Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1620
Hei!
Går det an og gjøre ipoden om til en slags Minnepenn?
Har en 1gen iPod Touch på 16 g. Bruker kansje 10 gb tilsammen på den.
Er det mulig?

Takk For svar
Jeg har ikke selv prøvd dette, Men når du plugger inn ipod kabelen i ipod touchen min, kommer det alltid opp et sånt vindu som sier : Åpne med "Program", Åpne i utforsker osv. I tilleg til at den åpner itunes. I utforsker mappen, eller ipod mappen mener jeg det er mulig å bare legge det du vil der, for å så hente det fram igjen på en annen pc.
hvorfor skal du absolutt ha 10 gb lagring fra ipoden?
Sist endret av p0lse; 26. mai 2009 kl. 00:45.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Flytte filer fra PC til PC kanskje?
På andre iPods kan du i alle fall "aktivere diskbruk" i iTunes for å få denne funksjonen. Kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes med touch....
Sitat av Cikey Vis innlegg
På andre iPods kan du i alle fall "aktivere diskbruk" i iTunes for å få denne funksjonen. Kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes med touch....
Vis hele sitatet...
dette går ikke med touch nei. det er vell pga klussing med systemet el.
Jeg kan anbefale applikasjonen "Discover" som funker bra til sitt formål.
Om du SSH'er ipoden din kan du lagre ting på den ja. Bare google : SSH ipod touch, veldig enkelt.
Vel det er mulig, flere måter å få det til.

Men det aller letteste er vel bare å kjøpe en 16gb minnepenn? mye lettere og pratisk i bruk enn touchen
Eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340227

Har iphone selv, og tenkt på å bruke den som minnepenn, men er ikke så veldig pratisk
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hvorfor gjøre alt så jævla vanskelig?

Jeg kobla den til min datamaskin (uten itunes) og da kom den opp som disk. 5 gig kunne jeg bruke. og det er det jeg har ledig.
Sitat av bavarai Vis innlegg
Hvorfor gjøre alt så jævla vanskelig?

Jeg kobla den til min datamaskin (uten itunes) og da kom den opp som disk. 5 gig kunne jeg bruke. og det er det jeg har ledig.
Vis hele sitatet...


Du snakker vel om en vanlig ipod classic els.

Ipod touch har en sikkerhetsmodul som gjør at du ikke kan bruke den som lagringsplass uten å ha jailbreaket den + ssh'e den.
Vil ikke kalle det "jævla" vanskelig så lenge du vet hvordan du trykker på noen knapper .
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
IPOD TOUCH ja. 1 gen.

Kan bruke den med nyeste firmware (ikke jailbreaket).
Egobanken's Avatar
Trådstarter
Skal brukes til og overføre kansje filmer, dokumenter o.s.v
Du kan se på det som en slags ekstern harddisk
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Se følgende vedlegg;
Kan bekrefte at det ikke funker med Iphone 3g uten å ha Jailbreaket og SSH'en den

men hvis det er mye problemer med det så er jo minnepenner som sagt veldig billige for tiden
Det funker nok med 1 generasjons ipod touch siden de ikke satt opp noe sikkerhets moduler da.
Men med 2-3 generasjons ipod touch går det ikke, jeg regner med trådstarter har det siden han sier det ikke virker uten.

Det går ann å installere noen småprogrammer som gjør det mulig å finne den som en vanlig harddisk, men det er veldig tomvindt. (Tar timevis og overføre osv.) SSH is the way!
Sist endret av Apu; 26. mai 2009 kl. 13:23.
Sitat av bavarai Vis innlegg
Se følgende vedlegg;
Vis hele sitatet...
det er for screenshots gjort på ipodn. du kan ikke legge in og kopiere filer derfra
Sitat av Apu Vis innlegg
Det funker nok med 1 generasjons ipod touch siden de ikke satt opp noe sikkerhets moduler da.
Men med 2-3 generasjons ipod touch går det ikke, jeg regner med trådstarter har det siden han sier det ikke virker uten.
Vis hele sitatet...
Ikke for å pirke, men det står i første posten at han har 1 generasjons iPod
Sitat av A-H Vis innlegg
Ikke for å pirke, men det står i første posten at han har 1 generasjons iPod
Vis hele sitatet...
da virker det tydligvis ikke med 1.gen heller? så ahh that shit
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hva? JO det funker med I P O D T O U C H 1. Gen som kjører den samme firmwaren som din hvadetnåer. gen
http://www.ipodtouchfans.com/forums/...d.php?t=122938

Her er noen metoder for å teste det da
veit ikke om noen funker, men er jo verdt et forsøk