Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4816
Hei!

Jeg kom over en post angående at aluminiumsfolie til matlaging kan være meget helsefarlig og at 0.1g aluminium(ved høy temp) kan "lekke" over til maten og at du derved får dette i kroppen, altså lagring av mat i folien er ikke farlig..men når den blir varmet opp.

"Aluminium lagres i nyrene, hjernen, lungene, leveren og bukspyttkjertelen."

Leser videre at aluminium har en påvist lenke til Alzheimers.

Tenker også på at folk bruker aluminiumsfolie til å varme hasj, vil da noe aluminium sprer seg til hasjen og taes opp av kroppen ved røyking?

Noe annet som inneholder aluminium er deodoranter..dette smøres i armhulen og taes opp i kroppen.

Kilde:http://megetnyttig.no/ikke-bruk-aluminiumsfolie/

Kanskje noe å tenke på ?
Ånei, ikke igjen

kom over en post angående at aluminiumsfolie til matlaging kan være meget helsefarlig
Vis hele sitatet...
Hadde dette vært reelt ville ikke "alle" brukt det til nettopp matlaging. Vet ikke hvor lenge alufolie er blitt brukt, men nytt er det ikke akkurat, så dette burde man visst nå. Helsenorge.no er i hvert fall ikke enige

Aluminium smelter ved 660 grader og gasser ikke. Aldri sett en ovn gå over halvparten av det, så man er nok trygg. Har forøvrig aldri sett aluminium smelte ever, selv ikke i heavy st.hansbål.

Det finnes så sykt mye annet som er mer skadelig, mennesker er sykt dårlige på å rasjonalisere hva vi bør være redde for..

Med tanke på deodoranten er det litt annerledes da du potensielt påfører aluminium nesten rett i blodstrømmen, mattilsynet advarer og sier folk bør være oppmerksomme, og dette er vel kanskje den eneste gangen jeg vil ense en tanke til aluminiumsfolie og helse i livet mitt.
Brukt aluminiumsfolie som lokk til stekepanna flere ganger uten at det har påvirket meg eller smak.
Vil tro det er mye rart i forskjellige matprodukter som er like ille eller værre uten at vi tenker over det siden det er i ''alt''