Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2459
Hei. jeg har en del gjeld, å en god del kontanter etter svart arbeid. kan jeg for eksempel opprette kontoer i forskjellig banker å sette inn litt her å litt der uten at det blir merket?

snakk om 40 tusen kontanter

å gjelden er på 25 tusen.

eventuelt sette inn pengene i sånn inskudds maskin?

går på nav så kjedelig å miste trygda å
Bruk tryga til å betale gjelda.
Kontanter til mat etc.

Konto i forskjellige banker har ikke noe å si. Alt står i ditt navn.

Eller så kan du spørre om noen vil betale gjelden for deg. Så gir du de 25k i kontanter.

Eller så setter du inn 25k på kontoen din.
Og betaler gjelda.

25k har du tjent på å selge ting.
Sist endret av Kråke123456; 6. august 2018 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke lurt å sette kontanter inn på konto når du er på NAV vil jeg tro. De sjekker kontoer og sånt oftere (kanskje hele tida) og blir du tatt venter det en helvetes tilbakebetaling.
Jeg hadde rundt 100 000 i gjeld da jeg gikk på nav, jobba svart vedsiden ett års tid og hadde rundt 130 000 liggende hjemme, jeg gikk bare på posten og betalte regningene mine der med kontanter. Bank i butikk, ingen kontosporing ettersom pengene aldri er innom kontoen din. Må betale ett gebyr til posten for "jobben", 70kr eller no, men bedre enn å miste støtta fra nav.

Folk i butikk driter i hvor mye penger du kommer med, hvis dem spørr så harru solgt en bil eller no ��
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Jeg hadde rundt 100 000 i gjeld da jeg gikk på nav, jobba svart vedsiden ett års tid og hadde rundt 130 000 liggende hjemme, jeg gikk bare på posten og betalte regningene mine der med kontanter. Bank i butikk, ingen kontosporing ettersom pengene aldri er innom kontoen din. Må betale ett gebyr til posten for "jobben", 70kr eller no, men bedre enn å miste støtta fra nav.

Folk i butikk driter i hvor mye penger du kommer med, hvis dem spørr så harru solgt en bil eller no ��
Vis hele sitatet...

hmm må si jeg likte den. har du noe navn på bank i butikk? eller noe sånt.
Sitat av Greensken Vis innlegg
hmm må si jeg likte den. har du noe navn på bank i butikk? eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Såvidt meg bekjent kan man fortsatt betale giroer i enhver "Post i butikk"-skranke, dvs. på nærbutikken der du henter pakkene du mottar via Posten. Eller på hvilken som helst butikk med Post i butikk-skranke da. Oversikt finner du sannsynligvis på posten.no.

Koster noen kroner i gebyr, men alt i alt er det muligens rimeligere enn å miste trygda? ;-)
Sist endret av takkskalduha; 6. august 2018 kl. 20:48.
Tviler på at noen hadde merket om du hadde satt inn 40.000 på kontoen.
De pengene kunne du fått fra dine foreldre, noe du har solgt, vant de på online nettspill osv..

Har selv hatt 200.000 i kontanter som jeg leverte i den lokale banken, ingen spørsmål.

Tror ikke det er så god kontroll som vi egentlig tror.
Så hadde jeg vært deg så hadde jeg satt de rett inn på kontoen og sagt du hadde solgt noen ting
ja får væl bare prøve noe av dette :P kan jo altids få bestemor til å betale d. hun bruker jo ikke netbank men sånn giro.
Sitat av Greensken Vis innlegg
ja får væl bare prøve noe av dette :P kan jo altids få bestemor til å betale d. hun bruker jo ikke netbank men sånn giro.
Vis hele sitatet...
Er jo bare å stikke i postbanken med regningene dine, og få de betalt der. Ta med giro til butikken og si at du vil betale.
ja får gjøre det. bli kvitt na helvetes kreditt kort gjelda en gang for all.
Går nok fint det folk skriver over med beløpet du snakker om.

Men er det større beløp har det ikke noe å si at det ikke blir sporet ditt og datt. Da ser dem fort du har større forbruk enn du har i inntekter som jo ikke er mulig uten svarte penger.
Alle innbetalinger over 9999 kroner (dvs. 10 000 og oppover), blir flagget som mistenkelig, iallefall hos DNB og Nordea. Men du skal flagges et par/3 ganger før det går videre til hvitvaskingsavdeling.
Sitat av Grossie Vis innlegg
Alle innbetalinger over 9999 kroner (dvs. 10 000 og oppover), blir flagget som mistenkelig, iallefall hos DNB og Nordea. Men du skal flagges et par/3 ganger før det går videre til hvitvaskingsavdeling.
Vis hele sitatet...
Nei det stemmer vel ikke? Tror du har det fra filmer eller serier fra USA. De har en grense på 9999, men den er jo dollar.

I Norge så flagges beløp >40 000 såvidt jeg vet. Er noen andre tråder om akkurat det her på freak. Så det virker plausibelt.