Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2708
Rusmiddel
Salvia Divinorum 10x ekstrakt
Fra rbt sin triprapport om Salvia "There are about 32 moderate doses or 25 full doses in a gram of 10X."
Jeg fikk muligens i meg 4 fulle doser. Vi hadde ikke vekt, så det ble til at vi doserte ut ifra øyemål.

Hadde røykt hasj også tidligere på kvelden, og var ennå under påvirkning når jeg røykte Salvia.
Vet ikke om dette har mye innvirkning på Salviarusen, men jeg vil tro at det gir meg en mer trippy effekt.


Sted
Utendørs på et jorde under en stjerneklar himmel med tre andre personer. La oss kalle dem A, B og C.
Det var kaldt ute, så en tykk kjellerdress med ullgenser og hansker var et selvfølge.
Dette var mitt første møte med et psykedelika, og opplevelsen jeg hadde stemmet ikke med forventningene jeg hadde til Salvia.

Til Salvialand, et hunnkjønn som prøver og stenge meg ute fra den virkelige verden

"A" hadde kjøpt et gram med 10x ekstrakt med Salvia, og vi hadde begge lysst til å trippe. "B" skulle ikke røyke Salvia, da han mente han ikke hadde nok kunnskap om stoffet, og det ville gå imot hans prinsipper. Jeg startet og lese om psykedeliske stoffer for rundt ett år siden, og det vekket min interesse for denne nye, underlige verdenen.
"C" hadde ikke lest noe spesiellt om hverken Salvia eller andre psykedeliske stoffer, men han skulle prøve til tross for det.

Jeg fyllte vannpipa med Salvia, vet ikke mengden, men det var noe mer enn det som er anbefalt. Jeg trakk inn slik at hele vannpipa var fyllt med røyk og det som var igjen av Salviaen var borte. Jeg holdt røyken inne. Ingen effekt! Jeg lurte på om det ikke fungerte, da vi tidligere på kvelden lurte på om stormlighteren "A" hadde med seg kunne produsere nok varme. Med et fikk jeg en følelse av å bli distansiert fra denne verden. Det var akkurat som om noe ville stenge meg ute fra virkeligheten, og denne følelsen var ytterst ubehagelig. Det var akkurat som på slutten av en Tom og Jerry episode hvor det svartner fra ytterst på skjermen og bygger seg innover til midten.
Det føltes ut som om noe skulle sluke meg, og til slutt var akkurat som om virkeligheten ble revet i to. Jeg hadde ingen kontakt med den virkelige verden utenom at det siste jeg så før Salvialand slukte meg, hadde brent seg inn på øyet.

Nå besto verden av bilder, tusenvis av bilder. Det kunne minne om når en står mellom to speil, og man ser de samme tingene lenger og lenger innover, bare de blir mindre.
Alle bildene besto av "A", bilder som besto av de samme bildene. Da jeg ikke hadde forventet dette, syntes jeg det var ganske skremmende. Jeg prøvde å komme meg ut av Salvia verden, men det viste seg å bli en vanskelig oppgave. Jeg tenkte hele tiden at jeg ville lande, men det var vanskelig å tro på det når det føltes ut som om trippen varte mye lenger enn det den egentlig gjorde. Plutselig kjente jeg en slags kraft som tok tak imeg fra siden, holdt rund hjernen min og dro meg ned mot bakken. Dette var ubehagelig, for jeg hadde ikke sjangs til å komme meg opp igjen, så det endte med at jeg dunket hodet i bakken. Jeg kjente ikke at jeg dunket hodet i bakken, det føltes mer ut som om jeg skulle bli dratt under jorden. Under rusen var det også noe som repeterte seg hele tiden, akkurat som en CD som har hengt seg opp.
Under det hele kom plutselig "B" gåendes inn fra siden på øyelokket mitt og kastet noe. Jeg tenkte "Hva i helvete er det han gjør! Det har jo ingen sammenheng", så forsvant han.

På vei tilbake til virkeligheten! Vent, hva er egentlig virkeligheten?

Jeg var fremdeles i Salvialand og spurte meg fremdeles om jeg noen gang ville lande. Jeg visste jeg hadde røykt Salvia. Jeg visste at det ikke ville vare mer en noen minutter, men når det føles ut som noen timer så er det ikke vanskelig å tro at du vil komme ned. Rett etter "B" hadde vist seg, åpnet det seg plutselig en trapp. Det var en trapp ned til virkeligheten, og jeg kjente at jeg ble lettet. Det var en trapp som gikk i sirkler nedover, og når jeg prøvde å se ned var det ikke annet enn et mørkt dyp og se.
Jeg begnte å gå ned trappen, som jeg trodde ville ta lang tid, tok ikke mer en noen få sekunder. Etter jeg hadde kommet til trappens ende kom jeg til ett nytt rom.

Rommet så noe ut som dette bildet, bare at hver rute var virkeligheten. En av de rutene var min virkelighet, og jeg måtte komme meg der på en eller annen måte.
http://a.imagehost.org/0030/Kaleido.jpg

Da så jeg "A" vinke til meg i en av de rutene opperst til venstre, og jeg tenkte at han skulle hjelpe meg opp. Det viste seg at dette var rett.
Jeg prøvde å klatre opp til han, men det var en kraft som dro meg ned, men jeg klarte til slutt å ta i hånden som han strakte ut til meg.
Da var jeg i virkeligheten igjen, og da gjensto det bare å bli normal, noe som viste eg å være en oppgave jeg måtte klare selv.

Plutselig kom hodet til "B" opp i venstre hjørne av synsfeltet mitt, akkurat som et kart i ett FPS spill. På hodet hans var det ett sektordiagram som viste i prosent hvor normal jeg var. Den startet på 50%, og jeg hørte en stemme i hodet som sa "You are now 50% normal". Jeg forsto oppgaven! Jeg måtte hørre normale ting, noe som fikk meg til å si "Si noe godt!". "A" hørte dette, og han så på meg og sa "Teletubbies". Jeg som ville hørre noe normalt! Jeg ville ikke hørre noe som ville få meg til å ture mer. Da sa jeg "Nei, noe normalt, som imorgen skal jeg på jobb, eller i morgen skal jeg ha heldagsprøve." Da jeg sa disse ordene ble munnen til "A" rosa, og sektordiagrammen viste at nå var jeg 90% normal. Det var et ord til jeg måtte si for å bli normal, et ord som Googoo eller Gooshoo, men det holdt med å tenke dette. Med ett våknet jeg, men synet og tankegangen var enda helt på trynet. Jeg så mangedobbelt og dette fikk meg til å tenke "Har jeg fucka meg totalt nå? Kommer jeg til å bli normal igjen?"
Dette varte i kanskje 3 minutter, og var temmelig skremt etter det jeg nettopp hadde vert igjennom. Jeg ville ikke at noen andre skulle oppleve det ubehaget jeg følte når jeg var i Salvia land, men jeg holdt kjeft om det imens "A" lagte en pipe klar til seg.
Jeg kan ikke huske at jeg blåste ut røyken etter denne opplevelsen.



"We're indestructable, we're indestructable!"

Dagen etter på denne opplevelsen bestemte jeg og "A" oss for å eksperimentere litt til med denne planten, bare jeg hadde nå et utgangspunkt som edru og settingen var forandret. Denne gangen skulle vi teste på rommet mitt. Jeg hadde i forveien ryddet, gjort det veldig koselig og lagt en liten spilleliste jeg skulle hørre på imens jeg trippet.
Dosen var også betydelig mye mindre, noe jeg er temmelig glad for.

Med Enyas Caribbean Blue på stereoanlegget, fyrte jeg opp vannpipa og innhalerte. Jeg holdt det inne så lenge jeg klarte og blåste ut. Akkurat i dette øyeblikket kom "B" inn døra, for vi hadde planlagt å røyke litt hasj.

Etter jeg hadde blåst ut røyken, fikk jeg den samme følelsen av at Salviaverden ville sluke meg. Ting rundt meg forvandlet seg til gress, datamaskinen og skapet mitt ble forvandlet til en paviliong og Salviaverdenen sang med det jeg hadde på stereoanlegget. Salviaverdenen sang "We're indestructable, we're indestructable", imens den prøvde å sluke meg. Det eneste som fortsatt var normalt var de som var i rommet. "A" utbrøt at han også ville trippe slik som jeg gjorde, da han ikke hadde hatt så intense opplevelser som jeg hadde med Salvia. Jeg klarte å riste Salviaverdenen bort fra meg, og for å holde den borte drog jeg meg i håret, ikke så veldig hardt, men det var nok til at Salviaverdenen holdt seg borte. Når Salviaverdenen prøvde å sluke meg, forsto jeg hva som hadde gjort at opplevelsen dagen før var så ubehagelig. Salviaverdenen sa noe til meg, at den var et hukjønn.

Alt i alt har dette vært to interresante opplevelser, til tross for at de var ubehagelige. Jeg tror at problemet mitt var at jeg ikke lot Salviaverdenen ta overhånd, da jeg hele tiden kjempet imot.

Dette er den første triprapporten min, så tilbakemeldinger om hva jeg kunne gjort bedre er fullt velkommne.

-Aryer
Virkelig bra lesestoff! Gode forklaringer på hva som har skjedd og kjenner meg igjen, spesielt i "sidegravitasjon" delen. Bra at du også tok med illustarsjoner, siden en salviarus er extremt vaskelig å forklare med ord

Alt i alt en veldig bra rapport, i mine øyne.
fin rapport. absolutt. men det virker som du ikkje har heilt kontroll hehe. akkurat når salvia prøver å føre deg bort er litt ubehagelig. men visst du smiler og tenker positive tanker får du ein utrulig fin tripp. og det er ein vanesak om å bli vant med tankegangen om at salvia ikkje kan skade deg fysisk hehe. har tenkt samme tanken om at eg har fucket opp hjernen min på salvia mange ganger hehe.
mystisk at så mang bli så redd av det her..har røyket salvia ekstrakt drøssevis av ganger og har enda til gode å få en skikkelig horribel opplevelse..
Jeg tror man må ha ett åpent hjerte og ett åpent sinn, salvialand er uendeligheter av uendeligheter

Så jeg tror at de som tviholder i det "normale" får mest problemer med salvia-tilstanden enn de som øyeblikkelig aksepterer det som skjer.

Bra skreven!
God raport!
Likte også at du la med et bilde for og forklare, sien det ikke er lett og se for seg hvordan det er i salviaverden.
Veldig morsom rapport..! Vet hvordan det er å ha bad-trip, dog dette hørtes ut som noe i en annen retning, og ytterst sært..

Bare ett spørsmål? Mener du vannpipe som i sisha, som man helst skal bruke kull på, eller snakker vi om en allminnelig vann bong? For meg er dette helt forskjellige ting, så spør bare av nyskjerrgihet i og med at jeg aldri har hørt om noen som har røyket Salvia Divinorum på vannpipe før.
Jeg mener en allminnelig vannbong laget av en 0.5 liters vannflaske.
Flott rapport ! ble enda mer gira på og prøve selv
God rapport! Bra skrevet. Til og med delt inn i flere deler.

Sitat av Aryer
Jeg mener en allminnelig vannbong laget av en 0.5 liters vannflaske.
Vis hele sitatet...
Når du sier vannpipe tenker jeg med en gang på shisha, ikke vannbong.

Men som sagt, veldig bra rapport. Keep up the good work.
Fin rapport! Virker som om du har hatt et par fine, surrealistiske opplevelser, som du beskriver godt.

Forrsten, er en vannbong, en vannpipe, hvilket en shisha eller hookah også er. En vannbong er kanskje også nærmere å være en "pipe", med tanke på den utformingen pipen har, en vannbong er bare et større rør, et mindre hode og litt vann i røret. Kan holdes i hånden og legges vekk. En shisha er et flerdelet monstrum, som ofte trenger et kull for at innholdet i skålen skal brenne opp. Kan holdes i hånden, men ingen shisha røyker med respekt for seg selv holder en som man kan gjøre det med. De er kompliserte å holde rene, krever mye stell, da de moderne, (den vakkert utsmykkede, møysommelig formede) de de fleste forbinder med ordet hookah, hovedsakelig var/er ment som et velsmakende alternativ til den onde rusen man fikk av sigaretter og piper. Vannet renset ondskapen bort, det var derfor det ble svart (dette skjedde i tiden før aktivevirkestoff, stoffer innenfor planter, "forbrenningprosess" etc.)

Så teknisk teknisk sett; er jeg søpplenerd...
Sist endret av CaptainP; 23. november 2007 kl. 03:49.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av CaptainP Vis innlegg
Forrsten, er en vannbong, en vannpipe, hvilket en shisha eller hookah også er. En vannbong er kanskje også nærmere å være en "pipe", med tanke på den utformingen pipen har, en vannbong er bare et større rør, et mindre hode og litt vann i røret. Kan holdes i hånden og legges vekk. En shisha er et flerdelet monstrum, som ofte trenger et kull for at innholdet i skålen skal brenne opp. Kan holdes i hånden, men ingen shisha røyker med respekt for seg selv holder en som man kan gjøre det med. De er kompliserte å holde rene, krever mye stell, da de moderne, (den vakkert utsmykkede, møysommelig formede) de de fleste forbinder med ordet hookah, hovedsakelig var/er ment som et velsmakende alternativ til den onde rusen man fikk av sigaretter og piper. Vannet renset ondskapen bort, det var derfor det ble svart (dette skjedde i tiden før aktivevirkestoff, stoffer innenfor planter, "forbrenningprosess" etc.)
Vis hele sitatet...
Did you go to bong-school...?

Bra rapport! Kjente meg igjen i mye av det du opplevde! Her er mye av det jeg og kompisene mine har opplevd, pluss andre på forumet her; http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=138187

Sist endret av Lachrymology; 12. september 2009 kl. 04:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
sykt.... effekten av rusen din å hvordan du reagerte høres 100% lik ut som min:/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Godt lesestoff!
Ble enda mere gira på å prøve selv.
Kan jeg spørre om hvor kameraten din bestilte salvia?
▼ ... over en uke senere ... ▼
SveinKB:
Salvia som ble røykt var ikke bestilt på nettet av kameraten min. Det ble kjøpt av en tredje person som vi ikke har noen kontakt med. Men hvis du ønsker å bestille Salvia, så tror jeg at noen kjappe søk på google er veien å gå. Tror også at å henvise til slike sider strider imot forumets regler.
Takk

Men siden jeg posta har jeg både kjøpt og røyka salvia