Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3350
Om man ser bort ifra hvor "cheesy" tittelen jeg har valgt er, så passer den ganske fint. Vil gi en vennlig advarsel om at dette ikke er en særlig oppmuntrende tråd, og om du blir lett påvirket av slikt så er det greit å snu nå. Jeg har bare lyst å skrive rett fra hjertet om noe jeg ikke er komfertabel med å snakke om til de som står meg nær. Jeg vil bare påpeke at familie og venner er fult klar over hva som skjer med meg og hva jeg har planer om å gjøre. Og selvom ingen ønsker at jeg skal ta mitt eget liv, så er det godt mulig det er eneste måten jeg kan unnslippe smertene jeg sliter med på daglig basis.

Jeg har slitt med tunge hodepiner fra tidlig barndom, og de har progressivt blitt verre etter tiden har gått, utallige leger og doktorer har prøvd å hjelpe meg uten noe særlig resultater, og jeg mener ikke de har gjort en dårlig jobb, men etter jeg ble voksen og mindre naiv har jeg mistet håpet på at noen kan hjelpe. Jeg føler jo lenger jeg går for å prøve å skaffe ett levbart liv, jo mer ressurser og tid tar jeg fra familien min som inderlig ønsker jeg burde vere bedre snart. Og det er ikke rettferdig mot dem heller. Min mor ser meg hver dag hvor jeg vrir meg i sengen og ikke holder ut, og ingen kan gjøre noe, det ødelegger meg helt.

I dag er første dagen på lenge hvor jeg har vert frisk nokk til å takle lyset på dataskjermen, og håper virkelig dette er riktig måte å bruke den dyrebare tiden før det starter igjen. Jeg skal bruke tiden etter jeg har skrevet ferdig til å høre litt musikk, og prøve å holde ut en dag til.

Min nåverende lege har sagt det er nye medikamenter mot kronisk hodepine, migrene og alt imellom, det er noe jeg har planer om å prøve selvom jeg ikke har noe særlig håp, for jeg gir ikke opp før jeg er 100% sikker at jeg har prøvd alt tilgjengelig for meg.

Jeg elsker min mor, jeg elsker min familie, og jeg elsker mine venner.
Sist endret av Throwawaybruker; 17. juli 2019 kl. 12:22.
Vond lesing, men alt kan bli bedre. Hvordan er det å lese bøker? Kanskje finn deg noen emner å fordype deg i? Lær deg å spille et nytt instrument?
Kanskje ikke verdens beste tips, men håper du finner gleden ved å leve videre.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Har lest om folk som har mikrodosert sopp (psilocybin) og blitt mye bedre/helt friske fra cluster hodepine. Kan det være noe for deg kanskje ?
Utredning i utlandet kanskje?

Jeg har kjennskap til flere som har gått lang tid med sykdom i Norge og besøk hos flere leger.

1 besøk i utlandet at plagene er utredet og fått medisiner eller årsak til problem.

De jeg kjenner har vært hos leger i hong kong.

Har en mistanke om at ettersom befolkningen er mye høyere der er de sjeldne sykdommene kanskje litt mer vanlige der.

Men det koster, så noe du må vurdere om du har økonomi til!
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Vond lesing, men alt kan bli bedre. Hvordan er det å lese bøker? Kanskje finn deg noen emner å fordype deg i? Lær deg å spille et nytt instrument?
Kanskje ikke verdens beste tips, men håper du finner gleden ved å leve videre.
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke lest så mye eller gjort ting generelt, men spilte gitar når jeg hadde flere bedre dager, setter virkelig pris på de gode ordene. Ofte jeg bruker tiden min på å tegne og lignende når jeg er frisk nokk, i håp om jeg kunne utdanne meg i noe kreativt senere. ( Da om jeg får muligheten, om jeg noengang blir frisk vil jeg ikke vere helt unyttig til samfunnet. )
Sist endret av Throwawaybruker; 17. juli 2019 kl. 12:56.
Det ligger mye informasjon på nettet om cluster headache og Magic mushrooms. Har ikke satt meg så nøye inn i det, men tror det har blitt rapportert om positive effekter av folk som har migrene også. Hvis du ikke har prøvd det, kan det jo være verdt er forsøk hvis alternativet er selvmord.

Hvis dette er interessant er det mindre enn to måneder til fleinsoppsesongen begynner. Jeg er ofte i naturen og vet om flere steder hvor slike vokser. Avhengig av hvor i landet du bor kan sikkert noen her inne sende deg kartkoordinater.

I forhold til å plukke riktig sopp kan man bruke litt tid på denne tråden:

https://freak.no/forum/showthread.ph...g+av+fleinsopp

Da burde man være i stand til å plukke noenlunde riktig. Tar man gode bilder av hele fangsten og laster dem opp i tråden får man også tilbakemeldinger fra "folk med erfaring". Bare til opplysning. Jeg har sett selverklærte "spesialister" plukke feil sopp. Ikke stol på noen, men last alltid opp bilder for å få tilbakemeldinger fra flere folk.

Da er i det minste risikoen for feil sopp minimert. Les deg opp på dosering og hva slags set og setting som er gunstig.
Sitat av griped Vis innlegg
Har lest om folk som har mikrodosert sopp (psilocybin) og blitt mye bedre/helt friske fra cluster hodepine. Kan det være noe for deg kanskje ?
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk tenkt på å ta små doser psykadilske stoffer over en periode for å se om det kan ha en positiv virkning, blir anbefalt å prøve dette overaskende ofte selvom det er snakk om ulovlige medikamenter. Hjelper ikke helt på nervene at det er utenfor loven.

Hoved problemet er jo at dette ikke er noe jeg kan enkelt hente ut fra ett apotek, og må klare å først finne noen jeg vet selger legitime og trygge stoffer. Er ikke så veldig keen på å få flere problemer ut av det enn goder, så er viktig for meg jeg vet jeg tar nøyaktig det jeg vil ta, og ikke noe "fake".
Sitat av Throwawaybruker Vis innlegg
Hjelper ikke helt på nervene at det er utenfor loven.
Vis hele sitatet...
Hvis du er i så store smerter at du vurderer selvmord så vil jeg si:

Føkk den loven!
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Utredning i utlandet kanskje?

Jeg har kjennskap til flere som har gått lang tid med sykdom i Norge og besøk hos flere leger.

1 besøk i utlandet at plagene er utredet og fått medisiner eller årsak til problem.

De jeg kjenner har vært hos leger i hong kong.

Har en mistanke om at ettersom befolkningen er mye høyere der er de sjeldne sykdommene kanskje litt mer vanlige der.

Men det koster, så noe du må vurdere om du har økonomi til!
Vis hele sitatet...
Jeg har definitivt ikke økonomi til noe reise, men om det er noe jeg kan få råd til med noen års sparing så skal jeg få det til. Jeg må nesten be noen hjelpe meg finne ut hva de kan tilby i andre land kontra her i Norge.

Sitat av Utenforboksen Vis innlegg
Det ligger mye informasjon på nettet om cluster headache og Magic mushrooms. Har ikke satt meg så nøye inn i det, men tror det har blitt rapportert om positive effekter av folk som har migrene også. Hvis du ikke har prøvd det, kan det jo være verdt er forsøk hvis alternativet er selvmord.

Hvis dette er interessant er det mindre enn to måneder til fleinsoppsesongen begynner. Jeg er ofte i naturen og vet om flere steder hvor slike vokser. Avhengig av hvor i landet du bor kan sikkert noen her inne sende deg kartkoordinater.

I forhold til å plukke riktig sopp kan man bruke litt tid på denne tråden:

https://freak.no/forum/showthread.ph...g+av+fleinsopp

Da burde man være i stand til å plukke noenlunde riktig. Tar man gode bilder av hele fangsten og laster dem opp i tråden får man også tilbakemeldinger fra "folk med erfaring". Bare til opplysning. Jeg har sett selverklærte "spesialister" plukke feil sopp. Ikke stol på noen, men last alltid opp bilder for å få tilbakemeldinger fra flere folk.

Da er i det minste risikoen for feil sopp minimert. Les deg opp på dosering og hva slags set og setting som er gunstig.
Vis hele sitatet...
Setter veldig stor pris på langt og informativt svar, 2 måneder er ikke så lenge i det lengre bildet, jeg skal gjøre litt research på det her.
Sist endret av Throwawaybruker; 17. juli 2019 kl. 13:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har hørt om begrepet "selv-oppfyllende profetier"? Er du mye ute i naturen? Beveger du på deg? Prøv skogsbading, noe som er ytterst populært i Asia for diverse plager. Var det ment at vi mennesker skulle leve et stillesittende liv så hadde vi vel ikke fått to bein og den utforsker trangen som vi har.
Og søk etter det som gir deg lindring, om det så er å bryte en lov som er på hell ( cannabis synspunktene i statene, her til lands holder jo Steinar Madsen på å utforme hvordan de skal la CBD og THC, under en prosent bli lovlig for salg her i landet ), gi meditatsjon/mindfullness et forsøk. Har jo fungert i utallige årstusner for folket i India, hvorfor ikke gi det et forsøk? Lykke til man, elsk det livet du har på en slik måte at du selv søker lindring for det som hindrer deg fra å leve det livet du har. Og livet i seg selv er jo et langsomt selvmord i seg selv så hvorfor fremskynde det i det hele tatt?
Sitat av Throwawaybruker Vis innlegg
Jeg har faktisk tenkt på å ta små doser psykadilske stoffer over en periode for å se om det kan ha en positiv virkning, blir anbefalt å prøve dette overaskende ofte selvom det er snakk om ulovlige medikamenter. Hjelper ikke helt på nervene at det er utenfor loven.

Hoved problemet er jo at dette ikke er noe jeg kan enkelt hente ut fra ett apotek, og må klare å først finne noen jeg vet selger legitime og trygge stoffer. Er ikke så veldig keen på å få flere problemer ut av det enn goder, så er viktig for meg jeg vet jeg tar nøyaktig det jeg vil ta, og ikke noe "fake".
Vis hele sitatet...
Det er der fleinsopp er så fint, du unngår mye av problematikken med kjøp på det svarte markedet. Du trenger ikke møte en eller annen sketchy fyr du ikke kjenner, eller være redd for at det ikke er det han sier. Fleinsopp er fleinsopp, det eneste «problemet» i så måte er at styrken varierer. Det kan på sett og vis forbigåes, blant annet ved å tørke soppen, og ved å ta bare litt av gangen.

Nå må man jo selvsagt lære seg å korrekt identifisere den, og aldri spise noe man er usikker på.
For all del prøv fleinsopp, Ayahuasca t.om. cannabis, men det har du sikkert prøvd ... altså alt av medisinsk psykedelika før du bestemmer deg.

Legevitenskapen vet ingenting om disse introspektive stoffene og er derfor redd de. Jeg vil ikke bli overrasket om fleinsopp kan fungere, og at kanskje et rutineopplegg med mikrodosering kan fungere. Men ta en psykedelisk dose først kanskje.
Er du ved det punktet der du vurderer selvmord så har du ingenting å tape, prøv Psilocybin og fuck norske lover og regler.

-edit-

Vil også presisere at du bør lese deg godt opp ang. dette før du prøver deg fram og vær meget varsom om du har familie historie med psykiske sykdommer.
Sist endret av Opteryx; 18. juli 2019 kl. 15:20.
Vil bare gjenta det andre her har sagt. Har lest at psilocybin kan hjelpe mot cluster hodepine. Det er verdt forsøket. Du har ingenting å tape.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Er du ved det punktet der du vurderer selvmord så har du ingenting å tape, prøv Psilocybin og fuck norske lover og regler.

-edit-

Vil også presisere at du bør lese deg godt opp ang. dette før du prøver deg fram og vær meget varsom om du har familie historie med psykiske sykdommer.
Vis hele sitatet...
Hvis man står på toppen av fjellet og er få cm fra stupet, hva betyr vel da psykise sykdommer.

Det virker som det er de døende, de som har gitt opp alt, som har de mest fantastiske opplevelsene på psykedelika. Egoet holder ikke igjen og skaper språklig rot.
Sitat av Throwawaybruker Vis innlegg
Jeg får ikke lest så mye eller gjort ting generelt, men spilte gitar når jeg hadde flere bedre dager, setter virkelig pris på de gode ordene. Ofte jeg bruker tiden min på å tegne og lignende når jeg er frisk nokk, i håp om jeg kunne utdanne meg i noe kreativt senere. ( Da om jeg får muligheten, om jeg noengang blir frisk vil jeg ikke vere helt unyttig til samfunnet. )
Vis hele sitatet...
Hva med å tegne dine egne tatoveringer? Vet ikke om dette er aktuelt for meg, men for min del har det hatt en god, nærmest terapeutisk effekt. Ikke at jeg skal prakke på deg blekk, men da eviggjør du dine egne verk, som for min del er en skikkelig kul ide. Pass på å ikke tegne for mye, begrenset med hud
Jeg fikk diagnosen cluster hodepine for 17-18 år siden. Hodepinen oppførte seg i mange år slik som cluster pleier å gjøre, med perioder på 4-6 uker med daglige anfall et par ganger i året. For 7-8 år siden begynte anfallene å komme oftere og oftere, etter hvert jevnt spredd utover hele året. Det endte til slutt med at jeg ble uføretrygdet for noen år siden...
Jeg har hele tiden brukt imigran i sprøyteform for å stoppe smertene. Imigran fungerer bra for å stanse smertene, men har en del bivirkninger. Jeg har også fått oksygen som jeg kan puste inn under anfallene, men det har aldri fungert godt for meg.

For en tre år siden fant jeg ut at jeg skulle forsøke med fleinsopp for å se om det kunne hjelpe.
Jeg har aldri hatt det bedre enn etter at jeg begynte med flein. Anfallene ble ikke borte, men de kommer sjeldnere og de er MYE mildere enn tidligere.
Jeg bruker nå 1-1.5gram tørket fleinsopp 4-6 ganger i året. Når anfallene begynner å komme oftere og/eller blir sterkere igjen så vet jeg at det er på tide med en ny runde med flein. Jeg pleier å ta dosen med sopp for så å legge meg til å sove.

Jeg har informert både fastlegen og nevrologen min om dette å ingen av dem har hatt noen innvendinger mot denne bruken. De er begge klare på at hvis det fungerer og ikke gir meg problemer så er det bare å kjøre på. Nevrologen er oppriktig nyskjerrig på dette og har stilt mange spørsmål rundt bruken og opplevelsen av flein.

Jeg plukker min medisin selv og tørker den så jeg har frem til neste høst.
Som noen andre har kommentert i tråden her så er det bare noen måneder igjen før årets sesong er her...
Jeg fikk selv utskrevet indometacin for cluster hodepinen min. Usikker på om det funker eller om jeg bare presser meg gjennom det, men sikkert verdt ett forsøk det og, om fastlegen vil gi deg resept på’re.
En liten update.
Til dere som har sendt meg informative og hjelpende innslag både her og på privatmeldinger, tusen takk. Jeg vet mye bedre nå hvordan jeg skal tre frem med å prøve diverse løsninger og medisiner. Akkurat nå gjør jeg research på løsningene dere har kommet frem med når jeg kan, og har heldigvis ett lite "team" med bekjente som også leser om det på siden.

Jeg kan relatere veldig mye til innlegget til akasha06, med triptansprøyter, hyppighet og uføre.

Sitat av akasha06 Vis innlegg
Jeg fikk diagnosen cluster hodepine for 17-18 år siden. Hodepinen oppførte seg i mange år slik som cluster pleier å gjøre, med perioder på 4-6 uker med daglige anfall et par ganger i året. For 7-8 år siden begynte anfallene å komme oftere og oftere, etter hvert jevnt spredd utover hele året. Det endte til slutt med at jeg ble uføretrygdet for noen år siden...
Jeg har hele tiden brukt imigran i sprøyteform for å stoppe smertene. Imigran fungerer bra for å stanse smertene, men har en del bivirkninger. Jeg har også fått oksygen som jeg kan puste inn under anfallene, men det har aldri fungert godt for meg.
Vis hele sitatet...
Og selvom ingen tilfeller er like, så er det veldig fint for meg å se at noen ble friskere, og det gjorde meg genuint glad. Det er ikke noe som skjer meg så ofte om dagen, jeg trengte den!

Om noen lurer på hva planen er for øyeblikket, så er det en rekke med psykadeliske stoffer, botox i hodet, en ny langtvirkende migrenesprøyte, cannabisprodukter og de få pillene jeg ikke testet enda. Det er ett veldig vidt og rart spekter av løsninger for samme problemet, jeg vet.

Igjen, tusen takk for de gode ordene og at dere har tatt tiden til å hjelpe. Tråden var veldig vanskelig for meg å skrive, men angrer ikke ett sekund. Lots of love.
Sist endret av Throwawaybruker; 19. juli 2019 kl. 07:32.