Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 7281
Heisann folkens.

Jeg er over gjennomsnittet interessert i minecraft, men det er ikke vennene mine.
Så jeg lurer på om det er noen her som har planer om å spille minecraft på TG?
Er det noe opplegg for Minecraft på TG?
Har noen en server jeg kan spille på under TG? Helst Creative da jeg er veldig glad i å bygge.

Om ingen har en server vi kan spille på, så kan jeg godt fikse oss en server med 30 slots for 200 kroner. Om folk vil bli med å spleise så hadde det vært supert. Om vi får med 10 stykker så blir det 20 kroner på hver, det har da alle råd til?

Takk for svar.
Jeg har planer om å spille litt MC på TG har egentlig ingen andre spill (hvis vi ser bort fra Worcraft 3, Tetris og Fallout)

The Gathering crewet arrangerer en MC konkurranse, les mer her: http://www.gathering.org/tg12/no/Games/minecraft/

Har ingen server å spille på, men er med på å spleise på å sette opp en
Jeg spytter lett i en tjuings til server. Kommer nok til å spille mest fps-spill under TG, men er gjerne med på noen timer med Minecraft-fun! Det er super avkobling.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Jeg har planer om å spille litt MC på TG har egentlig ingen andre spill (hvis vi ser bort fra Worcraft 3, Tetris og Fallout)

The Gathering crewet arrangerer en MC konkurranse, les mer her: http://www.gathering.org/tg12/no/Games/minecraft/

Har ingen server å spille på, men er med på å spleise på å sette opp en
Vis hele sitatet...
Jeg kommer til å bruke mye av min tid på Minecraft.

Den konkurransen SKAL jeg være med i. Så nå må jeg skaffe meg noen flere å være på lag med.

Fett! Jeg har en ferdig oppsatt server, som vi kan nullstille kartet på. Mangler bare litt cash til neste måndes betaling.

Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg spytter lett i en tjuings til server. Kommer nok til å spille mest fps-spill under TG, men er gjerne med på noen timer med Minecraft-fun! Det er super avkobling.
Vis hele sitatet...
Feel free!
Hadde vært kult om du var med å spleise!



Noen som vil være med på laget mitt, og er det greit om vi bruker en server som jeg har satt opp fra før av?
Hvis du vil se noen av mine tidligere konstruksjoner, pm meg!
Blir vel samma som Skate, blir mye fps og mmo på meg, men gir lett 20kr til felleskapet for noen timer minecraft-moro.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Blir vel samma som Skate, blir mye fps og mmo på meg, men gir lett 20kr til felleskapet for noen timer minecraft-moro.
Vis hele sitatet...
Får vi med oss 6 til, så blir det 20 kroner hver! woho
Jeg kan forsjovit hoste server om dette er av interesse. Er ikke på TG grunnet sykdom i familien, men har selvfølgelig tenkt å game en del uansett.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Er med på lattlig mye MC jeg og! Og spytter gjerne inn en 20kroning
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Jeg kan forsjovit hoste server om dette er av interesse. Er ikke på TG grunnet sykdom i familien, men har selvfølgelig tenkt å game en del uansett.
Vis hele sitatet...
Hoster du hjemme da?
Har du bra nok nettverk?
Er det stabilt?
Står pcen på 24/7?
Blir det med eller uten Hamachi?

Sitat av Echuz Vis innlegg
Er med på lattlig mye MC jeg og! Og spytter gjerne inn en 20kroning
Vis hele sitatet...
Latterlig mye, snakker vi "to-the-extreme"?
Jeg har en server som jeg betaler 250,- i måneden for, men er ikke spesielt fornøyd med dette selskapet pga. ELENDIG service. Administrasjonen av denne serveren kan jeg overlate til en annen freak under TG om det er ønske om det.

Jeg kan også hoste på hamachi på lokalnettverket, da jeg har greit nettverk. Speedtest.

Hamachien er selvfølgelig stabil, den andre er litt fram og tilbake med. :/

PCen står på 24/7, ja.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Jeg har en server som jeg betaler 250,- i måneden for, men er ikke spesielt fornøyd med dette selskapet pga. ELENDIG service. Administrasjonen av denne serveren kan jeg overlate til en annen freak under TG om det er ønske om det.

Jeg kan også hoste på hamachi på lokalnettverket, da jeg har greit nettverk. Speedtest.

Hamachien er selvfølgelig stabil, den andre er litt fram og tilbake med. :/

PCen står på 24/7, ja.
Vis hele sitatet...
Om vi ser bort ifra elendig service, er det en god host?
Hvor mye RAM er det?
Er det VPS eller sånn MyMcAdmin?
jeg kan lett legge til noen kroner for og se på hva dere bygger :P spiller ikke så mye MC selv men fortsatt morro og se hva andre klarer og bygge
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Om vi ser bort ifra elendig service, er det en god host?
Hvor mye RAM er det?
Er det VPS eller sånn MyMcAdmin?
Vis hele sitatet...
Er vel egentlig en god host ja. Har serverpacken som heter Iron.

McMyAdmin blir brukt på denne hosten.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
jeg kan lett legge til noen kroner for og se på hva dere bygger :P spiller ikke så mye MC selv men fortsatt morro og se hva andre klarer og bygge
Vis hele sitatet...
Høres bra ut!

Sitat av fisk23 Vis innlegg
Er vel egentlig en god host ja. Har serverpacken som heter Iron.

McMyAdmin blir brukt på denne hosten.
Vis hele sitatet...
Hater MyMcAdmin...
Tror heller jeg vil bruke min server da, ettersom jeg har 4 GB ram og bruker Remote Desktop. :P
Sist endret av En-hyggelig-bruker-29; 29. mars 2012 kl. 13:38.
Tjah, McMyAdmin fungerer jo egentlig til det det skal, selv om noe av interfacen er rimelig klønete.
Den står hvertfall oppe hele døgnet, hele året, så det er bare å gi en lyd så skal du få tilgang til administrator-greiene.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Tjah, McMyAdmin fungerer jo egentlig til det det skal, selv om noe av interfacen er rimelig klønete.
Den står hvertfall oppe hele døgnet, hele året, så det er bare å gi en lyd så skal du få tilgang til administrator-greiene.
Vis hele sitatet...
Will do!
Legger også selvfølgelig inn en 20ings. Hadde server oppe for freaks i fjord, men det var ikke stor interesse:P Alle bare loka rundt og hoppa
Sitat av Naits_ Vis innlegg
Legger også selvfølgelig inn en 20ings. Hadde server oppe for freaks i fjord, men det var ikke stor interesse:P Alle bare loka rundt og hoppa
Vis hele sitatet...
Virker som om interessen er større nå. Jeg har hoppet over en million ganger siden 1.0.1...
jeg kan sette opp creative server på maskina mi på tg den kommer jo til å stå på hele tg uansett så... :P
har 8gb ram men skal spørre en kompis om jeg kan låne 8gb til av han da han ikke skal på tg, men på ferie :P
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Latterlig mye, snakker vi "to-the-extreme"?
Vis hele sitatet...
Hehe, blir nok en del ja. Men skal spille en del annet også. Bla. HL2M
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
jeg kan sette opp creative server på maskina mi på tg den kommer jo til å stå på hele tg uansett så... :P
har 8gb ram men skal spørre en kompis om jeg kan låne 8gb til av han da han ikke skal på tg, men på ferie :P
Vis hele sitatet...
Da kan jeg også hoste, går det an å koble seg på localhost for alle på TG da? Og hvordan blir det om folk som ikke skal på TG vil spille? Da må vi ha med hamachi...

Sitat av Echuz Vis innlegg
Hehe, blir nok en del ja. Men skal spille en del annet også. Bla. HL2M
Vis hele sitatet...
Om du vil så er du velkommen på laget mitt!
Tror dette blir bra

Vet jeg har hl2dm på steam et sted selv, blir vel kanskje å joine litt der også da, hehe.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Tror dette blir bra

Vet jeg har hl2dm på steam et sted selv, blir vel kanskje å joine litt der også da, hehe.
Vis hele sitatet...
Ja, mangler litt penger, men hvis alle som er med nå legger ut 29 kroner så har vi 203 kroner!
Sist endret av En-hyggelig-bruker-29; 29. mars 2012 kl. 15:23.
Er det ikkje bare å smette opp en bukkitserver? Jeg skal la min skolepc være MC 24/7 server på TG, Er ikke mye stress å sette opp.
Sitat av HRawesome Vis innlegg
Er det ikkje bare å smette opp en bukkitserver? Jeg skal la min skolepc være MC 24/7 server på TG, Er ikke mye stress å sette opp.
Vis hele sitatet...
Det er en bukkitserver det er snakk om, det vi har diskutert er om vi skal hoste den på egen maskin eller på en VPS.
Jeg skal ikke på TG, men kan sikkert hoste en server for dere om ønskelig.

- 70/10 nett
- 8gb ram (spytter noen inn litt penger så kan jeg oppgradere til 16/32gb og garantere oppetid i påska)
- i5 2500k

Kommer til å spille BF3 på den, men takler sikkert en del spillere. Blir kanskje innkjøp av en liten server Pc før onsdag så da kan den brukes isåfall.
Sist endret av Mkvarner; 29. mars 2012 kl. 16:23.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg skal ikke på TG, men kan sikkert hoste en server for dere om ønskelig.

- 70/10 nett
- 8gb ram (spytter noen inn litt penger så kan jeg oppgradere til 16/32gb og garantere oppetid i påska)
- i5 2500k

Kommer til å spille BF3 på den, men takler sikkert en del spillere. Blir kanskje innkjøp av en liten server Pc før onsdag så da kan den brukes isåfall.
Vis hele sitatet...
Tror vi hoster den på TG eller på den serveren jeg har fra før av.
Hehe, ok. Kan ordne dns peker om ønsket?
tg.npscraft.com eller noe om du sender meg IP på PM.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hehe, ok. Kan ordne dns peker om ønsket?
tg.npscraft.com eller noe om du sender meg IP på PM.
Vis hele sitatet...
jeg har mc.nbcraft.net
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Virker som om interessen er større nå. Jeg har hoppet over en million ganger siden 1.0.1...
Vis hele sitatet...
Apropo. Jeg har sikkert nærmere 1000 timer playtime, men dette er før releasen. Spilte utrolig mye single player i alpha og enda mer multiplayer under hele beta'en. Om noen har lyst til å ta en liten halvtime for å vise meg alt som er nytt hadde det vært awesome. La det på hylla for en stund da de introduserte piston's. Da var jeg rett og slett lei.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Apropo. Jeg har sikkert nærmere 1000 timer playtime, men dette er før releasen. Spilte utrolig mye single player i alpha og enda mer multiplayer under hele beta'en. Om noen har lyst til å ta en liten halvtime for å vise meg alt som er nytt hadde det vært awesome. La det på hylla for en stund da de introduserte piston's. Da var jeg rett og slett lei.
Vis hele sitatet...
Kan gi deg en rundtur til helga!
Vise deg alt som er nytt og svare på det du lurer på, vil si jeg kan så og si alt om Minecraft, ihvertfall in-game.
Tror jeg har en 1.2.4 server kjørende på mc.npscraft.com.
Er det interesse for en Minecraft server? Nå tenkte jeg å være påskeharen og sette opp en for dere om interesse via SpeedGaming.pro

Send meg en melding
Sitat av Poppee Vis innlegg
Er det interesse for en Minecraft server? Nå tenkte jeg å være påskeharen og sette opp en for dere om interesse via SpeedGaming.pro

Send meg en melding
Vis hele sitatet...
Gratis? Hvor mye ram?

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tror jeg har en 1.2.4 server kjørende på mc.npscraft.com.
Vis hele sitatet...
Er det mange spillere på den? Vi vil ha en "privat" server.
Det er ingen på den. Har du Android mobil? Isåfall kan du må tilgang til serveren via Minecraft Mobile Admin.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det er ingen på den. Har du Android mobil? Isåfall kan du må tilgang til serveren via Minecraft Mobile Admin.
Vis hele sitatet...
Hvor mye RAM og er det gratis? Får jeg tilgang til serveren? Er det MyMcAdmin?
Eier norske SpeedGaming avdelingen, så ja. gratis :-)
Mye RAM trengs det?
Sitat av Poppee Vis innlegg
Eier norske SpeedGaming avdelingen, så ja. gratis :-)
Mye RAM trengs det?
Vis hele sitatet...
Det holder med rundt fire GB, skal gjøre mye worldediting og sånt. Er det MyMcAdmin?

Noen som har lyst til å være med på laget til meg og GreenRay i Minecraft compo på TG? Jeg er keen på å vinne cash.
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Kan gi deg en rundtur til helga!
Vise deg alt som er nytt og svare på det du lurer på, vil si jeg kan så og si alt om Minecraft, ihvertfall in-game.
Vis hele sitatet...
Jeg melder meg også gjerne på denne runden
Sitat av Naits_ Vis innlegg
Jeg melder meg også gjerne på denne runden
Vis hele sitatet...
Feel free! Kan sende dere en PM om når jeg har tid i morgen, har en travel helg foran meg.
Kan bidra med cæsh hvis det trengs! Er hjerne med :3
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Det holder med rundt fire GB, skal gjøre mye worldediting og sånt. Er det MyMcAdmin?

Noen som har lyst til å være med på laget til meg og GreenRay i Minecraft compo på TG? Jeg er keen på å vinne cash.
Vis hele sitatet...
Ja er MyMcAdmin
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Kan bidra med cæsh hvis det trengs! Er hjerne med :3
Vis hele sitatet...
Hjerne med? Tidenes skrivefeil:P
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Er med på omvisning av nye ting btw!
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Det holder med rundt fire GB, skal gjøre mye worldediting og sånt. Er det MyMcAdmin?

Noen som har lyst til å være med på laget til meg og GreenRay i Minecraft compo på TG? Jeg er keen på å vinne cash.
Vis hele sitatet...
Jeg joiner gjerne, men jeg er ikke på TG i år, så må være hamachi eller en annen type for connection siden jeg ikke er på local. :/

Gi meg en lyd, er kreativ og nøye.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Jeg joiner gjerne, men jeg er ikke på TG i år, så må være hamachi eller en annen type for connection siden jeg ikke er på local. :/

Gi meg en lyd, er kreativ og nøye.
Vis hele sitatet...
man trenger da ikke bruke hamachi for å connecte til servere? Om serverne står utenfor skipet (altså hjemme hos noen) er det bare å sette opp en nogenlunde fornuftig port-forwarding på routeren å koble til med "public-IP" til serveren.
Sitat av etse Vis innlegg
man trenger da ikke bruke hamachi for å connecte til servere? Om serverne står utenfor skipet (altså hjemme hos noen) er det bare å sette opp en nogenlunde fornuftig port-forwarding på routeren å koble til med "public-IP" til serveren.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, derfor jeg skrev at det må være hamachi eller en annen mulighet for connection. :P
Sitat av Poppee Vis innlegg
Ja er MyMcAdmin
Vis hele sitatet...
Ok, kan du svare på PM, så kan vi bli enige der
Har planer om å dra frem Minecraft-skillz igjen på TG, har desverre ikke spilt det på en stund siden serveren jeg spilte på ble tatt ned (SP er for nubs).

Men blir morsomt å se hva det kan bli utav det
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Har planer om å dra frem Minecraft-skillz igjen på TG, har desverre ikke spilt det på en stund siden serveren jeg spilte på ble tatt ned (SP er for nubs).

Men blir morsomt å se hva det kan bli utav det
Vis hele sitatet...
Om du virkelig er god, kan du sikkert bli med meg og GreenRay på Minecraft compo på TG Jeg satser på gull (SP er for nubs, indeed).
Betyr det at du er med på spleising?