Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1300
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Henviser til denne: lenke

Jeg vil ikke ta opp den evinnelige debatten om hasj vs alkohol.

Heller stusser jeg på at VG kjører denne, med åpenbare faktafeil og uten kildehenvisning?

Virker nesten litt som skremselspropaganda?

Eventuelt at VG forstår at kronikken er såpass skeiv at den vil skape reaksjoner, dermed generere klikk?
Sist endret av Carmex; 4. mai 2018 kl. 13:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er ikke ulovlig å ta feil. Det er et meningsinnlegg, og du finner lignende innlegg som gjør akkurat det samme i en annen retning. Det er såvidt jeg kan se ikke VG som har skrevet den.
Sist endret av m0b; 4. mai 2018 kl. 13:10.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Neida, hadde ikke fått for meg at VG hadde skrevet den, men de er nå en riksdekkende avis og velger å publisere dette.
Sitat av m0b Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å ta feil. Det er et meningsinnlegg, og du finner lignende innlegg som gjør akkurat det samme i en annen retning. Det er såvidt jeg kan se ikke VG som har skrevet den.
Vis hele sitatet...
At landets største nettavis velger å publisere en artikkel full av faktafeil er skremmende enten det er en journalist eller tenåring som har skrevet den.
Men det er jo ikke en artikkel. Det er et debattinnlegg. Slike er jevnlig fulle av faktafeil. Dette er en naturlig del av det offentlige ordskiftet. Isteden for å bitche om det, kan du jo skrive et tilsvar. Er det relativt godt skrevet, kan det meget godt hende at VG publiserer det òg.
Sist endret av kallisti; 4. mai 2018 kl. 15:31. Grunn: rettelse