Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 10439
[COLOR="Silver"]Til crew; hadde ikke peiling på hvor jeg skulle legge denne. Setter pris på om dere heller flytter i stedet for å slette.[/COLOR]
God kveld freaks.

Her om dagen fortalte en kompis meg en måte å komme seg rundt plagiatprogrammet Eforus. Han mente at hvis du kopierer en tekst å setter en hvit x på slutten av hvert ord ville ikke Eforus ferske det.

Eks:
Dette[COLOR="White"]x[/COLOR]er[COLOR="White"]x[/COLOR]en[COLOR="White"]x[/COLOR]test.
Dette er en test.

Hvis du markerer teksten over vil du se hva jeg mener. Eneste måten læreren/sensor ser dette er om de aktivt markerer en bit av teksten din i skriveprogrammet.

Men jeg vet ikke jeg, kan dette funke? Synes nå dette var litt genialt, men det spørs jo om det virker. Har nemlig ingen sikre kilder på at dette fungerer.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
For det første ser det jo helt hjerneskadet ut ettersom mellomrommet blir større og jeg ville øyeblikkelig reagert på dette.

Om det kan lure et plagiatprogram ? Sikkert, hvis ingen har gjort samme trikset før.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
For det første ser det jo helt hjerneskadet ut ettersom mellomrommet blir større og jeg ville øyeblikkelig reagert på dette.
Vis hele sitatet...
Tror[COLOR="White"]x[/COLOR]du[COLOR="White"]x[/COLOR]at[COLOR="White"]x[/COLOR]du[COLOR="White"]x[/COLOR]hadde[COLOR="White"]x[/COLOR]merka[COLOR="White"]x[/COLOR]forskjell[COLOR="White"]x[/COLOR]hvis[COLOR="White"]x[/COLOR]hele[COLOR="White"]x[/COLOR]teksten[COLOR="White"]x[/COLOR]var[COLOR="White"]x[/COLOR]skrevet[COLOR="White"]x[/COLOR]med[COLOR="White"]x[/COLOR]lik[COLOR="White"]x[/COLOR]størrelse?[COLOR="White"]x[/COLOR]Når[COLOR="White"]x[/COLOR]du[COLOR="White"]x[/COLOR]holder[COLOR="White"]x[/COLOR]den[COLOR="White"]x[/COLOR]i[COLOR="White"]x[/COLOR]hånda?[COLOR="White"]x[/COLOR]Tviler.
Sist endret av Daybreak; 29. april 2011 kl. 00:06.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av skateward Vis innlegg
Tror du at du hadde merka forskjell hvis hele teksten var skrevet med lik størrelse? Når du holder den i hånda? Tviler.
Vis hele sitatet...
Ja det ville jeg, for noen som leser skjermtekst og dokumenter hver dag er dette null problem å se med bare øyne, og som sagt, hvis noen har gjort det før deg vil det jo uansett oppdages som plagiat.
Sist endret av AtXbYeA; 29. april 2011 kl. 00:06.
Det er sikkert ingen plagiatprogrammer som er smart nok til å forstå at en skriver uten mellomrom, iallefall ikke Eforus.

Jeg har levert inn oppgaver som blir behandlet av Eforus, formateringen på oppgaven er fantastisk dårlig, så at mellomrommet blir større tviler jeg på er noe problem.
En ting du burde ha i bakhodet er at doktorene på universitetene er sikkert litt skarpere enn læreren din på videregående. Dessuten vet de sikkert om svakhetene til plagiatprogrammene. Jeg ville aldri risikert å stryke + kastet ut av universitetet, ved å jukse på en innlevering.
Sist endret av Spelly; 29. april 2011 kl. 00:09.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
genialt skate jeg tror nok desverre dette kun funker på enkelste steder :/ mye flaks inni bildet her
ellers, genialt
hvis mellomrommet er stort, hvorfor ikke en hvit t eller noe?

og btw, jeg oppdaga att posten din var skrevet med Xer
Sitat av drittsekken Vis innlegg

og btw, jeg oppdaga att posten din var skrevet med Xer
Vis hele sitatet...
Det er den da ikke?

AH lol, den andre ja :P Selvsagt..
Sist endret av murloc; 29. april 2011 kl. 00:28.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Hehe[COLOR="White"].[/COLOR]du[COLOR="White"].[/COLOR]har[COLOR="White"].[/COLOR]skarpt[COLOR="White"].[/COLOR]syn[COLOR="White"].[/COLOR]drittsekken.

Godt[COLOR="White"].[/COLOR]poeng.[COLOR="White"].[/COLOR]Da[COLOR="White"].[/COLOR]handler[COLOR="White"].[/COLOR]det[COLOR="White"].[/COLOR]vel[COLOR="White"].[/COLOR]bare[COLOR="White"].[/COLOR]om[COLOR="White"].[/COLOR]å[COLOR="White"].[/COLOR]finne[COLOR="White"].[/COLOR]den[COLOR="White"].[/COLOR]beste[COLOR="White"].[/COLOR]bokstaven.

Uansett,[COLOR="White"].[/COLOR]jeg[COLOR="White"].[/COLOR]tror[COLOR="White"].[/COLOR]det[COLOR="White"].[/COLOR]kunne[COLOR="White"].[/COLOR]funka[COLOR="White"].[/COLOR]jeg.[COLOR="White"].[/COLOR]
Sist endret av Daybreak; 29. april 2011 kl. 00:30.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
man KUNNE jo skaffet programmet på sin egen pc og testa? *hostpiratebayhost*
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av drittsekken Vis innlegg
man KUNNE jo skaffet programmet på sin egen pc og testa? *hostpiratebayhost*
Vis hele sitatet...
Kanskje det. Jeg prøvde å signe meg opp til å få en versjon av Eforus for over et år siden, men har ikke fått svar.
Sist endret av Daybreak; 29. april 2011 kl. 01:05.
what the hell? Bruker dem det her på vidergående skoler? Og hvordan får dere punktumene/xene til å være usynelig?
Dette[COLOR="White"]j[/COLOR]er[COLOR="White"]j[/COLOR]en[COLOR="White"]j[/COLOR]test.
Dette er en test.
bruk heller en j, så ser det mer normalt ut
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av twixtor Vis innlegg
what the hell? Bruker dem det her på vidergående skoler? Og hvordan får dere punktumene/xene til å være usynelig?
Vis hele sitatet...
Vel,[COLOR="White"].[/COLOR]de[COLOR="White"].[/COLOR]bruker[COLOR="White"].[/COLOR]det[COLOR="White"].[/COLOR]på[COLOR="White"].[/COLOR]skolen[COLOR="White"].[/COLOR]ungdomskolen[COLOR="White"].[/COLOR]også,[COLOR="White"].[/COLOR]AFAIK.

Og[COLOR="White"].[/COLOR]får[COLOR="White"].[/COLOR]å[COLOR="White"].[/COLOR]få[COLOR="White"].[/COLOR]det[COLOR="White"].[/COLOR]hvitt[COLOR="White"].[/COLOR]må[COLOR="White"].[/COLOR]du[COLOR="White"].[/COLOR]være[COLOR="White"].[/COLOR]i[COLOR="White"].[/COLOR]avansert[COLOR="White"].[/COLOR]modus.[COLOR="White"].[/COLOR]
Sist endret av Daybreak; 29. april 2011 kl. 07:34.
Du bruker mer tid og arbeid på å sette inn en hvit bokstav/punktum i hver setning enn å bare gjøre oppgaven..
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du bruker mer tid og arbeid på å sette inn en hvit bokstav/punktum i hver setning enn å bare gjøre oppgaven..
Vis hele sitatet...
Kanskje. Selv synes jeg det bare er dumt å kopiere andres stiler, derfor har jeg aldri gjort det selv. Dette er mer for de som vil/skal det.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Jeg husket da plagiat kontroll kom til its-learning. Alt man trengte for å komme seg forbi den var bare å sette inn
[IF]{
** Ingenting må skrives her. **
}

** HER ER STILEN DIN.

[ELSE]{
return 0;
}

Skal vell og merkes at dette må endres farge på så de ikke ser kode taggene eller noe.
Men har ingen aning om det funker i dag.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du bruker mer tid og arbeid på å sette inn en hvit bokstav/punktum i hver setning enn å bare gjøre oppgaven..
Vis hele sitatet...
Det tar ikke lange tiden å lage en applikasjon som gjør dette for all tekst.
Sitat av prenix Vis innlegg
Det tar ikke lange tiden å lage en applikasjon som gjør dette for all tekst.
Vis hele sitatet...
Er search and Replace blitt for tungvindt?
Prøvde dette nå med en tresiders stil jeg har sendt inn til plagiatkontroll tidligere. Får bare beskjed om at "Dokumentet inneholder ikke nok tekst for å kunne utføre en pålitelig plagiatkontroll", ettersom det hele er bare et par setninger..

Søk og erstatt med i istedenfor x fungerte greit, dog.

Så, det ser ikke ut som denne varianten fungerer så veldig bra ;-)
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Jeg husket da plagiat kontroll kom til its-learning. Alt man trengte for å komme seg forbi den var bare å sette inn
[IF]{
** Ingenting må skrives her. **
}

** HER ER STILEN DIN.

[ELSE]{
return 0;
}

Skal vell og merkes at dette må endres farge på så de ikke ser kode taggene eller noe.
Men har ingen aning om det funker i dag.
Vis hele sitatet...
Den var genial!

Sitat av razer Vis innlegg
Prøvde dette nå med en tresiders stil jeg har sendt inn til plagiatkontroll tidligere. Får bare beskjed om at "Dokumentet inneholder ikke nok tekst for å kunne utføre en pålitelig plagiatkontroll", ettersom det hele er bare et par setninger..

Søk og erstatt med i istedenfor x fungerte greit, dog.

Så, det ser ikke ut som denne varianten fungerer så veldig bra ;-)
Vis hele sitatet...
Hvor sendte du inn? Link?
Sitat av skateward Vis innlegg
Den var genial!



Hvor sendte du inn? Link?
Vis hele sitatet...
Er Ephorus-nøkkelperson (som det så fint heter) der jeg jobber
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Bytt ut space med hvit X? Da får du et tilsynelatende normalt mellomrom, og hvis de spør deg hvorfor det er sånn, så gir du dem bare et spørsmålstegn, du aner da ikke hvorfor det er masse Xer der :P
Når vi fikk Ephorus-rapporter fra Universitetet kom de helt uformatert, det vil si at alle "skjulte" tegn ville vært like synlig som alt annet. Dette var dog i 2008, mulig det har skjedd endringer i forhold til dette.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Bytt ut space med hvit X? Da får du et tilsynelatende normalt mellomrom, og hvis de spør deg hvorfor det er sånn, så gir du dem bare et spørsmålstegn, du aner da ikke hvorfor det er masse Xer der :P
Vis hele sitatet...
Det var akkurat dette jeg prøvde, uten hell.. Tilbakemeldingen jeg fikk var at det var for få setninger til at teksten kunne analyseres, pga at hvert avsnitt blir behandlet som ett ord, siden du ikke har linjeskille mellom..
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av razer Vis innlegg
Det var akkurat dette jeg prøvde, uten hell.. Tilbakemeldingen jeg fikk var at det var for få setninger til at teksten kunne analyseres, pga at hvert avsnitt blir behandlet som ett ord, siden du ikke har linjeskille mellom..
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerer dette med punktum?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av skateward Vis innlegg
Hvordan fungerer dette med punktum?
Vis hele sitatet...
Siden ordene fortsatt blir behandlet som et sammhengende ord trolig vil det nok ikke telle.

Basert på hva dokumentet er lagret i vil vel markupen definere space på en måte, f.eks
 
▼ ... over et år senere ... ▼
Åssen er det nå med plagiatkontrollen?
Hva med å bruke alt + 255?

Kode

Dette er en test. = uten
DetteSPAMerSPAMenSPAMtest. = med
Haha, det fungerte utrolig dårlig her på freak iaff. Men kanskje plagiatprogrammet lar seg lure.
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAM
Sist endret av SodomInsane^; 25. september 2013 kl. 13:09. Grunn: epicfail
Sitat av SodomInsane^ Vis innlegg
alt + 255?
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Har ikke lest hele posten, men bruk[COLOR="White"]-[/COLOR]hvit[COLOR="white"]-[/COLOR]bindestrek[COLOR="white"]-[/COLOR]i stedet. Den er like stor som mellomrommet. Brukt dette flere ganger selv, funker fjell
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Hvis du holder nede alt tasten og skriver 255 vil du få opp et "mellomrom" i ikke-ASCII kode. Vet at dette har fungert for å lure plagiatkontroll i It's Learning før!

Kilde: http://www.alt-codes.net/
Kilde 2: http://en.wikipedia.org/wiki/Alt_code