Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6223
Min opplevelse med denne "spice" blandingen, som var listet som legal high, tok plass sommeren 2013.

Jeg og et par kompiser satt hjemme og røyket weed en helg, når en annen kompis av oss ringte og fortalte at han hadde fått noe "spice" i posten, som han hadde bestilt for en tid tilbake, men glemt bort. Før det da plutselig kom i posten. Han ville da dele det med oss, slik at han slapp å teste det alene. Han var jo tross alt ikke klar over hvilke effekt dette ville ha, og syns det var en god ide å gjøre det i selskap av andre. I tilfelle ting gikk sørover pga stoffet.

Vi tenkte litt på det. Vi hadde tross alt weed, så trengte strengt talt ikke noe annet. Men kom fram til at vi kunne prøve, og sjekke hva vi syns. Så vår felles venn kom innom, og hadde tatt med seg stoffet og noe digg fra butikken, som han plukket opp på veien.

Stoffet vi skulle prøve kaltes Annihilation, og skulle være en legal high versjon av marijuana, men mer konsentrert. Så vi ble enige om å ta det rolig fracstarten av. Så vi pakka en liten pipe, som vi delte. Smaken var veldig røkelses-aktig, søt og parfymert. Effekten var rolig og "lættis" på mange måter. Vi fniste en hel masse, lys ble sterkere, så var vanskelig å være ute i sola uten solbriller. Men man fikk ikke munchies, og effekten avtok etter ganske kort tid. Alt i alt helt ok, men ikke noe å skryte av. Pluss at det ikke var noe billigere enn vanlig marijuana.

Men, så kommer det punktet som virkelig gjorde inntrykk på meg. Senere den uken var jeg innom en bekjent, for å se til katten hans. Siden han var bortreist litt over en uke. Og før jeg stakk opp dit fant jeg fram den lille posen med Annihilation, og tenkte jeg kunne røyke det lille som var igjen etter katten hadde fått mat. Så når alt var gjort og klart, satte jeg meg i stuen og pakka det lille som var igjen i pipen. Det jeg la merke til da (som da skulle vært nok til å la være), var at i det det siste lille innholdet kom ut av posen, var en god del av det som kom ut blankt pulver. Det lignet veldig på vanlig sukker. Jeg stusset litt på det, men tolket det på samme måte som krystaller i marijuana. Altså mer effekt. Så jeg fyrte opp pipen, trakk et godt drag og satte meg bak i sofaen. Effekten startet som de gangene tidligere i uken, og jeg satt meg til rette for å se tv. Men etter en liten stund merket jeg at det ble vanskelig å holde følge med det som skjedde på TVen. Jeg følte meg lettere paranoid, og syns det var litt latterlig. Så jeg gikk for å hente vann. Når jeg kom tilbake til sofaen, slo det effekten virkelig inn.

Det hadde nå gått 10-15 min, og jeg følte meg veldig rar. Så jeg la meg ned for å slappe av. Dette var til liten nytte, og effekten begynte å ta helt av. Jeg ble desorientert, og skjønte etter hvert ikke hvor jeg var. Rommet jeg satt i ble veldig stort, og jeg klarte ikke se for meg hva som var utenfor døren som førte ut av stuen. Og jeg klarte ikke sette sammen hvem alle jeg kjente var, og hvorfor jeg kjente dem. Ganske kjapt var rommet jeg satt i, hele verden, og jeg var fanget. Etter en masse stressing for å klare å røyse meg opp, bestemte jeg meg for at jeg måtte ut.

Når jeg kom ut kom jeg på at jeg hadde kjørt motorsykkel opp dit, og at det var midt på lyse dagen. Jeg klarte dog å komme meg opp på sykkelen. Men siden jeg var helt ute av det, klarte jeg ikke på død og liv å huske hvordan jeg kjørte motorsykkel. Etter litt klarte jeg åvsette den i gir, og bega meg på vei hjem. Det hele gikk veldig sakte, siden jeg var livredd. Så etter nesten å ha ødelagt motoren på sykkelen, klarte jeg å komme meg hjem. Der sprang jeg på do og kastet opp som besatt i 2 timer. Jeg brakk meg så mange ganger, og over så lang tid, at jeg til slutt kastet opp blod. Jeg sovnet så på gulvet, ved toalettet, og våknet 10 timer senere, og følte meg helt for jævlig. Massiv hodepine, tørr munn, dårlug funksjonalitet i hjernen og en syk nedtur.

Jeg fant senere ut at det var flere i UK som hadde endt opp på sykehuset etter overdose på Annihilation. Så mitt forhold til det stoffet gjenntok seg aldri igjen.

Det var da min ooolevelse med legal highs.

-C
ArbeidsledigProletar
Ikke kjør superrusa!
Ihvertfall ikke shaky rett etter en overdose.
Virker litt pussig at de ikke engang hadde lacet dopet ordentlig på urtene engang. Bare krydra urter med pulver og pakka dem i en pose.

Kan ikke folk bare holde seg vekk fra disse falske cannabisproduktene? Det er meningsløst, de kommer aldri til å bli noe særlig gode uansett, klarer per i dag og sannsynligvis ikke på noen år ihvertfall å etterligne cannanobiodsammensetningen som man finner i planter. Ikke trenger noen å forske fram det heller, for dritten selger jo uansett.

Si nei til dårlig/farlig dop solgt på internett.

Det skal sies at den overdosen din virket ikke særlig kraftig, du grønna jo ikke engang.

(ikke at jeg sier at det var noe behagelig opplevelse i det hele tatt, har man ikke kontroll, har man ikke kontroll. Men opplevelsen av at verden blir mindre og "forsvinner" utenfor rommet du er i, er jo ganske vanlig effekt ved cannabis og ikke på så ekstremt store doser heller)
Sist endret av Batabusa; 22. mars 2014 kl. 13:19.
Norsk Moral Forum på banen igjen. Jeg tror han har skjønt at dette ikke er noe han skal gjøre igjen folkens, skjerpings.

Jeg takker deg forøvrig for å dele dette. Enda en god grunn til å aldri prøve disse RC greiene.
har du fått noen negativ effekt etter opplevelsen? side effekter? dårlig hukommelse? angst?

Har røyka Legal high før, og ødela forholde mitt med cannabis. får alltid `bad tripp` og noia, etter inntak av cannabis. etter den dårlige opplevelsen eg hadde på spice
Sitat av GrønnTe Vis innlegg
Har røyka Legal high før, og ødela forholde mitt med cannabis. får alltid `bad tripp` og noia, etter inntak av cannabis. etter den dårlige opplevelsen eg hadde på spice
Vis hele sitatet...
Skjedde samme med meg etter jeg røyket UR144 en mnd i strekk. Løsningen for meg var å røyke veldig lite, men litt flere ganger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Dust som kjører når du er rusa.
Vis hele sitatet...
Jævla hyggelig av deg å komme med en slik kommentar når trådstarter tar seg tiden å dele sin erfaring og opplevelse med oss. Han har da på ingen måte sagt at det var riktig av ham å kjøre i ruset tilstand. Han bare fortalte historien sin slik han opplevde det. Alle kan gjøre feil, og trådstarter er klar over at han har gjort en tabbe.

Skjerp dere.
Trådstarter
Hei igjen! Tenkte jeg skulle komme med en oppfølging på tråden min!

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ikke kjør superrusa!
Ihvertfall ikke shaky rett etter en overdose.
Virker litt pussig at de ikke engang hadde lacet dopet ordentlig på urtene engang. Bare krydra urter med pulver og pakka dem i en pose.

Kan ikke folk bare holde seg vekk fra disse falske cannabisproduktene? Det er meningsløst, de kommer aldri til å bli noe særlig gode uansett, klarer per i dag og sannsynligvis ikke på noen år ihvertfall å etterligne cannanobiodsammensetningen som man finner i planter. Ikke trenger noen å forske fram det heller, for dritten selger jo uansett.

Si nei til dårlig/farlig dop solgt på internett.

Det skal sies at den overdosen din virket ikke særlig kraftig, du grønna jo ikke engang.

(ikke at jeg sier at det var noe behagelig opplevelse i det hele tatt, har man ikke kontroll, har man ikke kontroll. Men opplevelsen av at verden blir mindre og "forsvinner" utenfor rommet du er i, er jo ganske vanlig effekt ved cannabis og ikke på så ekstremt store doser heller)
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at jeg har røyket cannabis i mange år før denne hendelsen, og jeg har aldri merket følelser i nærheten av hva dette stoffet fikk meg til å føle. Jeg noia et par ganger på cannabis når jeg var yngre, men det sluttet jeg med etter som jeg ble eldre, og klarte å ta forhåndsregler i forkant av at jeg skulle ta meg en J. At jeg helt mistet virkelighetsforståelsen, og ikke klarte å resonere hvem broren min var en gang.. ja, da er det noe som er galt. Og slikt skjer ikke på cannabis ved mindre man har dårlig psyke, takler stoffet dårlig, eller har noe annet i blodet som "tukler" med rusen.

Jeg har grønna på cannabis flere ganger, som oftest grunnet at jeg har undervurdert det jeg hadde kjøpt, og laga meg en litt for potent blanding. Og det har da ført til at jeg har spydd og følt meg elendig. Men aldri på den måten som denne "spice" blandingen fikk meg til å føle meg. Spydde tross alt blod etter en stund, grunnet de kraftige brekningene som reiv opp huden i strupen min.

Sitat av GrønnTe Vis innlegg
har du fått noen negativ effekt etter opplevelsen? side effekter? dårlig hukommelse? angst?

Har røyka Legal high før, og ødela forholde mitt med cannabis. får alltid `bad tripp` og noia, etter inntak av cannabis. etter den dårlige opplevelsen eg hadde på spice
Vis hele sitatet...
Har faktisk ikke merket noe til dette i ettertid faktisk. Jeg tok meg dog en lengre pause fra alt som har med rus å gjøre. Rykket opp på treningen, og fikk inn flere økter i uka enn tidligere, spiste sunt og rent, var utendørs en hel del og tok meg tid til å være med venner og kose meg mest mulig. Etter en stund hadde jeg glemt hele denne seansen, til jeg kom på det igjen her en kveld, og bestemte meg for å skrive det ned her.

....................

Jeg vil også si at jeg hadde ingen intensjon om å kjøre i ruset tilstand. Jeg tar ikke en gang i bilnøkkelen når jeg har tatt meg en øl tidligere på dagen. Regler er regler, og jeg har ikke lyst til å ende opp med et liv på samvittigheten, bare fordi jeg tok meg en øl. For å si det på en annen måte; hvis noe så grusomt skulle skje noen gang, så er det bedre om det skjer når jeg er 100% edru. For da blir det ingen "hvis, men tenk om, hva med" osv. Da er det bare meg det går på, og dermed måtte jeg ha akseptert at jeg hadde gjort en feil. Hvis jeg var påvirket på noen som helst måte når det skjedde, så hadde jeg nok slitt mer med å akseptere det. Hvis dere forstår?

Det jeg vil fram til her er at den eneste grunnen til at jeg kjørte hjem den dagen. Var fordi jeg hadde panikk.. det eneste jeg klarte å tenke på var at jeg ville hjem. Og når jeg tenker over det, så vet jeg ikke hvor lenge jeg var innendørs, før jeg klarte å komme meg ut. Det føltes som timesvis, men jeg er ikke sikker.. Det skal også sies at jeg kjørte i 1 gir hele veien, siden jeg klarte å få inn i hodet mitt at jeg ikke var i stand til å kontrollere denne doningen i noe høyere fart. Og at jeg gikk av sykkelen til slutt, fordi det ble for mye.

Jeg angrer på det valget, men hadde ikke sett for meg at jeg kom til å få en slik reaksjon. Var tross alt bare litt igjen i posen. Mye mindre enn hva jeg hadde røyket tidligere. Så jeg er ganske sikker på at det var pulveret som gjorde at det "bikket over".

Lekse lært av dette? JA! Aldri mer syntetisk! Og det bør andre også ta høyde etter. Vi vet ikke en gang hva som er i disse blandingene. For det man vet, så kan disse "urtene" være kjemisk fremstilt, og være laget av rent E-stoff, plast, eller isolasjon med farge. Hvem vet..

-C
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av GrønnTe Vis innlegg
har du fått noen negativ effekt etter opplevelsen? side effekter? dårlig hukommelse? angst?

Har røyka Legal high før, og ødela forholde mitt med cannabis. får alltid `bad tripp` og noia, etter inntak av cannabis. etter den dårlige opplevelsen eg hadde på spice
Vis hele sitatet...
Har de kognitive evnene blitt svekket som følge av noia (kræsjer nerveforbindelsene og lar deg være igjen på et uferdig skrekkpunkt) så må du først og fremst bli mer bevisst på hva slags røykings du får tak i. Forholdet mellom thc og cbd skal avbalansere det som kan føre til angst og psykotiske trekk, men dette finner du ikke i mye av dagens cannabis. Genmanipulert og dyrket for å ha for mye thc og nærmest ikke noe cbd.

Ingen av hippiene røyket dagens kush (kraftig type). Nå er det bare enkelte som virkelig ikke burde røyke kush, men alle på et tidspunkt burde holde seg unna.

Hadde jeg vært deg ville jeg latt tiden lege sårene, altså at du holder deg unna en periode mens du blir trygg og avslappet i det vanlige livet ditt. Eller så er et tips å holde seg til Indica-typer som gir en mer kropplig rus fremfor psykisk. Disse inneholder ofte mer cbd i tillegg.

Ja til legalisering så vi kan vite eksakt hva vi røyker. Er så ferdig med å kjøpe rundt, overpowered dritt. Enkelte typer er til og med avslappende om du er noia og i panikk fra før.