Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3344
Hva er deres beste søkestrenger for å finne informasjon om seg selv på google og andre søkemotorer? Jeg har prøvd følgende strenger:

Kode

Fornavn Etternavn
"Fornavn Etternavn"
Fornavn Etternavn Adresse
Epost adresser som tilhører meg
"Epost adresser som tilhører meg"
Men dette gir meg veldig lite relevant informasjon, jeg for bare opp resultater som er om andre med samme navn. Når jeg søker med epost adresser så gir det meg null resultater. Jeg ønsker egentlig bare å se hva som står om meg ute på internet, med tanke på fremtidige arbeidsgivere antagelig gjør søk på meg.
Bruker du google sin egen "alert" funksjon når en side med en gitt søkestreng blir indexert?

https://www.google.com/alerts
▼ ... over en uke senere ... ▼
En arbeidsgiver vil nok uansett ikke søke på stort sett mere enn navnet ditt, om h*n googler deg. Er ikke så veldig mye mere hokus pokus med hemmelige søkeord så når du ikke finner noe om deg på navnet ditt så er det trolig ikke noe som ligger ute om deg heller med mindre du f.eks blir omtalt ved fornavn eller kallenavn i et forum eller lignende.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av vacant Vis innlegg
En arbeidsgiver vil nok uansett ikke søke på stort sett mere enn navnet ditt, om h*n googler deg. Er ikke så veldig mye mere hokus pokus med hemmelige søkeord så når du ikke finner noe om deg på navnet ditt så er det trolig ikke noe som ligger ute om deg heller med mindre du f.eks blir omtalt ved fornavn eller kallenavn i et forum eller lignende.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det ligger en del informasjon ute om meg, blant annet noen avis artikler. I forrige uke så prøvde jeg å finne en av dem igjen da jeg hadde lyst å lese den på nytt, da jeg og noen kompiser satt og mimmret tilbake til «gamle dager». Men jeg klarte heller ikkje å finne denne. Denne avis artikkelen ble publisert for 12-13 år siden.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg vet at det ligger en del informasjon ute om meg, blant annet noen avis artikler. I forrige uke så prøvde jeg å finne en av dem igjen da jeg hadde lyst å lese den på nytt, da jeg og noen kompiser satt og mimmret tilbake til «gamle dager». Men jeg klarte heller ikkje å finne denne. Denne avis artikkelen ble publisert for 12-13 år siden.
Vis hele sitatet...
Om du husker hvilken avis det var ifra kan du prøve noe slikt, da får du opp resultater fra kun den ene nettsiden.

Kode

fornavn etternavn site:vg.no
Ridder av 1. klasse
Du kan sjekke ut linken under, den har noe flere tips til hvordan du kan spesifisere søkene dine bedre, blandt annete site:vg.no som Synderen nevner.

http://www.howtogeek.com/98698/impro...s-infographic/
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Prøv dette:

"Fornavn Etternavn" site:no
Søker bare i norske sites

"Fornavn Etternavn" site:no -site:1881.no -site:180.no
Legg til flere sider du ikke vil ha resultater for
Når jeg søker på meg selv, så finner jeg meg selv i kommentarfeltet til diverse nettaviser. Så jeg har forsøkt å gå gjennom litt systematisk og slette alt. Men det varierer litt med hvert søk, og det virker som om det er vanskelig å fange opp alt. Er det en måte å finne alt man har kommentert (gjennom Facebook på feks vg.no; har forsøkt site:vg.no)?
Spørs hvor sjeldent navnet ditt er, om du heter Johan hætta eller Ole, blir litt forskjell om fyren heter Solfrid Bull Ludvigsen kontra Ola Nordmann.
Jeg har SEO konfigurert navnet mitt på google, så søking av navnet mitt finner mine hemmelig webpage, slåss mot 1881, youtube og facebook. I allefall ikke skadelig for mitt ryktet. Om man går lengere bak på google, finner man biip og kanskje min andre webside fra 2000 tallet... (Ikke skadelig) Alltid tenkt over det med bruk Internett kan få følge senere i livet. Ikke freak da, da gir jeg faen.

Ellers bruker jeg en skjult brukernavn, da mener jeg virkelig alfabet feks; awda3dd

Tips fra How i Met Youre mother, lag deg en nokså seriøs bedrift side (forfalsket) SEO godt med navn evt hva den handler om, skriv mye pent om deg selv (feks hvor viktig du er osv..) Det vil mulig få interessen hos evt arbeidsgiver, under interjuvet eller senere i jobben å du blir spurt, si det var 1 oppgave evt eksempel side (du er webdesigner)
Eller bruk nettsiden til å få ligg i helgene hos damer, som Barney gjorde.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Synderen Vis innlegg
Om du husker hvilken avis det var ifra kan du prøve noe slikt, da får du opp resultater fra kun den ene nettsiden.

Kode

fornavn etternavn site:vg.no
Vis hele sitatet...
Jeg har vært klar over «site:» syntaxen i google lenge og bruker den ofte. Men søket ga ingen relevante resultater.

Sitat av Mchjort Vis innlegg
Du kan sjekke ut linken under, den har noe flere tips til hvordan du kan spesifisere søkene dine bedre, blandt annete site:vg.no som Synderen nevner.

http://www.howtogeek.com/98698/impro...s-infographic/
Vis hele sitatet...
Her var det et par hint å hente. Skal prøve på nytt med fornyet google søke kunnskaper.

Sitat av Stormen Vis innlegg
Prøv dette:

"Fornavn Etternavn" site:no
Søker bare i norske sites

"Fornavn Etternavn" site:no -site:1881.no -site:180.no
Legg til flere sider du ikke vil ha resultater for
Vis hele sitatet...
Jeg var ikkje klar over at man kunne eksludere sider fra søket. Som dere sikkert forstår så er jeg ikkje akkurat noe google guru.
Sist endret av 0xFF; 14. juli 2015 kl. 22:22.