Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 24220
Frem til de fikk tomta på Årvoll parkerte rundt 10-15 av bilene dems i gata langs ved meg. Fordelen sånn sett for min del er at jeg får lettere parkering etter de flytta. Føler også at bilen står litt tryggere.

Hvis jeg parkerte på kvelden/natta hvor som helst i gata flokket de seg rundt bilen min for å se om det var noe interessant å stjele i bilen. Dette kan jeg se ved å snu meg etter jeg har gått noen meter fra bilen. Kun en gang har jeg glemt noe i bilen, det var en liten bag som lå bak setet. Denne bag'n og sideruta var selfølgelig borte dagen etter.

Husker også da en av de satt å dreit midt på fortauet. Good times. Det var også vanndammer med urin nedover fortauet hver eneste morgen.

Som nevnt tidligere i tråden stusser jeg også på hvordan de alltid har råd til å handle på bensinstasjoner som er vesentlig dyrere enn vanlige butikker. Baconpølse og en halv liter med Burn/Red Bull er ikke akuratt billig kost.

For meg er de et gjennomført kvalmt folkeslag. De aner ikke hva sosiale normer og regler er. De kan stå å fise og pelle seg i nesa mens man prater til de. Dette kræsjer totalt med hvordan vi i Norge er vandt til å leve. Jeg dømmer dessverre alle over en kam siden jeg ikke har en eneste bra erfaring med dem.

Årvoll kommer til å se ut som en Ghetto og jeg er redd det bare kommer fler og fler.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bishop Vis innlegg
Jeg synes dette debattinnlegget var spennende lesning: http://www.verdidebatt.no/debatt/cat...5/#post_289405

Skrevet av en som har studert Romfolket i mange år, samt utgitt bøker om dem.
Vis hele sitatet...
Takker for link, veldig greit å vite litt om historien til disse menneskene. Interessant lesning.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Snemannen Vis innlegg
lær deg å lese korrekt, kalte nordmennene som stod utenfor gjerdet 'hyener'.
Vis hele sitatet...
Jeg må beklage for den glippen, det medfører selvsagt korrekthet at du aldri sa det. Nå er det dessverre for sent å redigere innlegget slik at jeg ikke kan korrigere det. Igjen - beklager, rett og slett en misforståelse fra min side.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Trådstarter
Misforståelser skjer selv den beste, takker.
Hehe, folk blir i det minste flinkere til å passe på lommebøkene sine nå da...

Men helt ærlig syns jeg dette er blitt veldig blåst opp. Jeg treffer på dem daglig, og har til gode å se noen drite på gata, bli rundstjelt eller andre kjipe ting.
Etterhvert som folk blir mer oppmerksomme på å ikke gå med åpne vesker osv, vil dette "problemet" gå over av seg selv (tror jeg). Blir ikke så mye å tjene på å være her da. Vi er ganske bortskjemte i Norge, da det er forholdsvis lite lommetyveri her i forhold til de fleste andre land
Har ikke lest hele tråden, men denne artikkelen er vel kanskje relevant. Den handler om nordmenn som kjempet mot fattigdommen i New York på 1920- og 30-tallet . De verst stilte flyttet til en søppeltomt kalt Ørkenen Sur.
Merkelig, under Norge-Danmark fotball kampen ble titalls dansker stoppet og nektet adgang til det norske riket for å forhindre kriminalitet, da de som ble nektet har kriminell fortid innenfor fotballvold osv, men for disse her er det fritt fram selv om det er stor sannsynlighet at mange av de vil begå kriminelle handlinger, hvor er logikken i det?

Blir litt småkvalm når enkelte både på forumet her og media kaller det for noe lignende som skjedde under andre verdenskrig, (les dere litt mer innpå holocaust!)
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Du er virkelig historieløs hvis du ikke ser sammenhengen med andre verdenskrig og behandling av sigøynere og tatere. Det er eksakt samme retorikk som ble brukt mot dem rett før andre verdenskrig og under, og i motsetning til jødene så fikk de liten eller ingen oppreisning etter holocaust. Man regner med at rundt 500 000 ble drept under andre verdenskrig i konsentrasjonsleirer.

Hvis du skal ta opp tåpelige sammenlikninger så kan vi heller se litt på din. Det er stor forskjell på å generalisere et helt folkeslag som per lov kan fritt bevege seg innad i Norge og på et par hooligans som man på forhånd visste ville lage bråk, basert på personspesifikke hendelser.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Trådstarter
Mye meninger ute å går om romfolket, det er sikkert. Mange meninger som jeg ikke synes henger helt på greip og som kan virke en god smule farget av hva man 'har hørt'. Godt å se at her også er enkelte som har et mer objektivt syn på dette folket, da jeg ikke tror på å skulle dømme en hel folkegruppe nord og ned pga hva media og andre sier ut ifra egne følelser. Uansett, interessant lesning fra alle parter.
En jeg kjenner leide ut sommerhuset sitt til slike rumenere. Etter en uke var det søppel over hele hagen og huset måtte pusses opp pga ødelagte dører, dørkarmer, vegger med et hull i osv...
Jeg leide engang ut en leilighet til noen knarkere fra Kristiansund. Etter fire timer måtte leiligheten sandblåses pga lukt, dritt og mugg, jeg måtte selge hunden og dokkehuset som sto i bakgården, ungene mine måtte adopteres vekk fordi kjerringa døde av kreft mens jeg ble tvunget til uføretrygd mens knarkerene fikk et penthouse og mange millioner av staten.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Trådstarter
Touché!
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
En historie som faktisk kunne hendt...? What.
Vis hele sitatet...
JA, akkurat som mange nordmenn oppfører seg som om de har blitt ranet og antastet av rumenere, uten at de faktisk har det fordi har hørt for noe usselt tjuvpakk de er. Mye som kunne hendt, men faktisk ikke har det.
Sitat av Snemannen Vis innlegg
JA, akkurat som mange nordmenn oppfører seg som om de har blitt ranet og antastet av rumenere, uten at de faktisk har det fordi har hørt for noe usselt tjuvpakk de er. Mye som kunne hendt, men faktisk ikke har det.
Vis hele sitatet...
Hittil i år har jeg faktisk bare hatt ett ublidt møte med sigøynerne i Norge. Da var jeg vitne til at en sigøyner klubbet ned en annen med en jernstang, en sigøynerdame stjal sekken til en kompis og at en annen kompis ble dyttet og skjelt ut av en annen sigøynderdame fordi han ikke ga fra seg colaen sin til henne. Alt dette på en gang.

Nå vil jeg ikke fremstå som ignorant eller hjerteløs, men romfolket har jeg så lite til over for. De må gjerne sendes ut så fort som mulig.
Jeg synes Jens Stoltenberg sier noen kloke ord om debatten

http://www.dbtv.no/?vid=1738813421001

Det er helt klart en selvfølge og et premiss at alle som oppholder seg i kongeriket må følge norsk lovgivning. Men vi skal uansett være forsiktige med hvordan vi omtaler romfolket. Det hatet og fremmedfrykten vil bare gå i arv så lenge voksne oppegående mennesker synker til et så lavt nivå at de kaller de "pakk" og "søppel"
Skjønner ikke hvorfor de som ikke bor i Oslo, eller er der regelmessig gidder å kommentere en gang.
Hva vet en fra Lillehammer om situasjonen i Oslo, det h*n leser i VG der man ser en ussel liten leir som ikke 5% av de bor i en gang(kun ett overslag)? Eller Aust-Agder? Ikke kom her å ros sigøynerne når dere ikke er i nærheten av Oslo.
Sitat av loord Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor de som ikke bor i Oslo, eller er der regelmessig gidder å kommentere en gang.
Hva vet en fra Lillehammer om situasjonen i Oslo, det h*n leser i VG der man ser en ussel liten leir som ikke 5% av de bor i en gang(kun ett overslag)? Eller Aust-Agder? Ikke kom her å ros sigøynerne når dere ikke er i nærheten av Oslo.
Vis hele sitatet...
Det er vel romfolk andre steder enn i Oslo? Denne karen går vel under "romfolket"

http://img.nrk.no/img/475653.jpeg

alltid slått meg som en trivelig fyr. Men han er vel også en " stjele, snylte, tigge, grise-kjeltring"? Eller, quakecry du får utdype.
Det som egentlig er ille er at det er en sak om dette, at jeg må sitte og lese om disse møkkafolka på vg.no.
De skulle fått full tank på transiten sin og en liten justering med lang batong før de ble geleidet østover.

Så snart slikt kommer i avisa blir det så mange medmennesker som skal både gi de ditt og datt til ingen nytte - snart kommer vinteren og da drar de østover og er glemt.

Har ikke rare erfaringen med sigøynere/romfolk eller hva man skal kalle de, kun en tiggerepisode i Oslo - samt at jeg har hørt noe ry. om at bestemora til bestemora mi var sigøyner. Om det er sant eller ikke har jeg ikke peil på. Jeg har ikke campingvogn..tror faen ikke jeg har hengerfeste på bilen engang. Trekkspill har jeg heller ikke btw, så jeg tror ikke sigøynergenene mine stikker så dypt.

Tiggerepisoden:
I Oslo i forbindelse med henting av en bil. Vaset rundt nedi sentrum og ventet på en kar da jeg skal innom en matbutikk og kjøpe meg snus, ikke så langt unna matbutikken sitter det en knarker med en kopp fremfor seg og samler på småpenger - som bygdetulling på byen følte jeg et snev av sympati over stakkaren. Men jeg gidder ikke å gi han penger, istedet så kjøpte jeg med milkshake, noen bamsebrød, ferdigskivet ost, skinke og majones.

Når jeg kommer ut av butikken så har det kommet en sigøyner/romfolk eller hva enn man vil kalle det bort på samme fortausområde som knarkeren satt på. Han har en krykke i den ene hånden og en kopp i den andre hånden, samtidig som han står og rister som en tulling og lager rare lyder for å tiltrekke oppmerksomhet..dette er samtidig som han nesten trør på knarkeren som sitter der - ser tydelig at knarkeren er veldig oppgitt.
Jeg sitter meg ned på huk fremfor knarkisen og skal ta frem matvarene jeg har kjøpt til han, og da tilter tullingen med krykke, og begynner å brøle samtidig som han skal grafe til seg posen min med krykka.
Mens jeg står på kne så tar jeg tak i krykken og dytter den mot han for at han skal flytte seg, plutselig så står han støtt som et fjell uten en risting og uten at krykken berører marka, han går da noen meter før han starter skuespillet sitt igjen.

Knarkeren ble veldig taknemmelig for maten og jeg går videre. Går forbi samme tullingen med krykker, og han spytter på meg da jeg ikke putter penger i koppen hans. Da blir jeg pissed og spørr wtf is your problem, han flipper da opp krykken sin og slår som et helvette etter hodet mitt. Får dukket og gått noen skritt unna, men han stuper mot meg og svinger en gang til etter meg, uten at han når meg. Siste gangen han slo, så slo han så hardt at han havnet i ubalanse, og jeg benytter det til å gi han en høvelig hard høyre - bare så pappkrus og småpenger spruter på fortauet der. Fikk det ganske travelt med å komme meg kjapt bort derfra, da det sikkert så helt sykt ut for folk som akkurat kom rundt hjørnet at jeg knaller ned en 50 åring med krykker.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg ønsker selvfølgelig at romfolket skal ha det så godt som overhodet mulig, men det som er det store problemet, er at hvis vi gir romfolket noe som helst rettigheter, så kommer det tre ganger så mange tilbake neste år. Antakeligvis ikke bare fra Romania, men også fra flere land som nå rammes hardt av finanskrisen. Man kan på mange måter si at Norge nå er et slags "Klondike". Det kommer til å bli kamp om plassene her. Det virker som det er utrolig lite Norge kan gjøre, men at problemet heller må løses av Romania selv. Deportasjon hadde kanskje løst mange problemer for trangsynte nordmenn, men deportasjon er noe jeg håpet man ble ferdig med under krigen.
Jeg bor 100 meter unna leiren på Årvoll. Ser ikke det store problemet med at en håndfull har slått seg ned i noen sandhauger jeg. Ikke har jeg merket noe til alle disse forferdelige tingene som folk snakker om også. Registrerer at de til og med har fått et par tre toaletter. Bra, så slipper de å drite i skogen.

Og forresten. Jeg er veldig glad i å være på tur i skog og mark. Da driter jeg rett på bakken. Tenk det!
""...Det enkle svaret er at dei er del av EU, og prinsipielt sett det same som norske statsborgarar. Det er ein av dei fire fridomane i EU - retten til å busettje seg der ein vil innan unionen""

Bullshit! Enhver utenlandsk person må søke om å få bosette seg i Norge, og enhver kan kun være i Norge i maks 3måneder hvis dem ikke søker om fast bosettelse(som krever en masse dokumenter).

Disse romenerene er kommet hit som turister og putter sugerør i våre lommer, og tror at dem kan gjøre akkuratt som dem ønsker.. Har noen opplevd turister som gjør som disse? Det har iallefall ikke jeg... avskyelige folk!
Sitat av thundercat Vis innlegg
""...Det enkle svaret er at dei er del av EU, og prinsipielt sett det same som norske statsborgarar. Det er ein av dei fire fridomane i EU - retten til å busettje seg der ein vil innan unionen""

Bullshit! Enhver utenlandsk person må søke om å få bosette seg i Norge, og enhver kan kun være i Norge i maks 3måneder hvis dem ikke søker om fast bosettelse(som krever en masse dokumenter).

Disse romenerene er kommet hit som turister og putter sugerør i våre lommer, og tror at dem kan gjøre akkuratt som dem ønsker.. Har noen opplevd turister som gjør som disse? Det har iallefall ikke jeg... avskyelige folk!
Vis hele sitatet...
Apropos akkurat det med 3 måneders regelen, den er interessant nok de facto ikke i kraft. Siden utlendinger kan reise rett over svenskegrensa uten pass, vet naturligvis norske myndigheter ikke hvor lenge utlendinger har oppholdt seg i landet. Skulle utlendingen allikevel føle seg nødt til å følge loven, holder det å holde seg i Sverige i et døgn før man drar tilbake for nye 3 måneder. Jeg tror ikke signøynere i Norge gjør sistnevnte, det er strengt tatt unødvendig.
Jeg vet ikke hvor mange av dere som bor i Oslo sentrum, men når du må passere 10 tiggere på vei til butikken (200m), så burde man innse at det er noe galt med denne utviklingen. Jeg kan ikke bevege meg ut døren, før jeg blir bedt om å gi bort mine hardtopptjente penger, til folk som ikke gidder å jobbe. Gir jeg ikke penger, blir jeg som nevnt før, spyttet etter.

Jeg har ingen god løsning på hva som bør gjøres, men ved å forby tigging, så kan vi kanskje få en hovedstad som ikke lukter og ser ut som en jævla slum, der man kan ferdes uten å bli plaget for hver meter man går.
Denne agurknyheten om rom-folket på campingtur i Norge er jo helt ute av proporsjoner.

La nå rom-folket praktisere sin alternative livsstil i grustaket/pukkverket på Årvoll. De er helt sikkert også hyggelige mennesker bare man blir kjent med dem, problemet er at alle lar sine meninger farges av gamle fordommer og brunskjorter som så altfor lett slipper til i media i disse sommerdager.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor mange av dere som bor i Oslo sentrum, men når du må passere 10 tiggere på vei til butikken (200m), så burde man innse at det er noe galt med denne utviklingen. Jeg kan ikke bevege meg ut døren, før jeg blir bedt om å gi bort mine hardtopptjente penger, til folk som ikke gidder å jobbe. Gir jeg ikke penger, blir jeg som nevnt før, spyttet etter.
.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært meg dem spyttet etter, så hadde jeg peisa knyttneven rett i ansiktet til dem, du aner faktisk ikke hva som er i spyttet og kan faktisk være farlig, så det på TVNorge eller discovery der en politimann ble spyttet i kjeften, og han havnet på legesjekk for eventuelle sykdommer.

Har sett noen sånne der folk her i Finnmark, men dem drar like fort som dem kommer, aner ikke hvorfor men trur ikke miljøet i Finnmark for og tigge er like bra som Oslo
Ellers liker jeg dem, endelig noen som synk lavere en meg
Sist endret av justastonedhuman; 18. juli 2012 kl. 02:18.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg syns de kan bygge opp sitt eget land istedenfor å komme hit og ødelegge vårt.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal disse stakkarene ødelegge landet vårt? De er en marginalisert gruppe som har vært forfulgt i århundrer. De eneste de har gjort er å be folk om noen skarve kroner og gått på do i Nordmarka.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Hvordan skal disse stakkarene ødelegge landet vårt? De er en marginalisert gruppe som har vært forfulgt i århundrer. De eneste de har gjort er å be folk om noen skarve kroner og gått på do i Nordmarka.
Vis hele sitatet...
Jepp, er det eneste de har gjort.
Hvis man ikke regner med div ran/voldsepisoder ++ i hovedstaden(og forøvrig resten av landet).. men pytt pytt, hva er vell det..Er jo så synd på de "stakkarane" at for all del, la de holde på videre
Sist endret av Hightime; 18. juli 2012 kl. 02:22.
Dere må jo skjønne at det er forskjell på sigøynerne slik som det er forskjell på alle andre. Noen stjeler, andre rister på kopper.
Sist endret av Silkesorten; 18. juli 2012 kl. 02:25.
Sitat av loord Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor de som ikke bor i Oslo, eller er der regelmessig gidder å kommentere en gang.
Hva vet en fra Lillehammer om situasjonen i Oslo, det h*n leser i VG der man ser en ussel liten leir som ikke 5% av de bor i en gang(kun ett overslag)? Eller Aust-Agder? Ikke kom her å ros sigøynerne når dere ikke er i nærheten av Oslo.
Vis hele sitatet...
Nettopp! De oppholder seg der det er MYE folk.. altså Oslo.. Der er penger å hente.

Hadde dem vært normale turister så hadde dem gått campet i Norges daler og fjell.. men nei, lite penger å suge utav folk der.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Jepp, er det eneste de har gjort.
Hvis man ikke regner med div ran/voldsepisoder ++ i hovedstaden(og forøvrig resten av landet).. men pytt pytt, hva er vell det..Er jo så synd på de "stakkarane" at for all del, la de holde på videre
Vis hele sitatet...
Du kan ikke bare stikke hodet i bakken å gi rom-folket skylda for "diverse ran og voldsepisoder." Dette er mennesker som er like mye verdt som du og jeg. Det du gjør med din språkbruk er demonisering av mennesker du ikke kjenner. Dette er farlig.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Hvordan skal disse stakkarene ødelegge landet vårt? De er en marginalisert gruppe som har vært forfulgt i århundrer. De eneste de har gjort er å be folk om noen skarve kroner og gått på do i Nordmarka.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du vil si det samme når du en morgen finner bilen din uten stereoanlegg og dekk.

De ødelegger ikke landet våres da.. men det gjorde heller ikke Brevik eller annet pakk.
Det er ingen som påstår at de er turister her, og det er ingen som påstår at de ikke tigger eller aldri bedriver kriminalitet. Det som derimot påstås er at å sende dem ut ikke er en god løsning. Det er en ute av syne, ute av sinn-politikk som ikke gjør annet enn å flytte problemet.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Tror ikke du vil si det samme når du en morgen finner bilen din uten stereoanlegg og dekk.

De ødelegger ikke landet våres da.. men det gjorde heller ikke Brevik eller annet pakk.
Vis hele sitatet...
Har du møtt noen av disse menneskene noen gang? Tror du tyveri og kriminalitet ville ha forsvunnet dersom rom-folket dro sin vei?

Media har oppført seg svært kritikkverdig med tanke på mediedekning og vinkling i denne saken. De har hauset opp under folks fordommer og ikke moderert debatten slik de burde gjøre. Dessverre skyldes dette nok urutinerte journalistvikarer i ferietiden.

Om jeg fant bilen min ribbet i morgen ville jeg ikke lagt skylden på noen befolkningsgruppe. Jeg aksepterer at det finnes antisosiale elementer blant alle befolkningslag og grupper uavhengig av opphav. Jeg lar meg ikke påvirke av fordomsfulle nettaviser og nettdebattanter.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Du kan ikke bare stikke hodet i bakken å gi rom-folket skylda for "diverse ran og voldsepisoder." Dette er mennesker som er like mye verdt som du og jeg. Det du gjør med din språkbruk er demonisering av mennesker du ikke kjenner. Dette er farlig.
Vis hele sitatet...
At de er like mye verdt som du og jeg er helt greit, du må gjerne minne meg på hvor jeg har sagt noe annet..

At jeg skylder på dem for en del ran/voldsepisoder ?
Nei du, dette bildet klarer de fint male fremm selv ved støtt & stadig rane/rundlure bl.a eldre personer her i byen, banke narkomane/tiggere som har "tatt" plassen til rumenerne..
Er ikke sjeldent akkurat at disse menneskene blir tatt her i byen med lommene/bilene sine fulle av gull & tjuvgods som gjerne stammer fra foretninger som har hatt innbrudd noen dager i forveien..

Blar du tilbake i denne tråden så er det også fler som har postet forskjellig statistikk som ikke har akkurat heller positivt i retning dette "romfolket" :/

Er helt greit at de vil hit til Norge, men da bør det vell for f også gå an følge en del satte regler vi har i dette landet ?
De fleste av oss andre klarer i hvert fall dette, da burde det også være mulig for dem

Beklager hvis det høres ut som jeg drar alle over en kamm her nuh, men når 95 % av møtene mine med disse folkene heller i negativ retning så har jeg desverre lite til overs for de
Sist endret av Hightime; 18. juli 2012 kl. 02:47.
Problemet i denne saken er jo at det mest sannsynlig ikke dreier seg om lovlydige rumenere som er her på ferie fordi det er så fin natur i Norge. Nå husker jeg ikke hvilken avis-artikkel det sto i, men politiet sjekket legitimasjon i leiren de hadde satt opp, og av de 69 som kunne legitimere seg hadde 68 av dem rulleblad. Godt over halvparten kunne heller ikke vise legitimasjon, hvis det stemmer at det er ~200 som har slått seg ned i leiren. Man skal være rimelig naiv for å tro at de er i Norge uten noen baktanker.

Edit: Fant artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10066602
Sist endret av drittunge; 18. juli 2012 kl. 02:53.
Hightime: Folk elsker å hate sigøynere/rom-folk; De er europas nye jøder. Jeg vil påpeke at argumentasjonen din er skremmende lik den som ble brukt for å beskrive jøder i Tyskland før og under krigen. Du nevner ikke en positiv ting om romfolket, kun negative historier du antakelig ikke har vært vitne til selv. Det er ikke vanskelig å sette ut rykter om en gruppe som er kulturelt forskjellig fra vår egen og ikke kan forsvare seg.

Folk burde heller ta bryet med å oppsøke disse menneskene og bli kjent med dem i stedet for å hate dem på avstand.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Trådstarter
Av og til skjemmes jeg bare av ignoransen/ fremmedfrykten/ rasismen (kjært barn har mange navn!!) i dette landet.
Har utenlandske venner selv og har opplevd flere tåpelige episoder startet av nordmenn som ser ut som om dem har vært oppfostret på hjemmebrent, frykt og dårlige holdninger.

Generaliserte og var litt usaklig der da en del nordmenn fortjener det! Vi er da faen først og fremst mennesker, faen til rednecks, flytt til sørstatene i USA der noen av dere vil føle dere som hjemme blant gammeldagse holdninger og stigmatisering.
Der er gode og dårlige mennesker, enkelt og greit! Oppfører dere som om rumenere er roten til alt ondt her i verden, ffs. Ta en titt på dere selv i speilet å spy!
Sitat av Source Vis innlegg
For meg er de et gjennomført kvalmt folkeslag. De aner ikke hva sosiale normer og regler er. De kan stå å fise og pelle seg i nesa mens man prater til de. Dette kræsjer totalt med hvordan vi i Norge er vandt til å leve. Jeg dømmer dessverre alle over en kam siden jeg ikke har en eneste bra erfaring med dem.
Vis hele sitatet...
Det der høres egentlig ut som når jeg beskriver bønder og nordlendinger...
Sitat av Gamgee Vis innlegg
Det er ingen som påstår at de er turister her, og det er ingen som påstår at de ikke tigger eller aldri bedriver kriminalitet. Det som derimot påstås er at å sende dem ut ikke er en god løsning. Det er en ute av syne, ute av sinn-politikk som ikke gjør annet enn å flytte problemet.
Vis hele sitatet...
Reglene er klare. Har man ikke fast bopel og arbeid, så skal man forlate Norge etter tre måneder. Mener du at vi skal gjøre unntak for akkurat denne gruppen mennesker? Hvorfor?
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Folk burde heller ta bryet med å oppsøke disse menneskene og bli kjent med dem i stedet for å hate dem på avstand.
Vis hele sitatet...
Ville du gjort det selv når du har sett all statistikk over kriminaliteten deres? Hvorfor skal en nordmann "gamble" med å bli venner med noen som kanskje er snille? Jeg synes det er bra å være forsiktig uten at man skal dømme alle i hjel.
Det er romfolket som bør vise sin gode side for at vi skal vurdere å i det hele tatt oppsøke dem for å bli kjent med de.

Jeg legger for eksempel ikke på svøm oppi et basseng med 2 haier (selv om eksperter forteller meg at de mest sannsynlig vil la meg være i fred.) Et teit eksempel, men poenget kommer frem.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Ville du gjort det selv når du har sett all statistikk over kriminaliteten deres? Hvorfor skal en nordmann "gamble" med å bli venner med noen som kanskje er snille? Jeg synes det er bra å være forsiktig uten at man skal dømme alle i hjel.
Det er romfolket som bør vise sin gode side for at vi skal vurdere å i det hele tatt oppsøke dem for å bli kjent med de.

Jeg legger for eksempel ikke på svøm oppi et basseng med 2 haier (selv om eksperter forteller meg at de mest sannsynlig vil la meg være i fred.) Et teit eksempel, men poenget kommer frem.
Vis hele sitatet...
Du er full av fordommer som fører til holdninger. Og det er holdninger som gjør at minoriteter blir utestøtt av samfunnet og ikke blir respektert. Folk som deg glemmer at vi jobber med et folk som har gjennomgått forferdelige diktaturerer og som kanskje sliter sliter økonomisk og psykisk. Hvorfor skal Norge bli en stat uten følelser?
Liverbird: Fremmedfrykt er dypt forankret i den norske folkesjela. Disse menneskene har en alternativ livsstil, de deler ikke våre ideer om privat eiendomsrett, fast bosted etc. Vi skal ikke dømme på grunnlag av tall og statistikk, menneskelig atferd er mer komplisert en dette. Kanskje kan vi også kan lære noe av disse menneskene dersom vi ble kjent med dem?
Kan vi ta en håndsopprekning på hvor mange av dere som faktisk bor i Oslo sentrum?
Jævla lett å være moralens voktere når man ikke lever midt oppi problemet.
Når kun et fåtall mindre smarte vil ha tyvpakket her i landet så hva er egentlig problemet med å kjeppjage dem ut av landet ?
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Når kun et fåtall mindre smarte vil ha tyvpakket her i landet så hva er egentlig problemet med å kjeppjage dem ut av landet ?
Vis hele sitatet...
Hvis du brenner for det så kan du jo ta noen tiltak selv?
BoneCon - Bor man i Oslo er man en integrert del av Europa og får med dette også bidra til å løse Europas utfordringer. Men vær forsiktig med retorikken, å kalle en befolkningsgruppe og kultur for noe så enkelt som et problem er farlig. Det var det samme nazistene gjorde med jødene.
Men vær forsiktig med retorikken, å kalle en befolkningsgruppe og kultur for noe så enkelt som et problem er farlig. Det var det samme nazistene gjorde med jødene.
Vis hele sitatet...
Bitch please. Skal du dra inn 22. Juli i samme slengen?

Jeg kaller ikke sigøynerne ett problem. Jeg kaller levemåten ett problem.
Om de skal tigge og gå på trygd er det ett problem.
Sist endret av BonesCon; 18. juli 2012 kl. 15:55.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BonesCon Vis innlegg
Bitch please. Skal du dra inn 22. Juli i samme slengen?
Vis hele sitatet...
Har du personleg erfaring med abort? Har du personleg erfaring med kreft? Sjukeheimar? Universitet? Fengsel? Domstoler? Japan? Kina? Nord-Korea?

Gjerne ikkje, men du har antakeleg meininger om det.
Jeg bor ikke i Oslo, men i Bodø er tiggerne ekstremt irriterende. De driter i parkene våre, stjeler og spytter etter folk. Jeg hadde sommerjobb for et par uker siden der vi måtte rydde etter disse rumenerne, og da fant vi også sprøytespisser sammen med drit og alt mulig annet... At kommunen må betale for å vaske og rydde etter dem er ufattelig irriterende, og at de ødelegger for andre ved å bo i områder som parker (rett ved en barnehage) eller i et kjøpesenter er ikke noe folk setter pris på.