Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3910
la oss lage ett senario hvor jeg vill koble meg på en wifi router hjemme, men har ikke fysisk tillgang til den, og passordet er ikke tilgjengelig for meg. la oss si at jeg er litt over gjennomsnittet interrisert i data men trenger en liten guidline. noen som kunne linket meg eller skrevet en toturial/manual hvor jeg kan resette/bypase crypteringa på en grei måte?
Det er nok ikke mulig å gjøre det på en grei måte lenger, med mindre ruteren er gammel og bruker utdatert krypteringsteknologi.
Du kan forsøke med ett pixiedust angrep som utnytter svakheter i WPS funksjonen. Det er litt varierende resultater men er den først sårbar så får du WiFi passordet i løpet av en halvtime.
Reaver er ett perfekt verktøy for den jobben.
Med reaver kan du også kjøre tradisjonelle bruteforce angrep mot WPS funksjonen men dette kan ta flere dager, og nyere routere har sikkerhetsfunksjoner som skal forhindre bruteforce.

Du kan også prøve å gjette passordet med en ordliste.

Da bruker du airmon-ng til å snappe opp handshake pakker som sendes når noen kobler til WiFi og aircrack-ng for å gjette passordet.
Sitat av hollow Vis innlegg
Kanskje ta en titt på wifiphisher https://github.com/wifiphisher/wifiphisher
Vis hele sitatet...
ja men det der er vell MiTM greier? Er vel ikke så brukbart til å cracke ett ap?