Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4948
Hey folkens. ok for ca. 9 mnd siden begynte jeg med urin prøver hos politiet. alt har gått bra så langt. men for 1-2 måneder siden sendte jeg mld til en kompis om han har roen på DMT... har aldri prøvt noe lignende og det ble heller aldri noe av det.
SÅ fikk jeg vite at polti har hatt razzia hos han her "kompisen" min for noen dager siden, da gikk de igjennom alle meldingene på mobben hans og de spurte selvfølgelig om de meldingene jeg hadde sendt... han svarte at det aldri ble noe av det osv. men det var også meldinger der det sto "snart ferdig med urinprøver så vi må ta oss en røykings snart" og lignende bullshit.
hva kan jeg si til polti om de spør meg om dette? kan jeg si at jeg bare lekte kompis og skulle egentlig bare skaffe til en kompis? HJELP jeg klarer ikke 1år til med urinprøver!
Visst kompisen din allerede er såpass i politiets søkelys at de har razzia hos han er det kanskje en grei ting og ikke skrive så direkte over meldinger.
Vil det ikke være mulig å nekte blankt å ta urinprøvene?
Hvor gammel er du TS?

Har ingen kilder, derfor jeg framstiller det som et spørsmål.
Sitat av AmundK Vis innlegg
Vil det ikke være mulig å nekte blankt å ta urinprøvene?
Hvor gammel er du TS?

Har ingen kilder, derfor jeg framstiller det som et spørsmål.
Vis hele sitatet...
Nei er ikke mulig, ikke nå iallefall siden jeg har skrevet under på en avtale om å ta urinprøver i 1 år. Var 17 når jeg ble tatt og er nå 18.

Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Visst kompisen din allerede er såpass i politiets søkelys at de har razzia hos han er det kanskje en grei ting og ikke skrive så direkte over meldinger.
Vis hele sitatet...
Ja, men var sikker på at han sletta slike meldinger. Er vant med at det er liksom noe alle i slike miljøer gjør...
Tar 2 sek og hente opp slettede meldinger..
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Tar 2 sek og hente opp slettede meldinger..
Vis hele sitatet...
jaja... greit jeg var vel veldig ignorant. pleier som regel alltid å ringe men, men. men er det noen som har noen tips? hva kan jeg si? kommer polti til å fortsette med urinprøver i lengere tid nå som de har lest disse meldingene?
Ble kompisen din tatt for noe i raidet?
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Tar 2 sek og hente opp slettede meldinger..
Vis hele sitatet...
Hvordan? Med slettede meldinger så mener vel ts slettede meldinger og ikke "slettede meldinger"
Sist endret av Buddapower; 1. november 2011 kl. 02:55.
dude, du er 18.. ligg unna stoffer ett par år til. Du klarer tydeligvis ikke unngå det som mange sier er det absolutt farligste med cannabis, nemlig å bli tatt. Så finn andre ting å gjøre på til du er ute av politiets søkelys.. Om du holder på som du gjør nå så lager du ett lass problemer for deg selv.

Få deg en hobby, voks opp, gjør så hva faen du vil med livet ditt..

chill.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hvordan? Med slettede meldinger så mener vel ts slettede meldinger og ikke "slettede meldinger"
Vis hele sitatet...
Etter et søk på google og trykt på en link så havnet jeg her:
http://www.softperfect.com/products/filerecovery/

Filer blir aldri slettet fra hardisken. Hardisken bare markerer stedet der filene ligger som tomme(veldig enkelt forklart). Og dataen forsvinner ikke før den blir overskriv av noe annen igjen. Hardisken din vet bare ikke hvor de ligger lenger eller hvordan sammen heng filene har. Så må programmer til for og "mappe"(med mangel på bedre ord) filene på hardisken.
Sitat av Skralla1 Vis innlegg

Filer blir aldri slettet fra hardisken. Hardisken bare markerer stedet der filene ligger som tomme(veldig enkelt forklart).
Vis hele sitatet...
Og det kan heller ikke forklares stort vanskeligere.

Meldingsminnet på en mobiltelefon kan dog ofte bli overskrevet veldig raskt av nye meldinger.
ArbeidsledigProletar
Sitat av brunost Vis innlegg
Og det kan heller ikke forklares stort vanskeligere.

Meldingsminnet på en mobiltelefon kan dog ofte bli overskrevet veldig raskt av nye meldinger.
Vis hele sitatet...
Feil og feil. Det er ikke disker i den forstand i telefoner. Det er minnebrikker og de "overskrives" ikke og du kan ikke hente ut slettet data. Meldinger derimot lagres hos teleopratør.
så sender du aldri suspekte meldinger igjen.enkelt og greit
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Etter et søk på google og trykt på en link så havnet jeg her:
http://www.softperfect.com/products/filerecovery/

Filer blir aldri slettet fra hardisken. Hardisken bare markerer stedet der filene ligger som tomme(veldig enkelt forklart). Og dataen forsvinner ikke før den blir overskriv av noe annen igjen. Hardisken din vet bare ikke hvor de ligger lenger eller hvordan sammen heng filene har. Så må programmer til for og "mappe"(med mangel på bedre ord) filene på hardisken.
Vis hele sitatet...
Er dette like enkelt å gjøre på en mobiltelefon?
Synd å høre, TS. Vet ikke om det er noe du kan gjøre med situasjonen. Kanskje bare nekte? Noen lånte telefonen? Aner ikke. Men har alle over her glemt at man kan lese alle sendte og motatte meldinger hos leverandøren på nett? Eks. Telenor, NetCom, Tele2, Chess osv osv osv. Har ikke sjekket om man kan slette meldingene der, men om jeg ikke tar feil lagrer operatøren din alle innkommende og utkommende sms i 6 mnd. Ikke skyt meg om jeg tar feil

Håper alt ordner seg, pissings suger, TS!

- Serenity
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Etter et søk på google og trykt på en link så havnet jeg her:
http://www.softperfect.com/products/filerecovery/

Filer blir aldri slettet fra hardisken. Hardisken bare markerer stedet der filene ligger som tomme(veldig enkelt forklart). Og dataen forsvinner ikke før den blir overskriv av noe annen igjen. Hardisken din vet bare ikke hvor de ligger lenger eller hvordan sammen heng filene har. Så må programmer til for og "mappe"(med mangel på bedre ord) filene på hardisken.
Vis hele sitatet...
Sitat av brunost Vis innlegg
Og det kan heller ikke forklares stort vanskeligere.

Meldingsminnet på en mobiltelefon kan dog ofte bli overskrevet veldig raskt av nye meldinger.
Vis hele sitatet...
Nei. Dette er feil. Det stemmer forsåvidt for harddisker av gamletypen med magnetskive, men saken er en helt annen for flash-lagring, som det er på mobiltelefoner
Er ingenting du kan kan gjøre utenom å nekte avhør/holde helt kjeft. Meldinger er ganske svake "bevis" og det er sjelden de får gjort noe med SMS'er alene. Det er hvertfall min erfaring.
vet at flash og spindeldisker er 2 helt forskeldige ting.
Men det går like herlig og hente ut slettet data fra flash brikker også... Dataen vil heller ikke forsvinne derfra før den er overskrivet.
En trenger derimot ikke og overskrive filene 6-7ganger for å være sikker på at noen ikke skal greie og hente de opp i gjen som på gode gamle spindeldisker.
Men folkens! Overser dere faktum at politi kan lese TS utgående innkommende meldinger hos operatøren hans? Jeg vet ikke hva de må gjøre for å få tillatelse til dette, men om det er en "mistenkelig" melding hos kompisen, da mener jeg at det kan være godt nok til å få tilgang til TS mobil og lignende. Det har skjedd før... Så problemet er ikke mobilen, det er meldingene som operatør lagrer, om de så får tilatelse til å se disse da....

- Serenity
Hva hindrer deg i å nekte på å ta pissings?
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Men folkens! Overser dere faktum at politi kan lese TS utgående innkommende meldinger hos operatøren hans? Jeg vet ikke hva de må gjøre for å få tillatelse til dette, men om det er en "mistenkelig" melding hos kompisen, da mener jeg at det kan være godt nok til å få tilgang til TS mobil og lignende. Det har skjedd før... Så problemet er ikke mobilen, det er meldingene som operatør lagrer, om de så får tilatelse til å se disse da....

- Serenity
Vis hele sitatet...
Jeg vil veldig gjerne ha kilder om dette utsagnet.

Da det nærmeste lagring av kommunikasjon man kommer, til og med med datalagringsdirektivet, er hvor kommunikasjonen foregikk og når.
Ingenting om innhold.
akkurat når det kommer til sms'er er det av de tingene som ofte blir lagret en stund lengre hos mange operatør enn hva som er fornuftig og lovlig. mer om det her: http://www.teknofil.no/artikler/dine..._ulovlig/83418

Hva de sier skal lagres er i grunn mindre interesant enn hva de ender opp med å gjøre i praksis..
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Jeg vil veldig gjerne ha kilder om dette utsagnet.

Da det nærmeste lagring av kommunikasjon man kommer, til og med med datalagringsdirektivet, er hvor kommunikasjonen foregikk og når.
Ingenting om innhold.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne kommet med bilde-bevis, men jeg har Chess nå. Hadde telenor tidligere. Da kunne jeg gå på "logg" for å så se alle meldinger som var motatt og sendt fra og til min telefon.

Jeg anntok at chess også hadde dette, men jeg sjekket nettopp. Det har de ikke.

Men uansett, jeg er 100% sikker på at den tiden jeg hadde telenor, kunne man se alt i loggen. Det jeg skrev ovenfor var, at om politiet hadde fått tilgang til denne loggen, da hadde det vært utrolig kjipt. For nummer og melding sto oppført der.

- Serenity
1: Ikke røyk
2: bli ferdig med pissinga
3: ????
4: PROFIT!!

Det er ikke så jævlig vanskelig, hvis du har klart å bli tatt av politiet får du kose deg med ett år eller hva man får uten.
Bare chill og ikke gjør en big deal ut av det, å gå imot politiet kan virke suspekt, men så lenge du ikke røyker så går det vell greit?
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Men folkens! Overser dere faktum at politi kan lese TS utgående innkommende meldinger hos operatøren hans? Jeg vet ikke hva de må gjøre for å få tillatelse til dette, men om det er en "mistenkelig" melding hos kompisen, da mener jeg at det kan være godt nok til å få tilgang til TS mobil og lignende. Det har skjedd før... Så problemet er ikke mobilen, det er meldingene som operatør lagrer, om de så får tilatelse til å se disse da....

- Serenity
Vis hele sitatet...
Var innblanda i en sak en del år tilbake å da måtte vi skrive under noe papirer for at snuten skulle få tillatelse fra telefon selskapene for å sjekke loggene på telefonene våres. Vil nok tro at det skal litt mere til enn at de mistenker folk for bruk før de tar i bruk så omfattende etterforskning. Da var det ikke snakk om småsaker for å si det sånn..

La det være en lekse å drit i å send sms med tvilsomt innhold
Sitat av susiserken Vis innlegg
Var innblanda i en sak en del år tilbake å da måtte vi skrive under noe papirer for at snuten skulle få tillatelse fra telefon selskapene for å sjekke loggene på telefonene våres. Vil nok tro at det skal litt mere til enn at de mistenker folk for bruk før de tar i bruk så omfattende etterforskning. Da var det ikke snakk om småsaker for å si det sånn..

La det være en lekse å drit i å send sms med tvilsomt innhold
Vis hele sitatet...
KP til deg, for du beviser poenget mitt. Nei, det jeg sier om mistenksomhet var at politiet har tidligere dratt inn mobiler for å se på meldinger og samtaler. Det som har hendt før, er at la oss si Per har begått lovbrudd ved å røyke cannabis. Han diskuterer lovbruddet med sin gode kamerat Petter. Per og Petter snakker åpent på sms hvordan de ruser seg osv. Per blir så busta av sin mor, og politiet blir innblandet. Per blir nødt til å ta pissings for å bli testet av spor av THC. De drar inn mobilen til Per, hvor de finner alle de koslig samtalene han har hatt med Petter. Politiet kan nå mistenke Petter for rusmisbruk også, som kan gi dem grunnlag til å dra inn mobilen hannes også.

Ser dere? Jeg sa ikke at det med loggen hadde skjedd, jeg sa det var mulig å spore meldingene. Om politiet hadde fått tillatelse til å undersøke dette, da er du og alle muligens fucked. Ikke skyt meg om jeg tar feil, men jeg har lest om mobiler som har blitt inndratt, og så kom jeg på at JEG kunne før lese alle meldingene som kom inn og ble sendt fra mitt abonnoment fra noe som het Min Konto, eller noe.

- Serenity
hva med og bare slette slike skittende meldinger med engang? har selv brent meg på det men det skal så abselutt ikke skje igjen!..
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
KP til deg, for du beviser poenget mitt. Nei, det jeg sier om mistenksomhet var at politiet har tidligere dratt inn mobiler for å se på meldinger og samtaler. Det som har hendt før, er at la oss si Per har begått lovbrudd ved å røyke cannabis. Han diskuterer lovbruddet med sin gode kamerat Petter. Per og Petter snakker åpent på sms hvordan de ruser seg osv. Per blir så busta av sin mor, og politiet blir innblandet. Per blir nødt til å ta pissings for å bli testet av spor av THC. De drar inn mobilen til Per, hvor de finner alle de koslig samtalene han har hatt med Petter. Politiet kan nå mistenke Petter for rusmisbruk også, som kan gi dem grunnlag til å dra inn mobilen hannes også.

Ser dere? Jeg sa ikke at det med loggen hadde skjedd, jeg sa det var mulig å spore meldingene. Om politiet hadde fått tillatelse til å undersøke dette, da er du og alle muligens fucked. Ikke skyt meg om jeg tar feil, men jeg har lest om mobiler som har blitt inndratt, og så kom jeg på at JEG kunne før lese alle meldingene som kom inn og ble sendt fra mitt abonnoment fra noe som het Min Konto, eller noe.

- Serenity
Vis hele sitatet...
jess de blar ofte igjennom meldinger å tlf lister der å da, men hvis de skal grundigere til verks så må det litt mere til.
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Synd å høre, TS. Vet ikke om det er noe du kan gjøre med situasjonen. Kanskje bare nekte? Noen lånte telefonen? Aner ikke. Men har alle over her glemt at man kan lese alle sendte og motatte meldinger hos leverandøren på nett? Eks. Telenor, NetCom, Tele2, Chess osv osv osv. Har ikke sjekket om man kan slette meldingene der, men om jeg ikke tar feil lagrer operatøren din alle innkommende og utkommende sms i 6 mnd. Ikke skyt meg om jeg tar feil

Håper alt ordner seg, pissings suger, TS!

- Serenity
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Btw folkens så gidder ikke polti å gå land og strand for å ta en i å ha røyket hasj med og drive og grave opp gamle meldinger. Jeg var i problemer en gang med noen andre og de hadde sagt til polti at jeg hadde røyka hasj, polti mannen jeg var i møtet med ledde og sa "alt for mange tror at vi tar urin prøver på hver eneste person vi mistenker, men det fungerer ikke slikt" og da var jeg bare 16 år gammel.

Det er bare å fortsette å komme med tips for jeg har ennå ikke funnet ut hva jeg skal si (hvis de i det hele tatt tar kontakt).