Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3101
Vurderer å kjøre gjennom Europa på langtur med egen bil om noen år, og jeg vet at det høres veldig vilt ut, og det er derfor jeg har begynt å planlegge i god tid.

Jeg har da bestemt meg for at jeg har lyst å kjøre litt inn til Russland, og har forstått meg på visum ordningen dems, osv. men er det noen som har gjort noe lignende før, eller vært på noen kule plasser i Russland ikke så langt unna grensa. evt. der kalingrad ligger, den russiske delen mellom polen og litauen.

Tar gjerne imot andre forslag spredt rundt om i Europa. (:
En venn av meg har faktisk kjørt fra Gjøvik til volgograd for 1 uke siden.
hvordan var det dær? har jo tenkt lenge på stalingrad heheh...
Spørs helt hva du vil gjøre. Han er jo russer selv så han kjørte med bilen sin dit og nå skal bilen lakeres der for 4000 nok. Får jo ikke lakkert en enkel dør for 4000 i norge
åja,da skjønner jeg. hahah. tenkte mest på reise.. :P
Hadde vært litt forsiktig med hvor jeg stoppa, har ifølge vennen min vært flere forskjellige tilfeller hvor folk har blitt drept ved forlate parkeringsplasser. Ellers er det jo veldig varmt på sommeren
Fattern til en kompis kjørte meg og kompisen min rundt i flere land i Europa. Var uten tvil det beste ferieminnet jeg har selv om det er mange år siden.

Vi var 15(?) Og det var overraskende lett og kjøpe drikke i alt i fra Amsterdam til Ljubljana med falsk ID.

Noen grenseoverganger tok mer tid enn andre og ettersom det kun var en sjåfør måtte vi obv ta flere pauser.

Vi bodde på hotell og alt ble finansiert av faren hans. Var vel 10-15 land til sammen vi dro igjennom.

Viktig å tenke på kjøreplan, hva slags husly og videre.

Skulle med en kompis kjøre til Murmansk for noen år siden men ble aldri noe av.

heartslava
Kan du sjekke om de selger fyrverkeri og kinaputter i dagligvarebutikker på samme vis som i Polen? Man finner jo ingen info om Russland på internett..
Sitat av elektriskboms Vis innlegg
Vurderer å kjøre gjennom Europa på langtur med egen bil om noen år, og jeg vet at det høres veldig vilt ut, og det er derfor jeg har begynt å planlegge i god tid.

Jeg har da bestemt meg for at jeg har lyst å kjøre litt inn til Russland, og har forstått meg på visum ordningen dems, osv. men er det noen som har gjort noe lignende før, eller vært på noen kule plasser i Russland ikke så langt unna grensa. evt. der kalingrad ligger, den russiske delen mellom polen og litauen.

Tar gjerne imot andre forslag spredt rundt om i Europa. (:
Vis hele sitatet...

Høres ikke spesielt vilt ut. Vil si at roadtrip i europa og også russland er blitt helt vanlig. Ikke like vanlig som interrail kanskje men svært mange norske drar hvert år på bilferie nedover europa, og mange drar også til russland. Nord i landet er det nærmest dagligdags for mange å reise til russland, og tidligere vet jeg det var store differanser på drivstoff blant annet så mange reiste på russisk side for å tanke opp, kjøpe sig og sprit etc.

Hva som er kult er forskjellig fra person til person. Du vet nok selv hva du har lyst å oppleve og dermed kan du best sette opp rute selv. Hva med å ikke planlegge så mye å heller bare reise? Ta en dag av gangen og se hvor du ender og hva som skjer?
Sist endret av random67489; 13. mai 2018 kl. 18:13.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=236415&page=2

https://forum.bodybuilding.com/showt...hp?t=166669181
Sist endret av jepppzy; 14. mai 2018 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.