Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 752
Da jeg har søkt en stund over Circling/Meditasjon/Retreats (med fokus på kjønn) uten noe særlig hell, spør jeg her på forumet om det er noen som vet av noe slikt i Trondheim eller Oslo området.
I mitt tilfelle søker jeg etter en eller annen form for kvinnecircling hovedsakling, men en samling av begge kjønn kan også være aktuelt.

Noen som vet av noe kurs, eventuelt et community hvor disse tingene praktiseres?

Setter pris på alle tips!
Personlig kjenner jeg ikke til noen Circling-sessions som er kun for kvinner. Men ved Circling for begge kjønn finnes det noen muligheter. Både Oslo og Trondheim har Circling-grupper. Men det er du kanskje klar over allerede?

I tillegg til dette finnes det en online plattform som heter Circling Anywhere der du kan "Circle" over skype.
(For andre som leser denne tråden er circling en form for sosial meditasjon).

I tillegg er det noen helge-"retreats" i Oslo en gang i blant som heter "Rå nær væren" som til dels tilsvarer Circling.

Andre stikkord du kan prøve om du ønsker å utforske andre tilgrensende praksiser:
- NVC-grupper (som også finnes i Oslo)
- Shambhala social meditation
- Meditation in relation (Se bl.a. A.H.Almaas og C. Naranjo)
- T-groups/Encounter-groups