Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 11240
De siste 2 gangene jeg har tatt Syre, har jeg opplevd noe sinnsykt.

Kvelden startet med at vi først hadde vært på en mdma kveld på byen.
Kom hjem, var sliten, og rullet en joint med en kompis.

Røyket, og ble ganske fjerne..
Så ringte en kompis som jeg hadde vært med tidligere på byen, og lurte på om han og en annen kompis av han kunne komme å chille..
Etter et par timer, kom de, smilende å glad på mdma rus.

Så fikk jeg en syyk tanke om kansje å droppe en dråpe med lsd, uten å tenke på noe konsekvenser i det hele tatt.
Ikke alle ville ha, men jeg og kompisen min tok. (ca 150 ug vær).
Droppet, og satt bare å ventet på den gode lsd rusen.

Den kom etter et par timer.. og var så sinnsykt intens.
Spilte god musikk, og bare gikk litt rundt i leiligheten, å nytet det.

Men nå kommer jeg fram til det jeg synes er helt sinnsykt.
Etter 3-4 timer, dro han ene kompisen hjem, å vi var bare 3 igjen.
(2 på lsd, og en på mdma)
Jeg vet ikke helt om jeg kansje har noe slags angst, men jeg gikk på rommet litt, mens de 2 andre satt igjen i stua.
Etterhvert begynte jeg å tenke på mine sykeste innereste hemmeligheter som bare jeg vet, og det ble intenst.
Det som er så sykt, er at jeg tror også de 2 som satt i stua, kunne lese mine tanker og angst hemmeligheter.
Jeg var overbevist om at de viste hva jeg tenkte på.
Har også opplevd dette en gang før, og var like overbevist da.

Men er dette egentlig mulig ? hva er egentlig dette ?
Håper noen har noe serriøse svar på det her, fordi det her er sykt..

Turingz.
Du hadde en følelse av at noen leste tankene dine og lurer på hvordan det er mulig? Din eneste indikasjon på at de faktisk leste tankene dine er at du følte det veldig sterkt?

Er du fortsatt i LSD-rus?
Såklart er det ikke mulig. Du laget nettopp en tråd om det var mulig å bli imun mot lsd, tar du det ofte? Tanker om telepati, og det å bli overvåket er to gjengangere i psykoser. Kanskje på tide å roe ned.
Trådstarter
8 0
Er ikke i rus nå nei.

Grunnen, er fordi dagen etterpå, når vi skulle dra å kjøpe mat, så begynte han å snakke om begge de 2 tingene jeg tror jeg har angst for.
Jeg har jo aldri sagt til noe eller noen, om disse tankene.

Det var som om hele leiligheten var helt åpen for mine tanker.
Til og med for han som ikke hadde tatt lsd, bare mdma, jeg trodde også han satt å viste mine innerste hemmeligheter.
Fordi når jeg kom ut av rommet, merket jeg en rar atmosfære i leiligheten, og de var helt stille.

Så derfor lurer jeg på om dette faktisk er mulig?
har gått å tenkt på dette lenge..
Nei, hadde dette vært mulig ville det jo vært et stort fenomen som vitenskapen veldig enkelt kunne teste. Derimot er tanker som dine temmelig vanlig hos mennesker med psykoser. Når du vet at dette ikke egentlig er mulig, børst det av deg og beveg deg videre i livet. Plager disse tankene deg fortsatt ville jeg tatt det opp med legen.
Enig med Relevant. Det er sikkert ikke så uvanlig å tenke sånn mens du tripper, men hvis du i nykter tilstand lurer på om folk leser tankene dine så går det noen alarmklokker i mitt hode i alle fall. Gå til legen, og vær litt forsiktig med hva du utsetter hjernen din for fremover.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Om du tror dette mens du er på LSD ser jeg hvor du kommer fra siden alt gir som regel mening når du tripper, men dude om du tror dette edru ( og dette ikke er en troll post) burde du revurdere livet ditt litt.
Ro ned med rusbruken en stund, dette er et godt tegn på at det kan ha vært litt mye for deg i det siste. Kan jeg spørre hvor gammel du er?
Trådstarter
8 0
Jaok, takke for svar

Så dette er aboslutt helt umulig ?

joa, er 24
Sist endret av turingz; 15. juni 2016 kl. 00:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av turingz Vis innlegg
Jaok, takke for svar

Så dette er aboslutt helt umulig ?

joa, er 24
Vis hele sitatet...
Tuller du eller? Om du er 24 burde du vite at å lese andres tanker er umulig.

Får jeg spørre om du har noen psykiske problemer? Eller noe i din familie?

Ro ned turinga i par måneder.
Vrangforestillinger. Du er 24 år og spør helt seriøst om det er mulig å lese andres tanker? Far out, dude... Ro ned alle rusmidler fremover, da mener jeg alkohol og cannabis også. Håper du klarer legge fra deg disse tankene og ta det med ro fremover peace out dude!
jeg har også følt der og da at andre har lest tankene mine når jeg røyker cannabis men forstått at det er jeg som loker. men jeg måtte kutte ut røyking av cannabis pga angst og andre negative effekter det etterhvert fikk på meg.

Men jeg har opplevd telepati med kar jeg bare hadde truffet før ved inntak av 2 lapper lsd, 0,4 mdma og en god del ketamin blanda med cola og litt hasj. det foregikk i ca 1-2 timer og vi "prata" sammen hele denne tiden. har også hørt om og lest om folk som har opplevd telepati ved bruk av høye doser lsd, eller ved bruk av mdma og lsd sammen. og jeg har lest om folk som sier de har opplevd det uten noen form for rus. jeg hadde aldri trodd på noen som hadde sagt til meg at de hadde opplevd telepati hvis ikke det hadde vært for at jeg opplevde det selv. aldri hadde jeg trodd på det!

jeg anser det som veldig sannsynlig at telepati vil være vanlig en gang i fremtiden fordi hjernene våre stadig utvikler seg , fordi jeg vet det er mulig med telepati. men du ser jo her at alle andre enn meg sier NEI, oppsøk lege o.s.v.
tro det du vil, men jeg har opplevd det
Sitat av why_not Vis innlegg
tro det du vil, men jeg har opplevd det
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke, men det trenger fremdeles ikke å være sant. Vi tar inn informasjon via sansene våre. Denne informasjonen blir så prossesert av vår hjerne, og vi får et ferdig bilde av situasjonen. Når det skjer kludd i prossesseringen kan en få opplevelser som er tilsynelatende helt ekte, hjernen kan til og med redigere minnene dine i ettertid. Du kan også lese om mange mennesker som har direkte telepati med reptilhøvdinger, jeg tror på at mange har hatt slike opplevelser, men jeg tror ikke at det faktisk skjedde.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg tviler ikke, men det trenger fremdeles ikke å være sant. Vi tar inn informasjon via sansene våre. Denne informasjonen blir så prossesert av vår hjerne, og vi får et ferdig bilde av situasjonen. Når det skjer kludd i prossesseringen kan en få opplevelser som er tilsynelatende helt ekte, hjernen kan til og med redigere minnene dine i ettertid. Du kan også lese om mange mennesker som har direkte telepati med reptilhøvdinger, jeg tror på at mange har hatt slike opplevelser, men jeg tror ikke at det faktisk skjedde.
Vis hele sitatet...
jeg vet du mener det vi snakket om det i tråden jeg nevnte det i for en stund siden. jeg ville også trodd som deg før min opplevelse.
jeg utelukker ikke helt at alt bare var innbilning, men jeg tror at det faktisk skjedde.
Du tror ikke at du, etter å blandet 5 ulike stoffer, kanskje oppfattet dette feil? F eks at dere snakket høyt uten å vite det, sånn som barn ofte hvisker når de tenker uten å være klar over at de gjør det? Eller at du rett og slett husker det feil?

For all del, folk tror mye rart. Noen tror jo på spøkelser også, uten å være psykotiske. Men sånn som du beskriver det, med den glidende overgangen fra rusopplevelser du forstår at ikke er ekte, til mer overbevisende vrangforestillinger, til etterhvert å tenke på det når du er nykter... og ikke minst det paranoide skjæret over det, hvor du tror folk går rundt og vet hemmelige ting om deg... jeg synes det høres ut som klassiske psykosesymptomer, og tenker at du bør dra til legen før det klikker helt for deg.
Sist endret av entropi; 15. juni 2016 kl. 08:22.
Jeg har hatt liknende opplevelser under rus av hallusinogener flere ganger, både med dyr og mennesker. Det føles som at vi kan kommunisere uten språk. Har også erfart dette med mennesker ifra andre land hvor man rett og slett ikke har mulighet til å forstå hverandre med bruk av ord.

Selvom det i øyeblikket føles ut som at man leser tankene til hverandre, så er nok det er selve rusen som får en til å tro at det er det som skjer. Som nevnt tidligere opplever mange at alt gir mening pga endringer i sansene. Derimot liker jeg å tro jeg at vi i et meditativt mindset er veldig vare for vibbene rundt oss, altså kroppsspråk, utstråling, ansiktsuttrykk, handlinger osv. Jeg kaller det å være på samme bølgelengde, dvs at man sender ut samme frekvens som vedkommende man "leser tankene" til.

Vet at dette er veldig vagt og at jeg har vanskeligheter med å forklare fenomenet på noen logisk måte, men å benekte at vi ikke er connected med hverandre og det rundt oss på et dypere plan, vil jeg si er naivt.

Du kan altså ikke høre personens tanker i ditt eget hode, men du kan i visse tilfeller føle det på deg.
Sitat av entropi Vis innlegg
Du tror ikke at du, etter å blandet 5 ulike stoffer, kanskje oppfattet dette feil? F eks at dere snakket høyt uten å vite det, sånn som barn ofte hvisker når de tenker uten å være klar over at de gjør det? Eller at du rett og slett husker det feil?

For all del, folk tror mye rart. Noen tror jo på spøkelser også, uten å være psykotiske. Men sånn som du beskriver det, med den glidende overgangen fra rusopplevelser du forstår at ikke er ekte, til mer overbevisende vrangforestillinger, til etterhvert å tenke på det når du er nykter... og ikke minst det paranoide skjæret over det, hvor du tror folk går rundt og vet hemmelige ting om deg... jeg synes det høres ut som klassiske psykosesymptomer, og tenker at du bør dra til legen før det klikker helt for deg.
Vis hele sitatet...
som nevnt over, nei jeg tror ikke det var innbilning men utelukker det ikke. Utelukker du helt at telepati kan skje?

Det er noe som har skjedd meg 1 gang og jeg ville fortelle den historien. nei, jeg går ikke å tror at folk kan lese tankene mine.

Det har aldri gått så bra med meg psykisk som det gjør nå på 18 år. har ikke jobbet på snart 5 år men begynner i 100% stilling til neste uke. skal jeg dra til legen å si det? men legge til at; en på freak synes det høres ut som jeg har psykosesymptomer og at jeg det snart klikker helt for meg. jeg trenger masse piller!

Sitat av wackwrack Vis innlegg
Jeg har hatt liknende opplevelser under rus av hallusinogener flere ganger, både med dyr og mennesker. Det føles som at vi kan kommunisere uten språk. Har også erfart dette med mennesker ifra andre land hvor man rett og slett ikke har mulighet til å forstå hverandre med bruk av ord.

Selvom det i øyeblikket føles ut som at man leser tankene til hverandre, så er nok det er selve rusen som får en til å tro at det er det som skjer. Som nevnt tidligere opplever mange at alt gir mening pga endringer i sansene. Derimot liker jeg å tro jeg at vi i et meditativt mindset er veldig vare for vibbene rundt oss, altså kroppsspråk, utstråling, ansiktsuttrykk, handlinger osv. Jeg kaller det å være på samme bølgelengde, dvs at man sender ut samme frekvens som vedkommende man "leser tankene" til.

Vet at dette er veldig vagt og at jeg har vanskeligheter med å forklare fenomenet på noen logisk måte, men å benekte at vi ikke er connected med hverandre og det rundt oss på et dypere plan, vil jeg si er naivt.

Du kan altså ikke høre personens tanker i ditt eget hode, men du kan i visse tilfeller føle det på deg.
Vis hele sitatet...
noen yogier hevder de kan kommunisere kun ved tanker og jeg tror på det
Sist endret av why_not; 15. juni 2016 kl. 11:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wackwrack Vis innlegg

Derimot liker jeg å tro jeg at vi i et meditativt mindset er veldig vare for vibbene rundt oss, altså kroppsspråk, utstråling, ansiktsuttrykk, handlinger osv. Jeg kaller det å være på samme bølgelengde, dvs at man sender ut samme frekvens som vedkommende man "leser tankene" til.

Vet at dette er veldig vagt og at jeg har vanskeligheter med å forklare fenomenet på noen logisk måte, men å benekte at vi ikke er connected med hverandre og det rundt oss på et dypere plan, vil jeg si er naivt.
Vis hele sitatet...
Her bør du argumentere ganske sterkt. hvorfor er det naivt å ikke tro på noe det ikke finnes rasjonell grunn til å tro, noe som er blitt forsket på gang på gang, noe som ligger i samme kurv som titalls tusen andre liknende påstander hvorav mange har blitt avkreftet for lang tid siden.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av why_not Vis innlegg
som nevnt over, nei jeg tror ikke det var innbilning men utelukker det ikke. Utelukker du helt at telepati kan skje?
Vis hele sitatet...
Ja, fordi under den kalde krigen puttet både russerne og amerikanerne store ressurser i forskningen av det paranormale.

Resultaten var helt tilfeldige, det ble aldri konstantert at noen kunne med nøyaktighet, overføre tanker, utøve "klarsynhet" eller noen annen form for ut-av-kroppen opplevelser der de henter informasjon som de tidligere ikke visste.

For det andre, så kan personer som påstår de har paranormale evner bli rik ganske fort: Ingen har hittil klart å vinne pengene i Million dollar paranormal challenge.

Sitat av why_not Vis innlegg
Det er noe som har skjedd meg 1 gang og jeg ville fortelle den historien. nei, jeg går ikke å tror at folk kan lese tankene mine.

Det har aldri gått så bra med meg psykisk som det gjør nå på 18 år. har ikke jobbet på snart 5 år men begynner i 100% stilling til neste uke. skal jeg dra til legen å si det? men legge til at; en på freak synes det høres ut som jeg har psykosesymptomer og at jeg det snart klikker helt for meg. jeg trenger masse piller!

noen yogier hevder de kan kommunisere kun ved tanker og jeg tror på det
Vis hele sitatet...
Som tidligere sagt, hjernen er en fantastisk komplisert sak, man kan grovt sett dele den i to entiteter. Den logiske og kategoriske delen og Den emosjonelle delen, den følende.
Sistnevnte er deg i "nuet", du lever nå og reagerer på inntrykkene du føler nå. Men livet er ingen dans på roser, man må tenke taktisk og planlegge, dette er den logiske delen, den kategoriserer alt, styrer minnene dine og er den kritiske stemmen.
Når det kommer til valg, så er det et uhyre interessant tema for uten å gå alt for dypt inn på det er det flere forskere som heller mot at vi har ofte allerede tatt en avgjørelse. "Nuet" ditt har følt for, eller prefererer et valg og har egentlig allerede bestemt seg for at dette skal utføres før den logiske delen i det hele tatt kommer på banen. Den logiske delen tar ikke valg basert på følelser, for den er følelser bare en parameter blant mange andre. Men den får fint beskjed om å rationalisere dette følelsesbaserte valget. Tenk etter, vi har alle gjort dette, vi rationaliserer et tåpelig impulskjøp, vi rationaliserer den siste øllen ute på byen og vi rationaliserer om hvorfor vi skal fortsette å være i et forhold der motparten er voldelig.

En siste ting å bemerke seg, at du tror du er frisk er et faremoment. De fleste som opplever depresjon eller at de blir utmattet tror selv de er på vei til å bli gal, det er disse som absolutt ikke er "gale", men sliter med noe i livet og er nedfor. Med psykoser er det ofte det motsatte, man har en overbevisning om at man har mentale evner andre ikke har, man kan ofte føle seg som et overmenneske.

Det skader ikke å gå til legen, de vil ikke kaste deg i et polstret rom i tvangstrøye uten videre. Og selv om noen har negative opplevelser med helsevesenet trenger du ikke å dra alt under en kam, jeg kjenner folk som har fått positive ting ut av terapi, med og uten legemidler.
Sitat av why_not Vis innlegg
som nevnt over, nei jeg tror ikke det var innbilning men utelukker det ikke. Utelukker du helt at telepati kan skje?

Det er noe som har skjedd meg 1 gang og jeg ville fortelle den historien. nei, jeg går ikke å tror at folk kan lese tankene mine.

Det har aldri gått så bra med meg psykisk som det gjør nå på 18 år. har ikke jobbet på snart 5 år men begynner i 100% stilling til neste uke. skal jeg dra til legen å si det? men legge til at; en på freak synes det høres ut som jeg har psykosesymptomer og at jeg det snart klikker helt for meg. jeg trenger masse piller!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg utelukker vel egentlig helt det. Det er faktisk et fenomen som burde være enkelt å påvise og som er blitt forsøkt påvist oppigjennom historien. Når det er sagt så har jeg hørt mer overbevisende paranormale historier enn disse rusopplevelsene dine. Sorry.

Hvis du ikke går rundt og tror at folk vet hemmelige ting om deg er det bra, men det var nå det du skrev over her da. Og du lurer vel litt, siden du spør her om det er mulig.

Å gå til legen et bare et velment råd, da jeg har en del erfaring med psykotiske og synes det du beskriver er urovekkende. At man er fullt fungerende i jobb når symptomene starter er ikke noe unormalt. Du trenger ikke å henvise til meg for tolkning av symptomer, du kan jo google psykose og se hva som dukker opp. Tankelesing er en "klassiker" innen vrangforestillinger.

Sitat av wackwrack Vis innlegg
. Derimot liker jeg å tro jeg at vi i et meditativt mindset er veldig vare for vibbene rundt oss, altså kroppsspråk, utstråling, ansiktsuttrykk, handlinger osv. Jeg kaller det å være på samme bølgelengde, dvs at man sender ut samme frekvens som vedkommende man "leser tankene" til.

Vet at dette er veldig vagt og at jeg har vanskeligheter med å forklare fenomenet på noen logisk måte, men å benekte at vi ikke er connected med hverandre og det rundt oss på et dypere plan, vil jeg si er naivt.

Du kan altså ikke høre personens tanker i ditt eget hode, men du kan i visse tilfeller føle det på deg.
Vis hele sitatet...
Ganske vagt ja... hvis du mener det billedlig så kalles det vel noe sånt som nonverbal kommunikasjon og er ikke kontroversielt i det hele tatt. Hvis det er fysiske ting du snakker om når du bruker ord som bølgelengde, vibber, frekvens, connected på dypere plan, så begynner det å høres ganske kvasivitenskaplig ut.
Sist endret av entropi; 15. juni 2016 kl. 11:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lagde en tråd om dette for en stund siden( https://freak.no/forum/showthread.php?t=286235 ) quoter meg selv:
Sitat av oshugon
Et fenomen som er ganske vanlig for meg og som jeg har opplevd mange ganger. Telepati, med både mennesker og dyr under en psykedelisk trip. Oppstår helt plutselig uten forvarsel og gjør at jeg kan kommunisere med nært og fjernt kun via tanker og holde en slags indre samtale. Opplever at det enkelte ganger varer veldig kort fordi det blir for "intenst" eller hva jeg skal si.

Starer som oftest med at jeg tenker på en person og plutselig er "samtalen" i gang, er som om jeg trenger meg inn i andres hode og virkelig forstår deres tanker og følelser. Andre ganger oppstår det når jeg er i samme rom som en annen person, holder en slags samtale og noen ganger blir jeg i tvil om personen faktisk snakker med munnen til meg eller ikke, har flere ganger spurt: sa du det du nettopp sa? eller sa jeg det jeg nettopp sa eller tenkte jeg det bare?

Når det gjelder dyr er det først og fremst hunden min jeg på en måte har fått en kontakt med, om jeg legger håndflaten på hodet dens føles det ut som jeg ser ting fra dens perspektiv og øyne, tankene til hunden kan være utfordrende å ta tak i siden det virker som det kun styres av instinkt, men alikevel føles det som jeg fåt et innsyn i hva den setter pris på her i verden, og hva som gjør den glad.

Alt dette er naturligvis ikke noe jeg tror er reelt i ettertid, men akkurat der og da er det ganske spesiellt og spennende. Jeg ville tro man kunne dra parareller mellom dette og schizofreni på enkelte områder. Noen som opplever det samme? hos meg forekommer det hyppig om jeg konsentrerer meg nok.
Vis hele sitatet...
turingz: Det du beskriver høres ut som en paranoid vrangforestilling. Du tenker på dine innerste hemmeligheter, mens to folk som sitter i rommet ved siden av vet akkurat hva du tenker på. Jeg satt en gang ved siden av Nichotin i en sofa, og plutselig var alle mine innerste greier vrengt ut og kastet rundt i rommet. Det var rimelig ubehagelig og føltes helt reellt der og da, men i ettertid er det jo lett å se mer nøkternt på det. Det er ikke helt uvanlig å få slike følelser på tur, men hvis følelsen vedvarer i tiden etterpå, så vil jeg anbefale at du snakker med noen om det.

Men "tankelesing" på tur trenger ikke være paranoide vrangforestillinger heller. Det er ganske normalt å ha intense opplevelser med svært subtil kommunikasjon når man er i slike tilstander, og særlig hvis man er sammen med noen man kjenner svært godt. Stemningen i rommet, kroppspråk, små blikk, interne referanser osv, slike ting kan bli forsterket noe helt enormt i tura tilstand, og kan oppleves som en form for telepati. Jeg har selv opplevd dette mange ganger. Det er nesten som å få en superevne til å tolke signaler og lese situasjoner. Dette kan imidlertid også gli over i vrangforestillinger hvis man lever seg for mye inn i det.
Sist endret av mentalmelt; 15. juni 2016 kl. 15:46.
Hei, hva er din innerste hemmelighet som du er redd for at andre skal vite eller er redd for selv? Noen ganger når jeg er med folk og vi sitter rundt et bord så kan jeg så på vennen min om han leiter etter en lighter, han tar seg til alle lommene, andre ganger kan jeg kjenne at det rykker i foten og jeg lurer på om jeg kan gå å hente meg et glass vann fordi jeg er tørst. Mange ganger når sånne ting skjer så kan de du er med lese kropps språket ditt og tyde det du vil få gjort. En felles contiousness har jeg opplevd flere ganger i lag med venner når begge er ruset. Det kan være at en kompis spørr meg om jeg ser bølgene i by bildet og ut av høgglighet svarer jeg "ja, jeg ser det." selv om jeg ikke føler med nevneverdig påvirket av rusmidlet jeg har inntatt. Vennen har da fort svart tilbake at jeg ikke trenger å juge, hvis jeg ikke ser det. Det er som om vennen skjønner om jeg er genuin eller ikke og leser meg. Det har vært episoder hvor jeg føler det som veldig ubehagelig at andre mennesker har kunnet lese meg. Det har vært ganger hvor det føles som mine tanker og følelser lyser opp på en tv skjerm ove rhodet mitt og alle jeg snakker med kan ta og føle på hvordan jeg har det. Det er litt ekkelt. Jeg har delt rus opplevelser med andre og vi har følt at vi er helt på samme bane, alt som blir sagt har en mening, vi kan prate og prate og ha det så utrolig behagelig. Noe jeg vil anbefale deg om er at hvis du har noe som forstyrrer deg, vonde tanker som du ikke vil at noen skal kunne ta og føle på så vil jeg anbefale deg å ikke ruse deg med andre før disse følelsene har visnet bort.
Når det gjelder dyr er det først og fremst hunden min jeg på en måte har fått en kontakt med, om jeg legger håndflaten på hodet dens føles det ut som jeg ser ting fra dens perspektiv og øyne, tankene til hunden kan være utfordrende å ta tak i siden det virker som det kun styres av instinkt, men alikevel føles det som jeg fåt et innsyn i hva den setter pris på her i verden, og hva som gjør den glad.
Vis hele sitatet...

Hunder er jo eksperter på non verbal kommunikasjon. Kroppsspråk er alt for dem og det er deres naturlige måte å kommunisere med andre i flokken på. Enten det er andre hunder som lever i flokk, eller om hunden lever i en flokk blant mennesker som de fleste hunder gjør her idag.

For hunden din er du flokkleder, og hunden vil jo hele veien forsøke å kommunisere med deg. Bare noe så som hvordan halen eller ørene står sier masse. Eller benstilling. Vet ikke om du kanskje ikke bevist har tenkt over dette i nykter tilstand? Kanskje på en syre tripp at du endelig plukker opp de non verbale signalene hunden din sender?

Sitat av why_not Vis innlegg
skal jeg dra til legen å si det? men legge til at; en på freak synes det høres ut som jeg har psykosesymptomer og at jeg det snart klikker helt for meg. jeg trenger masse piller!
Vis hele sitatet...

Ja om helt ærlig det bør du absolutt gjøre om du i nykter tilstand tror at dine innerste hemmeligheter ble delt telepatisk på en tripp. En ting er å tro på opplevelsen på tur, det er naturlig og ikke ukjent. Men om du fortsatt føler og tror at andre kan lese tankene dine når du er nykter så er nok en tur til legen absolutt å anbefale. Du kan jo starte med å si at dette skjedde under tung rusbruk på forskjellige stoffer og at det du opplevde fortsatt fremstår som troverdig for deg.

De aller fleste av oss har ti fingre og ti tær. De aller fleste vil kunne leve relativt greit om vi skulle føkke opp et par av de.
Huet har vi kun ett av, verdt å ta vare på og hegne om.
Sist endret av frtoretang; 15. juni 2016 kl. 17:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ja, fordi under den kalde krigen puttet både russerne og amerikanerne store ressurser i forskningen av det paranormale.

Resultaten var helt tilfeldige, det ble aldri konstantert at noen kunne med nøyaktighet, overføre tanker, utøve "klarsynhet" eller noen annen form for ut-av-kroppen opplevelser der de henter informasjon som de tidligere ikke visste.

For det andre, så kan personer som påstår de har paranormale evner bli rik ganske fort: Ingen har hittil klart å vinne pengene i Million dollar paranormal challenge.



Som tidligere sagt, hjernen er en fantastisk komplisert sak, man kan grovt sett dele den i to entiteter. Den logiske og kategoriske delen og Den emosjonelle delen, den følende.
Sistnevnte er deg i "nuet", du lever nå og reagerer på inntrykkene du føler nå. Men livet er ingen dans på roser, man må tenke taktisk og planlegge, dette er den logiske delen, den kategoriserer alt, styrer minnene dine og er den kritiske stemmen.
Når det kommer til valg, så er det et uhyre interessant tema for uten å gå alt for dypt inn på det er det flere forskere som heller mot at vi har ofte allerede tatt en avgjørelse. "Nuet" ditt har følt for, eller prefererer et valg og har egentlig allerede bestemt seg for at dette skal utføres før den logiske delen i det hele tatt kommer på banen. Den logiske delen tar ikke valg basert på følelser, for den er følelser bare en parameter blant mange andre. Men den får fint beskjed om å rationalisere dette følelsesbaserte valget. Tenk etter, vi har alle gjort dette, vi rationaliserer et tåpelig impulskjøp, vi rationaliserer den siste øllen ute på byen og vi rationaliserer om hvorfor vi skal fortsette å være i et forhold der motparten er voldelig.

En siste ting å bemerke seg, at du tror du er frisk er et faremoment. De fleste som opplever depresjon eller at de blir utmattet tror selv de er på vei til å bli gal, det er disse som absolutt ikke er "gale", men sliter med noe i livet og er nedfor. Med psykoser er det ofte det motsatte, man har en overbevisning om at man har mentale evner andre ikke har, man kan ofte føle seg som et overmenneske.

Det skader ikke å gå til legen, de vil ikke kaste deg i et polstret rom i tvangstrøye uten videre. Og selv om noen har negative opplevelser med helsevesenet trenger du ikke å dra alt under en kam, jeg kjenner folk som har fått positive ting ut av terapi, med og uten legemidler.
Vis hele sitatet...
før radio ble funnet opp var det ingen som ville trodd det noen gang var mulig. en snakka i en mikrofon og mange kunne høre han som snakka i sitt eget hjem, ennå han var milevis unna. men de må være stilt inn på riktig frekvens for å motta... jeg sier ikke at jeg kan lese andres tanker eller tror at andre kan lese mine tanker.

enig i at hjernen er en fantastisk komplisert sak.
sitat: Når det kommer til valg, så er det et uhyre interessant tema for uten å gå alt for dypt inn på det er det flere forskere som heller mot at vi har ofte allerede tatt en avgjørelse. "Nuet" ditt har følt for, eller prefererer et valg og har egentlig allerede bestemt seg for at dette skal utføres før den logiske delen i det hele tatt kommer på banen. (sitat ferdig).
før vi har noen som helst bevis for hva det enn måtte være, er det mange som vil si at det ikke er logisk eller at det er mulig. det virker som du allerede har tatt en avgjørelse...

hvorfor sier du at det ikke skader å gå til legen? du sier man ikke trenger å ta alle under en kam, det er jeg enig i.
jeg har vært hos psykolog på ruspoliklinikken, hos leger, hos anerkjent psykiater, på dps hos dyktig psykiater og i kognitiv terapi. alt uten legemidler etter egen vilje

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hunder er jo eksperter på non verbal kommunikasjon. Kroppsspråk er alt for dem og det er deres naturlige måte å kommunisere med andre i flokken på. Enten det er andre hunder som lever i flokk, eller om hunden lever i en flokk blant mennesker som de fleste hunder gjør her idag.

For hunden din er du flokkleder, og hunden vil jo hele veien forsøke å kommunisere med deg. Bare noe så som hvordan halen eller ørene står sier masse. Eller benstilling. Vet ikke om du kanskje ikke bevist har tenkt over dette i nykter tilstand? Kanskje på en syre tripp at du endelig plukker opp de non verbale signalene hunden din sender?




Ja om helt ærlig det bør du absolutt gjøre om du i nykter tilstand tror at dine innerste hemmeligheter ble delt telepatisk på en tripp. En ting er å tro på opplevelsen på tur, det er naturlig og ikke ukjent. Men om du fortsatt føler og tror at andre kan lese tankene dine når du er nykter så er nok en tur til legen absolutt å anbefale. Du kan jo starte med å si at dette skjedde under tung rusbruk på forskjellige stoffer og at det du opplevde fortsatt fremstår som troverdig for deg.

De aller fleste av oss har ti fingre og ti tær. De aller fleste vil kunne leve relativt greit om vi skulle føkke opp et par av de.
Huet har vi kun ett av, verdt å ta vare på og hegne om.
Vis hele sitatet...
jeg tror ikke at mine innerste hemmeligheter ble delt telapatisk under den trippen. vi "prata" sammen om det vi ville prate om men det ble mer personlige ting vi "prata" om, enn om vi hadde prata på normal måte med å åpne kjeften og lyd kommer ut. det hadde heller aldri skjedd med han før...

enig i at det er verdt og viktig å ta vare på hjernen vår. ha en fin kveld
Sist endret av why_not; 15. juni 2016 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av why_not Vis innlegg
før radio ble funnet opp var det ingen som ville trodd det noen gang var mulig.
Vis hele sitatet...
Nei, det elektromagnetiske feltet vart oppdaga meir eller mindre paralellt med elektrisiteten, så det er bullshit. Det var åpenbart at det eksisterte lenge før radio vart praktisk realisert. I tillegg stridde det aldri mot kjent kunnskap. Telepati mangler ein plausibel forklaringsmekanisme, og strir delvis mot det vi veit.
Sitat av why_not Vis innlegg
jeg tror ikke at mine innerste hemmeligheter ble delt telapatisk under den trippen. vi "prata" sammen om det vi ville prate om men det ble mer personlige ting vi "prata" om, enn om vi hadde prata på normal måte med å åpne kjeften og lyd kommer ut. det hadde heller aldri skjedd med han før...
Vis hele sitatet...
Definisjonen av rusmiddel er jo meir eller mindre at det endrer aspekt ved realitetsorienteringa - spesielt psykadeliske rusmidler. At du uttaler deg så skarpt er jo åpenbart ikkje veldig truverdig.

Fekk du vite noko du ikkje kan ha fått vite på anna måte...?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, det elektromagnetiske feltet vart oppdaga meir eller mindre paralellt med elektrisiteten, så det er bullshit. Det var åpenbart at det eksisterte lenge før radio vart praktisk realisert. I tillegg stridde det aldri mot kjent kunnskap. Telepati mangler ein plausibel forklaringsmekanisme, og strir delvis mot det vi veit.


Definisjonen av rusmiddel er jo meir eller mindre at det endrer aspekt ved realitetsorienteringa - spesielt psykadeliske rusmidler. At du uttaler deg så skarpt er jo åpenbart ikkje veldig truverdig.

Fekk du vite noko du ikkje kan ha fått vite på anna måte...?
Vis hele sitatet...
ok. for 1000 år siden var det ingen som trodde de kunne høre noen prate ut av en boks når han ikke personen som prata var i nærheten.


mye som ikke har vært troverdig som er troverdig idag. mye som ikke er troverdig idag som er troverdig i fremtiden

fikk ikke vite noe mer enn det vi kunne sagt med ord. det er ikke det som er poenget
Følelsen av at man leser tanker er jo ganske reell da.

Derfor skal/bør man ta hensyn til set og setting. Om man nesten alltid føler dette men man tripper med andre, som jeg gjør.
Da tripper man alene. Man ødelegger jo hele tripppen med å la seg distrahere av slikt og det ender jo som regel heller dårlig.

Det er jo en fin oppskrift på bad trip og totalt bortkasta.

Det er jo noe som heter at alt er mulig og man skal la alle muligheter være åpne. Det er så.
Dette temaet taes opp i den nyeste episoden av Ancient aliens også.

Det betyr jo ikke at det ikke er mulig, men vi har nå enda ikke noe bevis å legge bordet enda og da blir alt annet synsing og grenser til det psykotiske.
Fordi det er det vi lettest kan forklare det med pr nå, og i 100% av tilfellene så langt så er det også det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av why_not Vis innlegg
ok. for 1000 år siden var det ingen som trodde de kunne høre noen prate ut av en boks når han ikke personen som prata var i nærheten.
Vis hele sitatet...
Det er svadaargumentasjon. Ingen hadde undersøkt radio for tusen år sidan.

Vi har i dag brukt rimeleg store ressursar på å forske på korleis hjernen fungerer, inklusiv, som dodecha er inne på, forskning på om telepati er reelt.

Så langt har vi ikkje sett teikn til det. Ein samanliknbar situasjon hadde vore om Faraday på 1850-talet ikkje hadde sett teikn til EMF når han undersøkte elektrisitet.

TL;DR: Samanlikninga di heng ikkje på greip.
Sitat av why_not Vis innlegg
mye som ikke har vært troverdig som er troverdig idag. mye som ikke er troverdig idag som er troverdig i fremtiden
Vis hele sitatet...
Det er skilnad på noko vi ikkje kan noko om (radiobølger i vikingtida) og noko vi kan ein del om, men ikkje ser teikn til X i. T.d. kan vi ikkje utelukke at kloakken fungerer ved at magiske dodrauger fjerner avfallet, men vi veit nok om systemet til å anta at det ikkje er tilfellet.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Det er jo noe som heter at alt er mulig og man skal la alle muligheter være åpne. Det er så.
Dette temaet taes opp i den nyeste episoden av Ancient aliens også.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke mene at du bruker Ancient Aliens som støtte for retorikken. Ancient Aliens er rent svada, ren bullshit. Det er jo nesten psykotisk i seg selv.
Høres ut som en stormende psykose på vei når man ikke klarer å skille mellom tankelesning på LSD og i edru tilstand.
Jeg tror vi har nok av innlegg som sier akkurat det samme nå. (Du er psykotisk, søk hjelp osv.) Man kan bidra med noe nytt (i det minste et argument), eller la være.
Sist endret av mentalmelt; 16. juni 2016 kl. 13:35.
Det kan jo bare ha vært en rekke tilfeldigheter som gjorde at dette føltes så sykt virkelig.

Jeg hørte på en podcast av Terence McKenna engang, der han fortalte om noen opplevelser han hadde, der en rekke tilfeldige hendelser oppsto.

En av opplevelsene var at; Terence var ute i ødemarka et sted, alene, nesten uten mat og hadde røyket cannabis og meditert i flere dager. I horisonten fikk han øye på en mann med sekk på ryggen, og Terence begynte å fantasere om at mannen hadde med seg indrefilet, østers, russiak kaviar og gourmet mat av alle slag (dette fordi han var så sulten). Når mannen kom frem til der Terence oppholdte seg, sa han: "Se hva jeg har! Østest, kaviar og indrefilet!". Mannen hadde jobben som oppvaskhjelp på et luksus hotell i årevis, var dritt lei jobben og i det han sa opp jobben stjal han med seg alt han fant av mat før han stakk.

Dét er hva jeg kaller en syk opplevelse, og som Terence sa så kan ting virke ganske sinnsykt når slike ting faller på plass. Bare pass på og ikke ta det alt for seriøst.
Sist endret av NinjaGeir; 17. juni 2016 kl. 17:34.
Sitat av turingz Vis innlegg
Det som er så sykt, er at jeg tror også de 2 som satt i stua, kunne lese mine tanker og angst hemmeligheter.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme skjedde meg på syre (samme handlingsforløpet også; jeg gikk på rommet og alt gikk til helvette der fra, dog det var noen vakre øyeblikk mens jeg fortsatt var sammen med trippepartnerne), har ikke tatt stoffet siden.
LSD er noe som kunn kan nytes av få heldige etter min oppfatning (folk som ikke har angst, depresjon o.l).

Jeg slet med angst lenge før dette skjedde, og det hjalp meg ikke akkurat.
Jeg "tror" fortsatt at folk leser tankene mine og den slags (heller det at jeg er redd for at folk skulle kunne lese angst-tankene mine ut ifra kroppspråk, tonefall osv... Det er helvette på jord).

Fleinsopp på den annen side har "motsatt" virkning på psyken min og har faktisk hatt stor terapautisk virkning på meg. Jeg sverger til soppen over alt.
Jeg sier ikke at du burde ta flein, med tanke på at jeg ikke kjenner sinnstilstanden din, men kanskje det er lurere enn laboratorium shit.

Det å ta psykedelia for å "oppleve noe" er jo helt på trynet uansett, da ville jeg heller foreslått mdma og litt røykings.
Men mest av alt, set and setting, herre jesus. Man kan ikke stresse det nok.
Sitat av NinjaGeir Vis innlegg
En av opplevelsene var at; Terence var ute i ødemarka et sted, alene, nesten uten mat og hadde røyket cannabis og meditert i flere dager. I horisonten fikk han øye på en mann med sekk på ryggen, og Terence begynte å fantasere om at mannen hadde med seg indrefilet, østers, russiak kaviar og gourmet mat av alle slag (dette fordi han var så sulten). Når mannen kom frem til der Terence oppholdte seg, sa han: "Se hva jeg har! Østest, kaviar og indrefilet!". Mannen hadde jobben som oppvaskhjelp på et luksus hotell i årevis, var dritt lei jobben og i det han sa opp jobben stjal han med seg alt han fant av mat før han stakk.
Vis hele sitatet...

In your head in your head its in your head. /cranberries

Jada det hørtes plausibelt ut. Så da er det bare å ønske seg 7 rette i lotto etter litt lett meditasjon så løser alt seg. Eller en entrecote med fløtegratinerte.....

Hvorfor jobbe å slite for å nå mål og selvrespekt, når en kan få alt en ønsker seg bare ved å tenke på ting i lett meditasjon?
Sist endret av frtoretang; 18. juni 2016 kl. 10:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det at du faktisk må spør andre om dette er mulig er i seg selv et dårlig tegn. Det er for slike folk en psykose lettere kan oppstå ser jeg for meg, folk som er lettere å lure og har lett for å tro på sin egen fantasi og ideer (som er en stor ting under LSD-rus). Mener ikke å være frekk og si at du er lettlurt. Men håper du lærer nå at uansett hvor ekte og overbevisende noe virker så må du være kritisk til ideen og bruke dine logiske evner når du blir edru og reflekter over det du opplevde. Er man frisk så tror jeg det sier seg selv hva som er mulig og hva som er ikke.
Så alle "medier", de som tror på spøkelser, barn og østlendinger er også psykotiske?
Nei, det har sjeldent noe med psykose å gjøre. Overtro er et annet nøkkelord, overtro og svindlere. Når det er sagt har jo faktisk overtro, religion, psykose flere ting til felles, forskjellen er hva som skjer I hodet hos den det er snakk om.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Så alle "medier", de som tror på spøkelser, barn og østlendinger er også psykotiske?
Vis hele sitatet...
Nei, man er ikke psykotisk selv om man er overtroisk. (Er barn og østlendinger sidestilt med spøkelser, forresten?)

Grunnen til at jeg synes denne beskrivelsen hørtes skummel ut var for det første den gradvise overgangen mellom rusopplevelse som glir over i virkelighetsoppfatning, kombinert med litt paranoide trekk. At han beskriver at han føler folk vet hemmelige ting om ham. Det høres mer ut som tendenser til vrangforestillinger enn vanlig overtro i mine ører. Nå påstår han jo at han ikke tror dette likevel da, og det er jo bra. Å være litt original og tro på alternative ting er ikke psykotisk.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er svadaargumentasjon. Ingen hadde undersøkt radio for tusen år sidan.

Vi har i dag brukt rimeleg store ressursar på å forske på korleis hjernen fungerer, inklusiv, som dodecha er inne på, forskning på om telepati er reelt.

Så langt har vi ikkje sett teikn til det. Ein samanliknbar situasjon hadde vore om Faraday på 1850-talet ikkje hadde sett teikn til EMF når han undersøkte elektrisitet.

TL;DR: Samanlikninga di heng ikkje på greip.


Det er skilnad på noko vi ikkje kan noko om (radiobølger i vikingtida) og noko vi kan ein del om, men ikkje ser teikn til X i. T.d. kan vi ikkje utelukke at kloakken fungerer ved at magiske dodrauger fjerner avfallet, men vi veit nok om systemet til å anta at det ikkje er tilfellet.
Vis hele sitatet...
ser du ikke sammenhengen mellom telepati og radio vis du legger godviljen til?

hvis man presenterer forskjellige teorier om hva som helst, vil det ikke nødvendigvis være logisk eller mulig idag. men det betyr ikke at det aldri vil være tilfellet.

jeg skjønner at for alle som ikke har opplevd det høres det ut som tullball. jeg kan ikke bevise at det har skjedd og jeg sier heller ikke det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av why_not Vis innlegg
ser du ikke sammenhengen mellom telepati og radio vis du legger godviljen til?
Vis hele sitatet...
Nei, det du driv med er logiske feilslutninger. At Gallileo hadde rett i at jorda går rundt sola vil ikkje sei at du har rett når du kjem med påstander som strir mot rådande oppfatning.

Radio vart nøye bygd opp som teoretisk konsept og deretter gradvis demonstrert i praksis. Det som imidlertid er åpenbart er at demonstrasjonane fungerte. Det vart overført informasjon raskare enn det som var mogeleg på andre vis, og ein hadde eit teoretisk fundament for det.

Å bevise telepati er tilsvarande trivielt - overfør informasjon utan eksterne hjelpemiddel. Du treng ikkje forklare korleis det funker. Ein enkel demonstrasjon der du bruker telepati for å fortelje t.d. rekkefølga på ein kortstokk ein anna person ser på er nok. Men ingen har demonstrert det. Det er ein del som har prøvd seg, men dei har stortsett brukt radio, speglar og juks.
Sitat av why_not Vis innlegg
hvis man presenterer forskjellige teorier om hva som helst, vil det ikke nødvendigvis være logisk eller mulig idag. men det betyr ikke at det aldri vil være tilfellet.
Vis hele sitatet...
Høh? Det avsnittet er fullstendig blotta for meining.
Sitat av why_not Vis innlegg
jeg skjønner at for alle som ikke har opplevd det høres det ut som tullball. jeg kan ikke bevise at det har skjedd og jeg sier heller ikke det.
Vis hele sitatet...
Problemet er at den som er lettast å lure er deg sjølv. Hjernen er ei fantastisk sak, med velkjente fenomener som falske minner, feiloppfatninger, minner som endrer seg og så bortetter. Det er velkjente fenomen, og det er enkelt og greit meir truleg at det er grunnen enn telepati. Som nemnt over er det rimelig trivielt å teste - forsøk å overfør kunnskap du ikkje kan få på andre måter enn telepati. Helst skal du gjere det utan å jukse...
Sitat av why_not Vis innlegg

jeg skjønner at for alle som ikke har opplevd det høres det ut som tullball. jeg kan ikke bevise at det har skjedd og jeg sier heller ikke det.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne flytte på skyene, ikke bare det, men jeg kunne velge hvilken sky jeg ville flytte på også.
Jeg kan ikke bevise det, men det skjedde..
Rusindusert opplevelse, men der og da 100% ekte etter min oppfatning, men etter jeg landet, så kunne jeg le godt av meg selv, å samtidig smile fra øre til øre over en rimelig spesi trip
Burde kaste noe sarkasme inn her, men interwebz er ikke så flink å formiddle det, eller?..
takk for meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av why_not Vis innlegg
takk for meg
Vis hele sitatet...
Det er særdeles lite konstruktiv diskusjonsform. Du insisterer på å konstruere di eiga røynd, og om andre er ueinige, så er det deira problem?

Som nemt er det trivielt å bevise telepati gitt at det faktisk eksisterer. Det er derimot totalt umulig å motbevise det - på linje med at du aldri vil kunne motbevise at eg kan fly ved å flakse med armane.

Når du kjem med påstanden har du bevisbyrda. Det har du ignorert, og du har forsøkt å trekke aparte paraleller til t.d. radio.

Så få med deg nokon. Ta ein godt stokka kortstokk. La ein person sjå gjennom og telepatisk overføre den til deg. Utelukk andre former for kommunikasjon. Greier du å treffe på alle 52 korta har du eit svært godt utgangspunkt for påstanden - og greier du å replikere det under kontrollerte forhold (i.e. tredjeparter sjekker at du ikkje jukser) skal eg med ein gong slå fast at eg åpenbart tok feil, og at telepati er eit faktisk fenomen.

Problemet er imidlertid at det er mange som har påstått dei kan det - og enten har dei vorte hekta i juks eller så har dei nekta å la seg undersøke. Vi har ingen truverdige rapporter om fenomenet. Og beklager, det du oppfatter på syretrip er nær sagt per definisjon ikkje truverdig.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er særdeles lite konstruktiv diskusjonsform. Du insisterer på å konstruere di eiga røynd, og om andre er ueinige, så er det deira problem?

Som nemt er det trivielt å bevise telepati gitt at det faktisk eksisterer. Det er derimot totalt umulig å motbevise det - på linje med at du aldri vil kunne motbevise at eg kan fly ved å flakse med armane.

Når du kjem med påstanden har du bevisbyrda. Det har du ignorert, og du har forsøkt å trekke aparte paraleller til t.d. radio.

Så få med deg nokon. Ta ein godt stokka kortstokk. La ein person sjå gjennom og telepatisk overføre den til deg. Utelukk andre former for kommunikasjon. Greier du å treffe på alle 52 korta har du eit svært godt utgangspunkt for påstanden - og greier du å replikere det under kontrollerte forhold (i.e. tredjeparter sjekker at du ikkje jukser) skal eg med ein gong slå fast at eg åpenbart tok feil, og at telepati er eit faktisk fenomen.

Problemet er imidlertid at det er mange som har påstått dei kan det - og enten har dei vorte hekta i juks eller så har dei nekta å la seg undersøke. Vi har ingen truverdige rapporter om fenomenet. Og beklager, det du oppfatter på syretrip er nær sagt per definisjon ikkje truverdig.
Vis hele sitatet...
det er ikke noen sitt problem, jeg fortalte hva som hadde skjedd meg. har hatt masse hallusinasjoner på forskjellige stoffer og opplevd mye sprøtt under rus som jeg ikke tar seriøst.
jeg har aldri sagt jeg skal bevise det, jeg har presisert at det er noe som har skjedd meg en gang. det er ikke noe jeg kan konsentrere meg om for så å få til.
jeg prata med en kar i 1-2 timer via telepati! nå får du flakse vidare
Sitat av frtoretang Vis innlegg
In your head in your head its in your head. /cranberries

Jada det hørtes plausibelt ut. Så da er det bare å ønske seg 7 rette i lotto etter litt lett meditasjon så løser alt seg. Eller en entrecote med fløtegratinerte.....

Hvorfor jobbe å slite for å nå mål og selvrespekt, når en kan få alt en ønsker seg bare ved å tenke på ting i lett meditasjon?
Vis hele sitatet...
Enten forstår jeg ikke hva du mener eller så gikk du fullstendig glipp av poenget mitt.

Det jeg mente var at det føles veldig rart når sånne ting faller på plass, noe det kanskje gjorde i hodet til TS mens han trippet. Som du nevnte, "in your head in your head its in your head".

Meditasjonen har ingenting å gjøre med noe som helst.
Sist endret av NinjaGeir; 18. juni 2016 kl. 23:29.
Det er ikke uvanlig å føle at man kan drive med telepati i en eller annen form under LSD rus. Som andre har vært inne på så er man under LSD-påvirkning ofte mer sensitiv på omgivelsene og seg selv. Man fanger opp "vibber" fra andre mennesker (dyr, trær, planter etc) mye lettere. Litt som en meditatør som gjennom trening har lært seg å være oppmerksom på øyeblikket, sin egen kropp og omgivelsene (fri fra ego, tankekjør, følelser og andre "ting" som kan være som et tykt filter mellom en selv og direkte sansing av virkeligheten).

Å være åpen for at telepati (som føltes 100% ekte under trippen), kan ha skjedd, er ikke heeelt på bærtur og psykotisk å undre over. Det er tvert imot svært naturlig å overveie om egen direkte erfaring som føles 100% ekte, har noe med virkeligheten å gjøre.

Historien er full av ankedoter om mennesker med teleptiske evner. Enten det er vismenn, eneboere, meditatører eller hellige menn. Sosialantropologer som studerte aborginere i Australia oppdaget at telepati for disse var like vanlig og hverdagslig som andre ting. Det ble brukt under jakt for å si at man hadde fått et bytte etc. Kan hende krever en slik evne overvåkenhet for naturen, et klart sinn (fri fra hverdagslig vissvass og rot) som kan hende er sjelden vare i vår kultur og tidsalder hvor fokuset er annerledes (og også unødvendig gitt vår moderne kommunikasjons-teknologi).

Ellers kjenner nok mange seg igjen i situasjoner som at man f.eks har tenkt på noen, også ringer dem ut av det blå, eller lignende scenarioer hvor man kan undre seg over om en form for tankeoverføring kan ha skjedd.

Det er også eksempler på at lignende eller samme vitenskapelige gjennombrudd har skjedd i helt forskjellig steder i verden, uten at det er kontakt mellom disse - som kan få enkelte til å undre over felles bevisthet, at det er noe i lufta, og at forskjellige forskergrupper/oppfinnere/vitenskapsmenn etc har fanget dette opp uavhegig av hverandre.

Det er rett at det ikke finnes vitenskapelige bevis for at telepati eksisterer. Det er også rett at å være ovrdrevent opptatt av telepati og magiske evner kan være endel av en vrangforestilling til et psykotisk menneske. Men at å være åpen for et slikt fenomen = psykotisk, synes jeg er å dra det langt.

Det går fint an å annerkjenne at man ikke har noen gode vitenskapelige bevis i kontrollerte former hvor telepati er blitt bevist, samtidig som man kan se at det finnes ankedoter, historier og hendelser hvor telepati kan synes som ganske plausibelt.

Kan hende passer ikke en vanlig vitenskapelig modell i kontrollerte former, for å bevise at et fenomen som telepati kan være reelt. Kan hende er det noe i disse forsøkene (den nøkterne observasjonen, det at man skal "prestere" noe, et egoistisk motiv om å "bevise" det som blir oppfattet som en overnaturlig evne eller andre faktorer) som gjør at telepati nekter å la seg bevise.

Jeg synes ikke det er helt på bærtur å være åpen for fenomenet.

Personlig er jeg åpen for at telepati kan være et virkelig fenomen. Men jeg kan selvsagt ikke hevde dette bombastisk som a 2+2 er 4.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bearass Vis innlegg
Historien er full av ankedoter om mennesker med teleptiske evner. Enten det er vismenn, eneboere, meditatører eller hellige menn. Sosialantropologer som studerte aborginere i Australia oppdaget at telepati for disse var like vanlig og hverdagslig som andre ting. Det ble brukt under jakt for å si at man hadde fått et bytte etc. Kan hende krever en slik evne overvåkenhet for naturen, et klart sinn (fri fra hverdagslig vissvass og rot) som kan hende er sjelden vare i vår kultur og tidsalder hvor fokuset er annerledes (og også unødvendig gitt vår moderne kommunikasjons-teknologi).
Vis hele sitatet...
(Mi utheving)

[[Citation needed]]

Som sagt er det særs trivielt å bevise telepati, men påstander om det er litt einsformig. Det er forska på telepati (m.a. amerikanske militæret), og du har JREF som utlovde ein million dollar til dei som kunne demonstrere paranormale evner.

INGEN har komt med noko som er nær truverdig argument for at telepati er eit reelt fenomen.
Sist endret av vidarlo; 19. juni 2016 kl. 00:07.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det er ikke uvanlig å føle at man kan drive med telepati i en eller annen form under LSD rus. Som andre har vært inne på så er man under LSD-påvirkning ofte mer sensitiv på omgivelsene og seg selv. Man fanger opp "vibber" fra andre mennesker (dyr, trær, planter etc) mye lettere. Litt som en meditatør som gjennom trening har lært seg å være oppmerksom på øyeblikket, sin egen kropp og omgivelsene (fri fra ego, tankekjør, følelser og andre "ting" som kan være som et tykt filter mellom en selv og direkte sansing av virkeligheten).
Vis hele sitatet...
Dette er vel det man kan kalle cold reading. Det er ikke noe magisk over det. Jeg forstår at det kan oppleves som telepati, men det betyr ikke at det er det.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Ellers kjenner nok mange seg igjen i situasjoner som at man f.eks har tenkt på noen, også ringer dem ut av det blå, eller lignende scenarioer hvor man kan undre seg over om en form for tankeoverføring kan ha skjedd.
Vis hele sitatet...
Og så kan du tenke deg alle de zillionene ganger du har tenkt på noen og så ringte de ikke. Men det er jo ikke akkurat noe du legger merke til eller forteller historier om. Man husker hendelser som bryter med mønsteret, og tillegger dem større vekt enn de fortjener. I tillegg har man hindsight bias, som gjør at vi husker spådommene våre som tydeligere enn de var. Kanskje tenkte du såvidt på kompisen din før han ringte, men i ettertid husker du det som at du satt med en veldig sterk følelse av at han kom til å ringe. Det finnes en hel haug med biaser som kan forklare hvorfor vi føler vi kan forutse ting eller at ting andre forutser stemmer. Det har med hvordan kognisjon og hukommelse funker, og det er vitenskaplig underbygget i motsetning til telepati.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Det er rett at det ikke finnes vitenskapelige bevis for at telepati eksisterer. Det er også rett at å være ovrdrevent opptatt av telepati og magiske evner kan være endel av en vrangforestilling til et psykotisk menneske. Men at å være åpen for et slikt fenomen = psykotisk, synes jeg er å dra det langt.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i. De færreste overtroiske er syke. Jeg forklarte tidligere hvorfor alarmklokkene ringte hos meg i akkurat dette tilfellet, det har ikke først og fremst med det å tro på telepati å gjøre.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Kan hende passer ikke en vanlig vitenskapelig modell i kontrollerte former, for å bevise at et fenomen som telepati kan være reelt. Kan hende er det noe i disse forsøkene (den nøkterne observasjonen, det at man skal "prestere" noe, et egoistisk motiv om å "bevise" det som blir oppfattet som en overnaturlig evne eller andre faktorer) som gjør at telepati nekter å la seg bevise.
Vis hele sitatet...
Akkurat det argumentet, eller variasjoner over det, har jeg lite til overs for. Det er utrolig vanlig i alternativ medisin f eks å si at man ikke kan bruke vitenskaplig metode til å bevise fenomenet, fordi den måten å bevise ting på ikke passer fenomenet. Som om vitenskaplig metode bare er en av mange kilder til kunnskap, og at personlige opplevelser, tradisjon etc er likestilt, bare annerledes. Vitenskap er IKKE et livssyn. Den eneste måten telepati kan bevises på er ved vitenskaplig metode. Hvis telepati som fenomen nekter å opptre ned mindre man er ydmyk overfor det og tror på det, da er det ikke et fysisk fenomen. Da er det et religiøst/overnaturlig fenomen. Det må man gjerne tro på, men ikke argumentere for som om det er noe naturlig.
Sist endret av entropi; 19. juni 2016 kl. 01:13.
Det er også eksempler på at lignende eller samme vitenskapelige gjennombrudd har skjedd i helt forskjellig steder i verden, uten at det er kontakt mellom disse - som kan få enkelte til å undre over felles bevisthet, at det er noe i lufta, og at forskjellige forskergrupper/oppfinnere/vitenskapsmenn etc har fanget dette opp uavhegig av hverandre.
Vis hele sitatet...
Som med telefonen feks. Ja tidsmessig så falt det seg slik at de kom til en mer eller mindre lik konklusjon omtrent på samme tid. Men hva har det å gjøre med en felles bevisthet? Mtp antall mennesker så sier det nesten selv at noen oppdagelser vil skje veldig nært tidsmessig. Fordi mange jobber med samme problemstilling. '


Historien er full av ankedoter om mennesker med teleptiske evner. Enten det er vismenn, eneboere, meditatører eller hellige menn.
Vis hele sitatet...
Jada historien er full av slike anekdoter - men så er det jo nettopp det de er - anekdoter. De kan ha sitt utspring i overtro, religion, kultur, rusindusert opplevelser, eller rene eventyr. Utspringet kan for gjerne være en kombinasjon av det jeg nevnte.
Poenget er at vi vet ikke og dermed er det anekdoter.

Vitenskapelige metoder kan ikke bortforklares. Når ingen har klart å gjennomføre telepatiske beskjeder i kontrollerte former så nytter det ikke å dra opp gamle sagn. For det er jo nettopp det de historiene er. Eventyr. Og tung rusbruk. Mennesket har inntatt rusmidler og hallusinogene stoffer i tusenvis av år. Ikke rart det blir mange gode historier.