Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 761
Jeg har fått mulighet til å jobbe offshore gjennom jobben min, og det er noe jeg har veldig lyst til å begynne med.
Har aldri jobbet offshore før, og jeg er nødt til å få helseattest for å kunne begynne.

Denne helseattesten bekymrer meg litt, fordi jeg har noen skjeletter i skapet fra barndommen min. Da jeg var 10-13 år var jeg mye innom barnepsykiatrien (inleggelser og oppfølging), og fikk blant annet medisiner og sikkert noen diagnoser også. (angst, depresjon osv). Jeg slet med å gå på skolen og sosialt.

Jeg har ikke vært i kontakt med psykiatrien siden jeg var 14 år, og heller ikke motatt noen form for behandling. Jeg har ingen plager pr i dag, anser meg selv som psykisk robust og frisk, og har egentlig lagt alt dette bak meg.

Har fullført videregående skole og tatt fagbrev på normert tid, uten noe som helst fravær eller tilrettelegging.
Har jobbet heltid helt siden jeg begynte i lære, og har nå vært fagarbeider i 4 år. Jeg har hatt mer ansvar og brattere utvikling innen yrket mitt enn de andre i kullet mitt, og jobber som bas og har mye ansvar for både økonomi og fremdrift i prosjekter, og ansvar for lærlinger osv, uten at det har vært noe problem for meg.

Har aldri vært sykemeldt for noe som ikke var 100% somatisk. Jeg ser derfor ingen grunn til at forbigående psykiske problemer som barn skulle ha innvirkning på min skikkethet som voksen.

Jeg begynner å bekymre meg for om legen som skal gi meg helseattest vil kunne oppdage mine tidligere kontakter med
helsevesenet som barn?
I egenerklæringen står det: ". Jeg samtykker i at opplysninger om tidligere sykdommer om
nødvendig kan innhentes fra offshorehelsetjenesten, trygdekontor (NAV), lege, sykehus eller annen helseinstitusjon."

Har legen noen grunn til å hente inn 10-12 år gamle opplysninger fra pasientjournalen da jeg var barn, hvis jeg krysser av at jeg ikke har noen helseutfordringer?
Vil neppe tro at legen din nevner noe slikt en gang under helseattesten. Tror dette skal gå helt fint
Bare kryss av nei på alt på egenerklæringen, men viktig du er ærlig om medisiner du bruker fast osv. Ellers så ser jeg ikke for meg hvorfor du ikke skal få godkjent helseattest god tur