Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 10578
Halla!

Har nettopp gått i fra Nobligan Retard 200mg X2 til Palexia Depot 100mg X2, men lure på om doseringa på Palexiaen e for lav, fordi det føles som om æ får absti av tramadol("lyn" i hodet, rastløse ben, sliten og dårlig søvnkvalitet). Ett helvette spørr du meg..

Trodde blindt på en Professor ved en smerteklinikk og ser jo at det e ett A-preparat, så man skulle tro at det skulle ta abstinensan fra Tramadolen.

Noen andre som har erfaringer og dele med Palexia og kanskje den overgangen fra tram til palex?
Når du har gått på så høye doser som 200mg, regner med det er depotabletter, så ville det vel være bedre å trappe ned med tramadol? Kan jo gå ned på 50mg kapsler.

Av egen erfaring så er det lite som hjelper på abstinensene. Gikk på høye doser i flere år selv og med lang nedtrapping så var det fortsatt ubehagelig. Forkjølelses symptomer, smerter «overalt» og løs i magen. Men man må bare ta tiden til hjelp. Lykke til
Sitat av 4koner Vis innlegg
Når du har gått på så høye doser som 200mg, regner med det er depotabletter, så ville det vel være bedre å trappe ned med tramadol? Kan jo gå ned på 50mg kapsler.

Av egen erfaring så er det lite som hjelper på abstinensene. Gikk på høye doser i flere år selv og med lang nedtrapping så var det fortsatt ubehagelig. Forkjølelses symptomer, smerter «overalt» og løs i magen. Men man må bare ta tiden til hjelp. Lykke til
Vis hele sitatet...
Gikk på 400mg totalt, Retard, altså 12 timers depot.
Skulle tro Palexiaen tok disse abstinensene, men det må nesten være for lav dosering. Skal trappes opp, men med en travel fastlege tar ting tid.

Får ikke Tramadol hos legen mere, måtte tom levere inn resterende tabletter på apoteket, noe jeg angra på. Skulle heller trappa ned mens jeg ble trappet opp på den andre.

Opplevde du dette helvette lenge eller? Subutex var lettar og slutte med ass.

Er det noe jeg kan få av legen til det her er over? Klarer såvidt og lage mat, vaske klær osv pga "elektriske støt" i hodet og riving i kroppen.

Kan vel legge til at jeg har stått på tramadol alt fra 150mg til 700mg på det meste, og over 4-5 år ca.
Sist endret av svartemaja; 26. oktober 2017 kl. 11:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gikk selv på 300mg om dagen i lange perioder, i over et år men også i perioder over flere år. Sykt og tenke på i etter tid at fastlegen min ga meg så mye.

Selv så klarte jeg egentlig ingenting en uke ca. Så ble det bedre men kjør i hue, jeg føler det som at jeg er ør i huet varer lenger og moderat ubehag i mange uker. Men får hvertfall utrettet noe da
Har cluster "hodepine", og det eneste som e effektivt e morfin(evt moff prepps).
Palexia tar bort det meste av smertene når clustern kommer, men hvordan skal man forklare en lege som tror at det er helt normalt og gå fra ett opioid til et annet uten bivirkninger, når han står på sitt? Føler jeg må krangle hver gang jeg prater eller er der med han. Selv med papir fra Professor, overleger, nevrologer og smerteleger.

Får jo snart tulltak i hauet av og sitte/ligge i ro pga tics og gnist etc-.-
▼ ... over en måned senere ... ▼
fått dem nettopp jeg også nå. Litt forsiktig tok jeg to igår men merket ingen rusfølelse.
Den tok smertene da. Nettopp tatt seks nå til kaffen og kjenner tydelig steamen.
Nevnte jeg at tre Mogadon og en mornings også lurte seg med?
Men fra spøk til alvor så gir 5 - 6 stk en fin flyt, Avhengige/misbrukere av opiater vil seff trenge enda større dose

Leste en plass en artig sammenligning, at: Som kodein er i forh til morfin,

er tramadol det samme i forh til Tapentadol
Sist endret av Dogocan; 12. desember 2017 kl. 10:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Dogocan Vis innlegg
fått dem nettopp jeg også nå. Litt forsiktig tok jeg to igår men merket ingen rusfølelse.
Den tok smertene da. Nettopp tatt seks nå til kaffen og kjenner tydelig steamen.
Nevnte jeg at tre Mogadon og en mornings også lurte seg med?
Men fra spøk til alvor så gir 5 - 6 stk en fin flyt, Avhengige/misbrukere av opiater vil seff trenge enda større dose

Leste en plass en artig sammenligning, at: Som kodein er i forh til morfin,

er tramadol det samme i forh til Tapentadol
Vis hele sitatet...
Yo!

Har funnet ut at jeg må ta 2×5mg apodorm, legen skriver 0.5tab selvom jeg har sagt i fra at jeg trenger 10mg.
Sliter med legen, har bytta heldigvis!

"Yeah, Kodein->morfin
Tramadol->Palexia
Har jeg hørt. Men man får ikke så mye rus på de eller?
tramadol - tapentadol som er virkestoffet palexia
▼ ... flere år senere ... ▼
Kan man injisere palexa el nobligan