KUN Valium, benzo har krysstoleranse så valium hjelper mot xanor abstinenser og vice versa. Xanor blir man så sykt mye fortere hekta på og abstiensene er mye kraftigere enn kun valium. Husk: dette skal være ubehagelig, å slutte med benzo er et helvete, beregn minst 3 mnd med abstiensner (syns jeg leste at man skal beregne tiden man brukte benzo like lenge har man abstiensner, men dette er induviduelt).

Og ang morfin, ikke ta mer av den, bare press deg gjennom 8-14 dager uten og du er ferdig med de abstiensnene, om du ABSOLUTT MÅ ta morfin mot abstinensene så kjøp deg heller kratom, kratom hjelper veldig mot opiat abstiensner, er ikke lett å finne i Norge akkurat men er vertfall 1 norsk kratomselger på darknet som sender innenlands.

Dette klarer du!
Våknet med skjelvinger og vondt i hodet. Tok 1mg xanor (resten av halve tabletten fra i går), tar en paracet mot hodet. Ikke noe morfin eller valium. Vurderer 10 mg valium i kveld. (Vil justere om jeg merker noe på formen i løpet av dagen.).

Fin dag i går, spiste god frokost og god middag, ikke samme hellvette med skjelvinger og det var mulig å finne behagelige stillinger å ligge/sitte i. Tok meg en gåtur på ca 5km, jogget de siste 500m og nådde makspuls, like før leggetid. 3 mnd på sofaen har gjort meg 10 kg tyngre og nesten helt uten muskler (føles i hvert fall slikt). Svetten rant, tok meg en dusj og la meg. Håpet på å sovne umiddelbart.

Tok antihistaminer etter en time, men sovnet ikke av det heller. Tok 4,5 time før jeg sovnet. Fikk litt under 6 timer søvn, noe som er lite når man er vant til 10-12 timer neddopet. Ingen drømmer som i går.

Håper at dagen i dag blir bra og at jeg sovner lettere etter lite søvn, og 10 mg valium i kveld.

Forholdet med kona er surnet og vi sover ikke i samme rom som vi alltid har gjort. Hun føler nok veldig på det jeg går igjennom, samtidig som hennes tilstand ikke er bedre og at jeg snart blir borte en måned. (Både jeg og fastlegen min er enig om at det beste for meg er å komme meg litt vekk. Hun aner ikke om medikamentbruken min, men får 25x5 mg vival hver frimåned). Noe som gjør at kona, for første gang, må få besøk av hjemmehjelp en gang om dagen.
Sist endret av billigbil; 2. august 2019 kl. 10:40. Grunn: Formatering
Husk nå at Diazepamen er en luring. Det kan gå en lten uke med det du tror er relativt stort behag før det setter inn for fullt. Diazepam er et merkelig stoff. Jeg ble nettopp satt på et regime fra fastlegen etter å i 3-4 mnd brukt mellom 60 og 100mg daglig. Droppet ned til 5mgx3 var en smule ubehagelig, men har i det store og hele gått fint. Det er tiden etter seponering helvete setter inn. Ikke for å skremme deg, men en mnd, maks to på hvilket som helst av disse stoffene gir deg en fysisk avhengighet. Du skal ha en utenomjordisk viljestyrke om du faktisk klarer å gå på jobb uten nevnte medisiner i kroppen din. Sist jeg gikk av 15mg Diazepam på (innlåst, just in case) tok det en drøy mnd. før angsnivået var på et nivå der jeg kunne drikke kaffe fra en kopp uten å søle ut halve koppen grunnet skjelvinger.

Benzoabstinenser daler som ofest av over seks mnd, og har du flaks har du 6-24mnd med postakutt abstinenssyndrom foran deg etter det. Benzo er en skikkelig jævel. Leste en plass at 10% av befolkningen har høyere terskel for å bli avhhengig av benzo, men det virker dessvrre ikke som om du er en v dem. Opiatene kan du bråslutte på da det ikke er farlig, bare kjennes farlig ut. Benzo skal alltid trappes ned, spesielt etter absurde doser over tid.

Det positive her er jo at du bare har brukt dem over noen måneder. Derfor trenger ikke tiden i abstinens heller bli så langvarig. Men at det vil ta lengre tid enn 14 dager kan jeg garantere deg.

Snakk med fastlegen og en arbeidsgiver som forhåpentligvis er kul nok til å skjønne problemet. Legg deg inn på avrusing. Vær klar over at offentlig avrusing automatisk sender melding til fylkeslegen ang. førerkort og eventuelle barn. Maskinførerbeviset mitt har de aldri sagt noe på. I verste fall må du pisse i seks måneder etter første negative urinprrøve for å få tilbake lappen for bil. Er du i LAR på må du pisse rent i et år.

Ønsker deg virkelig lykke til. Jeg har vært gjennom rimelig heavy abstinenser på morfin og fentanyl, men det er et par uker så begynner det å komme seg. Benzo derimot må du virkelig ha e stålvilje for å komme deg gjnnom da de er så fordømt langvarige. Igjen, du er heldig stilt iom. den relativt korte tiden du har brukt dem, men å sitte i en 15 tonns gravemaskin mens du skjelver som en gammel danker er ikke akkurat iddeelt. Hvis du i det hele tatt tør å dukke opp da. Forbred deg på hardcore angst og depresjoner, men ha alltid i bakhuet at det går over. Det tar bare tid. Spis godt og næringsfull mat, tren litt/gå lange turer og prøv å okkuper hodet med mest mulig positivt. Og for guds skyld kvitt deg med alt av smågodt.
Takk for kjempegod tilbakemelding. Jobben min er innen sjekk/vedlikehold/montering av elektronikk og vi er alltid to, så trenger ikke kjøre bil. Det vil være mulig for meg å ta medisiner mens jeg er på jobb, siden jeg får utskrevet 5mg vival. Som jeg egentlig skal ta mot stress/angst/depresjon når jeg er hjemme med min syke kone.

Tror nok jeg tar med meg en boks av disse på jobb og spise en om dagen. Vil nok gjøre det i smug, men om det skulle dukke opp (f.eks om det blir spørsmål om hvorfor jeg ikke vil kjøre) tror jeg det er helt uproblematisk å forklare kollegene mine at de er mot stress, siden både sjef og kolleger er klar over situasjonen jeg er i hjemme, spesielt etter sykemeldingen forrige turnus.

Har tatt min siste xanor og kommer til å justere meg inn med valium fram mot oppstart på jobb og holde det i sjakk med vival og prøve å komme meg av det etterhvert (Ikke noe som haster siden det er etter anbefaling fra lege)

Har laget en plan for å spise sunn, men lite mat for å gå ned noen kilo og starte å trene på senter når jeg kommer hjem. De siste 11 dagene skal jeg prøve å legge inn to gåturer og kanskje ende opp med å jogge om kroppen klarer det. Vurderer også å sjekke om opp om det er noen vitamintilskudd eller lignende jeg burde ta. Er det lurt og mulig å få tak i testosteron uten å gå via lege? Kjenner at energi og seksualdriften er helt borte.

Er ikke klar for å legge meg inn på avrusning, føler jeg er sterk nok til å klare dette selv, men er først og fremst er jeg ikke klar for alle konsekvensene det vil få.
Anonym bruker
"Ulykkelig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av billigbil Vis innlegg
Takk for kjempegod tilbakemelding. Jobben min er innen sjekk/vedlikehold/montering av elektronikk og vi er alltid to, så trenger ikke kjøre bil. Det vil være mulig for meg å ta medisiner mens jeg er på jobb, siden jeg får utskrevet 5mg vival. Som jeg egentlig skal ta mot stress/angst/depresjon når jeg er hjemme med min syke kone.

Tror nok jeg tar med meg en boks av disse på jobb og spise en om dagen. Vil nok gjøre det i smug, men om det skulle dukke opp (f.eks om det blir spørsmål om hvorfor jeg ikke vil kjøre) tror jeg det er helt uproblematisk å forklare kollegene mine at de er mot stress, siden både sjef og kolleger er klar over situasjonen jeg er i hjemme, spesielt etter sykemeldingen forrige turnus.

Har tatt min siste xanor og kommer til å justere meg inn med valium fram mot oppstart på jobb og holde det i sjakk med vival og prøve å komme meg av det etterhvert (Ikke noe som haster siden det er etter anbefaling fra lege)

Har laget en plan for å spise sunn, men lite mat for å gå ned noen kilo og starte å trene på senter når jeg kommer hjem. De siste 11 dagene skal jeg prøve å legge inn to gåturer og kanskje ende opp med å jogge om kroppen klarer det. Vurderer også å sjekke om opp om det er noen vitamintilskudd eller lignende jeg burde ta. Er det lurt og mulig å få tak i testosteron uten å gå via lege? Kjenner at energi og seksualdriften er helt borte.

Er ikke klar for å legge meg inn på avrusning, føler jeg er sterk nok til å klare dette selv, men er først og fremst er jeg ikke klar for alle konsekvensene det vil få.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev et innlegg tidligere der jeg sa 0 xanor, kun, valium, kratom if needed (bare så du vet at det er en som har kommentert før om det har noe å si).

Men nei, ikke start med test nå i tillegg. Jeg kan LOVE deg at du har nok i vente. Har vert gjennom det der før med xanor, nå er jeg der igjen med rivotril... Bare at denne gangen har jeg brukt rivotril i 3 år daglig...

Just no.. Ikke kjøp deg testo, serr, drit i sexlysta, den kommer ettervær, opiater gjør deg mindre kåt også (morfin). Energien kommer tilbake etter du er ferdig med benzoene.

Men som jeg sa:

Null xanax/xanor
Null rivotril
Null morfin

Men ta valium/stesolid, du skal ikke bli rusa. Du skal ikke føle deg normal, du skal bare ikke føle deg døden nær og helst ikke ha tremors.

Anbefaler deg egentlig og dra til legen og legg alle kortene på bordet, han vil fikse deg en nedtrappingsplan. Benzo abstinenser er virkelig ingen spøk :/

Virker som du er litt “eldre kar”, selv er jeg under 25 og er avhengig av benzo for 2 gang. Var hekta på opiater før, oxy, morf etc men det er bare og ikke ta det og etter 2 uker er du frisk, benzo sitter faenmeg i mnd - flere år med abstinenser, tipper 3 mnd som sagt for deg.

Du er vertfall ikke alene mann, vi er flere her inne som er i din situasjon
Setter pris på alle gode råd fra "fagfolk". Rivotrilen var den første jeg droppa siden den har desidert lengst halveringstid(?), tok xanor i 3 av 4 første dagene, men kun en halv. Er nå nede på null. Skal regulere meg inn med diazipam som du anbefaler.

Var innom xxl og forklarte at jeg hadde vært syk i 3 mnd og bare hadde spist junk og ville begynne å trene. Fikk 3 typer supplementer, noe utstyr jeg kunne ta med meg og tips til øvelser jeg kunne gjøre hjemme/på jobb.

Jeg har brukt ulovlige rusmidler i 20 år og spist legemidler i 12 år. Jeg har bestandig hatt en plan for hvor mye jeg kunne spise og delt opp tabletter i dosetter. Med ekstra i helgene og mindre i ukedagene og gradvis nedtrapping. Jeg har satt av uker i kalenderen der jeg visste jeg kunne bruke kokain eller røyke crack i en uke. Men så var det stopp. Jeg har vært en funksjonell narkoman i hele mitt voksne liv.

Denne gangen hadde jeg ingen plan, bare en pose med full av blister og en sommer. Dumt nå i ettertid, men regner med det skal gå bra denne gangen også. Ps: Det er mulig jeg tar meg en siste dose morfin på lørdag om jeg har vært flink med alt det andre

Gikk 6 km i dag og det blir sunn middag, uten dessert eller smågodt. Og kun vitaminer og mineraler til kveldsmat.
Liten oppdatering. En hendelse gjorde at jeg måtte ta en del øl og være sammen med en bekjent på fredag. Vi satt å prata til ca kl 7 før jeg kollapset av lite søvn og mye alkohol. Våknet kl 15 og var ikke i form til å gjennomføre noen av de helsefremmende tiltakene jeg hadde planlagt. Tok noen opiat depot-piller og regulerte med hurtigvirkende (ikke mer enn at alle kunne tatt det uten toleranse) og spilte data gjennom hele natta, siden døgnrytmen og formen var helt ødelagt.

Det var ikke en del av planen og det er negativt at jeg nå har helt feil døgnrytme og fikk ikke gjennomført treningen jeg hadde planlagt.

Men det positive er at jeg kun har tatt 10 mg diazepam og følt meg ok. Tror ikke jeg trenger noe i dag og skal prøve å komme meg opp tildlig i morgen mandag for å være best mulig forberedt for jobb om en uke.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
14 dager var for lite, men greide det. Fikk byttet til meg en liten periode med fri. Fant ut at det var opiatene som skapte de største ubehagene. Kuttet ut benzoen helt og spiste 5mg morfin i en overgangsperiode. Energien er tilbake, har gått ned i vekt, samtidig som jeg har blitt 10 år yngre ved regelmessig trening. Fikk meg en liten lærepenge og forstår nå bedre hva som er OK og hva som skaper problemer. De hyggeligste dagene i julen var jeg oppe i 1/3 av det som var mitt daglige bruk i sommer og fikk inn mange hvite dager.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Godt jobbet TS! Har troen på at du klarer deg, kan ikke en gang begynne å se for meg hvor vanskelig noe som dette er.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har alle narkis kjennetegn. Du fornekter. Underdriver inntaket og du belønner deg med piller. Du lar en kveld med øl ødelegge hele neste dag og da må du ta deg en pille for dagen er jo føkka likevel. Du klarte å slutte men klarte også og begynne med pillene igjen. Er nok ikke lenge til du er pillenarkoman 24/7 og vandrer pillefjern rundt i byen, uten jobb fordi du ikke bryr deg om noe annet enn neste pille og en jobb vil bare spise av pilletiden din. Trist å lese denne tråden. Du starter med godt mot. Men straks ting blir vanskelig å begynner du å maskere med mer piller. Du er narkoman og avhengig. Du må få hjelp og komme deg på avrusning og du må legge bort tanken om at du kan fortsette med piller i fremtiden. Det kan du ikke fordi du alt er pillenarkoman.

Du har hatt hvite dager i julen. Les tråden hele tråden din. Når tråden startet var du keen på å kutte helt ut. Så kom motstanden og du ga etter. Så belønnet du deg med piller og du klarte jo heller ikke slutte selv om du fikk byttet vakter og hadde lengre tid. Har sett mange bra folk kjøre seg ned i dritten på benzo, ta tak i problemet nå og ta avstand fra piller i fremtiden. Det er mulig med et godt liv uten piller tro meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har alle narkis kjennetegn. Du fornekter. Underdriver inntaket og du belønner deg med piller. Du lar en kveld med øl ødelegge hele neste dag og da må du ta deg en pille for dagen er jo føkka likevel. Du klarte å slutte men klarte også og begynne med pillene igjen. Er nok ikke lenge til du er pillenarkoman 24/7 og vandrer pillefjern rundt i byen, uten jobb fordi du ikke bryr deg om noe annet enn neste pille og en jobb vil bare spise av pilletiden din. Trist å lese denne tråden. Du starter med godt mot. Men straks ting blir vanskelig å begynner du å maskere med mer piller. Du er narkoman og avhengig. Du må få hjelp og komme deg på avrusning og du må legge bort tanken om at du kan fortsette med piller i fremtiden. Det kan du ikke fordi du alt er pillenarkoman.

Du har hatt hvite dager i julen. Les tråden hele tråden din. Når tråden startet var du keen på å kutte helt ut. Så kom motstanden og du ga etter. Så belønnet du deg med piller og du klarte jo heller ikke slutte selv om du fikk byttet vakter og hadde lengre tid. Har sett mange bra folk kjøre seg ned i dritten på benzo, ta tak i problemet nå og ta avstand fra piller i fremtiden. Det er mulig med et godt liv uten piller tro meg.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende du har helt rett, men passer veldig dårlig å legge seg inn på avrusing akkurat nå, siden jeg ikke tar noe. Men skal vurdere det i framtiden.
Går det greit, bruker du noe nå da? Jeg sliter med både opiat og benzo avhengighet, tatt benzo i tyve år, så vist det tar like lang tid å bli bra igjen etter slutt er det lite fristende for å si det pent. Jeg går på metadon også, har gjort det veldig lenge også. Føler meg fanget, der du har en reel mulighet til å klare deg, benytt den sjansen.

s
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei, tenkte jeg skulle oppdatere her. Har vært helt uten harde drugs siden tidlig vår, men merker nå at jeg ikke klarer å holde meg helt rusfri i julen. Har derfor fått takk i noen smertestillende- og beroligende tabletter som jeg skal kose meg med i jula.

En ting jeg merket etter at all rusen var helt ute av kroppen var hvor mye flinkere jeg ble i jobben min, ønsker derfor å ikke komme tilbake etter jul i samme tåke jeg var i for et år siden. Jeg har tatt 30mg oxy, 4mg xanax og 20mg diaz nå to dager på rad og ønsker å fortsette. Når er siste dag jeg kan ta dette uten av det påvirker arbeidsevnen min fra 4. januar?

Skjønner at svaret er på et spektrum og at jeg burde stoppe nå. Men det blir ikke å skje.
Grunnen til at jeg nå vil ruse meg er komplekst og er ikke relevant til mitt spørsmål.
Har ingen toleranse lenger
etter min erfaring så funker det dårlig å trappe ned, du får ikke nok av rusen til å "nå dit du vil" if u will.. også har man jo da alltid tilgjengelig så man kan skeie ut på et øyeblikk.
Har du først vært avhengig er min erfaring at abstinenser konmer fortere og sterkerejo oftere du sprekker eller bruker. Ikke la det gå over mer enn 2-3 dager før du tar pause er min anbefaling
Er enig med deg nooname og har ingen planer å trappe ned. Jeg har planer å ruse meg myye på kort tid, for så å bråstoppe før jeg må tilbake i samfunnet. Men av tidligere erfaring er at det er tøft å slutte (kun erfaring etter langvarig bruk).

Nå er det 14 dager til jeg må på jobb, hvor lenge kan jeg ruse meg 24/7 før jeg må slutte for å fungere optimalt på jobb? 2 dager? 7 dager? 13 dager?

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Har du først vært avhengig er min erfaring at abstinenser konmer fortere og sterkerejo oftere du sprekker eller bruker. Ikke la det gå over mer enn 2-3 dager før du tar pause er min anbefaling
Vis hele sitatet...
Så erfaring med rus kan gi tidligere avhengighet selv om man ikke har brukt på månedsvis?

Det var akkurat et slikt svar jeg var ute etter. Tusen takk!
Sist endret av billigbil; 23. desember 2020 kl. 18:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir som med mange andre rusmidler man får/ha hatt litt i overkant sansen for. Ta det mer en to dager på rad - får garantert skikkelig lyst på å ta noen dager senere, sprekker sikkert ved første anledning - og så er det jo helg igjen.

Eneste løsning er å bare ha nok til en dag eller to liggende.