Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2383
Heisann
Lurte på om noen vet om dette sveiseapparatet er MIG eller Kemppi? Det er så gammelt at jeg finner det ikke på nett :P

Name:  sveis.jpg
Views: 402
Size:  88,2 KB
Uten videre kunnskap om sveiseaparatet på bilde, så ser det i mine øyne ut
som et mig- apparat i hvert fall, og merke på sveiseapparatet er "Wallius"

Er noe usikker på hvorfor du spør om det er "MIG eller Kemppi?", blir litt som å spør om en bil er Stasjonsvogn eller Ford
Sist endret av Bowman; 7. januar 2012 kl. 08:31.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Kemmpi er en produsent av sveiseapparater, ikke en type sveis..
Dette er ett Wallius apparat, modell lkc 125
MIG er en sveisemetode (Metall Inert Gass) altså trådsveis med uaktiv dekk gass) Dette er vel dem mest vanlige sveisemetoden.

Fra det lille jeg kan se her ligner det på mig, men umilig å si på det lille bilde..
Har du tråd er det nok MIG, om du har holder for elektrode, ja da er det vel elektrode apparat da.
Tviler på att det er eksempelvis TIG.
Overskuddsmateriell
Det er fullt mulig det er MAG også.

På den grønne stripa øverst står det hvilken gasstype som brukes. Står det Argon eller Mision 2 så er det snakk om MIG, står det Mision 18 så er det snakk om MAG.

Min erfraring fra industrien er at MAG er mer utbrett enn MIG, men det gidder jeg ikke å lage noen diskusjon i rundt.
mest sannsynlig mig/mag ettersom du har en bryter for ampere og en for trådhastighet.
Trådstarter
30 5
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Kemmpi er en produsent av sveiseapparater, ikke en type sveis..
Dette er ett Wallius apparat, modell lkc 125
MIG er en sveisemetode (Metall Inert Gass) altså trådsveis med uaktiv dekk gass) Dette er vel dem mest vanlige sveisemetoden.

Fra det lille jeg kan se her ligner det på mig, men umilig å si på det lille bilde..
Har du tråd er det nok MIG, om du har holder for elektrode, ja da er det vel elektrode apparat da.
Tviler på att det er eksempelvis TIG.
Vis hele sitatet...
Takker for svaret ble en del klokere nå.
Etter ett søk så ser det ut som om det er mig.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Ancoil Vis innlegg
Etter ett søk så ser det ut som om det er mig.
Vis hele sitatet...
Ja, det er du ikke den første som sier da, vi vet jo det!

kan jo såklart vere MAG og da