Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2121
Hei.

Jeg har en cd som sitter fast inne i cd-rommet og hver gang jeg prøver å mate den ut, så vil den ikke, den går bare tilbake da og dette har vært en stund siden. Noen ganger så forsøkeren selv og komme seg ut flere gang, men, den kommer aldri ut.

Dette er en iMac 2008 vår modell.

Har prøvd de løsningene på youtube, men funker ikke.

Har du en god ide hvordan jeg kan fikse dette ?

På forhånd takk for svar.
Jeg er ikke sikker på om CD'er vises, men jeg har brukt Disk Utility til å unmounte hdd'er som ikke vil løses ut ellers.
Kom selv borti et problem med en MacBook Pro der en dvd ikke ville ut. Trykte på knappen og det hørtes ut som den skulle ejecte dvden, men det var ikke noe som kom ut. Kom over et tips om å "støvsuge" den ut, og det funka faktisk (Holde støvsugerrøret inntil sloten mens man trykker eject)!

Om dette er så lurt med tanke på statisk elektrisitet vet jeg ikke, jeg brukte iallfall en støvsuger der tuppen var av plast.
Ta omstart på Macen, hold nede museknappen, i det den omstarter, se om den spytter den ut.